Renault Talisman stigao u Srbiju - prvi naši utisci (FOTO)
Talisman, najnoviji član Renault porodice, zvanično je stigao na tržište Srbije. Mislim da sam se tokom jednodnevnog upoznavanja u Talisman zaljubio na prvi pogled, a sudeći po reakcijama kolega novinara iz naše zemlje i okruženja, mislim da nisam sam. Prema našim pvim utiscima, Škoda Superb ima puno razloga da bude zabrinuta...
Renault Talisman izgleda moderno i luksuzno. Posebnu pažnju privlače dnevna LED svetla u obliku bumeranga.
Nasleđe
Veliki i prostrani modeli nisu novina u ponudi ovog francuskog proizvođača. Davnih šezdesetih i sedamdesetih godina predstavljen je slavni Renault 16, prvi automobil sa karoserijom liftback. Usledila je serija 20/30, a zatim popularna "direktorska" limuzina Renault 25. Nasledio ga je Safrane, 1992. godine, a posle su usledili modeli Vel Satis i Latitude. U klasi za broj nižoj, imali smo R12, zatim R18, a od 1986. godine model Renault 21. Osam godina kasnije, stiže prva Laguna, a posle su usledile još dve generacije ovog popularnog automobila. Iako Francuzi nisu zvanično objavili, da je Talisman naslednik Lagune, nema sumnje da je to upravo i bio cilj inženjera.
Dizajn
Mislim da sam se, već na prvi pogled, zaljubio u Talismana, a po reakciji kolega, mogu zaključiti da nisam bio sam. Biću slobodan da kažem, da izgled Talismana predstavlja izvinjenje za dizajn prethodnih limuzina ovog francuskog proizvođača. Najnoviji dizajnerski trendovi Renaulta jasno su vidljivi na Talismanu, možda čak na Talismanu najbolje izgledaju. Dinamična silueta, izdužena linija "haube", atraktivne felne prečnika 19 inča i moderna Full LED svetla u obliku štapa za hokej, zaista izgledaju dinamično, atraktivno i elegantno u isto vreme.
Pogledajte fotogaleriju: Renault Talisman stigao u Srbiju - maj 2016.
Na prvim vožnjama preovladavale su verzije sa vrhunskom opremom Initiale Paris, koje se po nekoliko detalja razlikuju od "običnih" varijanti. Već na prvi pogled u oči upadaju atraktivne felne prečnika 19 inča, hromirana maska hladnjaka i potpis opreme...
Sve verzije opremljene su i zadnjim svetlima u LED tehnologiji. Zanimljivo je, da su zadnja svetla upaljena i u dnevnim uslovima, što nije slučaj sa konkurentima. U Renaultu su posebnu pažnju posvetili bezbednosti.
Ako je zadnji deo sedana dinamično dizajniran, onda je Talisman Grandtour elegantan. Talisman karavan ima izražene bokove i skladan zadnji deo. Krov se završava diskretnim zadnjim spojlerom, a svetlosne grupe se protežu sve do sredine automobila, kao kod sedana.
Enterijer krase materijali vrhunskog kvaliteta, sedišta su velikih dimenzija i pružaju vrhunski užitak u vožnji.
Enterijer
U automobilu su nas dočekala prijatna sedišta, koja obezbeđuju vrhunsku udobnost. Velikih su dimenzija i pružaju odličnu podršku svih delova tela. Sedišta su kompletno električno kontrolisana, a manuelno se podešavaju samo nasloni za glavu. Primetili smo, da su sedišta neobično tanka. To je postignuto tehnologijom Cover Carving. Tajna je u ramu sedišta, koji je sačinjen od polukrute školjke, čija prednost je izuzetno mala težina. Druga prednost je povećanje prostranosti, jer su tanja sedišta obezbedila dodatni prostor za kolena putnika na zadnjim sedištima. Renault ističe, da Talisman pozadi ima za 30 mm više mesta za kolena, konkretno 262. Sa kojim modelom je poređenje, da li sa Lagunom III ili Latitudom, to nije poznato. Kao što smo očekivali od ove atraktivne limuzine, sedišta su opremljena sistemom grejanja i ventilacije, a tu je i sistem Easy Entry, odnosno inteligentno sedišta vozača, koje se prilagođava zadatim parametrima u trenutku kada vozač otvori vrata.
Volan je prijatnog dizajna, obložen je kožom i ruke se prosto lepe za njega.
