AutoMAGAZIN - Testovi

www.automagazin.rs

Najnovije vesti iz auto industrije

Novi Renault Twingo - naši prvi utisci i cene (foto)

Novi Renault Twingo - naši prvi utisci i cene (foto)

Novi Renault Twingo zvanično je stigao u Srbiju. Treća generacija ovog pupularnog mališana u borbu sa konkurentima ulazi sa radikalno promenjenom koncepcijom - posle skoro četrdeset godina, francuska kompanija na scenu vraća pomalo zaboravljenu konstrukciju: motor pozadi i pogon na zadnje točkove. Da, baš kao što to ima Porsche 911, ili smart...

Novi Renault Twingo - naši prvi utisci i cene (foto)

Novi Twingo dostupan je samo sa potoro vrata, iako je kraći od svog prethodnika.

 

Pogledajte fotogaleriju: Novi Renault Twingo stigao u Srbiju.

 

Novi Twingo nam stiže u svojoj trećoj generaciji. Prva generacija, koja je na svet stigla pre dvadeset godina, bila je slatka i zanimljiva, druga je bila najpre pomalo dosadna, ali posle facelifta ekstravagantna, dok je treća generacija izrasla u modernog "frajera". Smelog, odvažnog, koji ne beži od novih tehnologija. Novi Twingo u potpunosti menja koncept omiljenog gradskog automobila. Razvoj novog Twinga trajao je pet godina, a od 2010. godine u projekat se uključio i koncert Daimler. Otuda ova sličnost sa modelom smart forfour, sa kojim deli platformu.

Novi Renault Twingo - naši prvi utisci i cene (foto)

Zadnji deo automobila budi emocije dobrim poznavaocima automobila ove marke. Proširenja blatobrana pored svetala sigurna su asocijacija na slavni Renault 5 Turbo.


Prednosti nove koncepcije

Ova neobična koncepcija konstruktorima je omogućila da razviju automobil, koji sa 3,59 metara dužine karoserije dostiže međuosovinsko rastojanje od neverovatnih 2,49 metara - to je vrednost koja se približila segmentu niže klase automobila (Clio ima međuovosinsko rastojanje od 2,59 m). To je za 13 centimetara duže međuosovinsko rastojanje nego kod prethodnika. Izmeštanje motora pozadi, obezbedilo je dodatni prostor za tehniku skretanja točkova pednje osovine, pa je tako novi Twingo moguće okrenuti na "petoparcu" - krug okretanja iznosi samo 8,5 metara, što je najbolji rezultat u klasi. Prednji točkovi se zaokreću za neverovatnih 45 stepeni. Treća važna prednost ove koncepcije jeste odnos mase po osovinama, koji iznosi 55 % na zadnjoj i 45 % na prednjoj, što je uticalo na poboljšanje sveukunog balansa automobila.

Novi Renault Twingo - naši prvi utisci i cene (foto)

Vladan Petorvić i novi Twingo. Dnevno svetlo je ugrađeno u branik, kružnog je oblika i ima LED tehnologiju već u standardnoj opremi.


Dizajn

Dizajn kombinuje moderne elemente automobila ove marke i retro akcenat slavnih modela ovog francuskog proizvođača. Vladan Petrović, višestruki državni reli šampion i test vozač Automagazin portala, ovako je opisao novog Twinga: "Pogled na "zadnjicu" novog Twinga otkriva mi sličnost sa jednim slavnim modelom, koji se proslavio u reli sportu - Renault 5 Turbo. Jednostavno ne mogu a da ne primetim ugao zadnjeg stakla, koji me neodoljivo podseća na R5. Takođe, proširenja oko svetlosnih grupa i crni detalji na braniku jasno asociraju na slavni reli automobil." - sa osmehom na licu objašnjava Petrović.

Dok zadnji deo automobila u dizajnerskom smisli asocira na prošlost i slavnu istoriju ove marke, prednji deo automobila je moderan i koristi aktuelne dizajnerske detalje Renault automobila (iako će bolji poznavaoci automobila ove marke i napred primetiti sličnost sa modelima iz prošlosti). Novi Twingo je dostupan samo sa pet vrata, a zanimljiv detalj jesu i kvake za otvaranje na C-stubu, što je detalj "pozajmljen" od modela Clio. Prednji deo automobila novom Twingu obezbeđuje visok stepen prepoznatljivosti na ulici, a zanimljivo je da okrugla svetla u braniku služe za dnevno osvetljenje i koriste LED tehnologiju, i to već od baznog nivoa opreme.

