AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: Fiat 500L 1.4

Testirali smo: Fiat 500L 1.4

Italijani imaju dobru kuhinju, ali i dizajnere. Tajna italijanskih kuvara je jednostavna - uzeti kvalitetne sastojke i "krčkati" ih toliko dugo, dok se ne dobije harmonična celina. Upravo ovaj stari isprobani recept su koristili dizajneri prilikom stvaranja "našeg" Fiata 500L, malog MPV modela koji svoj identitet gradi ne samo na uspehu aktuelnih modela, već na istoriji svoje game...

Testirali smo: Fiat 500L 1.4

Masivan prednji deo koncepcijski je bliži Pandi, ali okrugla svetla jasno pokazuju da vode poreklo od manjeg modela 500

 

Pogledajte fotografije: Fiat 500L 1.4 - Test.

 

Italijanski stručnjaci su iskoristili ideju prostornog automobila od modela 600 Multipla iz 1956. godine i integrisali je u modifikovanu platformu Grande Punta, i sve to začinili stilom modela kao što su Panda i 500. Rezultat je Fiat 500L, atraktivan MPV sa izgrađenim snažnim identitetom i imidžom, koji veoma lako zadovoljava potrebe jedne porodice, ali u isto vreme i potrebe onih koji žele veliku dozu prepoznatljivosti i stila. Dva u jedan. Fiat 500L je veoma čest gost, ili bolje reći domaćin na našim ulicama. Šta on to pruža svojim vlasnicima?

Karoserija sa pet vrata Fiata 500L je dugačka 4.140 mm, široka 1.780 mm i visoka 1.660 mm. Međuosovinsko rastojanje iznosi 2.612 mm, trag točkova napred 1.522 mm i 1.519 mm pozadi.

Pogledajte vest: Fiat 500L na Belom dvoru - S ponosom proizveden u Srbiji.

 

Masivan prednji deo koncepcijski je bliži Pandi, ali okrugla svetla jasno pokazuju da vode poreklo od manjeg modela 500. Posmatrano sa boka, automobil izgleda mošićavo, sa izraženim ispupčenjima na blatobranima, a utisak mišićavosti pojačavaju velike lajsne na vratima. U zadnji branik je integrisan veliki crni panel, u koji je vešto ukopljeno svetlo za maglu na levoj strani i svetlo za vožnju unazad na desnoj strani. Priznaćete, i ovo rešenje neodoljivo podseća na branik koji smo videli na modelu Fiat Panda. Ono po čemu je karakterističan Fiat 500L sigurno je skoro idealno ravna linija krova, od početka do kraja automobila. Na vrhu petih vrata nalazi se diskretan spojler. Zadnje svetlosne grupe je nemoguće pomešati sa bilo kojim drugim modelom. Testirani automobil imao je belu boju karoseriju, dok su krov i stubovi automobila u crnoj boji, što je veoma zanimljiva kombinacija.

Testirali smo: Fiat 500L 1.4

Linija krova je ravna, što obezbeđuje dodatni prostor u predelu glave putnika na zadnjim sedištima

 

Pogledajte vest: FIAT u Srbiji predstavio novi model Fiat 500L Living.

 

I enterijer odgovara imidž automobil, ali u isto vreme zadovalja sve potrebe za praktičnošću. Ni u unutrašnjosti ne možemo a da ne primetimo dizajnersku sličnost sa Pandom. Ali, samo dizajnersku. Jer, kada se smestite za volan Fiata 500L, prvo što ćete primetiti jeste njegova prostranost, posebno visina krova. Osećaj je kao de se vozite u MPV modelu većih dimenzija. Ergonomija je na visokom nivou, zato što se sve komande nalaze tamo gde ih očekujemo. Da je ovo porodičan, ali u isto vreme i automobil za mlade koji drže do imidža, dokazuje i odlična multimedijalna podrška, u koju spada displej osetljiv na dodir dijagonale 5,4 inča, sa radiom, CD MP3 uređajem i funkcijama Bluetooth, USB i AUX.

Zadnja sedišta su deljiva u razmeri 60:40 i mogu se uzdužno pomerati. Prtljažnik meri zapreminu od 343 do 400 litara, u zavisnosti od položaja zadnjih sedišta, i ima dvostruko dno. Kada je pozicija na gornjem položaju, dobija se ravna podloga sa oborenim naslonom sedišta. Obaranjem naslona zadnjih sedišta, dobija se prtljažnik zapremine 1.310 litara.

Testirali smo: Fiat 500L 1.4

Stil Pande se oseća i u enterijeru modela Fiat 500L

 

Pogledajte vest: Fiat 500L Trekking svečano otkrila Ivana Maksimović.

