Novi Renault Megane Grandtour i modernizovani Clio stigli u Srbiju - cene
Na tržište Srbije stigla su dva veoma atraktivna automobila - modernizovani Renault Clio i nova generacija modela Megane Grandtour. Četiri godine posle premijere, Clio je dobio modernizaciju, a Megane nove generacije i u svojoj karavanskoj verziji nam stiže kao veoma atraktivan i privlačan porodičan automobil...
Zadnja svetla imaju novu grafiku, a posebno su atraktivne nove felne.
Pogledajte fotografije: Renault Clio facelift i Megane Grandtour stigli u Srbiju.
"Unapređeni Renault Clio prepoznaćemo pre svega po prednjim svetlima, koja mogu biti složena od LED dioda (LED Pure Vision). Tako opremljen, Clio se može pohvaliti dnevnim svetlima u obliku slova C, sličnim onima koja smo videli kod novog Megane-a i Talismana. Ako nije opremljen LED svetlima, modernizovani Clio ćemo prepoznati po drugačijoj maski hladnjaka i većim otvorima za vazduh u prednjem braniku." - prvi su utisci Vladana Petrovića o novom Cliu.
Kao što očekujemo od modela Clio, sedišta su dobro profilisana i zanimljivo dizajnirana.
Pogledajte: Test - Renault Clio 1.5 dCi.
Kupci imaju na raspolaganju četiri nove boje karoserije, koje ranije nisu bile dostupne. Konkretno, u pitanju su Intense Red, Titanium Grey, Pearlescent White i Iron Blue.
U enterijeru pronalazimo nove materijale, koji su ranije bili dostupni samo u većim modelima ove marke. Kupac će moći da izabere i jedan od multimedijalnih sistema - Media Nav Evolution i E-Link Evolution, a u ponudi će biti i aplikacija R&Go, koja obezbeđuje uparivanje pametnog telefona i sistema u automobilu.
U ponudi su i felne sa novim dizajnom.
Pogledajte: Novi Renault Megane (2016) - prvi naši utisci.
Ponuda motora proširena je sa dve nove verzije. Kupac može poručiti i turbodizel 1.5 dCi maksimalne snage 81 kW (110 KS) uparen sa šestostepenim manuelnim menjačem, a tu je i benzinski 1.2 TCe maksimalne snage 88 kW (120 KS), koji će od sada biti dostupan i sa manuelnim šestostepenim menjačem. Novi Clio ima jednu od najširih paleta dizel motora na tržištu. Na raspolaganju su verzije sa 75 KS, 90 KS ili 110 KS, sa manuelnim ili automatskim EDC menjačem sa duplim kvačilom.
Ponuda benzinskih motora je isto tako raznolika i uključuje motore snage 75 KS, 90 KS ili 120 KS i izborom između manuelnog ili automatskog EDC menjača sa duplim kvačilom. Ako dodamo ovome i benzinske motore koji pokreću verzije Renault Sport, Novi Clio nudi čak 11 različitih pogonskih agregata, što njegovu paletu motora čini najširom na tržištu, koja može da ispuni potrebe svih kupaca, nezavisno da li se radi o fizičkim licima ili poslovnim kupcima.
Čak i bazno opremljene verzije mogu se pohvaliti najboljim sistemima aktivne i pasivne bezbednosti, kao i odličnom multimedijom.
Pogledajte: Renault Talisman stigao u Srbiju - prvi naši utisci (FOTO).
Na srpskom tržištu, modernizovani Clio startuje sa atraktivnom cenom od 9.650 evra (cena sa carinskim troškovima, popustom i PDV-om). Za ovu cenu, novi vlasnik dobija Clio pogonjen atmosferskim benzinskim motorom zapremine 1.2 litra (54 kW) kombinovan sa petostepenim manuelnim menjačem. Osnovna oprema (LIFE) nije promenjena i podrazumeva četiri vazdušna jastuka, tempomat, čelične felne prečnika 15 inča, električni podesive i grejane retrovizore, putni kompjuter i električne komande za prednje prozore...
Dizelska verzija ima početnu cenu od 11.750 evra i startuje sa početnom opremom LIFE Energy.
Više o novom Renault Cliju, pogledajte na sajtu: www.renault.rs.
Renault Megane Grandtour još jednom nam pokazuje da i porodični karavan može izgledati atraktivno i privlačno.
Pogledajte: Test - Renault Kadjar 1.6 dCi 4x4.
Za kupce u Srbiji posebno atraktivan biće je Megane Grandtour, odnosno karavanska verzija nove generacije modela Megane. "Kao i kod hatchback verzije, dizajn se oslanja na model iz višeg segmenta - Talisman. Napred imamo bumerang LED svetla, a pozadi stop svetlo dominira celom širinom vrata prtljažnika, što je posebno atraktivno kod karavana. Generalno, automobil izgleda veoma atraktivno, iako je praktičnost njega najveća vrlina." - istakao je Petrović posle prvog susreta sa Megane Grandtour.
Zadnje svetlosne grupe podsećaju na one koje smo videli na većem i luksuznijem Talismanu.
Kada smo kod praktičnosti, recimo i to, da Megane karavan ima prtljažnik dužine 88 cm, širine 110 cm i visine 47 centimetara. Zapremina iznosi 580 litara (1.504 litra kada se preklope nasloni zadnjih sedišta). Prtljažnik je opremljen i duplim dnom, a zadnja sedišta se jednostavno mogu preklopiti preko komandi na boku "gepeka". Tu je i sistem za podelu prtljažnika na dva dela, prednji i zadnji, kako bi se sprečilo klizanje tereta po prtljažniku. Dužina automobila Megane Grandtour iznosi 4.626 mm, 1.814 mm je širok, a 1.449 mm je visok, dok je međuosovinsko rastojanje povećano za 43 mm i sada iznosi 2.712 mm. Novi Megane Grandtour ima i najveću utovarnu dužinu u segmentu. Suvozačevo sedište u novom Meganu Grandtour preklapa prema napred kako bi omogućilo utovar tereta dužine do 2,7 metara!
