AutoMAGAZIN - Testovi

www.automagazin.rs

Najnovije vesti iz auto industrije

Test: Mazda CX-5 2.0i AWD Challenge

Test: Mazda CX-5 2.0i AWD Challenge

Mazda nas je dve godine pripremala za revoluciju. Pod nazivom Skyactiv Technology, prezentovana je nova generacija SUV modela - novi su motori, menjači, oslanjanje, platforma i na kraju dizajn. Pred nama je prvi automobil sa logom Skyactiv - 4,5-metarski SUV model CX-5. Umesto uobičajenih turbodizela, na testu smo imali atmosferski benzinski motor uparen sa manuelnim menjačem...

Test: Mazda CX-5 2.0i AWD Challenge

Dizajn

 

Iako nekom možda ne deluje kao najbolja kombinacija (atmosferski motor 2.0, 4x4 pogon i manuelni menjač), ona nam najbolje otkriva kako su japanski inženjeri uspeli da pretvore svoja obećanja u realnost.

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.


Dizajn karoserije nove Mazde CX-5 već smo dobro upoznali na ulici. Na fotografijama izgleda, da Mazda CX-5 ima veliku masku hladnjaka i velika svetla. U realnosti to je još izraženije,  s tim što ova dva elementa, zajedno sa dizajnerskim linijama na haubi, čine veoma kompaktnu i masivnu celinu. Zadnji deo automobila prati Kodo dizajnerski jezik, što znači da kompaktni SUV i od nazad izgleda sportski i masivno. Karoserija Mazde CX-5 ima dužinu od 4.555 mm, širinu 1.840 mm i visinu od 1.670 mm.

Enterijer

 

Dok je dizajn eksterijera jedinstven i prepoznatljiv već na prvi pogled, unutrašnjost se može uporediti sa drugim konkurentskim modelima, i to iz premium segmenta. Neko je prokomentarisao, da su japanski inženjeri inspiraciju pronašli u enterijeru modela BMW X1. Možda. Ali, samo ako se to odnosi na panel navigacionog sistema, radio uređaja i klimatizacije. U svakom slučaju, u enterijeru modela CX-5 dominiraju elementi koji povezuju sve Mazdine automobile nove generacije. Sve pohvale zaslužuje ergonomija. Mazda je konačno pronašla recept za intuitivno upravljanje tempomatom i putnim kompjuterom.

Test: Mazda CX-5 2.0i AWD Challenge

I prostranost Mazde CX-5 je za svaku pohvalu, što se odnosi i na prednja i na zadnja sedišta. Prostora ima sasvim dovoljno, kako u prostoru kolena, tako i u prostoru glave. Prijatno će se osećati i nadprosečno visoki putnici, jer je linija krova relativno ravna. Moramo da pohvalimo i prostor za odlaganje flaša u zadnjim vratima, što će posebno prijati deci tokom dužih putovanja (da, hoćemo da kažemo da je ovo porodičan automobil :-)) Ako moramo tražiti manu, onda je to nešto kraći sedalni deo zadnjih sedišta, što na dužim putovanjim može da se manifestuje bržim zamaranjem, jer butni deo nogu kod visokih osoba neće imati najbolji mogući oslonac.

 

Pogledajte test Nova Mazda 6 CD175 A/T Revolution.

Prtljažniku zapremine 503 litra nemamo šta da zamerimo. Širina prtljažnog prostora iznosi 105 centimetara, dižina 95 cm, a visina ispod mrežice 53 centimetra. Novina u prtljažnom prostoru je sistem Mazda Karakuri: mrežica je spojena sa vratima prtljažnika, i produžava se i podiže njihovim otvaranjem. Sedišta su deljiva u razmeri 40:20:40 (odnosno 60:40 u nižim nivoima opreme), a njihovim jednostavnim obaranjem ne dobija se potpuno ravna površina. Možda će nekom zasmetati i činjenica da se peta vrata otvaraju pod nešto manjim uglom - kada su potpuno otvorena, ispod njih ostaje prostor visine 183 centimetra.

