AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: Nova Toyota Auris 1.6 Valvematic

Testirali smo: Nova Toyota Auris 1.6 Valvematic

Iako je aktuelni Auris aktivan u službi evropskih vozača nešto duže od dve godine, prema Toyoti, vreme je za promene. Pored toga, što je za modernizaciju tipa "pronađi pet razlika" drugima potrebno više od dvostruko dužeg vremenskog perioda, Auris bi sa tehničkog i dizajnerskog aspekta, neki proizvođači proglasili za novu generaciju...

Testirali smo: Nova Toyota Auris 1.6 Valvematic

U glavne svetlosne grupe su integrisana LED dnevna svetla, a LED glavna svetla Auris nudi u vrhunskim verzijama. Bi-LED svetla su opcionalna u isprobanoj verziji Sport.


Pogledajte fotografije: Toyota Auris - Test 2015.


Dizajn

Modernizovani Auris prepoznajemo već na prvi pogled, pre svega po izmenjenom prednjem delu, čiji dizajn kombinuje agresivnost i eleganciju. Promenjena je grafika svetala, nova je maska hladnjaka, a potpuno novi dizajn imaju i branici. Gledajući automobil spreda, primećujemo da sve počinje izraženim velikim logom, koji se nastavlja hromiranim lamelama koje se protežu sve do svetlosnih grupa. Donji deo branika, uključujući i centralni deo i bočni deo koji se proteže sve do svetala za maglu, izveden je u crnoj boji, što je optički proširilo automobil (samo optički, jer je trag prednjih točkova od 1.525 mm ostao isti).

 

Pogledajte: Novi Toyota Aygo stigao u Srbiju - naši prvi utisci + FOTO.

Testirali smo: Nova Toyota Auris 1.6 Valvematic

I zadnja svetla su dobila LED tehnologiju, a na krovu se nalazi antena "ajkulin rep", što je još jedan od detalja koji će nam razotkriti novog Aurisa na ulici.


Enterijer

Promene je pretrpela i kabina, koja je generalno boljeg kvaliteta. Najveća novina je središnji panel, koji je izveden u touch-screen tehnologiji i čije osvetljenje je prilagođeno osvetljenju grafike i displeja na instrument tabli. Njegov najveći deo je sedmoinčni TFT displej multimedijalnog sistema Toyota Touch 2, preko kojeg se kontroliše audio sistem, navigacioni sistem i druge funkcije vozila. Uz doplatu se može dobiti i navigaconi sistem Go i Go Plus, a prvo što smo primetili je da su mape veoma detaljno urađene i da su veoma precizne čak i za našu zemlju. Takođe, moramo da pohvalimo grafiku navigaconog sistema.

 

Pogledajte: Testirali smo: Toyota Corolla 1.6 Valvematic.

Testirali smo: Nova Toyota Auris 1.6 Valvematic

Enterijer krase veoma kvalitetni materijali, a integracijom centralnog TFT displeja broj komandi je sveden na minimum. Organizaciju enterijera možemo oceniti najvišom ocenom.

 

Kao što smo istakli, kontrola Toyota Touch 2 sistema je potpuno osetljiva na dodir, što je prema nama veoma dobro rešenje. Komande su jasno definisane, logično raspoređene, a na svaki dodir reaguju veoma brzo, iako smo komandu za snagu audio ozvučenja koristili na levom kraku volana, jer nam se to činilo kao logičnije rešenje.

 

Pogledajte: Test: Toyota GT86 - Koga je briga za konjske snage!

Sedišta su odlično profilisana, primetili smo da su zadnja sedišta značajno mekša od prednjih, koja imaju izraženi bočni profil. Kada se prisetimo nekih ranijih testiranih automobila, možemo slobodno reći da je Auris dobio kvalitet enterijera koji se može uporediti sa onim u Lexusu CT200h.

Testirali smo: Nova Toyota Auris 1.6 Valvematic

Čak je i font slova i boja osvetljenja središnjeg panela usklađen sa displejom ispred vozača, na instrument tabli.


Oslanjanje

Ovoga puta, segment tehnike krećemo od oslanjanja, jer je na ovom polju urađeno puno više od očekivanja za jedan facelift. Automobil savršeno filtrira neravnine na našim putevima, a volan je izuzetno precizan. Modernizovani Auris je na nas ostavio snažan utisak, čak i kada smo ga vozili po lošim seoskim putevima. Oslanjanje odlično filtrira udarne rupe, a zadnju osovinu smo čuli samo na oštrim poprečnim neravninama. Automobil odaje utisak savršene kompaktnosti i prilikom prelaska preko izraženih tramvajskih šina. Inženjeri Toyote u Auris 2016 su instalirali nešto mekše "silent-blokove", kako bi se smanjila buka oslanjanja, što se takođe oseti u vožnji na nešto bržim putevima. Kvalitet prednjeg oslanjanja pokazuje se i u situaciji kada pri punom gasu naglo promenimo smer volanom - efekat torquesteeringa je minimalan. Automobil jednostavno ide tamo gde poželite i čvrsto se drži zadate putanje. Ovo je jedno od najkvalitetnijih oslanjanja u C-segmentu.

