AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Test: Toyota Verso 1.6 D-4D - Hvala BMW!

Test: Toyota Verso 1.6 D-4D - Hvala BMW!

Prošle godine, kada je na tržište stigao novi Auris, Toyota je modernizovala i model Verso. Kao što smo navikli, ovaj japanski proizvođač ne zadovoljava se kozmetičkim promenama. Unapređeni Verso dobio je novog "keca u rukavu" i on se nalazi ispod "haube" - BMW-ov turbodizel motor zapremine 1.6 litra. Isprobali smo kako funkcioniše ova zanimljiva japansko-nemačka kombinacija...

Test: Toyota Verso 1.6 D-4D - Hvala BMW!

Pogledajte fotografije: Toyota Verso 1.6 D-4D - Test.


Dizajn

 

Ovaj kvalitetni kompaktni MPV se promenio više nego što je uobičajeno. Aktuelna generacija modela Toyota Verso (u prodaji od proleća 2009. godine), i vizuelno je unapređena prošle godine,  a ispiracija je pronađena u izgledu novog Aurisa. To znači kompletno izmenjen prednji deo automobila, sa niskim svetlosnim grupama, maskom hladnjaka koja je podeljena velikim Toyota znakom u sredini, i velikim otvorima za dovod vazduha u branicima. Toyota to naziva Under Priority design. Za verzije opremljene sa xenon svetlima, novina su diode za dnevno osvetljenje. Za inspiraciju je posližio osveženi Avensis.

Test: Toyota Verso 1.6 D-4D - Hvala BMW!

Pogledajte vest: Novi Toyota Aygo stigao u Srbiju - naši prvi utisci + FOTO.

 

Na bokovima uočavamo nove spoljne retrovizore i u njih integrisane pokazivače smera. Zadnje svetlosne grupe su dobile novu tamniju grafiku, iako treba reći da je zadnji deo automobila zadržao konzervativan izgled, kakav većina kupaca i očekuje od ovog automobila. Na parkingu, dok smo prilazili "našem" automobilu, stajali su muškarac i žena srednjih godina, koji su komentarisali da im se upravo ta skladnost najviše dopadaju kod izgleda Versa.

 

Recimo i to, da Verso meri dužinu od 4.460 mm, što je za 20 mm više od prethodnika. Međuosovinsko rastojanje od 2.780 mm ostalo je na istom nivou.

Test: Toyota Verso 1.6 D-4D - Hvala BMW!

Pogledajte vest: Toyota Yaris 2015 stigao u Srbiju - naši prvi utisci i cene.

 

Motor

 

Partnerstvo Toyote i BMW-a u oblasti pogonskih agregata, sigurno će imati pozitivan efekat i na jednu i na drugu marku - ove marke nisu direktni konkurenti, Toyota BMW-u obezbeđuje know-how u oblasti hibridnog pogona, a BMW japanskog proizvođača snabdeva modernim dizel motorima, kojima se smanjuju troškovi Toyote u oblasti razvoja motora specifičnih za evropsko tržište. Prvi proizvod saradnje je BMW dizel motor u modernizovanom Toyota Versu. To nije slučajno, jer preko 50 % prodatih automobila u segmentu velikoprostornih vozila ima 1.6 dizel motor. Verso na ovo nije imao odgovor, jer su ponudu dizel motora činili agregati 2.0 D-4D (91 kW) i 2.2 D-CAT (110 kW). BMW-ov motor kodne oznake BMW N47D16 iz 1.598 cm3 zapremine razvija maksimalnu snagu od 82 kW pri 4.000 o/min i maksimalni obrtni moment dostupan u rasponu obrtaja od 1.750 do 2.250 o/min. 

Test: Toyota Verso 1.6 D-4D - Hvala BMW!

Pogledajte: Test - Toyota Corolla 1.6 Valvematic.

 

Ono što je nas najviše zanimalo - kako je novi motor "legao" Versu? Odgovor je jednostavan - savršeno! Nakon što smo pokrenuli motor, primetili smo njegov kultivisan i smiren rad u praznom hodu. Prvi pređeni kilometri otkrivaju nam novu pozitivnu osobinu motora - elastičnost. Motor se u praksi pokazao mnogo bolji nego "na papiru". Čak i kada pritisnemo komandu gasa pri samo 1.200 o/min, motor se rado odaziva. Na autoputu, pri brzini od 130 km/h, u šestom stepenu prenosa, broj obrtaja "radilice" iznosi 2.300 o/min. Recimo i to, da menjač dolazi iz Toyote, japanski je precizan, a ručica ima prijatno kratke hodove. Verso 1.6 D-4D opremljen je i sistemom start-stop, koji je takođe razvijen od strane Toyote.


Potrošnja goriva u (beo)gradskim uslovima vožnje iznosila je manje od sedam litara na 100 pređenih kilometara. Posle mirne vožnje van grada, putni kompjuter nam je pokazivao potrošnju od 4,7 l/100 km. Na autoputu, pri brzini od 130 km/h, potrošnja je iznosila 5,8 l/100 km. Prosečna potrošnja na našem testu iznosila je 5,6 l/100 km. Ovo je rezultat, koji je presudio da sklop motor-menjač ocenimo najvišom ocenom.

