AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Toyota Yaris 2015 stigao u Srbiju - naši prvi utisci i cene

Toyota Yaris 2015 stigao u Srbiju - naši prvi utisci i cene

Treća generacija modela Toyota Yaris imala je "plastičnu operaciju", ali su rezovi ovoga puta bili dublji nego što je to uobičajeno. Operacija je uspela, a "pacijent" sada ima više samopouzdanja, a možemo reći da svoje konkurente gleda pravo u oči. Iako spolja možda i ne deluje da su promene velike, u tehničkom smislu možemo slobodno reći, da nije ostao kamen na kamenu...

Toyota Yaris 2015 stigao u Srbiju - naši prvi utisci i cene

Pogledajte fotografije: Toyota Aygo 2015 i Toyota Yaris 2015 stigli u Srbiju.

 

Automobilske kompanije ponekada na svojim prezentacijama tvrde, da se radi o "novom" automobilu. Toyota sa svojim Yarisom nije izuzetak. Petnaest godina na tržištu, tri generacije i prvo uvođenje hibridnog modela u segment malih hatchback modela - to je kratka istorija Toyote Yaris, čija treća generacija ulazi u drugu polovinu "životnog" ciklusa. To je idealna prilika za "zatezanje bora".

Toyota Yaris 2015 stigao u Srbiju - naši prvi utisci i cene

Dizajn

Kao što smo očekivali, najveće promene je pretrpeo prednji deo automobila. Novi Yaris dobio je karakterističan X-faktor i prednjem delu, odnosno stilizovano slovo "X" koju čine donji i gornji deo maske hladnjaka.

"Jedno je sigurno - Yaris će svojim novim izgledom privlačiti veću pažnju prolaznika. Kada pogledamo u retrovizor, videćemo atraktivan prednji deo automobila sa velikom maskom hladnjaka, koja izgleda kao da "reži", a posebno su atraktivna dnevna LED svetla koja su integrisana u glavne svetlosne grupe. I zadnja svetla su u LED tehnologiji i grafika je potpuno nova. Možda će neko reći, da su promene u izgledu male, ali ne zaboravimo da su dizajneri mislili i da to, da vlasnici dosadašnjeg Yarisa ne dobiju osećaj da je njihov ljubimac naglo ostario." - istakao je Vladan Petrović.

Toyota Yaris 2015 stigao u Srbiju - naši prvi utisci i cene

Enterijer

U enterijer je facelift doneo novi kvalitet. Materijali su vidno kvalitetniji nego kod prethodnika, a naravno, tu je i nova kombinacija boja instrument table, koja se može kombinovati sa bojom karoserije. "Ni u enterijeru se Toyota nije zadovoljila samo kozmetičkim promenama, već se oseća da je i ergonomija bolja. Oko središnje konzole sada ima više mesta, jer je sužena za nešto više od 2 centimetra, a vidno je kraća ručica automatskog menjača (za 30 mm). Zato se u automobilu sedi komfornije i nema neprijatnog kontakta kolena sa središnjom konzolom." - kaže Petrović.

Toyota Yaris 2015 stigao u Srbiju - naši prvi utisci i cene

Kao što smo očekivali, Toyota je uradila puno toga i u oblasti multimedija. Novi Yaris ima veći displej sistema Touch 2 (dijagonala 7"). Za svaku pohvalu je i zadnja parking kamera, koja predstavlja deo ovog sistema. Prostora na zadnjim sedištima ima sasvim dovoljno, čak i za nešto više osobe. Zapremina prtljažnika iznosi 286 litara, bez obzira da li je u pitanju hibridna verzija ili model sa konvencionalnim pogonom. To znači da je zapremina prtljažnika za 6 litara veća nego kod konkurentskog Volkswagen Pola.

Toyota Yaris 2015 stigao u Srbiju - naši prvi utisci i cene

U vožnji

U tehničkom smislu, promenjeno je puno toga, što ne iznaneđuje, ako znamo da je u novi Yaris uloženo 85 miliona evra, 576.000 radnih sati i promenjeno više od 1.000 delova. To je teorija, a kako sve to izgleda u praksi, otkriva nam Petrović: "Već od prvog metra oseća se da modernizovani Yaris ima mekše oslanjanje. Auto je dobio mekše opruge, ali i nove amortizere, koji vožnju čine mnogo udobnijom. Osećaj u vožnji je, kao da se vozimo u autu koji pripada jednom segmentu iznad. To se primećuje i u krivinama, jer ima masivniju torzionu osovinu, što je kombinaciji sa novim amortizerima dodatno redukovalo naginjanje karoserije." - otvoren je Petrović.

Toyota Yaris 2015 stigao u Srbiju - naši prvi utisci i cene

Motor

Na zvaničnoj nacionalnoj prezentaciji, imali smo priliku da vozimo hibridnu verziju modela Yaris. Pokreće ga dobro poznati pogonski sistem, koji kombinuje benzinski motor zapremine 1,5 litra, koji razvija maksimalnu snagu od 55 kW pri 4.800 o/min i maksimalni obrtni moment od 111 Nm u rasponu obrtaja od 3.600 do 4.400 o/min. Benzinski motor je ukombinovan sa elektromotorom sa permanentnim magnetom snage 45 kW i 169 Nm. Rezultat je maksimalna snaga pogonskog sistema od 100 ks (74 kW), što je sasvim dovoljno za automobil mase 1.180 kg.

