AutoMAGAZIN - Testovi

www.automagazin.rs

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: Nissan Note 1.5 dCi

Testirali smo: Nissan Note 1.5 dCi

Nissan tvrdi, da segment malih MPV modela više nije tako popularan, i zato šalje novi Note direktno u "ring" sa malim hatchback modelima. Novi Note svojim dimenzijama praktično je pozicioniran na sami vrh segmenta malih automobila, što može biti odlična startna pozicija. Da li će Note svojim izdašnim dimenzijama i vrhunskom praktičnošću uspeti da "kupi" srca kupaca, koji do sada o njemu nisu ni razmišljali?

Testirali smo: Nissan Note 1.5 dCi

Maska hladnjaka zadire u same svetlosne grupe, što je detalj koji Note čini prepoznatljivim na ulici. Dnevna svela su integrisana u svetla za maglu.

 

Pogledajte fotogaleriju: Nissan Note 1.5 dCi - Test.

 

Druga generacija modela Note dobila je novu "V" platformu, koja je za 55 kilograma lakša od prethodne. Zanimljivo je, da je međuosovinsko rastojanje ostalo isto - 2.600 mm. To je za 90 mm više od međuosovinskog rastojanja koje ima Toyota Yaris, za 110 mm veće od Ford Fiesta, a za 13 cm duže od onog koje imaju Polo i Fabia. I pored kompaktnih dimenzija, enterijer se može pohvaliti velikim prostorom u svim smerovima.

Testirali smo: Nissan Note 1.5 dCi

Bočne linije automobila su elegantne, a zadnji prevesi su veoma mali, čime je obezbeđen dodatni prostor za putnika na zadnjoj klupi.

 

Pogledajte vest: Nissan Qashqai (2014) - Prvi naši utisci + FOTO.


Dizajn

Već na prvi pogled uočavamo veliko, strmo položeno vetrobransko staklo, na koje se pod istim uglom nastavlja neobično kratka "hauba" i široka šestougaona maska hladnjaka. Maska hladnjaka oštro ulazi u donji deo svetlosnih grupa, što automobilu povećava stepen prepoznatljivosti. Dnevna svetla su spuštena u svetla za maglu, koja su pozicionirana prilično nisko u braniku, tako da možemo postaviti pitanje njihove efikasnosti u zimskim uslovima smanjene vidljivosti, posebno tokom padavima. U normalnim uslovima, njihov efekat je dobar, čak i atraktivan. Pogled sa boka nam otkriva velike prostakljene površine, a za bolju preglednost vozača zadužena su mali trougaoni prozori, smešteni ispod samo A-stuba. Upravo zbog njih su spoljni retrovizori postavljeni niže na sama vrata, a ne u ugao vrata i A-stuba, kao što je bio slučaj kod prethodnika.

Testirali smo: Nissan Note 1.5 dCi

U zadnjim svetlima se nalaze klasične sijalice, pri čemu su LED svetla korišćena samo za "stop" svetla.

 

Pogledajte: Test - Nissan Juke Nismo.


Enterijer

Prvo što zapažamo kada otvorimo vrata, jeste odličan pristup enterijeru, zahvaljujući velikim prednjim vratima i zadnjim vratima koja se otvaraju pod neverovatnim uglom od 90 stepeni. Unutrašnjost je veoma dobro osvetljena, prostrana i veoma praktična. Došlo je i do promene pozicije sedišta u odnosu na prethodnika - prednja su postavljena 9 mm niže, a zadnja 23 mm više i 22 mm su pomerena ka nazad. Zahvaljujući ovim promenama, povećan je prostor za putnike, koji se može porediti sa onim u modelima niže srednje klase. U granicama kategorije malih vozila ostaje širina enterijera i osnovna zapremina prtljažnog prostora od 325 litara.

Testirali smo: Nissan Note 1.5 dCi

Izgled instrument table je inspirisan talasima i peskom, a jednobojnu monotonost narušavaju mat sivi detalji na vratima, volanu i ručici menjača i ventilacionim otvorima.

 

Pogledajte: Nissan GT-R - Prvi utisci Vladana Petrovića.

