AutoMAGAZIN - Testovi

www.automagazin.rs

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: Fiat 500L 1.4

Testirali smo: Fiat 500L 1.4

Italijani imaju dobru kuhinju, ali i dizajnere. Tajna italijanskih kuvara je jednostavna - uzeti kvalitetne sastojke i "krčkati" ih toliko dugo, dok se ne dobije harmonična celina. Upravo ovaj stari isprobani recept su koristili dizajneri prilikom stvaranja "našeg" Fiata 500L, malog MPV modela koji svoj identitet gradi ne samo na uspehu aktuelnih modela, već na istoriji svoje game...

Testirali smo: Fiat 500L 1.4

Masivan prednji deo koncepcijski je bliži Pandi, ali okrugla svetla jasno pokazuju da vode poreklo od manjeg modela 500

 

Pogledajte fotografije: Fiat 500L 1.4 - Test.

 

Italijanski stručnjaci su iskoristili ideju prostornog automobila od modela 600 Multipla iz 1956. godine i integrisali je u modifikovanu platformu Grande Punta, i sve to začinili stilom modela kao što su Panda i 500. Rezultat je Fiat 500L, atraktivan MPV sa izgrađenim snažnim identitetom i imidžom, koji veoma lako zadovoljava potrebe jedne porodice, ali u isto vreme i potrebe onih koji žele veliku dozu prepoznatljivosti i stila. Dva u jedan. Fiat 500L je veoma čest gost, ili bolje reći domaćin na našim ulicama. Šta on to pruža svojim vlasnicima?

Karoserija sa pet vrata Fiata 500L je dugačka 4.140 mm, široka 1.780 mm i visoka 1.660 mm. Međuosovinsko rastojanje iznosi 2.612 mm, trag točkova napred 1.522 mm i 1.519 mm pozadi.

Pogledajte vest: Fiat 500L na Belom dvoru - S ponosom proizveden u Srbiji.

 

Masivan prednji deo koncepcijski je bliži Pandi, ali okrugla svetla jasno pokazuju da vode poreklo od manjeg modela 500. Posmatrano sa boka, automobil izgleda mošićavo, sa izraženim ispupčenjima na blatobranima, a utisak mišićavosti pojačavaju velike lajsne na vratima. U zadnji branik je integrisan veliki crni panel, u koji je vešto ukopljeno svetlo za maglu na levoj strani i svetlo za vožnju unazad na desnoj strani. Priznaćete, i ovo rešenje neodoljivo podseća na branik koji smo videli na modelu Fiat Panda. Ono po čemu je karakterističan Fiat 500L sigurno je skoro idealno ravna linija krova, od početka do kraja automobila. Na vrhu petih vrata nalazi se diskretan spojler. Zadnje svetlosne grupe je nemoguće pomešati sa bilo kojim drugim modelom. Testirani automobil imao je belu boju karoseriju, dok su krov i stubovi automobila u crnoj boji, što je veoma zanimljiva kombinacija.

Testirali smo: Fiat 500L 1.4

Linija krova je ravna, što obezbeđuje dodatni prostor u predelu glave putnika na zadnjim sedištima

 

Pogledajte vest: FIAT u Srbiji predstavio novi model Fiat 500L Living.

 

I enterijer odgovara imidž automobil, ali u isto vreme zadovalja sve potrebe za praktičnošću. Ni u unutrašnjosti ne možemo a da ne primetimo dizajnersku sličnost sa Pandom. Ali, samo dizajnersku. Jer, kada se smestite za volan Fiata 500L, prvo što ćete primetiti jeste njegova prostranost, posebno visina krova. Osećaj je kao de se vozite u MPV modelu većih dimenzija. Ergonomija je na visokom nivou, zato što se sve komande nalaze tamo gde ih očekujemo. Da je ovo porodičan, ali u isto vreme i automobil za mlade koji drže do imidža, dokazuje i odlična multimedijalna podrška, u koju spada displej osetljiv na dodir dijagonale 5,4 inča, sa radiom, CD MP3 uređajem i funkcijama Bluetooth, USB i AUX.

