AutoMAGAZIN - Testovi

www.automagazin.rs

Najnovije vesti iz auto industrije

Toyota Yaris 2015 stigao u Srbiju - naši prvi utisci i cene

Toyota Yaris 2015 stigao u Srbiju - naši prvi utisci i cene

Treća generacija modela Toyota Yaris imala je "plastičnu operaciju", ali su rezovi ovoga puta bili dublji nego što je to uobičajeno. Operacija je uspela, a "pacijent" sada ima više samopouzdanja, a možemo reći da svoje konkurente gleda pravo u oči. Iako spolja možda i ne deluje da su promene velike, u tehničkom smislu možemo slobodno reći, da nije ostao kamen na kamenu...

Toyota Yaris 2015 stigao u Srbiju - naši prvi utisci i cene

Pogledajte fotografije: Toyota Aygo 2015 i Toyota Yaris 2015 stigli u Srbiju.

 

Automobilske kompanije ponekada na svojim prezentacijama tvrde, da se radi o "novom" automobilu. Toyota sa svojim Yarisom nije izuzetak. Petnaest godina na tržištu, tri generacije i prvo uvođenje hibridnog modela u segment malih hatchback modela - to je kratka istorija Toyote Yaris, čija treća generacija ulazi u drugu polovinu "životnog" ciklusa. To je idealna prilika za "zatezanje bora".

Toyota Yaris 2015 stigao u Srbiju - naši prvi utisci i cene

Dizajn

Kao što smo očekivali, najveće promene je pretrpeo prednji deo automobila. Novi Yaris dobio je karakterističan X-faktor i prednjem delu, odnosno stilizovano slovo "X" koju čine donji i gornji deo maske hladnjaka.

"Jedno je sigurno - Yaris će svojim novim izgledom privlačiti veću pažnju prolaznika. Kada pogledamo u retrovizor, videćemo atraktivan prednji deo automobila sa velikom maskom hladnjaka, koja izgleda kao da "reži", a posebno su atraktivna dnevna LED svetla koja su integrisana u glavne svetlosne grupe. I zadnja svetla su u LED tehnologiji i grafika je potpuno nova. Možda će neko reći, da su promene u izgledu male, ali ne zaboravimo da su dizajneri mislili i da to, da vlasnici dosadašnjeg Yarisa ne dobiju osećaj da je njihov ljubimac naglo ostario." - istakao je Vladan Petrović.

Toyota Yaris 2015 stigao u Srbiju - naši prvi utisci i cene

Enterijer

U enterijer je facelift doneo novi kvalitet. Materijali su vidno kvalitetniji nego kod prethodnika, a naravno, tu je i nova kombinacija boja instrument table, koja se može kombinovati sa bojom karoserije. "Ni u enterijeru se Toyota nije zadovoljila samo kozmetičkim promenama, već se oseća da je i ergonomija bolja. Oko središnje konzole sada ima više mesta, jer je sužena za nešto više od 2 centimetra, a vidno je kraća ručica automatskog menjača (za 30 mm). Zato se u automobilu sedi komfornije i nema neprijatnog kontakta kolena sa središnjom konzolom." - kaže Petrović.

Toyota Yaris 2015 stigao u Srbiju - naši prvi utisci i cene

Kao što smo očekivali, Toyota je uradila puno toga i u oblasti multimedija. Novi Yaris ima veći displej sistema Touch 2 (dijagonala 7"). Za svaku pohvalu je i zadnja parking kamera, koja predstavlja deo ovog sistema. Prostora na zadnjim sedištima ima sasvim dovoljno, čak i za nešto više osobe. Zapremina prtljažnika iznosi 286 litara, bez obzira da li je u pitanju hibridna verzija ili model sa konvencionalnim pogonom. To znači da je zapremina prtljažnika za 6 litara veća nego kod konkurentskog Volkswagen Pola.