 

Instrument tabla je pregledno podeljena na tri dela, a na površini unutar pokazivača brzine prikazuju se informacije iz putnog komjutera. Nova generacija multimedijalnog sistema Nissan Connect, sa displejom osetljivim na dodir dijagonale 5,8 inča. Centralna konzola je izrađena od plastike sa visokim sjajem. Plastika u enterijeru je nešto tvrđa, i teško ćemo pronaći "parče" mekšeg materijala. Nasloni za ruke na prednjim sedištima mogu se dobiti uz doplatu. Prednja sedišta imaju dugačak sedalni deo i odlično bočno držanje tela, ali volan je moguće podesiti samo po visini, što komplikuje zauzimanje optimalne pozicije sedenja visokim vozačima.

Testirali smo: Nissan Note 1.5 dCi

Prostora na zadnjim sedištima ima u svim smerovima, ali posebnu pohvalu zaslužuju vrata, koja se otvaraju skoro pod uglom od 90 stepeni (!), čime je olakšan pristup zadnjoj klupi.

 

Pogledajte vest: Nissan Note ima farbu koja se sama čisti + FOTO.

 

Na zadnjim sedištima ima dovoljno prostora, da se udobno smeste dva odrasla putnika. Za svaku pohvalu je i njihova mobilnost, jer se mogu pomereti po uzdužnim "šinama" i tako menjati zapreminu prtljažnika i prostor za kolena (ova opcija standardno je dostupna samo kod određenih nivoa opreme, a u Acenta paketu je moguće doplatiti). Ako nije potreban veliki prtljažnik, putnici mogu uživati u većem prostoru. Na zadnjim sedištima će uživati i osobe "košarkaške" visine, jer je linija krova ravna i obezbeđuje dodatni prostor iznad glave putnika. Kada se obore nasloni zadnjih sedišta, dobija se skoro ravna površina prtljažnog prostora, s tim što je zadnju policu moguće postavljati na različitu visinu, u zavisnosti od potreba za prevoz prtljaga (dvostruko dno). Vrata prtljažnika se otvaraju visoko i obezbeđuju nesmetan pristup prtljažnom prostoru zapremine 295 litara. Ali, nije zapremina prtljažnika od presudnog značaja, već njegova upotrebljivost. Unutrašnji plastični lukovi iznad zadnjih točkova su diskretni i minimalno utiču na uređenje prostora za prtljag.

Testirali smo: Nissan Note 1.5 dCi

Sedišta su udobna i na dužim putovanjima i pružaju odličnu podršku u krivinama


Motor 1.5 dCi

Za ljubitelje dizela, Nissan je u model Note ugradio turbodizel 1.5 dCi motor, koji deli sa Renaultom. Četvorocilindarski agregat razvija maksimalnu snagu od 66 kW i uparen je sa 5-stepenim manuelnim menjačem. Maksimalni obrtni moment motora iznosi 200 Nm i dostupan je pri samo 1.750 o/min. Zato je motor elastičan, a promene brzina su tečne i neprimetne. Da budemo precizniji, nema nedostatka snage u niskim obrtajima. Motor je bučan samo kada je hladan, ali samo spolja. Izolacija kabine je odlična, i do kabine ne stižu apsolutno nikakve vibracije. Sve pohvale zaslužuje i potrošnja. Tokom višednevne vožnje, u različitim režimima vožnje smo prešli oko 700 km i zabeležili smo prosečnu potrošnju od 5,6 l/100 km. U gradskim uslovima, potrošnja iznosi oko 7 l/100 km, a u otvorenom saobraćaju oko 3,7 l/100 km. To je za svaku pohvalu. Moramo da istaknemo, da ručica menjača ima kratke hodove i da je precizna.

Testirali smo: Nissan Note 1.5 dCi

Novi Nissan Note je opremljen sistemom za parkiranje Around View Monitor, koji olakšava parkiranje automobila. Pored toga, Nissan Dafety Shield čine nekoliko sistema, među kojima su i kamere za monitoring mrtvog ugla, kao i sistem za opozorenje za nekontrolisano napuštanje vozne trake.


U vožnji

Iako ima nešto manju masu, novi Note ima karoseriju veće torzione krutosti od prethodnika, što se oseća posebno na neravnom i krivudavom putu. Na neravninama do izražaja dolazi kompaktnost automobila, a u krivinama smo primetili da je naginjanje svedeno na minimum, kao i da je značajno smanjeno u odnosu na prethodnu generaciju. Automobil je čvrsto stajao na pneumaticima 195/55 R16 i verno se držao zadate putanje kretanja. Udobnost je na zadovoljavajućem nivou. Uticaj elektro-pojačivača na volanu je minimalan - volan pruža odličan osećaj u vožnji, tako što vozaču obezbeđuje prirodnu "komunikaciju" sa podlogom, odnosno verno daje informacije o tome, šta se dešava ispod prednjih točkova.