Zadnja sedišta su deljiva u razmeri 60:40 i mogu se uzdužno pomerati. Prtljažnik meri zapreminu od 343 do 400 litara, u zavisnosti od položaja zadnjih sedišta, i ima dvostruko dno. Kada je pozicija na gornjem položaju, dobija se ravna podloga sa oborenim naslonom sedišta. Obaranjem naslona zadnjih sedišta, dobija se prtljažnik zapremine 1.310 litara.

Testirali smo: Fiat 500L 1.4

Stil Pande se oseća i u enterijeru modela Fiat 500L

 

Pogledajte vest: Fiat 500L Trekking svečano otkrila Ivana Maksimović.

 

Putnici na zadnjim sedištima imaju dovoljno mesta u svim smerovima, a posebno u oblasti glave, jer krov automobila nije "padajući", već je ravan od početka do kraja. Protor za kolena može se podestiti, zahvaljujuči kliznom podešavanju zadnjih sedišta, a za svaku pohvalu je i mogućnost podešavanja naslona zadnjih sedišta. Dakle praktičnost je na vrhunskom nivou, ali nije sve tako sjajno. Kritiku zaslužuje sam oblik sedišta, tačnije nedovoljna bočna podrška za telo u krivinama. Takođe, sedalni deo sedišta je kratak, tako da je podrška za butine smanjena, što rezultira zamorom nogu na dužim putovanjima. Moramo da pohvalimo i broj ostava za sitne predmete - ispred suvozača se nalazi velika polica, iznad nje je fioka sa hlađenjem, a u naslonima prednjih sedišta nalaze se ostave za putnike koji sede pozadi...

Testirali smo: Fiat 500L 1.4

Touch screen i multimedijalna podrška obradovađe prvenstveno mlađe vozače

 

Pogledajte vest: Fiat 500L ima novi motor - 1.4 T-Jet (88 kW).

 

Testirani automobil težak je 1.240 kilograma, a pokretao ga je atmosferski motor zapremine 1.4 litra sa 16 ventila, koji razvija skromnih 95 konjskih snaga, dostupnih pri 6.000 o/min i maskimalni obrtni moment od 127 Nm pri 4.500 o/min. Agregat je uparen sa šestostepenim manuelnim menjačem, i sposoban je 500L iz mesta do 100 km/h da pokrene za 12,8 sekundi i postigne maksimalnu brzinu od 170 km/h.

Testirali smo: Fiat 500L 1.4

Prostranost i praktičnost su jače strane Fiata 500L

 

Pogledajte vest: Fiat 500L Living prošao test „Dizel-izazov“ kompanije Bosch.

 

To je teorija. A, iskustvo tokom višednevne vožnje nam kaže, da se ovaj motor ne nosi lako sa ovom karoserijom. To posebno dolazi do izražaja, kada se u automobilu vozi četiri ili pet putnika. Ovo je motorizacija za one koji od automobila traže minimum u otvorenom saobraćaju i koji najviše kilometara prelaze u gradskim uslovima. Jer, ako želimo dobre performanse, moramo motor "vrteti" u visoke obrtaje (karakteristično za motore sa 16 ventila), a tada potrošnja prestaje da bude "skromna". Prosečna potrošnja na našem testu je iznosila 7,9 l/100, ali treba istaći da smo najveći broj kilometara prešli u gradskim uslovima. U uslovima otvorenog saobraćaja, zabeležili smo potrošnju od 6.0 litara na 100 km. Prenosni odnosi u menjaču su produženi, čime je smanjena žustrina, ali i potrošnja motora u normalnim uslovima eksploatacije. Da budemo iskreni, pre bismo se odlučili na 1.4 TJet motor snage 120 KS ili za neki od dizelskih motorizacija (1.3 ili 1.6 Multijet). Menjač ima relativno kratke hodove, ali bi mogao biti precizniji.

Testirali smo: Fiat 500L 1.4

500L izgleda moderno i mišićavo iz svih uglova

 

Pogledajte vest: Fiat 500L Beats Edition.

