Testirali smo: Mercedes-Benz GLE 350d Coupe
Zlatna vremena za BMW X6 su prošla. Svi danas vrlo dobro znaju, da kombinacija SUV-Coupe nije besmislica, već je veoma zanimljiv proizvod koji kupci itekako traže. Mercedes-Benz nije gubio vreme i napravio je veoma ozbiljan odgovor na uspešni X6. Neko reče kopija. Možda, ali kopija koja je nadmašila "original"...
Mercedes-Benz GLE Coupe dobio je robusnu karoseriju i agresivan dizajn.
BMW X6 je automobil, koji i dan danas privlači veliku pažnju javnosti i koji budi emocije kod vozača. Sličan automobil planiraju Volkswagen i Audi, ali među prvima koji je odgovorio minhenskom gigantu je Mercedes-Benz, čiji je GLE Coupe odgovor koji gađa pravo u srce.
Pogledajte fotogaleriju: Mercedes-Benz GLE 350d Coupe - test.
Već na prvi pogled možemo videti, da Mercedes ne krije gde je pronašao inspiraciju za svoj novi model. GLE Coupe ima sve, što i BMW X6. I, čini se i nešto više od toga. Da budemo krajnje iskreni - BMW ima veliki problem. Zašto? Ima nekoliko razloga.
GLE Coupe izgleda dinamično i moćno iz svih uglova. I bez retrovizora, širina iznosi preko 2 metra, dugačak je 4,9 m, a posebno atraktivne su felne prečnika 21 inč!
Dizajn
Visoka karoserija i kupeovski dizajn izgledaju zaista moćno iz svih uglova. Kombinacija je zaista dobitna. Bočne linije su elegantne, a završavaju se svetlosnim grupama u stilu S-Klase Coupe, koji je jedan od najlepših automobila današnjice. Dok je X6 kroz svoju "evoluciju" izgibio neke obline, a dizajneri su vodili računa da auto ne bude previše arogantan, GLE Coupe je dizajniran bez kompromisa. Ima ogromne dimenzije, velike branike, "nabubrelu" haubu, relativno male prozore, ogromnu masku hladnjaka sa velikom zvezdom u sredini...
Pogledajte: Leteli smo novim Mercedes-Benz modelima - Star Experience 2016.
Veliku pažnju privlače i gigantski točkovi - test automobil bio je opremljen felnama prečnika 21 inč! Da, kao pizza za dve osobe. Na ovom automobilu je sve ogromno. Kada jedan pored drugog posmatramo GLE Coupe i BMW X6, crossover iz Minhena izgleda nekako mali, iako je duži za 9 milimetara. GLE Coupe je širi od modela X6 za 14 milimetara i ima veći trag točkova za 19 mm.
U Mercedesu su odlučili da u enterijeru ne skrivaju sličnost sa dosadašnjim tipom ML (sada GLE).
Enterijer
Kao što je to u današnje vreme uobičajeno, automobili dobijaju stil iz drugih modela istog brenda. Takav je slučaj i za GLE Coupe, možemo slobodno reći da nam je njegov enterijer dobro poznat. Koncept kabine je isti kao kod modela GLE, odnosno njegovog prethodnika, modela ML. Novitet je displej multimedijalnog sistema Command Online, koji se nalazi na vrhu centralne konzole i komanda osetljiva na dodir za njegovu kontrolu, koja se nalazi na centralnom tunelu. Sistem Command je intuitivan i jednostavan za korišćenje - zaslužuje sve pohvale. Ručica menjača je, kao što smo očekuvali, pozicionirana na stubu volana, sa desne strane, a manuelni mod omogućava promenu stepena prenosa preko komandi na volanu (automatizovan menjač sa dvostrukim kvačilom ima 9 stepeni prenosa!).
Kao što smo očekivali od automobila sa trokrakom zvezdom u znaku, sedišta su vrhunski dizajnirana i velikih su dimenzija. Ne postoji osoba koja neće pronaći optimalan položaj sedenja u ovom automobilu.
Da budemo direktni, sedišta su savršeno dizajnirana. Da li ste očekivali da bude drugačije? Modeli sa zvezdom u znaku imaju sedišta mnogo bolja nego ona u avionima, odnosno bolje da ih poredimo sa avionskom biznis klasom. Ne postoji čovek koji neće pronaći optimalan položaj sedenja. Svaki deo tela dobija oslonac i na dužim putovanjim ne postoji ni najmanji znak zamora, ni kod vozača, ali ni od putnika. Prtljažnik je veliki i nudi veliku ravnu površinu. Linija utovarnog prostora je ravna sa ivicom branika, što olakšava utovar prtljaga, iako je nivo prtljažnika na nešto većoj visini (91 centimetar). Naravno, manipulacija vratima prtljažnika je potpuno električna, tako da u uslovima vožnje po kiši, ne morate prtljati ruke da biste otvorili prtljažnik, već je dovoljno da pritisnete dugme na "ključu". Kada se obore nasloni zadnjih sedišta, dobija se natprosečno duga ravna površina (1,8 metara!). Bazna zapremina prtljažnika iznosi 650 litara, a kada se sklope nasloni zadnjih sedišta, raste na respektabilnih 1.720 litara.