 

Pogledajte: Novi Toyota Auris u prodaji!

Testirali smo: Nova Toyota Auris 1.6 Valvematic

Zadnja sedišta su udobna, a vrata se otvaraju pod širokim uglom, što olakšava ulazak i izlazak iz automobila, ali i ugradnju dečijih sedišta.


Motor

Toyota je među poslednjim japanskim proizvođačima odlučila da pređe na program downsizinga, odnosno zemene većih atmosferskih motora turbo motorima manje zapremine. Auris je dobio 1.2T motor, ali nažalost naš test auto pokreće dobro poznati, provereni atmosferski motor 1.6 Dual VVT-i sa 16 ventila. Agregat razvija maksimalnu snagu od 132 konjske snage pri 6.400 o/min i maksimalni obrtni moment od 160 Nm pri 4.400 o/min. Agregat je uparen sa šestostepenim manuelnim menjačem. Za "sprint" iz mesta do 100 km/h potrebno mu je 10,0 sekundi i postiže maksimalnih 200 km/h.

 

Pogledajte: Test: Toyota Verso 1.6 D-4D - Hvala BMW!

Testirali smo: Nova Toyota Auris 1.6 Valvematic

Prednja sedišta su odlično oblikovana sa ciljem da što bolje drže telo u krivinama.

 

Motoru najviše nedostaje obrtnog momenta u srednjem režimu rada, što se manifestuje potrebom za promenom stepena prenosa na niže, ukoliko želite bolja ubrzanja prilikom preticanja. U gradskim uslovima, motor odlično "sarađuje" sa menjačem. Promena "brzina" je glatka, a dobra elastičnost u niskim obrtajima pruža odličan osećaj u vožnji. Prosečna potrošnja na našem testu iznosila je 6,8 litara na 100 pređenih kilometara. Na otvorenom putu, bez problema smo postigli potrošnju od 5,6 l/100 km, a u gradskim uslovima potrošnja je iznosila 7,9 l/100 km, što je odličan rezultat za jedan atmoferski agregat. Na autoputu, pri 130 km/h, u šestom stepenu prenosa, broj obrtaja je iznosio 3.200 o/min. Posebno moramo da pohvalimo kultivisanost motora, koji je izuzetno tih i radi savršeno mirno. Ponekad je potrebno pogledati u pokazivač broja obrtaja, da bismo se uverili da li motor radi. Zanimljivo je da agregat nema sistem Stop/Start, što svedoči o kompleksnom pristupu japanskih inženjera da zadovolje visoke zahteve čistoće izduvnih gasova.

 

Pogledajte: Test - Toyota Prius+.

Testirali smo: Nova Toyota Auris 1.6 Valvematic

Motor 1.6 Valvematic je dokazanog kvaliteta. Prošao je nekoliko faza usavršavanja i predstavlja jedan od najkvalitetnijih atmosferskih motora na tržištu.

 

Toyota je još jednom potvrdila, da se ne zadovoljava kozmetičkim promenama. Auris je međugeneracijski sazreo, kako u dizajnerskom, tako i u tehničkom smislu. Automobil je udobniji, tiši, ima bolje vozne osobine i dinamiku, a na ulici izgleda svežije od svog prethodnika.

Cena? Početna cena za modernizovani Auris sa benzinskim motorom 1.33 Dual VVT-i u osnovnom Terra paketu opreme, u koji su uključeni svi najvažniji elementi opreme za odličnu bezbednost i udobnost, potrebno je izdvojiti 13.490 evra (akcijska cena sa carinom i PDV-om). Za testirani Auris 1.6 Valvematic Sport potrebno je izdvojiti 17.800 evra. Auris pokretan dizel motorom 1.4 D-4D moguće je kupiti po ceni od 20.700 evra, koliko je potrebno izdvojiti za model u Luna paketu opreme.

 

Pogledajte Toyota Auris - Cenovnik.

Testirali smo: Nova Toyota Auris 1.6 Valvematic

 

 Toyota Auris 1.6 Valvematic
 
 Tip motora:  Benzinski atmosferski motor
 Broj cilindara / ventila:  4 / 4
 Zapremina motora (cm³):  1.598
 Maksimalna snaga (kW / o/min):  97 / 6.400
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  160 / 4.400
 Performanse  
 Maksimalna brzina (km/h):  200
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):  10,0
 Potrošnja na testu - prosek/grad/otvoreno (l/100km):  6,8 / 7,9 / 5,6
 Dimenzije  
 Zapremina prtljažnika (L):  360 / 1.199
 Zapremina rezervoara (L):  50
 Masa automobila / nosivost (kg):  1.205 / 630
 Dimenzije pneumatika:  225/45 R17
 Dužina automobila (mm):  4.330
 Širina automobila (mm):  1.760
 Visina automobila (mm):  1.475
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2.600
 Cena osnovnog modela:  13.490 €