 

Osećaj u vožnji i stabilnost Fiata 500L je vrlo dobra. Odlično je izbalansiran automobil i izuzetno prijatan za vožnju. Solidnim voznim osobinama pomažu i odlične kočnice sa 4 diska, ali i pneumaticima dimenzija 225/45 R17. Automobil precizno ide zadatom putanjom kroz krivinu, a naginjanja su minimalna, iako je karoserija nešto viša. Tu je i druga strana medalje - s obzirom da je automobil opremljen 17-inčnim točkovima, putnici koji se voze pozadi moraće da se naviknu na malu "masažu" na našim lošim gradskim ulicama.

Testirali smo: Fiat 500L 1.4

Fiat 500L unosi svoj "retro imidž" dizajn u formatu koji će odgovarati porodičnim potrebama. Da li će i srce i razum biti na svom mestu, procenite sami.

Cena modela Fiat 500L u Srbiji, gde se ovaj automobil i proizvodi, počinje već od 11.900 evra, koliko treba izdvojiti za Fiat 500L 1.4 POP, koji je između ostalog opremljen opremljen ESP-om, vazdušnim jastucima za vozača i suvozača, bočnim vazdušnim jastucima, klima uređajem, elekričnim podizačima prednjih prozora... Za isti model u POP STAR nivou opreme, koji uključuje i električne podizače zadnjih prozora, displej dijagonale 5,4 inča osetljiv na dodir, tempomat, alumiinjumske felne prečnika 16 inča, treba izdvojiti 12.900 evra.

 

Pogledajte: Fiat 500L - Cenovnik.

Testirali smo: Fiat 500L 1.4

 


 Fiat 500L 1.4 16V - Tehnička specifikacija  
 Motor:  Benzinski atmosferski
 Broj cilindara / ventila:  4 / 4
 Zapremina motora (cm³):  1.368
 Maksimalna snaga (kW/o/min):  70 / 6.000
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  127 / 4.500
 Performanse:  
 Maksimalna brzina (km/h):  170
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):  12,8
 Potoršnja grad / otvoreno / prosek (L/100 km) - test:  8,4 / 6,0 / 7,9
 Dimenzije:  
 Prtljažni prostor (L):  400 / 1.310
 Zapremina rezervoara (L):  50
 Masa automobila / nosivost (kg):  1.245 / -
 Dimenzije pneumatika:  225/45 R17
 Dužina automobila (mm):  4.140
 Širina automobila (mm):  1.780
 Visina automobila (mm):  1.660
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2.612
 Cena osnovnog modela (€):  11.900 €

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

Generalni zastupnik Fiat vozila: Fiat Automobili Srbija
Kontakt: www.fiatsrbija.rs
Web: www.fiat500l.rs

Vozili smo: Citroën C3 1.4 HDi

Vozili smo: Citroën C3 1.4 HDi

U segmentu gradskih mališana nikada nije bila veća "gužva". To u Citroënu vrlo dobro znaju, pa su preduzeli sve, da se njihov predstavnik i posle 5 godina "života" istakne u masi. Unapređeni Citroën C3 može se pohvaliti ne samo modernizovanim izgledom, već i novim tehničkim rešenjima i modernim motorima koji su debitovali u "bratskom" modelu Peugeot 208. Krenimo redom...

Vozili smo: Jaguar F-Type S u rukama Vladana Petrovića (FOTO)

Vozili smo: Jaguar F-Type S u rukama Vladana Petrovića (FOTO)

Posle dužeg perioda "apstinencije", Jaguar konačno ima pravi sportski auto. Ali, ne bilo kakav, već model koji ponosno i uzdigunte glave može pogledati pravo u oči sportske veličine kao što je Porsche i kakav sigurno nećete naći u ponudi popularnih nemačkih marki, kao što je BMW. U ispitivanju voznih osobina ovog atraktivnog roadstera, svojim znanjem i iskustvom nam je pomogao državni reli šampion, Vladan Petrović...