Novi Renault Twingo - naši prvi utisci i cene (foto)

Unutrašnjost je jednostavna, pregledna i sa puno pretinaca za sitnice. Renault nudi veliku mogućnost kombinacija boja i materijala.


Enterijer

Unutrašnjost novog Twinga kombinuje stil i praktičnost. Iako je nova generacija ovog modela za 10 centimetara kraća od prethodnika, prostor u kabini je veći. Četiri odrasle osobe mogu se udobno smestiti u novi Twingo. Vladan Petrović je pohvalio položaj sedenja. "U novom Twingu se odlično sedi. Sedišta prijatno drže telo u krivini, a dobra je i podrška butnog dela nogu, što će sigurno smanjiti zamor nogu na dužim putovanjima. Sedi se na višem nivou nego kod većine konkurenata. Primećujem da se u autu sedi nešto više neko kod konkurentskih modela. Volan je odlično dizajniran i ruke se prosto lepe za njega, a komande su pregledne i vrlo brzo će se i prosečan vozač navići na njih."

Zbog činjenice da se motor nalazi iznad zadnje osovine, prtljažnik nije tako dubok kao kod konkurenata. Ali njegova zapremina od 219 litara je za svaku pohvalu, kao i pristup prtljažnom prostoru, jer je njegova ivica ravna sa površinom utovarnog dela. Kada se preklope sedišta deljiva u odnosu 50:50, u automobil je moguće ubaciti predmete dužine i do 2,2 meta. Sve pohvale zaslužuju i mnogobrojne ostave za sitnice. Pretinci se nalaze na sve strane, ispod centralne konzole, ispred suvozača, u prednjim i zadnjim vratima...

Novi Renault Twingo - naši prvi utisci i cene (foto)

Kada se obore nasloni zadnjih sedišta, sve ovo stane u Twinga.


Multimedia

Treba istaći i dobru multimedijalnu podršku novog Twinga, koja je dostupna na dva nivoa - kao poznati integrisani sistem R-Link ili napredno rešenje u obliku aplikacije za mobilni telefon R & GO (dostupno za Android i iOS). O čemu se radi? Dok sve više automobila omogućava kontrolu funkcija "smart telefona" preko multimedijalnog sistema, kod novog Twinga je to obrnuto. Multimedijalni sistem automobila možete kontrolisati preko svog "pametnog telefona", sa kojim se uspostavlja komunikacija preko bluetooth sistema. Tako preko aplikacije dostupne na Play Store-u, i preko specijalnog nosača za telefon na centralnoj konzoli, vozač može na svom telefonu pratiti "obrtomer", kojeg nema na instrument tabli, navigacini sistem i druge detalje.

Ako moramo da tražimo manu koncepcije "sve pozadi", onda je to nedostatak prostora za rezervni točak, koji nismo videli u automobilu. Ispod prednjeg poklopca (haube) se nalaze samo boce sa tečnostima za rashladnu tečnost motora, za tečnost za brisače i kočiona tečnost, kao i akumulator. Skidanje prednjeg poklopca je jednostavno, što možemo reći i za pristup motoru iz prtljažnika.

Novi Renault Twingo - naši prvi utisci i cene (foto)

Zahvaljujući koncepciji sa motorom smeštenim ispod prtljažnika, drastično je povećana okretnost automobila. Prednji točkovi se zakreću pod uglom od 45 stepeni, a krug okretanja automobila je samo 8,5 metara.


Motor

Kupac može izabrati jedan od dva motora u ponudi novog Twinga. To su 3-cilindarski atmosferski motor 1.0 SCe i 3-cilindarski turbo motor 0.9 Tce. Prvi je potpuno nov motor, a drugi agregat samo svojom oznakom podseća na motor koji pokreće Clio i Captur, jer je preko 50% delova novo. Zbog specifičnosti ugradnje iznad zadnje osovine, motori su instalirani pod uglom od 49°. Prvi motor 1.0 SCe razvija maksimalnu snagu od 52 kW (70 KS) pri 6.000 o/min i maksimalni obrtni moment od 91 Nm pri 2.850 o/min. Turbo motor razvija maksimalnu snagu od 66 kW (90 KS) i maksimalni obrtni moment od 135 Nm pri 2.500 o/min. Oba motora su uparena sa manuelnim 5-stepenim menjačem, a od oktobra 2015. godine, u ponudi će biti i verzije sa robotizovanim EDC menjačem.

