AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Honda HR-V - naši prvi utisci

Honda HR-V - naši prvi utisci

Opel Mokka, Mazda CX-3, Suzuki Vitara... dobili su ljutog konkurenta - Hondu HR-V. Posle nedavne statičke promocije, proteklog vikenda smo na stazi Nacionalne vozačke akademije - NAVAK u Subotištu, imali smo priliku da isprobamo najnoviji model japanskog proizvođača. Ovo su naši prvi utisci...

Honda HR-V - naši prvi utisci

Pogledajte fotogaleriju: Honda HR-V - NAVAK 2015.

 

U Srbiju je stigao novi Honda HR-V, koji sa svojim prethodnikom, osim imena, nema ništa zajedničko. Novi HR-V će sigurno biti uspešniji od prethodnika, koji je u Evropi uspeo da pronađe put do 110.000 kupaca (u periodu od 1998. do 2006. godine). Pored kompaktnog dizajna, to obećava i sve veća prodaja u segmentu gradskih crossover modela, koja beleži rastući trend od 10 % godišnje.

Honda HR-V - naši prvi utisci

Dizajn

Praktično, ovo je Honda Vezel, koja se na japanskom i američkom tržištu prodaje već više od godinu dana. Evropska verzija nam stiže sa malim izmenama, ali dizajnerski koncept je ostao isti.

Ocena dizajna je subjektivna stvar, ali ono što možemo da kažemo, jeste da nam se novi HR-V dopao na prvi pogled. Dominacija crne boje u centralnom delu maske hladnjaka, novoj Hondi daje markantan i pomalo ljutit izgled, što u kombinaciji sa atraktivnim svetlima čini veoma zanimljivu celinu. Prednja svetla mogu biti opremljena i Full-LED tehnologijom. Profil sa kvakama zadnjih vrata smeštenim u ram C-stuba otkrivaju dinamičan karakter ovog modela. Zadnji deo automobila je nešto umereniji, ali i dalje kompaktan i dovoljno prepoznatljiv.

Honda HR-V - naši prvi utisci

Enterijer

Unutrašnjost odaje utisak odličnog kvaliteta, sa platikom prijatnom na dodir. Instrument tabla ima minimum klasičnih dugmića, a zanimljivo je da se na centralnoj konzoli kontrola ventilacije vrši preko površine osetljive na dodir. Veliki centralni displej, kao centralna konzola blago su zakrenuti ka vozaču. Odnos pozicije volana, ručice menjača i pozicije sedenja je odličan, što možemo zahvaliti blago uzdignutom "mostu" koji spaja centralnu konzolu sa centralnim tunelom. Neuobičajeno rešenje predstavljaju izvodi ventilacije na tabli ispred suvozača, ali o uticaju ovog rešenja na sveukupan utisak u vožnji i uticaj na suvozača, možemo oceniti tek nakon dužeg testiranja. Prostora ima sasvim dovoljno, a posebno smo iznenađeni prostranošću na zadnjim sedištima.

Honda HR-V - naši prvi utisci

Pogon

U odlično osmišljenom programu vožnje u centru NAVAK, imali smo priliku da isprobamo HR-V sa benzinskim atmosferskim motorom 1.5 i-VTEC sa sistemom promenljivog vremena rada ventila, koji razvija maksimalnu snagu od 96 kW. Motor u isprobanom automobilu uparen je sa varijabilnim CVT menjačem, koji je opremljen i sistemom virtuelne promene brzina, preko komandi na volanu ili preko manuelnog moda ručice menjača (koji funkcioniše i u sport modu). S obzirom da se radi o bestepenom menjaču, možemo konstatovati da je zvuk u kabini odlično prigušen. U Sport modu, motor se rado vrti i preko 5.000 o/min i tada do kabine dolazi značajno veća buka, odnosno u slučaju Hondinog "atmosferca" prijatna muzika za uši. Da bi se iskoristio značajniji potencijal motora, broj obrtaja mora biti visok, o čemu svedoči i maksimalni obrtni moment od 155 Nm dostupan pri visokih 4.600 o/min.

Honda HR-V - naši prvi utisci

U vožnji

HR-V na nas je ostavio odličan utisak u vožnji. Osećaj je kao da vozite hatchback niže-srednje klase, a ne crossover. Naginjanje karoserije je minimalno, a preciznost upravljanja na visokom nivou. Zabavu u vožnji od Honde smo i očekivali, bar na osnovu onog što smo imali priliku da isprobamo na idealno ravnom asfaltu staze NAVAK. Kako se u realnom saobraćaju i na našim putevima "ponaša" jednostavna zadnja torziona osovina, to ćemo tek da vidimo.