Na zadnjim sedištima prostora ima više nego dovoljno.
Ako nešto treba da kritikujemo, onda je to preglednost zadnjeg dela automobila, ali to je sudbina svih SUV modela koji žele biti kupei. Linija krova je padajuća ka unazad, što rezultira širokim C-stubovima i malim staklenim površinama. Sve pohvale Mercedes-Benz GLE Coupe zaslužuje za prostor koji nudi putnicima na zadnjim sedištima. Iako je ovo SUV sa kupeovskom siluetom, putnici na zadnjim sedištima uživaju u potpunom komforu. Čak i oni sa visinom od 190 cm, ispred kolena će imati veliku "rezervu" prostora, kao i iznad glave.
Pogledajte: Test - Mercedes-Benz GLC 220d 4Matic.
Na temu enterijera, dodaćemo još jedan važan detalj - izolacija putničkog prostora. Mercedes-Benz je i ovde bio na visini zadatka, tako da do putnika iz spoljašnjeg sveta ne dolazi gotovo ništa! GLE Coupe je definitivno tiši i bolje izolovan automobil od svog direktnog konkurenta. Neko će reći, šteta, jer šestocilindarski turbodizel "prede kao mače", tako da ne bi bilo loše da poneka nota i stigne do putnika. Motor je sam po sebi tih, a savršena tišina u automobilu na snazi je sve do nekih 150 km/h, kada možemo čuti samo blagi šum vetra.
GLE Coupe opremljen je sistemom automatskog spuštanja na nizbrdici, a aktivira se jednostavnim pritiskom na dugme na centralnom tunelu.
Motor
Mercedes-Benz za GLE Coupe (C292) ima samo jednu dizelsku motorizaciju, za razliku od svog praktičnijeg brata blizanca - modela GLE (W166), koji pod haubom može imati i četvorocilindarski bi-tubbo dizel sa oznakom 250d (150 kW). Kupe nudi samo 350d, iza čije oznake se krije 3.0-litarski turbodizel šestocilindarski motor, maksimalne snage 190 kW i maksimalnog obrtnog momenta 620 Nm. Menjač je nešto posebno - devetostepeni 9G-Tronic, preko kojeg se obrtni moment šalje na sve točkove.
Pogledajte: Test - Mercedes-Benz C220 Bluetec.
Odmah nakon startovanja motora, primetili smo njegovu kultivisanost. Vibracije u neutralnom modu jednostavno ne postoje, motor radi savršeno skladno i tiho. U vožnji, odaje utisak moćnog saveznika, koji će vas bez ikakvih problema izvući iz svake situcije. Elastičnost je vrhunska, a zahvaljujući veoma brzom menjaču, agregat brzo reaguje na komandu gasa. Kod GLE 350d Coupe jednostavno je nemoguće komentarisati motor bez menjača, jer ovo je savršen spoj. Menjač u normalnom režimu vožnje uvek bira najviši mogući stepen prenosa, ponekad na granici od 1.000 o/min. Bilo je i komentara laika, tipa: "Šta će mu devet brzina? Pa to je samo za autoput?" Međutim, istina je sasvim drugačija. Vozeći se Ibarskom magistralom, uz laganu nogu na gasu, menjač je veoma brzo stigao do devetog stepena prenosa i držao je motor na nivou obrtaja oko 1.100 o/min, a brzina je iznosila oko 80 km/h. Cilj menjača sa 9 stepeni prenosa nije postizanje veće maksimalne brzine, već povećanje efikasnosti motora. Menjač će u svakoj situaciji pronaći optimalan stepen prenosa. Maksimalni obrtni moment iznosi 620 Nm pri 1.600 o/min. U situaciji kada iz mirne vožnje, želite naglo ubrzati i pritisnete papučicu gasa do kraja, menjač je sposoban u jednom trenutku da promeni i četiri stepena prenosa na dole, kako bi obezbedio maksimalnu iskorićenost motora, odnosno najbolje ubrzanje.
Prosečna potrošnja na našem testu iznosila je 8,2 litra na 100 pređenih kilometara.