Instrument tabla neodoljivo podseća na onu koju smo videli na novoj generaciji modela Megane. Talisman nudi tri verzije multifunkcionalnog displeja. U osnovoj verziji nalazi se audio sistem sa displejom dijagonale 4,2 inča, bolje opremljena verzija ima R-Link 2 multifunkcionalni sistem sa displejom dijagonale 7 inča, a vrhunska Initiale Paris verzija ima displej od 8,7 inča. To je najveći displej koji se koristi u automobilu, posle modela Tesla S. Sve funkcije su pregledne, broj komandi na centralnoj konzoli je minimalizovan, tako da se komandovanje funkcijama izvršava preko displeja ili centralne komande koja se nalazi iza menjača.
I košarkaši će imati sasvim dovoljno mesta na zadnjim sedištima.
Motor
Talisman spolja izgleda kao prava biznis limuzina, u enterijeru poseduje sve što bi poželeli razmaženi menadžeri. A, motor? Kada stojite pored ovako luksuzne limuzine i čujete da se ispod "haube" nalazi turbodizel motor zapremine 1,6 litara, reakcija sigurno neće biti radosna. Ohrabriće vas informacije, da je maksimalna snaga ovog motora sa dvostrukim turbom 160 KS i maksimalni obrtni moment 380 Nm (dostupan pri 1.750 o/min). Ali, već posle prvih kilometara, potpuno ćete zaboraviti na ove informacije i uživaćete u vrhunskoj vožnji. Motor je elastičan, snage ima u svim zonama obrtaja. Karakter i dinamiku motora slobodno možemo uporediti sa motorom 2.0 TDI (150 KS) koji smo isprobali u modelu VW Passat. Primetili smo da je agregat veoma kultivisan i tih. Automatizovani menjač sa dvostrukim kvačilom, sa šest stepeni prenosa, radi uglađeno.
Talisman se u krivinama ponaša kao riba u vodi - to je zato što mu upravljaju i zadnji točkovi.
4Conrol - okreće se na petoparcu
Na bezbednoj stazi NAVAK, imali smo priliku da isprobamo sistem aktivnog upravljanja svim točkovima 4Control. Automobil dužine 4.848 mm sposoban je da se okrene na neobično malom prostoru, koji se može uporediti sa krugom okretanja modela Clio. Poluprečnik okretanja iznosi svega 13 metara, dok bi mu bez ovog sistema bilo potrebno 17 metara. Ono što je nas više zanimalo, jeste uticaj ovog sistema na voznu dinamiku. Talisman se kroz krivine centra NAVAK provlačio veoma dinamično i sigurno, i što je mnogo važnije bez ikakve težnje za proklizavanjem. Pri brzinama do 60 km/h, sistem okreće zadnje točkove u smeru suprotnom od prednjih točkova, a pri većim brzanama, sistem funkcioniše tako što zaokreće točkove u istom smeru koji imaju prednji točkovi. Recimo i to, da samo vrhunska verzija Initiale Paris ima sistem 4Control kao deo standardne opreme, dok je kao opcija dostupan od drugog nivoa opreme.
Zahvaljujući sistemu Multi Sense, vozač može izabrati jedan od nekoliko režima vožnje.
Cena u Srbiji
Renault Talisman i zvanično je stigao na tržište Srbije. Cena bazne dizelske verzije Life Energy dCi 110 Stop&Start (motor 1.5 dCi, 110 KS) iznosi 20.990 evra, ali su u Renault Srbija pripremili specijalni popust od 1.000 evra, tako da do osnovnog dizelskog Talismana kupci mogu doći za manje od 20.000 evra. Za TOP verziju, Initiale Paris Energy dCi 160 EDC Stop&Start, potrebno je izdvojiti 34.490 evra (akcijska cena).
Renault Talisman - tehnički podaci:
Motor | 1.6 TCe | 1.6 TCe | 1.5 dCi | 1.6 dCi | 1.6 dCi |
Zapremina | 1618 | 1618 | 1461 | 1598 | 1598 |
Broj cilindara/ventila | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Maksimalna snaga (kW) | 110/5300 | 147/6000 | 81/4000 | 96/4000 | 118/4000 |
Max. obrtni moment (Nm) | 220/2000 | 260/2000 | 260/1750 | 320/1750 | 380/1750 |
Menjač | 7DS | 7DS | 6M | 6M | 6DS |
Max. brzina (km/h) | 215 | 237 | 190 | 205 | 215 |
Ubrzanje od 0 do 100 km/h (s) | 9,6 | 7,6 | 11,9 | 10,4 | 9,4 |
Prosečna potrošnja (L/100 km) | 5,9 | 5,9 | 3,7 | 4,0 | 4,5 |
Više o Renault Talisman, objavićemo posle prvog testa.
Renault Talisman - cenovnik u Srbiji:
Tekst i foto: Goran Sarić