Vladan Petrović je imao priliku da isproba Twingo 1.0 SCe."Ono što mogu da kažem posle vožnje beogradskim ulicama, jeste da motor zadovoljava potrebe gradske vožnje. Naravno, ne možemo puno očekivati od tako malog "atmosferca", ali za stani-kreni vožnju od kuće do posla ili do pijace, sasvim je dovoljan. Van grada ga nisam vozio, ali verzujem da je za one koji više voze u "otvorenom saobraćaju" puno bolje rešenje turbo motor, prvenstveno zbog preticanja na uzbrdicama."

Novi Renault Twingo - naši prvi utisci i cene (foto)

Instrument tabla je jednostavna i pregledna.


U vožnji

"Najviše impresionira njegova okretljivost. Prosto je neverovatno, na koliko malom prostoru ovaj auto može da se okrene. To značajno olakšava parkiranje u uskim gradskim ulicama, što će se posebno dopasti pripadnicama nežnijeg pola. Primetio sam da zadnji deo automobila mekano prelazi preko poprečnih neravnina i ležećih policajaca, što možemo zahvaliti koncepciji sa motorom pozadi. Da li to znači da pruža veću udobnost putnicima na zadnjim sedištima, nego konkurenti sa motorom napred, ne znam. To će nam reći saputnici posle testa." - zaključuje Petrović.

Novi Renault Twingo - naši prvi utisci i cene (foto)

Ispod prednje "haube" nalaze se samo bočice sa tečnostima, kao i akumulator.


Cena

Renault je objavio i cene novog Twinga na srpskom tržištu. Renault Twingo SCe 70 u baznom nivou opreme Authentique košta 9.100 evra, ali je uvoznik obezbedio dodatni popust od 1.000 evra, tako da novog gradskog mališana možete dobiti po ceni već od 8.100 evra. Za snažniju verziju u bogatom Dynamique paketu opreme, po akcijskoj ceni treba izdvojiti 11.100 evra. Između najbolje opremljenog i baznog Twinga, postoji i novo opreme Expression. Kupci treba da znaju, da postoje velike mogućnosti individualizacije automobila, sa kontrastnim detaljima i nalepnicama na karoseriji. Za one sa sportskim duhom, Renault je pripremio i paket Sport, za koji je potrebno doplatiti 650 evra. Krase ga atraktivne felne prečnika 16 inča, aluminijumska komanda menjača i sportske nožne komande, specijalne nalepnice na karoseriji, presvlake od kože i tkanine...

Novi Renault Twingo - naši prvi utisci i cene (foto)

 U novi Twingo mogu da sednu četiri odrasle osobe.

 

Renault Twingo 2014 - Specifikacije i cene:

 

Motorizacija SCe 70 SCe70 S&S

TCe 90 S&S

Menjač 5M 5M 5M
Zapremina motora (cm³) 999 999 898
Broj cilindara/ventila 3/4 3/4 3/4
Max. snaga (kW/o/min) 52 / 6.000 52 / 6.600 66 / 5.500
Max. obrtni moment (Nm/o/min) 91 / 2.850 91 / 2.850 135 / 2.500
Emisiona norma Euro 5 Euro 5 Euro 6
Masa automobila 864 865 943
Max. brzina (km/h) 151 151 165
Ubrzanje 0-100 km/h (s) 14,5 14,5 10,8
Prosečna potrošnja (l/100 km) 4,5 4,2 4,3
Cena Authentique (€) ¹ 8.100 8.400 -
Cena Expression (€) ¹ 9.100 9.400 10.100
Cena Dynamique (€) ¹ 10.100 10.400 11.100

¹ Cene su izražene u evrima, u dinarskoj pritivrednosti. Navedene cene su akcijscke, uključuju i popust od 1.000 evra.

 

Više o novom Twingu, možete pogledati na sajtu www.renault.rs.

Tekst: Goran Sarić

Foto: Milomir Bošković

Vozili smo: Citroën C3 1.4 HDi

Vozili smo: Citroën C3 1.4 HDi

U segmentu gradskih mališana nikada nije bila veća "gužva". To u Citroënu vrlo dobro znaju, pa su preduzeli sve, da se njihov predstavnik i posle 5 godina "života" istakne u masi. Unapređeni Citroën C3 može se pohvaliti ne samo modernizovanim izgledom, već i novim tehničkim rešenjima i modernim motorima koji su debitovali u "bratskom" modelu Peugeot 208. Krenimo redom...