Testirali smo: Nissan Note 1.5 dCi

Proveren pogon - turbodizel 1.5 dCi dobro je poznat i proveren motor.


Cena

Osnovnu motorizaciju modela Note predstavlja atmosferski 1.2 motor maksimalne snage 80 KS, sledi turbo motor 1.2 DIG-S (90 KS) i na kraju turbodizel 1.5 dCi (90 KS). Menjač je standardno manuelni, a uz doplatu uz motor 1.2 DIG-S može se dobiti kontinualni CVT menjač. Takođe, u ponudi su tri osnovna paketa opreme i nekoliko dodatnih paketa. Benzinski Note 1.2 Visia košta 12.800 evra, a može se pohvaliti veoma bogatom opremom, kao što je klima uređaj, šest vazdušnih jastuka, ESP, tempomat (!), USB, putni kompjuter, Start-Stop sistemom, električne komande retrovizora, putni kompjuter... "Naš" test automobil može se pohvaliti najbogatijim paketom opreme Tekna, koji između ostalog podrazumeva i sedišta sa kožnim detaljima, volan presvučen kožom, naslon za ruke na vozačevom sedištu, kliznu zadnju klupu, inteligentni ključ, navigacioni uređaj Nissan Connect, sAround View Monitor (sistem kamera za parkiranje), sistem za upozoravanje na vozila u mrtvom uglu, sistem za upozorenje prilikom nenamernog izlaska iz trake, sistem za prepoznavanje objekata u pokretu prilikom vožnje unazad... Logično, to je i najskuplja verzija u cenovniku - za Nissan Note 1.5 dCi Tekna treba izdvojiti 16.750 evra.

Pogledajte Nissan Note - Cenovnik.

Testirali smo: Nissan Note 1.5 dCi

 

 Nissan Note 1.5 dCi - Tehnička specifikacija

 
 Tip motora:  Turbodizel Common-Rail
 Broj cilindara / ventila benzinskog motora:  4 / 4
 Zapremina motora (cm³):  1461
 Maksimalna snaga motora (kW / o/min):  66 / 4.000
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  200 / 1.750
 Performanse  
 Maksimalna brzina (km/h):  179
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):  11,9
 Potrošnja (prosečna na testu):  5,6
 Dimenzije  
 Zapremina prtljažnika (L):  295 / 1465
 Zapremina rezervoara (L):  41
 Masa automobila / nosivost (kg):  1.197 / 474
 Dimenzije pneumatika:  195/55 R16
 Dužina automobila (mm):  4.100
 Širina automobila (mm):  1.695
 Visina automobila (mm):  1.535
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2.600
 Cena Nissan Note osnovnog modela (1.2 Visia):  12.800 €

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

Generalni zastupnik Nissan vozila: Renault Nissan Srbija
Adresa: Omladinskih brigada 88, 11000 Beograd
Tel:
Fax: +381 11 2169350
Web: www.nissan.rs

Tekst i foto: Goran Sarić - Automagazin portal

Goran Sarić - Automagazin portal

Vozili smo: Citroën C3 1.4 HDi

Vozili smo: Citroën C3 1.4 HDi

U segmentu gradskih mališana nikada nije bila veća "gužva". To u Citroënu vrlo dobro znaju, pa su preduzeli sve, da se njihov predstavnik i posle 5 godina "života" istakne u masi. Unapređeni Citroën C3 može se pohvaliti ne samo modernizovanim izgledom, već i novim tehničkim rešenjima i modernim motorima koji su debitovali u "bratskom" modelu Peugeot 208. Krenimo redom...

Vozili smo: Jaguar F-Type S u rukama Vladana Petrovića (FOTO)

Vozili smo: Jaguar F-Type S u rukama Vladana Petrovića (FOTO)

Posle dužeg perioda "apstinencije", Jaguar konačno ima pravi sportski auto. Ali, ne bilo kakav, već model koji ponosno i uzdigunte glave može pogledati pravo u oči sportske veličine kao što je Porsche i kakav sigurno nećete naći u ponudi popularnih nemačkih marki, kao što je BMW. U ispitivanju voznih osobina ovog atraktivnog roadstera, svojim znanjem i iskustvom nam je pomogao državni reli šampion, Vladan Petrović...