Novi Renault Twingo - naši prvi utisci i cene (foto)

Novi Renault Twingo - naši prvi utisci i cene (foto)

Novi Renault Twingo zvanično je stigao u Srbiju. Treća generacija ovog pupularnog mališana u borbu sa konkurentima ulazi sa radikalno promenjenom koncepcijom - posle skoro četrdeset godina, francuska kompanija na scenu vraća pomalo zaboravljenu konstrukciju: motor pozadi i pogon na zadnje točkove. Da, baš kao što to ima Porsche 911, ili smart...

Toyota Yaris 2015 stigao u Srbiju - naši prvi utisci i cene

Toyota Yaris 2015 stigao u Srbiju - naši prvi utisci i cene

Treća generacija modela Toyota Yaris imala je "plastičnu operaciju", ali su rezovi ovoga puta bili dublji nego što je to uobičajeno. Operacija je uspela, a "pacijent" sada ima više samopouzdanja, a možemo reći da svoje konkurente gleda pravo u oči. Iako spolja možda i ne deluje da su promene velike, u tehničkom smislu možemo slobodno reći, da nije ostao kamen na kamenu...

Novi Toyota Aygo stigao u Srbiju - naši prvi utisci + FOTO

Novi Toyota Aygo stigao u Srbiju - naši prvi utisci + FOTO

Na tržište Srbije stigla je nova genracija modela Aygo, zajedno sa modernizovanim i tehniči unapređenim modelom Yaris. U okviru programa nacionalne prezentacije, koju je na zavidnom nivou organizovala kompanija Toyota Srbija, imali smo priliku da prvi put sednemo za volan automobila čiji je cilj da bude drugačiji - Aygo, automobil koji nam donosi zanimljiva dizajnerska rešenja i puno zabave u vožnji...

Testirali smo: Hyundai i30 1.4 16V

Testirali smo: Hyundai i30 1.4 16V

Još jednom smo se uverili u kvalitete modela Hyundai i30, koji za vreme, ali i posle svetskog prvenstva u fudbalu pleni svojom lepotom, ali i cenom. Da li možemo da poredimo Hyundai i30 sa nemačkim, japanskim ili francuskim konkurentima? Zašto da ne. Uostalom, ovaj automobil je kompletno osmišljen i konstruisan u tehničkom centru Hyundaija u Nemačkoj...

Testirali smo: Kia Sportage 2.0 CRDi 4x4

Testirali smo: Kia Sportage 2.0 CRDi 4x4

Posle četiri godine egzistencije na tržištu, Kia Sportage je modernizovana. Srpski kupci su prvi u Evropi imali priliku da kupe modernizovanu verziju modela Sportage, a mi smo na testu imali verovatno prvi registrovan Sportage 2014 na Starom kontinentu. Posle višednevnog testa, možemo reći da se ne radi samo o dizajnerskim promenama. Sportage je unapređen na svim poljima...

Testirali smo: Nissan Note 1.5 dCi

Testirali smo: Nissan Note 1.5 dCi

Nissan tvrdi, da segment malih MPV modela više nije tako popularan, i zato šalje novi Note direktno u "ring" sa malim hatchback modelima. Novi Note svojim dimenzijama praktično je pozicioniran na sami vrh segmenta malih automobila, što može biti odlična startna pozicija. Da li će Note svojim izdašnim dimenzijama i vrhunskom praktičnošću uspeti da "kupi" srca kupaca, koji do sada o njemu nisu ni razmišljali?

Testirali smo: Mazda3 Sport G165 Revolution

Testirali smo: Mazda3 Sport G165 Revolution

Prve dve generacije, koje su na tržištu od 2003. godine, prodate su u 3,5 miliona primeraka, a konkurencija je u poslednje vreme galopirajući napredovala. Zato treća generacija modela Mazda3 ima veliku odgovornost i obavezu ispred sebe. Pogledajmo sa čim nova "trojka" izlazi pred konkurente u nižoj srednjoj klasi, kao što su Volkswagenov Das Auto, Astra, Megane, Auris, 308, Civic...

Opel Astra (2022)
Slika nedelje