Vladan Petrović posebno je pohvalio sedišta u novom Megane Grandtour.
Novi MEGANE Grandtour (sa izuzetkom verzije GT) kao izbor nudi pet dizel motora, uključujući dizel-električni motor naziva Hybrid Assist i tri benzinska motora (potrošnja goriva i emisije CO2 homologovane su u skladu sa važećim zakonima).
Energy dCi 90 sa šestostepenim ručnim menjačem: 90 KS i 220 Nm obrtnog momenta od 1750 o/min. 95g CO2/km, 3,7 l/100 km.
U kombinaciji sa šestostepenim ručnim menjačem ovaj motor garantuje štedljivu, a istovremeno dinamičnu vožnju. Opremljen je sistemom Stop&Start za smanjenje potrošnje goriva, koja iznosi samo 3,7 l/100 km.
Energy dCi 110 sa:
- šestostepenim ručnim menjačem: 110 KS i 260 Nm obrtnog momenta od 1750 o/min.
- ili šestostepenim menjačem EDC: 110 KS i 250 Nm obrtnog momenta od 1750 o/min.
Ovaj motor donosi više užitka u vožnji zahvaljujući opsežnim zahvatima pri usisavanju i procesu sagorevanja goriva. Potrošnja goriva i emisije CO2 ostaju vrlo niske (95g CO2/km i 3,7 l/100 km), nezavisno od toga da li odaberete šestostepeni ručni menjač ili šestostepeni automatski menjač EDC.
Energy dCi 110 ECO2 sa šestostepenim ručnim menjačem:110 KS i 260 Nm obrtnog momenta od 1750 o/min.
Sa ovim motorom MEGANE Grandtour stoji rame uz rame sa najboljima u klasi u pogledu emisije CO2 (90 g CO2/km) i potrošnje goriva (3,5 l/100 km). Ovaj motor se odlikuje vrhunskim voznim svojstvima zahvaljujući primeni tehnologije preuzete iz Formule 1, kao što su čelični klipovi.
I za enterijer je kao uzor poslužio veći Talisman, uključujući i veliki displej u kokpitu.
Energy dCi 130 sa šestostepenim ručnim menjačem: 130 KS i 320 Nm obrtnog momenta od 1750 o/min
U ovaj motor su ugrađene brojne napredne tehnologije. Zahvaljujući smanjenju zapremine, ovaj 16-ventilski dizel motor razvija 130 KS uprkos zapremini od samo 1598 cm3. Ističe se posebno efikasnom konstrukcijom, nastalom na osnovi iskustva koje je Renault stekao u Formuli 1. Potrošnja goriva ovog dizel motora iznosi
samo 4 l/100 km, a emisije CO2 samo 103 g/km. Veliki obrtni momenat garantuje žustra ubrzanja i snažan odziv na pritisak papučice gasa za prave vozačke užitke.
dCi 110 Hybrid Assist sa šestostepenim ručnim menjačem.
Novi Megane Grandtour od 2017. će biti dostupan i sa dizel-električnim motorom Hybrid Assist. Dizel motoru pridružen je električni motor i 48-voltna baterija. Tehnologija Hybrid Assist prikuplja energiju prilikom kočenja, a električni motor pomaže motoru sa unutrašnjim sagorevanjem pri ubrzanju. Kao posledica toga manje su vrednosti potrošnje goriva i emisija CO2, među najnižima u klasi.
Energy TCe 100 sa šestostepenim ručnim menjačem: 100 KS i 175 Nm obrtnog momenta od 1500 o/min. 120g CO2/km, 5,4 l/100 km.
Ovaj motor je zahvaljujući brzom odzivu pri nižim brzinama savršen za gradsku vožnju. U kombinaciji sa šestostepenim ručnim menjačem snažno ubrzava i pritom zadržava nizak nivo potrošnje goriva.
Energy TCe 130 sa šestostepenim ručnim menjačem: 130 KS i 205 Nm obrtnog momenta od 2000 o/min.
Ovaj 1,2-litarski benzinski turbomotor postiže performanse dvolitarskog atmosferskog motora. Tehnologija direktnog ubrizgavanja i integrisana usisna grana turbopunjača zaslužni su za prilagodljivost i odzivnost. Direktno ubrizgavanje poboljšava sagorevanje, što smanjuje potrošnju (5,3 l/100 km) i emisije CO2 (119 g/km).
Energy TCe 130 sa sedmostepenim automatskim menjačem EDC: 130 KS i 205Nm obrtnog momenta od 2000 o/min.
Ovaj motor postiže iste vrednosti potrošnje i emisija CO2 kao i verzija sa ručnim menjačem (5,4 l/100 km i 122 g CO2/km), a istovremeno pruža udobnost i odziv po kojima su menjači sa dvostrukim kvačilom poznati.
Atmosferski motor SCe 115 sa petostepenim ručnim menjačem: 156 Nm obrtnog momenta od 4000 o/min (dostupno na određenim tržištima).
Prtljažnik je prostran, ali ga odlikuje vrhunska praktičnost.
Cena modela Renault Megane Grandtour u Srbiji počinje od 13.990 evra (cena sa carinskim troškovima, popustom i PDV-om), što znači da je karavanska verzija minimalno 1.000 evra skuplja od hatchback-a.
Više o Megane Grandtour, pogledajte na sajtu: www.renault.rs.
Tekst: Goran Sarić
Foto: Milomir Bošković