Novi Volkswagen Tiguan stigao u Srbiju - prvi naši utisci (FOTO)
Nova generacija modela Volkswagen Tiguan je prvi SUV postavljen na platformu MQB, koja donosi seriju zanimljivih funkcija. Automobil smo prvi put isprobali juče, na relaciji Beograd - Zrenjanin, i uverili se u njegovu ozbiljnu tehniku, precizno upravljanje i strog izgled. Druga generacija Tiguana je na svim poljima značajno napredovala u odnosu na prethodnika...
Mačo izgled
Druga generacija modela Volkswagen Tiguan, predstavljena je prošle godine, na međunarodnom autosalonu u Frankfurtu. Za nas, ovo je prva prilika da se upoznamo sa ovim kvalitetnim SUV modelom.
Pogledajte fotografije: Novi Volkswagen Tiguan (2016) stigao u Srbiju.
Iako je automobil veći u svim smerovima, zahvaljujući novoj modularnoj platformi, novi Tiguan je lakši prosečno za 53 kilograma. Izgled automobila je značajno drugačiji od prve generacije - oseća se dizajnerski uticaj novog Passata, sa oštrim ivicama, maskom hladnjaka koja se nastavlja preko svetlosnih grupa i neobičnim zadnjim svetlosnim grupama.
Enterijer
Što se enterijera tiče, tu je sve očekivano - nemačka hladnoća i savršen mir u kabini. Odmah nakon što sam se smestio za volan, osetio sam nešto višu poziciju sedenja, čak i kada je sedište bilo najniže postavljeno. Posebnu pažlju privlači potpuno digitalizovana instrument tabla ispred vozača. Pokazivač broja obrtaja i brzine potpuno su digitalizovani, odnosno virtuelni. Prave kazaljke ne postoje, a njihovu ulogu veoma realno je preuzeo virtuelni pokazivač. Između "obrtomera" i "brzinomera" nalazi se deo displeja, u kome može biti putni kompjuter, radio ili čak mapa navigacionog sistema.
Pogledajte: Ivana Španović vozi novi Volkswagen Tiguan (FOTO).
Kao što smo rekli, novi Tiguan je veći u svim smerovima, i to se odrazilo na prostranost kabine. Zadnja sedišta se mogu pomerati, a moguće je podešavati i njihove naslone. Kada se obore nasloni zadnjih sedišta, dobija se ravna površina sa površinom prtljažnika. Zapremina prtljažnog prostora iznnosi 615 litara, ali moramo da kažemo da je ovaj rezultat postignut kada su sedišta pomerena u poziciju maksimalno napred.
Motor
Automobil koji smo isprobali imao je atraktivnu sivu boju, felne prečnika 18 inča sa pneumaticima 235/55 R18. Ispod haube je imao motor 2.0 TDI maksimalne snage 110 kW, koji će verovatno biti i najpoželjniji motor u novom Tiguanu na srpskom tržištu (u ponudi su verzije 2.0 TDI od 85 kW i 140 kW). Model koji smo vozili imao je moderni turbodizel motor uparen sa sedmostepenim DSG menjačem i sistemom pogona na sve točkove 4Matic. Agregat razvija maksimalni obrtni moment od 340 Nm u rasponu obrtaja od 1.750 do 3.000 o/min, što znači da je snage dovoljno u svim situacijama. Tome doprinosi odlično podešen DSG menjač (sa komandama na volanu!), koji u svakom trenutku bira optimalan stepen prenosa. Brzina menjača je na zavidnom nivou, kao i sam način rada - "brzine" se menjaju nečujno i bez trzaja. Primećujemo i fantastičnu izolaciju kabine i motorskog prostora - u automobilu vlada savršena tišina, a prepoznatljivo brektanje turbodizela čućemo samo kada otvorimo prozor.
Kombincija automatizovanog menjača sa dvostrukim kvačilom i pogona na sve točkove, sigurno vas navodi na pitanje o potrošnji. O tome ne možemo govoriti, ali na deonici Beograd - Zrenjanin i nazad, zabeležili smo potrošnju od 6,4 litra na 100 pređenih kilometara, što je rezultat za palac nagore. Kada uzmemo u ubzir i rezervoar zapremine 60 litara, lako je zaključiti da se autonomija kreće oko vrednosti od 1.000 kilometara. Zanimljivo je da je AdBlue tešnost standard kod Tiguana sa dizel motorom.
Oslanjanje
Oslanjanje je jedna od najjačih strana novog Tiguana. Automobil seče krivine kao vruć nož maslac, strogo i precizno. Nemački inženjeri su to postigli bez negativnog uticaja na udobnost. Oslanjanje veoma vešto filtrira neravnine i rupe na našim putevima, bar je takva situacija na modelu sa felnama prečnika 18 inča. Vožnja je veoma prijatna i nemački precizna, a još jednom moramo da pohvalimo izolaciju kabine, jer prilikom prelaska preko šina ili rupa na putu, do kabine stižu samo tihi i tupi zvuci sa podloge. U Tiguanu smo se osećali ušuškano kao u novom Passatu.
Pored ručice menjača se nalazi i komanda za izbor režima vožnje. Vozač može izabrati "ulični" mod, za vožnju po snegu ili mod za terensku vožnju, a tu je i mogućnost individualnog podešavanja. Pored promene rada sistema pogona na sve točkove 4Motion, ovom komandom vozač menja i reakcije na pedalu gasa, zatim rad elektronskog programa stabilnosti i karakteristike menjača. Za svaku pohvalu je i mogućnost da vaš novi Tiguan bude opremljen adaptivnim amorizerima, što će svakako pomoći u off-road uslovima.
Cena
Novi Volkswagen Tiguan zvanično je stigao na tržište Srbije. Početna cena iznosi 22.699 evra, koliko treba izdvojiti za Tiguan 1.4 TSI (125 KS) u Trendline paketu opreme i pogonom na prednje točkove. Za ulazni dizel model - Tiguan 2.0 TDI (115 KS) sa prednjim pogonom, potrebno je izdvojiti 24.422 evra, a ukoliko želite dizelski agregat 2.0 TDI (150 KS) uparen sa 4Motion pogonom i paketom oprmee Trendline, potrebno je izdvojiti 27.746 evra.
Pogledajte Volkswagen Tiguan - cenovnik u Srbiji.
Tekst: Goran Sarić
Foto: Milomir Bošković