Test: Mazda CX-5 2.0i AWD Challenge

Motor

 

Krajnje je vreme, da atmosferski benzinski 4-cilindarski motori, uzvrate udarac turbo motorima. U bliskoj prošlosti, ovi motori su definitivno ostali u senci turbo motora, ali najveći razlog za to je zastarela konstrukcija, koja je godinama prolazila bez inovacija. Došlo je vreme za promene. Mazda je u CX-5 ugradila potpuno novi motor 2.0 Skyactiv-G, kojeg odlikuje serija inovacija. Tehnološka unapređenja najviše se odnose na sistem ubrizgavanja, kao i na sistem za kontrolu otvaranja ventila. Kompresioni odnos je dostigao ekstremnu vrednost od 14:1. U vreme kada se ovaj odnos kreće oko 10:1, ovo je izrazito efikasan proces sagorevanja.

Test: Mazda CX-5 2.0i AWD Challenge

Agregat razvija maksimalnu snagu od 118 kW (160 KS) pri 6.000 o/min i maksimalni obrtni moment 208 Nm pri 4.000 o/min, što su odlične vrednosti za atmosferski motor ove zapremine. U oceni tehnike, i ovoga puta nam je asistirao test vozač Automagazin portala, Vladan Petrović: "Motor je veoma kultivisan i skoro nečujan kada automobil miruje, što je za svaku pohvalu, posebno ako uzmemo u obzir stepen komresije koji ostvaruje. Primetio sam, da hladan motor neposredno posle pokretanja automatski podiže broj obrtaja na 2.000 o/min, ali to traje samo nekoliko sekundi. Šestostepeni manuelni menjač je odlično ukombinovan sa motorom. Iako mislim da automobili sa 4x4 pogonom treba da imaju automatizovan menjač, posebno ako je u pitanju SUV model, za CX-5 to ne mogu reći. Menjač je precizan i veoma lak za korišćenje, a nema ni traga od grubosti, koja je ranije bila karakteristična za manuelne menjače i 4x4 pogon." - objašnjava Petorvić.

Pri 100 km/h, potrošnja se kretala oko 6 litara benzina na 100 pređenih kilometara, dok je potrošnja u gradskoj vožnji iznosila oko 9 l/100 km. Prosek - od 7 do 8 l/100 km.

Test: Mazda CX-5 2.0i AWD Challenge

Oslanjanje

 

Kakvo oslanjanje ima Mazda CX-5? Takozvana Skyactiv-Chassis ima potpuno novu konstrukciju, koja je dalje razvila osobine ove marke. Konstrukcija je razvijena sa posebnim akcentom na kompaktnost, čvrstoću i manju masu, što rezultuje boljom upravljivošću automobila.

"Mazda CX-5 se veoma dobro ponaša u krivinama. I, kao što je menjač iznenađujuće precizan i ima sportski kratke hodove, tako je i ponašanje automobila u krivinama iznenađujuće agilno za jedan SUV. Ali, vozač ne sme zaboraviti jedno: visoko težište je surovi neprijatelj automobila u krivinama, što će se u Mazdi CX-5 osetiti samo ako vozite agresivnije kroz iste. Ali, za neiskusne, tu je elektronski program stabilizacije (ESP), koji sa velikim stepenom pažnje prati svaki vozačev pokret, posebno kada je vožnja na granici mogućnosti oslanjanja." - izjavio je Petrović.

Test: Mazda CX-5 2.0i AWD Challenge

Zahvaljujući dobro podešenom oslanjanju, ali i felnama prečnika 17 inča (dimenzija pneumatika 225/65), udbnost je veoma dobra. Oslanjanje uspešno filtrira česte rupe na našim putevima, ali i poprečne neravnine. Bolje opremljene verzije imaju felne prečnika 19 inča sa pneumaticima 225/55, ali manje felne sugurno bolje "komuniciraju" sa amortizerima, što je veoma važno i u vožnji van asfalta. Ovo nije off-road automobil, ali CX-5 neće se buniti zbog manjeg izleta u prirodu, tamo gde asfalta nema. U tome će pomoći odličan sistem pogona na sve točkove, koji nijednog trenutka nije dozvolio "našoj" Mazdi da prokliza, čak i kada smo se kretali po šumskom putu.