Test: Toyota Verso 1.6 D-4D - Hvala BMW!

Pogledajte: Test - Toyota Prius+.

 

U vožnji

 

Modernizovani Verso se vozi bolje od prethodnika. Iako su vozne osobine u segmentu porodičnih MPV modela u drugom planu, možemo slobodno reći da se Verso vozi bolje od većine konkurenata. Uostalom, to najavljuju i pneumatici dimenzija 205/60 R16, koje su u kombinaciji sa relativno tvrdim oslanjanjem, ostavljaju utisak kao da vozimo karavan, a ne MPV. Naginjanje u krivinama je minimalno i Verso se čvrsto drži zadate putanje kretanja, ulivajući vozaču veliku dozu samopouzdanja. Udobnost je na zavidnom nivou, iako putnici na zadnjim sedištima, zbog gore pomenutog nešto tvrđe podešenog oslanjanja, jasno osećaju prelazak preko poprečnih neravnina i rupa. 

Test: Toyota Verso 1.6 D-4D - Hvala BMW!

Pogledajte: Test - Toyota Auris Touring Sports 1.6 Valvematic.

 

Enterijer

 

U enterijeru nema velikih promena, jer dobru formulu ne treba menjati. Primećujemo da oznake na dugmićima imaju drugačiji font nego ranije. Ergonomija je vrhunska, i to posebno moramo da pohvalimo kod ovog automobila. Vozačevo okruženje je odlično organizovano, sve je tamo gde očekujemo da bude, bez eksperimenata. Komande na centralnoj konzoli su pregledne i jednostavne za korišćenje, tako da privikavanje skoro da nije potrebno. Posebno atraktivan detalj je instrument tabla smeštena centralno, ali zakrenuta ka vozaču. Položaj za volanom lako će pronaći svako, a palac nagore zaslužuje i visoka pozicija ručice menjača, praktično blizu volana. 

Test: Toyota Verso 1.6 D-4D - Hvala BMW!

Putnici na zadnjim sedištima imaju na raspolaganju tri odvojena sedišta, koja su mobilna kao i prednja, zahvaljujući kliznom mehanizmu pomeranja. Prostora ima dovoljno u svim smerovima, a ne možemo da ne primetimo da su i zadnja sedišta odlično dizajnirana. Mi smo na testu imali verziju sa pet sedišta, a u ponudi postoji i verzija sa sedam sedišta, iako je jasno da zadnja dva sedišta udobno mogu da prime samo decu. Naravno, tu je i informacioni sistem Toyota Touch 2, koji je intuitivan i prijatno brz. Za lakše parkiranje, tu je i parking kamera, koja u kombinaciji sa parking senzorima ovu radnju čini rutinskom

 

Pogledajte: Novi Toyota RAV4 - Online test na Staroj planini.

 

Osnovna zapremina prtljažnika iznosi 484 litra, ali recimo i to, da se ispod ravne podloge nalazi nekoliko ostava za sitnice veće zapremine. Kada se obore nasloni zadnjih sedišta, dobija se ravna utovarna površina. Takođe, ivica utovarnog dela na istoj je ravni sa površinom prtljažnika, što olakšava utovar teškog prtljaga.

Test: Toyota Verso 1.6 D-4D - Hvala BMW!

Cena


Novi motor je Toyotu Verso učinio znatno atraktivnijom. Agregat je kultivisan, štedljiv i iznenađujuće okretan. "Ostatak automobila" ispunjava očekivanja od "razumnog" porodičnog automobila, sa svim kvalitetima koji krase ovakav jedan MPV. Pored toga, BMW-ov motor Versu donosi novi elan, koji bi mogao biti odlučujući da se kupci sve više odlučuju za Verso sa dizel motorom.

 

Cena modela Toyota Verso 1.6 D-4D u Terra paketu opreme počinje od 17.890 evra (cena sa PDV-om), dok za bogato opremljeni Verso 1.6 D-4D u Stella paketu opreme, koji je krasio naš test automobil, treba izdvojiti 19.190 evra.

 

Cenovnik i spisak opreme, možete pogledati na stranici www.toyota.rs

Test: Toyota Verso 1.6 D-4D - Hvala BMW!