Toyota Yaris 2015 stigao u Srbiju - naši prvi utisci i cene

U vožnji

U tehničkom smislu, promenjeno je puno toga, što ne iznaneđuje, ako znamo da je u novi Yaris uloženo 85 miliona evra, 576.000 radnih sati i promenjeno više od 1.000 delova. To je teorija, a kako sve to izgleda u praksi, otkriva nam Petrović: "Već od prvog metra oseća se da modernizovani Yaris ima mekše oslanjanje. Auto je dobio mekše opruge, ali i nove amortizere, koji vožnju čine mnogo udobnijom. Osećaj u vožnji je, kao da se vozimo u autu koji pripada jednom segmentu iznad. To se primećuje i u krivinama, jer ima masivniju torzionu osovinu, što je kombinaciji sa novim amortizerima dodatno redukovalo naginjanje karoserije." - otvoren je Petrović.

Toyota Yaris 2015 stigao u Srbiju - naši prvi utisci i cene

Motor

Na zvaničnoj nacionalnoj prezentaciji, imali smo priliku da vozimo hibridnu verziju modela Yaris. Pokreće ga dobro poznati pogonski sistem, koji kombinuje benzinski motor zapremine 1,5 litra, koji razvija maksimalnu snagu od 55 kW pri 4.800 o/min i maksimalni obrtni moment od 111 Nm u rasponu obrtaja od 3.600 do 4.400 o/min. Benzinski motor je ukombinovan sa elektromotorom sa permanentnim magnetom snage 45 kW i 169 Nm. Rezultat je maksimalna snaga pogonskog sistema od 100 ks (74 kW), što je sasvim dovoljno za automobil mase 1.180 kg.

Toyota Yaris 2015 stigao u Srbiju - naši prvi utisci i cene

"Pogonski sklop hibridnog Yarisa je viš nego zanimljiv. U gradskoj gužvi primarnu ulogu ima elektromotor, koji ima visok obrtni moment i lagano pokreće Yarisa iz mesta. Da kompletan pogon ima sasvim dovoljno snage uverili smo se i na autoputu, gde su ubrzanja i preko 120 km/h bila sasvim korektna. Ono što moram da pohvalim kod novog Yarisa, to je puno bolja zvučna izlolacija, kao i izolacija motora. To se posebno oseća kod hibridne verzije, jer je automobil opremljen CVT kontinualnim menjačem, pa su obrtaji veoma često viši nego što smo navikli kod "običnih" automobila. Potoršnja na relaciji Beograd-Sremska Kamenica iznosila je 4,1 l/100 km. Iako u rezervoar staje 36 litara (kod Yarisa sa konvencionalnim motorom 42 litra), kada smo izašli na autoput, bord kompjuter je pokazivao da možemo da pređeno 650 kilometara, što je za svaku pohvalu." - zaključuje Petrović.

Toyota Yaris 2015 stigao u Srbiju - naši prvi utisci i cene

Više informacija i cenovnik uskoro na www.toyota.rs.

 

Više o novom Yarisu, pisaćemo posle višednevnog testa.

Tekst: Goran Sarić
Foto: Milomir Bošković i Goran Sarić

Vozili smo: Citroën C3 1.4 HDi

Vozili smo: Citroën C3 1.4 HDi

U segmentu gradskih mališana nikada nije bila veća "gužva". To u Citroënu vrlo dobro znaju, pa su preduzeli sve, da se njihov predstavnik i posle 5 godina "života" istakne u masi. Unapređeni Citroën C3 može se pohvaliti ne samo modernizovanim izgledom, već i novim tehničkim rešenjima i modernim motorima koji su debitovali u "bratskom" modelu Peugeot 208. Krenimo redom...

Vozili smo: Jaguar F-Type S u rukama Vladana Petrovića (FOTO)

Vozili smo: Jaguar F-Type S u rukama Vladana Petrovića (FOTO)

Posle dužeg perioda "apstinencije", Jaguar konačno ima pravi sportski auto. Ali, ne bilo kakav, već model koji ponosno i uzdigunte glave može pogledati pravo u oči sportske veličine kao što je Porsche i kakav sigurno nećete naći u ponudi popularnih nemačkih marki, kao što je BMW. U ispitivanju voznih osobina ovog atraktivnog roadstera, svojim znanjem i iskustvom nam je pomogao državni reli šampion, Vladan Petrović...