Proizvođač navodi kombinovanu potrošnju od 6,9 l/100 km, ali ovu potrošnju smo uspeli da postignemo samo mirnom vožnjom u otvorenom saobraćaju i to u režimu vožnje Comfort (vozač može izabrati i Sport i Individual). Prosečna potrošnja na našem testu iznosila je 8,2 litra na 100 pređenih kilometara, dok je putni kompjuter u gradskim uslovima pokazivao porošnju između 9 i 10 litara. Na autoputu, pri brzini od 130 km/h, broj obrtaja je iznosio 1.700 o/min, a putni komjuter je pokazivao potrošnju od 8,3 l/100 km. Za svaku pohvalu je zapremina rezervoara od 93 litra, što znači da je autonomija preko 1.000 kilometara.
Oslanjanje
Već osnovni GLE Coupe nudi dvostepene amortizere i sistem Agility Control, koji menjaju karakteristike amortizacije u zavisnosti od kompresije klipa. Uz doplatu se može dobiti ultra-komforni Airmatic - vazdušno oslanjanje. Njegova prednost nije samo to što se može povećati visina automobila do 255 mm (sa standardnim oslanjanjem, klirens iznosi 202 mm), već mogućnost brže reakcije oslanjanja na promenu površine i redukcija naginjanja u krivinama (sistem ADS). Iako je "naš" automobil bio opremljen felnama prečnika 21 inč (bazni model ima felne prečnika 20 inča), automobil je izuzetno udoban. GLE Coupe putnicima pruža vrhunsku udobnost, bez obzira na tip podloge kojom se krećete.
Kada smo kod podloge, recimo i to, da je GLE Coupe standardno opremljen sistemom pogona na sve točkove 4Matic. Sistem radi savršeno i optimalno raspoređuje obrtni moment po osovinama. Upravo 4Matic pogon čini ovaj automobil tako moćnim u snežnim uslovima. Isprobali smo ga na snegu i ledu - reakcije sistema su munjevite, a na vozača ostavlja utisak neutralnog pogona, koji je spreman na svaku situaciju. Gore pomenuto adaptivno oslanjanje omogućava da se u ovom medvedu bez problema zaputimo i van asfalta, iako će mali broj vlasnika ovog modela to i učiniti.
Iako se, zbog kupeovskog oblika, linija krova spušta ka nazad, prostora za glavu ima sasvim dovoljno. Zamerka je loša preglednost unazad.
Zaključak
Modelom GLE Coupe, Mercedes je imao jasan cilj: napraviti dostojnog konkurenta modelu BMW X6, ali i nadmašiti ga. Posle testa možemo potvrditi, da je cilj ispunjen. Na ulici je ovaj auto isti magnet za poglede kao X6, ali Mercedes nudi veći komfor u vožnji, luksuzniji je i nudi savršen spoj šestocilindarskog dizela i menjača sa devet stepeni prenosa. Ali, kako to u premium segmentu biva, u izboru između ova dva automobila, kupce uglavnom vodi subjektivna naklonost određenom brendu.
Sistem LED Intelligent Light u kombinaciji sa asistentom adaptivnih svetala (obe stvari se dobijaju bez doplate) obezbeđuje vrhunsko osvetljenje.
Mercedes-Benz GLE 350d Coupe - specifikacija | |
Tip motora: | Common-rail turbodizel |
Broj cilindara / ventila: | 6 / 4 |
Zapremina motora (cm³): | 2987 |
Maksimalna snaga (kW / o/min): | 190 / 3400 |
Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min): | 620 / 1.600 |
Performanse | |
Maksimalna brzina (km/h): | 226 |
Ubrzanje 0-100 km/h (s): | 7,0 |
Potrošnja na testu - prosek (l/100km): | 8,2 |
Dimenzije | |
Zapremina prtljažnika (L): | 620 / 1.720 |
Zapremina rezervoara (L): | 93 |
Masa automobila / nosivost (kg): | 2.250 / 650 |
Dimenzije pneumatika: | 275/45 R21 i 315/40 R21 |
Dužina automobila (mm): | 4.900 |
Širina automobila (mm): | 2.003 |
Visina automobila (mm): | 1.700 |
Međuosovinsko rastojanje (mm): | 2.915 |
Cena osnovnog modela (€): | 73.800 |
Fotografije možete pogledati klikom na LINK.
Distributer za Mercedes-Benz: Emil Frey Auto Centar d.o.o.
Adresa: Omladinskih brigada 33, 11070 Novi Beograd
Telefon za prodaju putničkih vozila: 011/ 30 19 243
web: www.mercedes-benz.rs
Tekst i foto: Goran Sarić