 

Putnici na zadnjim sedištima imaju dovoljno mesta u svim smerovima, a posebno u oblasti glave, jer krov automobila nije "padajući", već je ravan od početka do kraja. Protor za kolena može se podestiti, zahvaljujuči kliznom podešavanju zadnjih sedišta, a za svaku pohvalu je i mogućnost podešavanja naslona zadnjih sedišta. Dakle praktičnost je na vrhunskom nivou, ali nije sve tako sjajno. Kritiku zaslužuje sam oblik sedišta, tačnije nedovoljna bočna podrška za telo u krivinama. Takođe, sedalni deo sedišta je kratak, tako da je podrška za butine smanjena, što rezultira zamorom nogu na dužim putovanjima. Moramo da pohvalimo i broj ostava za sitne predmete - ispred suvozača se nalazi velika polica, iznad nje je fioka sa hlađenjem, a u naslonima prednjih sedišta nalaze se ostave za putnike koji sede pozadi...

Testirali smo: Fiat 500L 1.4

Touch screen i multimedijalna podrška obradovađe prvenstveno mlađe vozače

 

Pogledajte vest: Fiat 500L ima novi motor - 1.4 T-Jet (88 kW).

 

Testirani automobil težak je 1.240 kilograma, a pokretao ga je atmosferski motor zapremine 1.4 litra sa 16 ventila, koji razvija skromnih 95 konjskih snaga, dostupnih pri 6.000 o/min i maskimalni obrtni moment od 127 Nm pri 4.500 o/min. Agregat je uparen sa šestostepenim manuelnim menjačem, i sposoban je 500L iz mesta do 100 km/h da pokrene za 12,8 sekundi i postigne maksimalnu brzinu od 170 km/h.

Testirali smo: Fiat 500L 1.4

Prostranost i praktičnost su jače strane Fiata 500L

 

Pogledajte vest: Fiat 500L Living prošao test „Dizel-izazov“ kompanije Bosch.

 

To je teorija. A, iskustvo tokom višednevne vožnje nam kaže, da se ovaj motor ne nosi lako sa ovom karoserijom. To posebno dolazi do izražaja, kada se u automobilu vozi četiri ili pet putnika. Ovo je motorizacija za one koji od automobila traže minimum u otvorenom saobraćaju i koji najviše kilometara prelaze u gradskim uslovima. Jer, ako želimo dobre performanse, moramo motor "vrteti" u visoke obrtaje (karakteristično za motore sa 16 ventila), a tada potrošnja prestaje da bude "skromna". Prosečna potrošnja na našem testu je iznosila 7,9 l/100, ali treba istaći da smo najveći broj kilometara prešli u gradskim uslovima. U uslovima otvorenog saobraćaja, zabeležili smo potrošnju od 6.0 litara na 100 km. Prenosni odnosi u menjaču su produženi, čime je smanjena žustrina, ali i potrošnja motora u normalnim uslovima eksploatacije. Da budemo iskreni, pre bismo se odlučili na 1.4 TJet motor snage 120 KS ili za neki od dizelskih motorizacija (1.3 ili 1.6 Multijet). Menjač ima relativno kratke hodove, ali bi mogao biti precizniji.

Testirali smo: Fiat 500L 1.4

500L izgleda moderno i mišićavo iz svih uglova

 

Pogledajte vest: Fiat 500L Beats Edition.

 

Osećaj u vožnji i stabilnost Fiata 500L je vrlo dobra. Odlično je izbalansiran automobil i izuzetno prijatan za vožnju. Solidnim voznim osobinama pomažu i odlične kočnice sa 4 diska, ali i pneumaticima dimenzija 225/45 R17. Automobil precizno ide zadatom putanjom kroz krivinu, a naginjanja su minimalna, iako je karoserija nešto viša. Tu je i druga strana medalje - s obzirom da je automobil opremljen 17-inčnim točkovima, putnici koji se voze pozadi moraće da se naviknu na malu "masažu" na našim lošim gradskim ulicama.

Testirali smo: Fiat 500L 1.4

Fiat 500L unosi svoj "retro imidž" dizajn u formatu koji će odgovarati porodičnim potrebama. Da li će i srce i razum biti na svom mestu, procenite sami.

Cena modela Fiat 500L u Srbiji, gde se ovaj automobil i proizvodi, počinje već od 11.900 evra, koliko treba izdvojiti za Fiat 500L 1.4 POP, koji je između ostalog opremljen opremljen ESP-om, vazdušnim jastucima za vozača i suvozača, bočnim vazdušnim jastucima, klima uređajem, elekričnim podizačima prednjih prozora... Za isti model u POP STAR nivou opreme, koji uključuje i električne podizače zadnjih prozora, displej dijagonale 5,4 inča osetljiv na dodir, tempomat, alumiinjumske felne prečnika 16 inča, treba izdvojiti 12.900 evra.

 

Pogledajte: Fiat 500L - Cenovnik.