Honda HR-V - naši prvi utisci


Motor 1.5 i-VTEC 1.6 i-DTEC
Zapremina (cm³) 1.498 1.597
Prečnik x hod klipa (mm) 73,0 x 83,5 76,0 x 88,0
Max. snaga (kW/o/min) 96 / 6.600 88 / 4.000
Max. obrtni moment (Nm) 155 / 4.600 300 / 2.000
Menjač 6 MT/CVT 6 MT
Pogon Prednji Prednji
Max. brzina (km/h) 192 (192) 187
Ubrzanje (s) 10,1 (10,7) 11,2
Prosečna potrošnja (L/100 km) 5,6 (5,2) 4,0
Masa (kg) 1.241 (1.249) 1.324

 

• Podaci u zagradi odnose se na verziju sa CVT menjačem

Tekst: Goran Sarić

Foto: Milomir Bošković, Goran Sarić, Honda

Testirali smo: Toyota RAV4 2.0 Valvematic AWD Multidrive S

Testirali smo: Toyota RAV4 2.0 Valvematic AWD Multidrive S

Toyota RAV4 četvrte generacije veoma je čest gost na našim ulicama, tako da je nije potrebno posebno predstavljati. Zato smo je isprobali u zanimljivoj kombinaciji pogona sa benzinskim 2-litarskim motorom, automatizovanim kontinualnim menjačem i sistemom pogona na sve točkove. Naši utisci su iznad očekivanja...

Testirali smo: Kia Sorento 2.2 CRDi AT

Testirali smo: Kia Sorento 2.2 CRDi AT

Korejski SUV konačno je uplivao u premium vode. Za marku Kia, veliki SUV Sorento predstavlja najluksuzniji i najprestižniji model, što se manifestuje, kako pogledom na njegove dimenzije, tako i kroz cenovnik. Da li je Sorento spreman za razmaženu evropsku klijentelu? Čini se da nikada nije bio spremniji...

Testirali smo: Renault Kadjar 1.6 dCi 4x4

Testirali smo: Renault Kadjar 1.6 dCi 4x4

Renault Kadjar stigao je na naše puteve. To je potpuno novi model, koji je razvijen na tehničkoj bazi uspešnog modela Qashqai. Tokom višednevnog testa, isprobali smo Kadjar na srpskim putevima i pokušali da damo odgovor na pitanje - da li konkurencija ima čega da se boji? Posle prvog testa, čini nam se da itekako ima...

Testirali smo: Opel Corsa 1.0 Turbo

Testirali smo: Opel Corsa 1.0 Turbo

Opel Corsa važi za jedan od najuspešnijih evropskih automobila. Među nama je 32 godine i za to vreme je pronašla put do 12,4 miliona svojih vlasnika. Testirali smo petu generaciju ovog uspšenog modela, koja je izazvala veliku debatu čak i među našim kolegama, zbog sličnosti sa svojim prethodnikom...

Kia Cee'd (2016) stigao u Srbiju - Naši prvi utisci

Kia Cee'd (2016) stigao u Srbiju - Naši prvi utisci

Posle tri godine egzistencije na tržištu, stiglo je idealno vreme za "umivanje" i tehničku modernizaciju druge generacije modela Kia Cee’d. Glavne novine su turbo benzinski trocilindarski 1.0 T-GDI motor, sedmostepeni menjač sa dvostrukim kvačikom i sportski dizajnirana verzija GT Line. Juče smo imali priliku modernizovani model da isprobamo na našim putevima...

Testirali smo: Mercedes-Benz C220 Bluetec

Testirali smo: Mercedes-Benz C220 Bluetec

Mercedes-Benz C-Klasa je ključan model za kompaniju iz Stuttgarta, jer je upravo ovaj sedan srednje klase pokrenuo seriju modela sa novom tehnikom i identitetom.  Na našim putevima smo isprobali sigurno najtraženiju verziju na našem tržištu, sa štedljivim turbodizel motorom i automatskim menjačem...

Mercedes-Benz Star Experience 2015 - NAVAK (FOTO)

Mercedes-Benz Star Experience 2015 - NAVAK (FOTO)

Stižemo u centar Nacionalne vozačke akademije (NAVAK) u Subotištu. U daljini se čuje zaglušujuća grmljavina. Bližimo se stazi, po kojoj "vrište" supersnažni Mercedes AMG modeli. Ruke se znoje, a srce počinje ubrzano da lupa...

Testirali smo - BMW 116i Urban Line

Testirali smo - BMW 116i Urban Line

Posle četiri godine egzistencije na tržištu, BMW je početkom godine predstavio modernizovanu drugu generaciju serije 1. Pored promena u dizajnu, "jedinica" je dobila nove motore i opremu iz luksuznih limuzina. Na našim putevima imali smo priliku da isprobamo BMW 116i kojeg pokreće 3-cilindarski motor zapremine 1.5 litara...

Testirali smo: Nova Toyota Auris 1.6 Valvematic

Testirali smo: Nova Toyota Auris 1.6 Valvematic

Iako je aktuelni Auris aktivan u službi evropskih vozača nešto duže od dve godine, prema Toyoti, vreme je za promene. Pored toga, što je za modernizaciju tipa "pronađi pet razlika" drugima potrebno više od dvostruko dužeg vremenskog perioda, Auris bi sa tehničkog i dizajnerskog aspekta, neki proizvođači proglasili za novu generaciju...

Rally Italia Sardegna 2024 - Tanak
Slika nedelje