Toyota Yaris 2015 stigao u Srbiju - naši prvi utisci i cene

"Pogonski sklop hibridnog Yarisa je viš nego zanimljiv. U gradskoj gužvi primarnu ulogu ima elektromotor, koji ima visok obrtni moment i lagano pokreće Yarisa iz mesta. Da kompletan pogon ima sasvim dovoljno snage uverili smo se i na autoputu, gde su ubrzanja i preko 120 km/h bila sasvim korektna. Ono što moram da pohvalim kod novog Yarisa, to je puno bolja zvučna izlolacija, kao i izolacija motora. To se posebno oseća kod hibridne verzije, jer je automobil opremljen CVT kontinualnim menjačem, pa su obrtaji veoma često viši nego što smo navikli kod "običnih" automobila. Potoršnja na relaciji Beograd-Sremska Kamenica iznosila je 4,1 l/100 km. Iako u rezervoar staje 36 litara (kod Yarisa sa konvencionalnim motorom 42 litra), kada smo izašli na autoput, bord kompjuter je pokazivao da možemo da pređeno 650 kilometara, što je za svaku pohvalu." - zaključuje Petrović.

Toyota Yaris 2015 stigao u Srbiju - naši prvi utisci i cene

Više informacija i cenovnik uskoro na www.toyota.rs.

 

Više o novom Yarisu, pisaćemo posle višednevnog testa.

Tekst: Goran Sarić
Foto: Milomir Bošković i Goran Sarić

Testirali smo: Renault Kadjar 1.6 dCi 4x4

Testirali smo: Renault Kadjar 1.6 dCi 4x4

Renault Kadjar stigao je na naše puteve. To je potpuno novi model, koji je razvijen na tehničkoj bazi uspešnog modela Qashqai. Tokom višednevnog testa, isprobali smo Kadjar na srpskim putevima i pokušali da damo odgovor na pitanje - da li konkurencija ima čega da se boji? Posle prvog testa, čini nam se da itekako ima...

Testirali smo: Opel Corsa 1.0 Turbo

Testirali smo: Opel Corsa 1.0 Turbo

Opel Corsa važi za jedan od najuspešnijih evropskih automobila. Među nama je 32 godine i za to vreme je pronašla put do 12,4 miliona svojih vlasnika. Testirali smo petu generaciju ovog uspšenog modela, koja je izazvala veliku debatu čak i među našim kolegama, zbog sličnosti sa svojim prethodnikom...

Kia Cee'd (2016) stigao u Srbiju - Naši prvi utisci

Kia Cee'd (2016) stigao u Srbiju - Naši prvi utisci

Posle tri godine egzistencije na tržištu, stiglo je idealno vreme za "umivanje" i tehničku modernizaciju druge generacije modela Kia Cee’d. Glavne novine su turbo benzinski trocilindarski 1.0 T-GDI motor, sedmostepeni menjač sa dvostrukim kvačikom i sportski dizajnirana verzija GT Line. Juče smo imali priliku modernizovani model da isprobamo na našim putevima...

Honda HR-V - naši prvi utisci

Honda HR-V - naši prvi utisci

Opel Mokka, Mazda CX-3, Suzuki Vitara... dobili su ljutog konkurenta - Hondu HR-V. Posle nedavne statičke promocije, proteklog vikenda smo na stazi Nacionalne vozačke akademije - NAVAK u Subotištu, imali smo priliku da isprobamo najnoviji model japanskog proizvođača. Ovo su naši prvi utisci...

Testirali smo: Mercedes-Benz C220 Bluetec

Testirali smo: Mercedes-Benz C220 Bluetec

Mercedes-Benz C-Klasa je ključan model za kompaniju iz Stuttgarta, jer je upravo ovaj sedan srednje klase pokrenuo seriju modela sa novom tehnikom i identitetom.  Na našim putevima smo isprobali sigurno najtraženiju verziju na našem tržištu, sa štedljivim turbodizel motorom i automatskim menjačem...

Mercedes-Benz Star Experience 2015 - NAVAK (FOTO)

Mercedes-Benz Star Experience 2015 - NAVAK (FOTO)

Stižemo u centar Nacionalne vozačke akademije (NAVAK) u Subotištu. U daljini se čuje zaglušujuća grmljavina. Bližimo se stazi, po kojoj "vrište" supersnažni Mercedes AMG modeli. Ruke se znoje, a srce počinje ubrzano da lupa...

Testirali smo - BMW 116i Urban Line

Testirali smo - BMW 116i Urban Line

Posle četiri godine egzistencije na tržištu, BMW je početkom godine predstavio modernizovanu drugu generaciju serije 1. Pored promena u dizajnu, "jedinica" je dobila nove motore i opremu iz luksuznih limuzina. Na našim putevima imali smo priliku da isprobamo BMW 116i kojeg pokreće 3-cilindarski motor zapremine 1.5 litara...

Testirali smo: Nova Toyota Auris 1.6 Valvematic

Testirali smo: Nova Toyota Auris 1.6 Valvematic

Iako je aktuelni Auris aktivan u službi evropskih vozača nešto duže od dve godine, prema Toyoti, vreme je za promene. Pored toga, što je za modernizaciju tipa "pronađi pet razlika" drugima potrebno više od dvostruko dužeg vremenskog perioda, Auris bi sa tehničkog i dizajnerskog aspekta, neki proizvođači proglasili za novu generaciju...

Test: Mazda6 Wagon CD175 AWD AT Revolution TOP

Test: Mazda6 Wagon CD175 AWD AT Revolution TOP

Ove godine, Mazda je zasijala punim sjajem. Pored predstavljanja nove "dvojke" i uvođenja četvrte generacije legendarne MX-5, na tržište su stigli osvoženi CX-5 i nova "šestica". Na testu smo imali modernizovanu Mazdu6, koja nam dolazi sa serijom tehnoloških unapređenja, boljom bezbednosnom opremom i sistemom pogona na sve točkove...

Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje