AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Opel Astra K predstavljena u Beogradu - naši prvi utisci (FOTO)

Opel Astra K predstavljena u Beogradu - naši prvi utisci (FOTO)

Iz Beograda u Frankfurt. Verovatno prvi put u istoriji Srbije, održana je svetska pretpremijera nove generacije automobila u Beogradu, čak dve nedelje pre autosalona u Frankfurtu, gde će Astra biti premijerno pokazana svetskoj publici. Na sedmom spratu hotela Square Nine, prvi put smo se upoznali sa novom generacijom Opel Astre. Ovo su naši prvi utisci...

Opel Astra K predstavljena u Beogradu - naši prvi utisci (FOTO)

"Telo" nove Astre je mišićavo iz svih uglova. Poklopac rezervoara je neobično veliki, a posebnu pažnju privlače i felne (na konkretnom automobilu imaju prečnik 18 inča).

 

Pogledajte fotografije: Nova Opel Astra - Premijera Beograd.

 

Peta po redu generacija Opel Astre virtuelno je predstavljena početkom juna meseca, preko snimaka i prvih informacija. Ovoga puta, imali smo priliku da pređemo na "ti" sa Astrom K, koja je na nas ostavila utisak elegancije. Odmah da razjasnimo, ne radi se o dizajnerskoj revoluciji, iako je apsolutno svaki dizajnerski detalj potpuno nov. Stručnjaci u Opelu nisu želeli velike eksperimente, i čini se da su sledili strategiju najpopularnijih konkurenata. Ako Golf može napraviti samo jednu grešku, a to je prestati biti Golf, čini se da je iz sličnih razloga Astra ostala Astra. Automobil na prvi pogled izlgleda moderno i ima čiste linije, što će sigurno privući veliki broj kupaca.

Pogledajte: Kako je nova Opel Astra smršala 200 kilograma?

 

Što se tiče detalja, najviše pažnje privlače zadnja svetla, koja se protežu duboko u bokove karoserije. Zanimljivo je, da će u ponudi biti i takozvana "full-LED" svetla. Bokovi su mišićavi, sa izraženom dizajnerskom linijom, koja se proteže preko vrata do C-stuba. Mišićavom izgledu doprinose i zanimljivo dizajnirane kvake na vratima, koje su značajno robusnije od onih koje smo videli kod prethodnika. Od nekih kolega smo mogli čuti i komentar, da zadnji deo automobila, zbog izgleda svetlosnih grupa, podseća na Toyotu Auris, ali je bilo poređenja i sa nekim nemačkim konkurentima. Pažnju privlači i veliki poklopac za rezervoar goriva, koji se nalazi na desnom C-stubu. Celokupan utisak dinamičnog automobila, zaokružuje i antena na krovu u obliku ajkulinog repa.

Opel Astra K predstavljena u Beogradu - naši prvi utisci (FOTO)

I prednje i zadnje svetlosne grupe mogu se pohvaliti LED tehnologijom.

 

Pogledajte: Nova Astra sa Opel OnStar i IntelliLink sistemima.

 

U enterijeru smo pronašli značajno kvalitetnije materijale, iako ni prethodnik nije bio loš u ovoj "disciplini". Takođe, završna obrada je osetno bolja, tako da središnji tunel sa ručicom menjača i elektronskom komandom ručne kočnice, odaje utisak čvrstoće čak i ako ga snažnije pritisnemo nogom. Kao što je uobičajeno, gornji deo instrument table ima mekane materijale, dok je na donjem delu korišćena nešto tvrđa plastika.

Opel Astra K predstavljena u Beogradu - naši prvi utisci (FOTO)

Sedišta zaslužuju najvišu ocenu. Nova Astra se može pohvaliti velikom prostranošću i komforom.

 

Pogledajte: Nova Opel Astra dolazi sa IntelliLux LED Matrix Light osvetljenjem.

 

Na poziciju za volanom nemamo primedbi. Sedi se nisko, sedišta su odlično dizajnirana, sa velikom površinom sedalnog dela, čime je obezbeđena dobra podrška za butni deo nogu. Da Astra ima preferencije ka "premiumu" pokazuje i činjenica da sedišta mogu biti opremljena sistemom masaže i ventilacije. Ručica menjača ima prepoznatljiv oblik za nove Opelove modele. Na centralnom delu instrument table dominira veliki displej osetljiv na dodir, preko kojeg je moguće kontrolisati skoro sve sisteme u vozilu (IntellLink R). Mogućnosti povezivanja i multimedija je u samom vrhu klase.

Posebno moramo da pohvalimo prostranost automobila. Napred ima sasvim dovoljno prostora u svim smerovima, čak i za one korpulentnije građe, a pozadi ima znatno više prostora u odnosu na prethodnika. Iako je linija krova padajuća ka nazad, sasvim dovoljno ima prostora i za glave putnika. Prtljažnik ima zapreminu od 370 litara, a kada se obore nasloni zadnjih sedišta, njegova zapremina raste na 1.210 litara.

Opel Astra K predstavljena u Beogradu - naši prvi utisci (FOTO)

Iako su i dužina i međuosovinsko rastojanje smanjeni, prostranost na zadnjim sedištima je povećana u svim smerovima.

 

Pogledajte: Nova Opel Astra zvanično otkrivena - Minus 200 kg i luksuzna oprema.

 

Podsetimo, Astra K stoji na modularnoj platformi D2XX, koju koristi koncern General Motors. Zato je nova Astra značajno lakša od prethodnika, od 120 do 200 kilograma, u zavisnosti od motora i opreme. Masa automobila se kreće od 1.248 do 1.364 kilograma. Iako je prostranija, nova Astra meri 4,37 m, što znači da je za 5 cm kraća od prethodne generacije. Visina automobila iznosi 1,46 m (niža za 2,6 cm), a smanjeno je i međuosovinsko rastojanje.

Opel Astra K predstavljena u Beogradu - naši prvi utisci (FOTO)

Volan i ručica menjača podsećaju na one koji smo videli u većem modelu Insignia

 

Manja masa, zajedno sa modernim motorima, uticala je i na smanjenje potrošnje goriva. Benzinski početni motor u ponudi je atmosferski 1.4 (74 kW), sledi ga novi 1.0 SIDI maksimalne snage 77 kW, a iznad njega u ponudi će biti potpuno novi motor 1.4 Turbo. Poslednji imenovani je potpuno aluminijumski, čiji je blok za 10 kg nego kod prethodnog 1.4 Turbo motora, koji pokreće prethodnu generaciju. Novitet debituje u dva nivoa snage - od 92 kW i 110 kW i maksimalnim obrtnim momentom od 245 Nm, dostupnim u rasponu obrtaja od 1.800 o/min do 4.000 o/min. Vrhunac benzinske ponude je 1.6 SIDI (147 kW).

Čast dizela brani 1.6 CDTi motor, koji će biti dostupan u tri nivoa snage - 70, 81 i 100 kW.

Opel Astra K predstavljena u Beogradu - naši prvi utisci (FOTO)

Predstavnicima medija i VIP zvanicama, novu Astru je predstavio gospodin Dragan Nenadović, direktor Opela za Srbiju, Crnu Goru, Makedoniju, Albaniju i Bugarsku.

 

Nova Astra na nas je ostavila dobar utisak - spolja je elegantna i privlačna, a unutra kvalitetnija i prostranija. Pored toga, Astra u C segment donosi opremu, koja je uobičajena za luksuzne automobile premium brendova. Istina, za te sisteme će trebati da se doplati, ako kako je na promociji rekao i sam direktor Opela, gospodin Dragan Nenadović, kada premium marke zalaze u "naš" segment, zašto i mi ne bismo u njihov.

Tekst: Goran Sarić
Foto: Milomir Bošković

Renault Talisman stigao u Srbiju - prvi naši utisci (FOTO)

Renault Talisman stigao u Srbiju - prvi naši utisci (FOTO)

Talisman, najnoviji član Renault porodice, zvanično je stigao na tržište Srbije. Mislim da sam se tokom jednodnevnog upoznavanja u Talisman zaljubio na prvi pogled, a sudeći po reakcijama kolega novinara iz naše zemlje i okruženja, mislim da nisam sam. Prema našim pvim utiscima, Škoda Superb ima puno razloga da bude zabrinuta...

Vozili smo BMW modele sa xDrive sistemom pogona (FOTO)

Vozili smo BMW modele sa xDrive sistemom pogona (FOTO)

BMW opisuje svoj sistem pogona na sve točkove - xDrive, kao najinteligentniji na tržištu. Mogućnost isprobavanja ovog naprednog pogona u luksuznim i dinamičnim SUV modelima, i to na klizavoj podlozi, sigurno je želja svakog vozača. Kompanija Delta Motors, u saradnji sa BMW Group, pružila nam je priliku koju smo sa zadovoljstvom iskoristili...

Volvo S90 - naši prvi utisci i cene u Srbiji (FOTO)

Volvo S90 - naši prvi utisci i cene u Srbiji (FOTO)

Nova generacija Volvoa XC 90 startovala je modelsku ofanzivu švedske kompanije, u okviru koje su predstavljeni Volvo S90 i njegov karavanski blizanac V90. Na regionalnoj promociji održanoj u Ljubljani, upoznali smo se oči u oči sa luksuznim švedskim sedanom, koji prosto pršti od luksuza i tehnološke prefinjenosti...

Testirali smo - Mercedes-Benz CLS 350 Bluetec

Testirali smo - Mercedes-Benz CLS 350 Bluetec

Voziti kupe sa četvoro vrata je pitanje prestiža, što potvrđuje i Mercedes-Benz CLS. Modernizacijom kroz koju je nedavno prošao, njegov aristokratski karakter dopunjen je osveženim dizajnom, novom tehnikom i još luksuznijim enterijerom. Posle višednevnog testa, naši utisci su samo pozitivni, što smo i očekivali od modela sa trokrakom zvezdom u znaku...

Novi Renault Megane (2016) - prvi naši utisci

Novi Renault Megane (2016) - prvi naši utisci

Imali smo priliku da prvi put isprobamo dugo očekivanu novu generaciju hatchback modela Megane. Novi Megane je lakši, štedjiviji, ima bogatiju opremu i nudi više prostora za putnike. Očekuje se i zanimljiva cena, a zanimljivo je da četvrta generacija ovog popularnog automobila dolazi samo u formi hatchbacka sa pet vrata. 

Testirali smo: Mercedes-Benz GLC 220d 4Matic

Testirali smo: Mercedes-Benz GLC 220d 4Matic

GLK više ne postoji u ponudi proizvođača sa trokrakom zvezdom u znaku. Njegov naslednik je dobio novo ime - GLC. Ali, nije samo ime novo. Nova je kompletna platforma i tehnologija, koja ovaj atraktivan model lansira u sami vrh klase SUV modela srednje veličine. Mercedes-Benz GLC isprobali smo na srpskim putevima, a ovo su naši utisci...

Testirali smo: Toyota RAV4 2.0 Valvematic AWD Multidrive S

Testirali smo: Toyota RAV4 2.0 Valvematic AWD Multidrive S

Toyota RAV4 četvrte generacije veoma je čest gost na našim ulicama, tako da je nije potrebno posebno predstavljati. Zato smo je isprobali u zanimljivoj kombinaciji pogona sa benzinskim 2-litarskim motorom, automatizovanim kontinualnim menjačem i sistemom pogona na sve točkove. Naši utisci su iznad očekivanja...

Testirali smo: Kia Sorento 2.2 CRDi AT

Testirali smo: Kia Sorento 2.2 CRDi AT

Korejski SUV konačno je uplivao u premium vode. Za marku Kia, veliki SUV Sorento predstavlja najluksuzniji i najprestižniji model, što se manifestuje, kako pogledom na njegove dimenzije, tako i kroz cenovnik. Da li je Sorento spreman za razmaženu evropsku klijentelu? Čini se da nikada nije bio spremniji...

Testirali smo: Renault Kadjar 1.6 dCi 4x4

Testirali smo: Renault Kadjar 1.6 dCi 4x4

Renault Kadjar stigao je na naše puteve. To je potpuno novi model, koji je razvijen na tehničkoj bazi uspešnog modela Qashqai. Tokom višednevnog testa, isprobali smo Kadjar na srpskim putevima i pokušali da damo odgovor na pitanje - da li konkurencija ima čega da se boji? Posle prvog testa, čini nam se da itekako ima...

Esapekka Lappi - Rally Sweden 2024
Slika nedelje