Opel Astra K predstavljena u Beogradu - naši prvi utisci (FOTO)
Iz Beograda u Frankfurt. Verovatno prvi put u istoriji Srbije, održana je svetska pretpremijera nove generacije automobila u Beogradu, čak dve nedelje pre autosalona u Frankfurtu, gde će Astra biti premijerno pokazana svetskoj publici. Na sedmom spratu hotela Square Nine, prvi put smo se upoznali sa novom generacijom Opel Astre. Ovo su naši prvi utisci...
"Telo" nove Astre je mišićavo iz svih uglova. Poklopac rezervoara je neobično veliki, a posebnu pažnju privlače i felne (na konkretnom automobilu imaju prečnik 18 inča).
Pogledajte fotografije: Nova Opel Astra - Premijera Beograd.
Peta po redu generacija Opel Astre virtuelno je predstavljena početkom juna meseca, preko snimaka i prvih informacija. Ovoga puta, imali smo priliku da pređemo na "ti" sa Astrom K, koja je na nas ostavila utisak elegancije. Odmah da razjasnimo, ne radi se o dizajnerskoj revoluciji, iako je apsolutno svaki dizajnerski detalj potpuno nov. Stručnjaci u Opelu nisu želeli velike eksperimente, i čini se da su sledili strategiju najpopularnijih konkurenata. Ako Golf može napraviti samo jednu grešku, a to je prestati biti Golf, čini se da je iz sličnih razloga Astra ostala Astra. Automobil na prvi pogled izlgleda moderno i ima čiste linije, što će sigurno privući veliki broj kupaca.
Pogledajte: Kako je nova Opel Astra smršala 200 kilograma?
Što se tiče detalja, najviše pažnje privlače zadnja svetla, koja se protežu duboko u bokove karoserije. Zanimljivo je, da će u ponudi biti i takozvana "full-LED" svetla. Bokovi su mišićavi, sa izraženom dizajnerskom linijom, koja se proteže preko vrata do C-stuba. Mišićavom izgledu doprinose i zanimljivo dizajnirane kvake na vratima, koje su značajno robusnije od onih koje smo videli kod prethodnika. Od nekih kolega smo mogli čuti i komentar, da zadnji deo automobila, zbog izgleda svetlosnih grupa, podseća na Toyotu Auris, ali je bilo poređenja i sa nekim nemačkim konkurentima. Pažnju privlači i veliki poklopac za rezervoar goriva, koji se nalazi na desnom C-stubu. Celokupan utisak dinamičnog automobila, zaokružuje i antena na krovu u obliku ajkulinog repa.
I prednje i zadnje svetlosne grupe mogu se pohvaliti LED tehnologijom.
Pogledajte: Nova Astra sa Opel OnStar i IntelliLink sistemima.
U enterijeru smo pronašli značajno kvalitetnije materijale, iako ni prethodnik nije bio loš u ovoj "disciplini". Takođe, završna obrada je osetno bolja, tako da središnji tunel sa ručicom menjača i elektronskom komandom ručne kočnice, odaje utisak čvrstoće čak i ako ga snažnije pritisnemo nogom. Kao što je uobičajeno, gornji deo instrument table ima mekane materijale, dok je na donjem delu korišćena nešto tvrđa plastika.
Sedišta zaslužuju najvišu ocenu. Nova Astra se može pohvaliti velikom prostranošću i komforom.
Pogledajte: Nova Opel Astra dolazi sa IntelliLux LED Matrix Light osvetljenjem.
Na poziciju za volanom nemamo primedbi. Sedi se nisko, sedišta su odlično dizajnirana, sa velikom površinom sedalnog dela, čime je obezbeđena dobra podrška za butni deo nogu. Da Astra ima preferencije ka "premiumu" pokazuje i činjenica da sedišta mogu biti opremljena sistemom masaže i ventilacije. Ručica menjača ima prepoznatljiv oblik za nove Opelove modele. Na centralnom delu instrument table dominira veliki displej osetljiv na dodir, preko kojeg je moguće kontrolisati skoro sve sisteme u vozilu (IntellLink R). Mogućnosti povezivanja i multimedija je u samom vrhu klase.
Posebno moramo da pohvalimo prostranost automobila. Napred ima sasvim dovoljno prostora u svim smerovima, čak i za one korpulentnije građe, a pozadi ima znatno više prostora u odnosu na prethodnika. Iako je linija krova padajuća ka nazad, sasvim dovoljno ima prostora i za glave putnika. Prtljažnik ima zapreminu od 370 litara, a kada se obore nasloni zadnjih sedišta, njegova zapremina raste na 1.210 litara.
Iako su i dužina i međuosovinsko rastojanje smanjeni, prostranost na zadnjim sedištima je povećana u svim smerovima.
Pogledajte: Nova Opel Astra zvanično otkrivena - Minus 200 kg i luksuzna oprema.
Podsetimo, Astra K stoji na modularnoj platformi D2XX, koju koristi koncern General Motors. Zato je nova Astra značajno lakša od prethodnika, od 120 do 200 kilograma, u zavisnosti od motora i opreme. Masa automobila se kreće od 1.248 do 1.364 kilograma. Iako je prostranija, nova Astra meri 4,37 m, što znači da je za 5 cm kraća od prethodne generacije. Visina automobila iznosi 1,46 m (niža za 2,6 cm), a smanjeno je i međuosovinsko rastojanje.
Volan i ručica menjača podsećaju na one koji smo videli u većem modelu Insignia
Manja masa, zajedno sa modernim motorima, uticala je i na smanjenje potrošnje goriva. Benzinski početni motor u ponudi je atmosferski 1.4 (74 kW), sledi ga novi 1.0 SIDI maksimalne snage 77 kW, a iznad njega u ponudi će biti potpuno novi motor 1.4 Turbo. Poslednji imenovani je potpuno aluminijumski, čiji je blok za 10 kg nego kod prethodnog 1.4 Turbo motora, koji pokreće prethodnu generaciju. Novitet debituje u dva nivoa snage - od 92 kW i 110 kW i maksimalnim obrtnim momentom od 245 Nm, dostupnim u rasponu obrtaja od 1.800 o/min do 4.000 o/min. Vrhunac benzinske ponude je 1.6 SIDI (147 kW).
Čast dizela brani 1.6 CDTi motor, koji će biti dostupan u tri nivoa snage - 70, 81 i 100 kW.
Predstavnicima medija i VIP zvanicama, novu Astru je predstavio gospodin Dragan Nenadović, direktor Opela za Srbiju, Crnu Goru, Makedoniju, Albaniju i Bugarsku.
Nova Astra na nas je ostavila dobar utisak - spolja je elegantna i privlačna, a unutra kvalitetnija i prostranija. Pored toga, Astra u C segment donosi opremu, koja je uobičajena za luksuzne automobile premium brendova. Istina, za te sisteme će trebati da se doplati, ako kako je na promociji rekao i sam direktor Opela, gospodin Dragan Nenadović, kada premium marke zalaze u "naš" segment, zašto i mi ne bismo u njihov.
Tekst: Goran Sarić
Foto: Milomir Bošković