Novi Renault Twingo - naši prvi utisci i cene (foto)

Novi Renault Twingo - naši prvi utisci i cene (foto)

Novi Renault Twingo zvanično je stigao u Srbiju. Treća generacija ovog pupularnog mališana u borbu sa konkurentima ulazi sa radikalno promenjenom koncepcijom - posle skoro četrdeset godina, francuska kompanija na scenu vraća pomalo zaboravljenu konstrukciju: motor pozadi i pogon na zadnje točkove. Da, baš kao što to ima Porsche 911, ili smart...

Novi Toyota Aygo stigao u Srbiju - naši prvi utisci + FOTO

Novi Toyota Aygo stigao u Srbiju - naši prvi utisci + FOTO

Na tržište Srbije stigla je nova genracija modela Aygo, zajedno sa modernizovanim i tehniči unapređenim modelom Yaris. U okviru programa nacionalne prezentacije, koju je na zavidnom nivou organizovala kompanija Toyota Srbija, imali smo priliku da prvi put sednemo za volan automobila čiji je cilj da bude drugačiji - Aygo, automobil koji nam donosi zanimljiva dizajnerska rešenja i puno zabave u vožnji...

Testirali smo: Hyundai i30 1.4 16V

Testirali smo: Hyundai i30 1.4 16V

Još jednom smo se uverili u kvalitete modela Hyundai i30, koji za vreme, ali i posle svetskog prvenstva u fudbalu pleni svojom lepotom, ali i cenom. Da li možemo da poredimo Hyundai i30 sa nemačkim, japanskim ili francuskim konkurentima? Zašto da ne. Uostalom, ovaj automobil je kompletno osmišljen i konstruisan u tehničkom centru Hyundaija u Nemačkoj...

Testirali smo: Kia Sportage 2.0 CRDi 4x4

Testirali smo: Kia Sportage 2.0 CRDi 4x4

Posle četiri godine egzistencije na tržištu, Kia Sportage je modernizovana. Srpski kupci su prvi u Evropi imali priliku da kupe modernizovanu verziju modela Sportage, a mi smo na testu imali verovatno prvi registrovan Sportage 2014 na Starom kontinentu. Posle višednevnog testa, možemo reći da se ne radi samo o dizajnerskim promenama. Sportage je unapređen na svim poljima...

Testirali smo: Nissan Note 1.5 dCi

Testirali smo: Nissan Note 1.5 dCi

Nissan tvrdi, da segment malih MPV modela više nije tako popularan, i zato šalje novi Note direktno u "ring" sa malim hatchback modelima. Novi Note svojim dimenzijama praktično je pozicioniran na sami vrh segmenta malih automobila, što može biti odlična startna pozicija. Da li će Note svojim izdašnim dimenzijama i vrhunskom praktičnošću uspeti da "kupi" srca kupaca, koji do sada o njemu nisu ni razmišljali?

Testirali smo: Mazda3 Sport G165 Revolution

Testirali smo: Mazda3 Sport G165 Revolution

Prve dve generacije, koje su na tržištu od 2003. godine, prodate su u 3,5 miliona primeraka, a konkurencija je u poslednje vreme galopirajući napredovala. Zato treća generacija modela Mazda3 ima veliku odgovornost i obavezu ispred sebe. Pogledajmo sa čim nova "trojka" izlazi pred konkurente u nižoj srednjoj klasi, kao što su Volkswagenov Das Auto, Astra, Megane, Auris, 308, Civic...

Testirali smo: Fiat 500L 1.4

Testirali smo: Fiat 500L 1.4

Italijani imaju dobru kuhinju, ali i dizajnere. Tajna italijanskih kuvara je jednostavna - uzeti kvalitetne sastojke i "krčkati" ih toliko dugo, dok se ne dobije harmonična celina. Upravo ovaj stari isprobani recept su koristili dizajneri prilikom stvaranja "našeg" Fiata 500L, malog MPV modela koji svoj identitet gradi ne samo na uspehu aktuelnih modela, već na istoriji svoje game...

Opel Astra (2022)
Slika nedelje