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

 

Generalni zastupnik Toyota vozila: Toyota Srbija
Web: www.toyota.rs

 

Tekst i foto: Goran Sarić - Automagazin portal

Novi Renault Megane (2016) - prvi naši utisci

Novi Renault Megane (2016) - prvi naši utisci

Imali smo priliku da prvi put isprobamo dugo očekivanu novu generaciju hatchback modela Megane. Novi Megane je lakši, štedjiviji, ima bogatiju opremu i nudi više prostora za putnike. Očekuje se i zanimljiva cena, a zanimljivo je da četvrta generacija ovog popularnog automobila dolazi samo u formi hatchbacka sa pet vrata. 

Testirali smo: Mercedes-Benz GLC 220d 4Matic

Testirali smo: Mercedes-Benz GLC 220d 4Matic

GLK više ne postoji u ponudi proizvođača sa trokrakom zvezdom u znaku. Njegov naslednik je dobio novo ime - GLC. Ali, nije samo ime novo. Nova je kompletna platforma i tehnologija, koja ovaj atraktivan model lansira u sami vrh klase SUV modela srednje veličine. Mercedes-Benz GLC isprobali smo na srpskim putevima, a ovo su naši utisci...

Testirali smo: Toyota RAV4 2.0 Valvematic AWD Multidrive S

Testirali smo: Toyota RAV4 2.0 Valvematic AWD Multidrive S

Toyota RAV4 četvrte generacije veoma je čest gost na našim ulicama, tako da je nije potrebno posebno predstavljati. Zato smo je isprobali u zanimljivoj kombinaciji pogona sa benzinskim 2-litarskim motorom, automatizovanim kontinualnim menjačem i sistemom pogona na sve točkove. Naši utisci su iznad očekivanja...

Testirali smo: Kia Sorento 2.2 CRDi AT

Testirali smo: Kia Sorento 2.2 CRDi AT

Korejski SUV konačno je uplivao u premium vode. Za marku Kia, veliki SUV Sorento predstavlja najluksuzniji i najprestižniji model, što se manifestuje, kako pogledom na njegove dimenzije, tako i kroz cenovnik. Da li je Sorento spreman za razmaženu evropsku klijentelu? Čini se da nikada nije bio spremniji...

Testirali smo: Renault Kadjar 1.6 dCi 4x4

Testirali smo: Renault Kadjar 1.6 dCi 4x4

Renault Kadjar stigao je na naše puteve. To je potpuno novi model, koji je razvijen na tehničkoj bazi uspešnog modela Qashqai. Tokom višednevnog testa, isprobali smo Kadjar na srpskim putevima i pokušali da damo odgovor na pitanje - da li konkurencija ima čega da se boji? Posle prvog testa, čini nam se da itekako ima...

Testirali smo: Opel Corsa 1.0 Turbo

Testirali smo: Opel Corsa 1.0 Turbo

Opel Corsa važi za jedan od najuspešnijih evropskih automobila. Među nama je 32 godine i za to vreme je pronašla put do 12,4 miliona svojih vlasnika. Testirali smo petu generaciju ovog uspšenog modela, koja je izazvala veliku debatu čak i među našim kolegama, zbog sličnosti sa svojim prethodnikom...

Kia Cee'd (2016) stigao u Srbiju - Naši prvi utisci

Kia Cee'd (2016) stigao u Srbiju - Naši prvi utisci

Posle tri godine egzistencije na tržištu, stiglo je idealno vreme za "umivanje" i tehničku modernizaciju druge generacije modela Kia Cee’d. Glavne novine su turbo benzinski trocilindarski 1.0 T-GDI motor, sedmostepeni menjač sa dvostrukim kvačikom i sportski dizajnirana verzija GT Line. Juče smo imali priliku modernizovani model da isprobamo na našim putevima...

Honda HR-V - naši prvi utisci

Honda HR-V - naši prvi utisci

Opel Mokka, Mazda CX-3, Suzuki Vitara... dobili su ljutog konkurenta - Hondu HR-V. Posle nedavne statičke promocije, proteklog vikenda smo na stazi Nacionalne vozačke akademije - NAVAK u Subotištu, imali smo priliku da isprobamo najnoviji model japanskog proizvođača. Ovo su naši prvi utisci...

Testirali smo: Mercedes-Benz C220 Bluetec

Testirali smo: Mercedes-Benz C220 Bluetec

Mercedes-Benz C-Klasa je ključan model za kompaniju iz Stuttgarta, jer je upravo ovaj sedan srednje klase pokrenuo seriju modela sa novom tehnikom i identitetom.  Na našim putevima smo isprobali sigurno najtraženiju verziju na našem tržištu, sa štedljivim turbodizel motorom i automatskim menjačem...

BMW M5 (2025)
Slika nedelje