Testirali smo: Fiat 500L 1.4

 


 Fiat 500L 1.4 16V - Tehnička specifikacija  
 Motor:  Benzinski atmosferski
 Broj cilindara / ventila:  4 / 4
 Zapremina motora (cm³):  1.368
 Maksimalna snaga (kW/o/min):  70 / 6.000
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  127 / 4.500
 Performanse:  
 Maksimalna brzina (km/h):  170
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):  12,8
 Potoršnja grad / otvoreno / prosek (L/100 km) - test:  8,4 / 6,0 / 7,9
 Dimenzije:  
 Prtljažni prostor (L):  400 / 1.310
 Zapremina rezervoara (L):  50
 Masa automobila / nosivost (kg):  1.245 / -
 Dimenzije pneumatika:  225/45 R17
 Dužina automobila (mm):  4.140
 Širina automobila (mm):  1.780
 Visina automobila (mm):  1.660
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2.612
 Cena osnovnog modela (€):  11.900 €

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

Generalni zastupnik Fiat vozila: Fiat Automobili Srbija
Kontakt: www.fiatsrbija.rs
Web: www.fiat500l.rs

Testirali smo: Renault Kadjar 1.6 dCi 4x4

Testirali smo: Renault Kadjar 1.6 dCi 4x4

Renault Kadjar stigao je na naše puteve. To je potpuno novi model, koji je razvijen na tehničkoj bazi uspešnog modela Qashqai. Tokom višednevnog testa, isprobali smo Kadjar na srpskim putevima i pokušali da damo odgovor na pitanje - da li konkurencija ima čega da se boji? Posle prvog testa, čini nam se da itekako ima...

Testirali smo: Opel Corsa 1.0 Turbo

Testirali smo: Opel Corsa 1.0 Turbo

Opel Corsa važi za jedan od najuspešnijih evropskih automobila. Među nama je 32 godine i za to vreme je pronašla put do 12,4 miliona svojih vlasnika. Testirali smo petu generaciju ovog uspšenog modela, koja je izazvala veliku debatu čak i među našim kolegama, zbog sličnosti sa svojim prethodnikom...

Kia Cee'd (2016) stigao u Srbiju - Naši prvi utisci

Kia Cee'd (2016) stigao u Srbiju - Naši prvi utisci

Posle tri godine egzistencije na tržištu, stiglo je idealno vreme za "umivanje" i tehničku modernizaciju druge generacije modela Kia Cee’d. Glavne novine su turbo benzinski trocilindarski 1.0 T-GDI motor, sedmostepeni menjač sa dvostrukim kvačikom i sportski dizajnirana verzija GT Line. Juče smo imali priliku modernizovani model da isprobamo na našim putevima...

Honda HR-V - naši prvi utisci

Honda HR-V - naši prvi utisci

Opel Mokka, Mazda CX-3, Suzuki Vitara... dobili su ljutog konkurenta - Hondu HR-V. Posle nedavne statičke promocije, proteklog vikenda smo na stazi Nacionalne vozačke akademije - NAVAK u Subotištu, imali smo priliku da isprobamo najnoviji model japanskog proizvođača. Ovo su naši prvi utisci...

Testirali smo: Mercedes-Benz C220 Bluetec

Testirali smo: Mercedes-Benz C220 Bluetec

Mercedes-Benz C-Klasa je ključan model za kompaniju iz Stuttgarta, jer je upravo ovaj sedan srednje klase pokrenuo seriju modela sa novom tehnikom i identitetom.  Na našim putevima smo isprobali sigurno najtraženiju verziju na našem tržištu, sa štedljivim turbodizel motorom i automatskim menjačem...

Mercedes-Benz Star Experience 2015 - NAVAK (FOTO)

Mercedes-Benz Star Experience 2015 - NAVAK (FOTO)

Stižemo u centar Nacionalne vozačke akademije (NAVAK) u Subotištu. U daljini se čuje zaglušujuća grmljavina. Bližimo se stazi, po kojoj "vrište" supersnažni Mercedes AMG modeli. Ruke se znoje, a srce počinje ubrzano da lupa...

Testirali smo - BMW 116i Urban Line

Testirali smo - BMW 116i Urban Line

Posle četiri godine egzistencije na tržištu, BMW je početkom godine predstavio modernizovanu drugu generaciju serije 1. Pored promena u dizajnu, "jedinica" je dobila nove motore i opremu iz luksuznih limuzina. Na našim putevima imali smo priliku da isprobamo BMW 116i kojeg pokreće 3-cilindarski motor zapremine 1.5 litara...

Testirali smo: Nova Toyota Auris 1.6 Valvematic

Testirali smo: Nova Toyota Auris 1.6 Valvematic

Iako je aktuelni Auris aktivan u službi evropskih vozača nešto duže od dve godine, prema Toyoti, vreme je za promene. Pored toga, što je za modernizaciju tipa "pronađi pet razlika" drugima potrebno više od dvostruko dužeg vremenskog perioda, Auris bi sa tehničkog i dizajnerskog aspekta, neki proizvođači proglasili za novu generaciju...

Test: Mazda6 Wagon CD175 AWD AT Revolution TOP

Test: Mazda6 Wagon CD175 AWD AT Revolution TOP

Ove godine, Mazda je zasijala punim sjajem. Pored predstavljanja nove "dvojke" i uvođenja četvrte generacije legendarne MX-5, na tržište su stigli osvoženi CX-5 i nova "šestica". Na testu smo imali modernizovanu Mazdu6, koja nam dolazi sa serijom tehnoloških unapređenja, boljom bezbednosnom opremom i sistemom pogona na sve točkove...

2024 Toyota Land Cruiser
Slika nedelje