Test: Mazda CX-5 2.0i AWD Challenge

Cena

 

Cena testiranog automobila - Mazda CX-5 2.0i AWD Challenge iznosi 26.190 evra. Odnos cena-oprema spada u sredinu ponude u SUV segmentu, ali je odnos cena-kvalitet u samom vrhu. Mazda CX-5 na nas je ostavila pozitivan utisak. Neko mi je rekao da CX-5 nije najbolji kompaktni SUV. Možda nije, ali sigurno se nalazi u vrhu ponude na našem tržištu. Recimo i to, da najjeftinija benzinska verzija, sa pognom na prednje točkove i Emotion paketom opreme, koji podrazumeva sve najvažnije sisteme u vozilu, košta 21.790 evra. Cena dizelskih verzija, počinje od 23.790 evra.

 

Pogledajte cenovnik Mazda automobila.

Test: Mazda CX-5 2.0i AWD Challenge

 

Mazda CX-5 2.0i AWD Challenge  
 Tip motora:  Benzinski atmosferski
 Broj cilindara / ventila:  4 / 4
 Zapremina motora (cm³):  1.998
 Maksimalna snaga (kW / o/min):  118 / 6.000
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  208 / 4.000
Performanse  
 Maksimalna brzina (km/h):  197
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):  9,6
 Potrošnja (prosečna na testu):  7,4
Dimenzije  
 Zapremina prtljažnika (L):  503 / 1620
 Zapremina rezervoara (L):  58
 Masa automobila / nosivost (kg):  1.425 / 575
 Dimenzije pneumatika:  225 / 65 R17
 Dužina automobila (mm):  4.550
 Širina automobila (mm):  1.840
 Visina automobila (mm):  1.710
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2.700
 Cena osnovnog modela (EUR):  21.790

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

Mazda Dipem prodajni salon:
Adresa: Patrijarha Joanikija 17d, Vidikovac, Beograd
Tel: +381 11 234-1174
Web: dipem.mazda-rs.com

Tekst: Goran Sarić

Foto: Milomir Bošković

Testirali smo: Dacia Duster 1.0 TCe 100 ECO-G (FOTO)

Testirali smo: Dacia Duster 1.0 TCe 100 ECO-G (FOTO)

Po kriterijumu cenovne politike, teško je pronaći konkurenciju automobilima marke Dacia. Model Duster nudi vrhunski odnos uloženo-dobijeno, a kada tome dodamo i mogućnost da ga možete kupiti sa fabričkom modifikacijom za plin (TNG), sve postaje puno zanimlljivije...

Testirali smo: Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (FOTO)

Testirali smo: Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (FOTO)

Dok je svet već duboko bio zagazio u krizu izazvanu korona virusom, Dacia nije sedela skrštenih ruku. U septembru prošle godine je predstavila treću generaciju modela Sandero, koji je početkom godine stigao i na srpske puteve...

Testirali smo: Toyota Yaris 1.0 VVT-i (FOTO)

Testirali smo: Toyota Yaris 1.0 VVT-i (FOTO)

Na višednevnom testu smo imali Evropski automobil godine 2021. Toyota je novim Yarisom uspela da pogodi potrebe Evropljana, a pritom da zadovolji i želje zahtevnih vozača, koji će uživati u radostima vožnje i bogatstvu opreme...

Testirali smo: Mercedes-Benz GLA 200d (FOTO)

Testirali smo: Mercedes-Benz GLA 200d (FOTO)

Druga generacija najmanjeg crossovera (pardon, SUV-a) sa trokrakom zvezdom na maski je u svakom pogledu mnogo bolji automobil. Na testu smo imali dizelsku verziju ovog kvalitetnog automobila, kojeg krasi dinamičan stil...

Testirali smo: Range Rover Evoque D180 AWD (FOTO)

Testirali smo: Range Rover Evoque D180 AWD (FOTO)

Iako je praktično potpuno nova, druga generacija najmanjeg Range Rovera je ostala verna tradicionalnim vrednostima koje neguje ovaj britanski brend. Na testu smo imali Evoque D180, opremljen automatskim menjačem i sistemom pogona na sve točkove...

123456. . .34
Opel Astra (2022)
Slika nedelje