 

 

Toyota Verso 1.6 D-4D  
 Tip motora: turbodizel common-rail
 Broj cilindara / ventila:  4 / 4
 Zapremina motora (cm³):  1.598
 Maksimalna snaga (kW / o/min):  82 / 4.000
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  270 / 1.270 - 2.250
 Performanse  
 Maksimalna brzina (km/h):  180
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):  12,7
 Potrošnja na testu - prosek/grad/otvoreno (l/100km):  5,6 / 6,8 / 4,7
 Dimenzije  
 Zapremina prtljažnika (L):  484 / 1009
 Zapremina rezervoara (L):  55
 Masa automobila / nosivost (kg):  1635 / 625
 Dimenzije pneumatika:  205/60 R 16
 Dužina automobila (mm):  4.460
 Širina automobila (mm):  1.790
 Visina automobila (mm):  1.620
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2.780
 Cena osnovnog modela:  15.490 €

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

 

Generalni zastupnik Toyota vozila: Toyota Srbija

Adresa: Omladinskih brigada 88B, 11070 Beograd
Webwww.toyota.rs


Tekst i foto: Goran Sarić - Automagazin portal

Testirali smo: Renault Kadjar 1.6 dCi 4x4

Testirali smo: Renault Kadjar 1.6 dCi 4x4

Renault Kadjar stigao je na naše puteve. To je potpuno novi model, koji je razvijen na tehničkoj bazi uspešnog modela Qashqai. Tokom višednevnog testa, isprobali smo Kadjar na srpskim putevima i pokušali da damo odgovor na pitanje - da li konkurencija ima čega da se boji? Posle prvog testa, čini nam se da itekako ima...

Testirali smo: Opel Corsa 1.0 Turbo

Testirali smo: Opel Corsa 1.0 Turbo

Opel Corsa važi za jedan od najuspešnijih evropskih automobila. Među nama je 32 godine i za to vreme je pronašla put do 12,4 miliona svojih vlasnika. Testirali smo petu generaciju ovog uspšenog modela, koja je izazvala veliku debatu čak i među našim kolegama, zbog sličnosti sa svojim prethodnikom...

Kia Cee'd (2016) stigao u Srbiju - Naši prvi utisci

Kia Cee'd (2016) stigao u Srbiju - Naši prvi utisci

Posle tri godine egzistencije na tržištu, stiglo je idealno vreme za "umivanje" i tehničku modernizaciju druge generacije modela Kia Cee’d. Glavne novine su turbo benzinski trocilindarski 1.0 T-GDI motor, sedmostepeni menjač sa dvostrukim kvačikom i sportski dizajnirana verzija GT Line. Juče smo imali priliku modernizovani model da isprobamo na našim putevima...

Honda HR-V - naši prvi utisci

Honda HR-V - naši prvi utisci

Opel Mokka, Mazda CX-3, Suzuki Vitara... dobili su ljutog konkurenta - Hondu HR-V. Posle nedavne statičke promocije, proteklog vikenda smo na stazi Nacionalne vozačke akademije - NAVAK u Subotištu, imali smo priliku da isprobamo najnoviji model japanskog proizvođača. Ovo su naši prvi utisci...

Testirali smo: Mercedes-Benz C220 Bluetec

Testirali smo: Mercedes-Benz C220 Bluetec

Mercedes-Benz C-Klasa je ključan model za kompaniju iz Stuttgarta, jer je upravo ovaj sedan srednje klase pokrenuo seriju modela sa novom tehnikom i identitetom.  Na našim putevima smo isprobali sigurno najtraženiju verziju na našem tržištu, sa štedljivim turbodizel motorom i automatskim menjačem...

Mercedes-Benz Star Experience 2015 - NAVAK (FOTO)

Mercedes-Benz Star Experience 2015 - NAVAK (FOTO)

Stižemo u centar Nacionalne vozačke akademije (NAVAK) u Subotištu. U daljini se čuje zaglušujuća grmljavina. Bližimo se stazi, po kojoj "vrište" supersnažni Mercedes AMG modeli. Ruke se znoje, a srce počinje ubrzano da lupa...

Testirali smo - BMW 116i Urban Line

Testirali smo - BMW 116i Urban Line

Posle četiri godine egzistencije na tržištu, BMW je početkom godine predstavio modernizovanu drugu generaciju serije 1. Pored promena u dizajnu, "jedinica" je dobila nove motore i opremu iz luksuznih limuzina. Na našim putevima imali smo priliku da isprobamo BMW 116i kojeg pokreće 3-cilindarski motor zapremine 1.5 litara...

Testirali smo: Nova Toyota Auris 1.6 Valvematic

Testirali smo: Nova Toyota Auris 1.6 Valvematic

Iako je aktuelni Auris aktivan u službi evropskih vozača nešto duže od dve godine, prema Toyoti, vreme je za promene. Pored toga, što je za modernizaciju tipa "pronađi pet razlika" drugima potrebno više od dvostruko dužeg vremenskog perioda, Auris bi sa tehničkog i dizajnerskog aspekta, neki proizvođači proglasili za novu generaciju...

Test: Mazda6 Wagon CD175 AWD AT Revolution TOP

Test: Mazda6 Wagon CD175 AWD AT Revolution TOP

Ove godine, Mazda je zasijala punim sjajem. Pored predstavljanja nove "dvojke" i uvođenja četvrte generacije legendarne MX-5, na tržište su stigli osvoženi CX-5 i nova "šestica". Na testu smo imali modernizovanu Mazdu6, koja nam dolazi sa serijom tehnoloških unapređenja, boljom bezbednosnom opremom i sistemom pogona na sve točkove...

Rally Sweden 2024 - Thierry Neuville
Slika nedelje