Novi Renault Twingo - naši prvi utisci i cene (foto)

Novi Renault Twingo - naši prvi utisci i cene (foto)

Novi Renault Twingo zvanično je stigao u Srbiju. Treća generacija ovog pupularnog mališana u borbu sa konkurentima ulazi sa radikalno promenjenom koncepcijom - posle skoro četrdeset godina, francuska kompanija na scenu vraća pomalo zaboravljenu konstrukciju: motor pozadi i pogon na zadnje točkove. Da, baš kao što to ima Porsche 911, ili smart...

Toyota Yaris 2015 stigao u Srbiju - naši prvi utisci i cene

Toyota Yaris 2015 stigao u Srbiju - naši prvi utisci i cene

Treća generacija modela Toyota Yaris imala je "plastičnu operaciju", ali su rezovi ovoga puta bili dublji nego što je to uobičajeno. Operacija je uspela, a "pacijent" sada ima više samopouzdanja, a možemo reći da svoje konkurente gleda pravo u oči. Iako spolja možda i ne deluje da su promene velike, u tehničkom smislu možemo slobodno reći, da nije ostao kamen na kamenu...

Novi Toyota Aygo stigao u Srbiju - naši prvi utisci + FOTO

Novi Toyota Aygo stigao u Srbiju - naši prvi utisci + FOTO

Na tržište Srbije stigla je nova genracija modela Aygo, zajedno sa modernizovanim i tehniči unapređenim modelom Yaris. U okviru programa nacionalne prezentacije, koju je na zavidnom nivou organizovala kompanija Toyota Srbija, imali smo priliku da prvi put sednemo za volan automobila čiji je cilj da bude drugačiji - Aygo, automobil koji nam donosi zanimljiva dizajnerska rešenja i puno zabave u vožnji...

Testirali smo: Hyundai i30 1.4 16V

Testirali smo: Hyundai i30 1.4 16V

Još jednom smo se uverili u kvalitete modela Hyundai i30, koji za vreme, ali i posle svetskog prvenstva u fudbalu pleni svojom lepotom, ali i cenom. Da li možemo da poredimo Hyundai i30 sa nemačkim, japanskim ili francuskim konkurentima? Zašto da ne. Uostalom, ovaj automobil je kompletno osmišljen i konstruisan u tehničkom centru Hyundaija u Nemačkoj...

Testirali smo: Kia Sportage 2.0 CRDi 4x4

Testirali smo: Kia Sportage 2.0 CRDi 4x4

Posle četiri godine egzistencije na tržištu, Kia Sportage je modernizovana. Srpski kupci su prvi u Evropi imali priliku da kupe modernizovanu verziju modela Sportage, a mi smo na testu imali verovatno prvi registrovan Sportage 2014 na Starom kontinentu. Posle višednevnog testa, možemo reći da se ne radi samo o dizajnerskim promenama. Sportage je unapređen na svim poljima...

Testirali smo: Mazda3 Sport G165 Revolution

Testirali smo: Mazda3 Sport G165 Revolution

Prve dve generacije, koje su na tržištu od 2003. godine, prodate su u 3,5 miliona primeraka, a konkurencija je u poslednje vreme galopirajući napredovala. Zato treća generacija modela Mazda3 ima veliku odgovornost i obavezu ispred sebe. Pogledajmo sa čim nova "trojka" izlazi pred konkurente u nižoj srednjoj klasi, kao što su Volkswagenov Das Auto, Astra, Megane, Auris, 308, Civic...

Testirali smo: Fiat 500L 1.4

Testirali smo: Fiat 500L 1.4

Italijani imaju dobru kuhinju, ali i dizajnere. Tajna italijanskih kuvara je jednostavna - uzeti kvalitetne sastojke i "krčkati" ih toliko dugo, dok se ne dobije harmonična celina. Upravo ovaj stari isprobani recept su koristili dizajneri prilikom stvaranja "našeg" Fiata 500L, malog MPV modela koji svoj identitet gradi ne samo na uspehu aktuelnih modela, već na istoriji svoje game...

Opel Astra (2022)
Slika nedelje