Vozili smo: Jaguar F-Type S u rukama Vladana Petrovića (FOTO)

Vozili smo: Jaguar F-Type S u rukama Vladana Petrovića (FOTO)

Posle dužeg perioda "apstinencije", Jaguar konačno ima pravi sportski auto. Ali, ne bilo kakav, već model koji ponosno i uzdigunte glave može pogledati pravo u oči sportske veličine kao što je Porsche i kakav sigurno nećete naći u ponudi popularnih nemačkih marki, kao što je BMW. U ispitivanju voznih osobina ovog atraktivnog roadstera, svojim znanjem i iskustvom nam je pomogao državni reli šampion, Vladan Petrović...

Toyota Yaris 2015 stigao u Srbiju - naši prvi utisci i cene

Toyota Yaris 2015 stigao u Srbiju - naši prvi utisci i cene

Treća generacija modela Toyota Yaris imala je "plastičnu operaciju", ali su rezovi ovoga puta bili dublji nego što je to uobičajeno. Operacija je uspela, a "pacijent" sada ima više samopouzdanja, a možemo reći da svoje konkurente gleda pravo u oči. Iako spolja možda i ne deluje da su promene velike, u tehničkom smislu možemo slobodno reći, da nije ostao kamen na kamenu...

Novi Toyota Aygo stigao u Srbiju - naši prvi utisci + FOTO

Novi Toyota Aygo stigao u Srbiju - naši prvi utisci + FOTO

Na tržište Srbije stigla je nova genracija modela Aygo, zajedno sa modernizovanim i tehniči unapređenim modelom Yaris. U okviru programa nacionalne prezentacije, koju je na zavidnom nivou organizovala kompanija Toyota Srbija, imali smo priliku da prvi put sednemo za volan automobila čiji je cilj da bude drugačiji - Aygo, automobil koji nam donosi zanimljiva dizajnerska rešenja i puno zabave u vožnji...

Testirali smo: Hyundai i30 1.4 16V

Testirali smo: Hyundai i30 1.4 16V

Još jednom smo se uverili u kvalitete modela Hyundai i30, koji za vreme, ali i posle svetskog prvenstva u fudbalu pleni svojom lepotom, ali i cenom. Da li možemo da poredimo Hyundai i30 sa nemačkim, japanskim ili francuskim konkurentima? Zašto da ne. Uostalom, ovaj automobil je kompletno osmišljen i konstruisan u tehničkom centru Hyundaija u Nemačkoj...

Testirali smo: Kia Sportage 2.0 CRDi 4x4

Testirali smo: Kia Sportage 2.0 CRDi 4x4

Posle četiri godine egzistencije na tržištu, Kia Sportage je modernizovana. Srpski kupci su prvi u Evropi imali priliku da kupe modernizovanu verziju modela Sportage, a mi smo na testu imali verovatno prvi registrovan Sportage 2014 na Starom kontinentu. Posle višednevnog testa, možemo reći da se ne radi samo o dizajnerskim promenama. Sportage je unapređen na svim poljima...

Testirali smo: Nissan Note 1.5 dCi

Testirali smo: Nissan Note 1.5 dCi

Nissan tvrdi, da segment malih MPV modela više nije tako popularan, i zato šalje novi Note direktno u "ring" sa malim hatchback modelima. Novi Note svojim dimenzijama praktično je pozicioniran na sami vrh segmenta malih automobila, što može biti odlična startna pozicija. Da li će Note svojim izdašnim dimenzijama i vrhunskom praktičnošću uspeti da "kupi" srca kupaca, koji do sada o njemu nisu ni razmišljali?

Testirali smo: Mazda3 Sport G165 Revolution

Testirali smo: Mazda3 Sport G165 Revolution

Prve dve generacije, koje su na tržištu od 2003. godine, prodate su u 3,5 miliona primeraka, a konkurencija je u poslednje vreme galopirajući napredovala. Zato treća generacija modela Mazda3 ima veliku odgovornost i obavezu ispred sebe. Pogledajmo sa čim nova "trojka" izlazi pred konkurente u nižoj srednjoj klasi, kao što su Volkswagenov Das Auto, Astra, Megane, Auris, 308, Civic...

Testirali smo: Fiat 500L 1.4

Testirali smo: Fiat 500L 1.4

Italijani imaju dobru kuhinju, ali i dizajnere. Tajna italijanskih kuvara je jednostavna - uzeti kvalitetne sastojke i "krčkati" ih toliko dugo, dok se ne dobije harmonična celina. Upravo ovaj stari isprobani recept su koristili dizajneri prilikom stvaranja "našeg" Fiata 500L, malog MPV modela koji svoj identitet gradi ne samo na uspehu aktuelnih modela, već na istoriji svoje game...

Opel Astra (2022)
Slika nedelje