Novi Audi Q5 (2017) stigao u Srbiju - naši prvi utisci iz vožnje
Na atraktivnim terenima Deliblatske peščare, juče smo imali priliku da se upoznamo "oči u oči" sa novom generacijom modela Audi Q5, čija prodaja upravo startuje na tržištu Srbije. Druga generacija "Q-petice" ima težak zadatak - da nadmaši veliki uspeh svog prethodnika. Ako je suditi po prvim kilometrima, uspeće u tome...
Iako su osnovne proporcije zadržane, nova generacija modela Q5 ima oštrije linije od prethodnika. Svetla su izdužena i opremljena LED tehnologijom.
Pogledajte fotogaleriju: Novi Audi Q5 stigao u Srbiju.
Generacijski posmatrano, prvi Audi Q5 bio je najstariji model u gami Audija. Predstavljen je 2008. godine i uz nekoliko "umivanja" uspešno se držao na tržištu do danas. Naravno, vreme "moralnog zastarevanja" je učinilo svoje i došlo je vreme za novu generaciju. Na prvi pogled, novi Audi Q5 svojim dizajnom ne iznenađuje. Ali treba istaći da stoji na novoj modularnoj platformi MLB Evo za vozila sa uzdužno postavljenim motorom. I dimenzije karoserije nisu dramatično promenjene u odnosu na prethodnika - sa dužinom karoserije od 466 centimetara, nije previše "kabast". Iako je povećan i ima bogatiju opremu, inženjeri su novom Q5 uspeli da smanje masu i do 90 kilograma.
Iako je veći od prethodnika, novi Q5 je "smršao" i do 90 kilograma.
Pogledajte: Novi Audi SQ5 zamenio naftu benzinom! Ima preko 350 KS (foto+video).
Dizajn
Prvi put sa novim Q5 susreo se naš test vozač, Vladan Petrović: "Moram da priznam, da mi novi Audi Q5 na fotografijama nije izgledao tako atraktivno i drugačije od prethodnika. Međutim, uživo je utisak dramatično drugačiji. Već na prvi pogled, vidi se da je u pitanju nov model. Maska hladnjaka je potpuno nova, svetlosne grupe su uže i imaju oštrije linije. Sve u svemu, novi Q5 izgleda dinamičnije od svog prethodnika, iako je jasno da se ne radi od dizajnerskoj revoluciji, već o evoluciji."
Zadnji deo automobila otkriva nam nove svetlosne grupe i vešto uklopljene cevi izduvnog sistema u branik.
Karakteristična su i prednja LED svetla, koja mogu biti u Matrix LED tehnologiji, sa funkcijom dinamičkih pokazivača smera. Audi novi Q5 nudi sa četrnaest boja karoserije, a u ponudi je nekoliko linija opreme: Basic, Sport i Design, sportski paket S line, Design selection i eksterijer paket S line. Novi Audi Q5 meri dužinu od 4,66 metara, širok je 1.89 m, visok 1,66 metar, a međuosovinsko rastojanje iznosi 2,282 metra, što znači da je u poređenju sa svojim prethodnikom porastao u svim smerovima.
Vozačevo okruženje svojim dizajnom podseća na ono koje smo videli na većem Audiju Q7. Materijali su visokog kvaliteta, a završna obrada na najvišem nivou.
Enterijer
Ni u enterijeru ne pronalazimo revoluciju - Audi je samo sledio minimalistički pristup primenjen kod modela A4. Kupac može izabrati i Audi Virtual Cockpit, koji prilično oživljava unutrašnjost automobila sa displejom dijagonale 12,3". Displej može prikazivati infromacije u dva režima - jedan je sa klasičnim kružnim pokazivačima broja obrtaja i brzine, a drugi sa dominacijom navigacionog sistema. "Što se tiče opšteg kvaliteta enterijera, tu je Audi možda i ispred nemačke konkurencije. Koža je mekana na dodir, materijali na instrument tabli su takođe vrhunskog kvaliteta i sve deluje skladno i filigranski precizno upakovano." - objašnjava Petrović.
Pogledajmo kako iz perspektive Vladana Petrovića izgleda nova instrument tabla novog Q5:
Video: Vladan Petrović
Naravno, novi Q5 opremljen je poslednjom generacijom infotainment sistema MMI. Audi je posebnu pažnju posvetio prostranosti, pa tako novi Q5 ima više prostora za noge putnika na zadnjem sedištu. Uz doplatu, novi Audi Q5 može dobiti klizna zadnja sedišta sa podesivim naslonima. Zapremina prtljažnika se kreće od 550 do 610 litara, u zavisnosti od položaja zadnjih sedišta, a kada se obore nasloni zadnjih sedišta, zapremina raste na 1.550 litara.
I zadnja sedišta su anatomski oblikovana sa bočnim uporištima. Prostora ima sasvim dovoljno u svim smerovima.
Motorizacija
Paleta motora podrazumeva četiri dizel i jedan benzinski motor, što i ne iznenađuje s obzirom da je "davalac organa" novi Audi A4. 2.0 TDI biće dostupan u verzijama snage od 110 kW (150 KS), i ovaj motor će jedino biti dostupan u verziji sa pogonom na prednje točkove, zatim slede verzije od 120 kW (163 KS) i 140 kW (190 KS). Vrhunski dizel motor je 3.0 TDI, koji razvija maksimalnu snagu od 210 kW (286 KS) i ovaj motor je opremljen 8-stepenim automatizovanim menjačem. Benzinski 2.0 TFSI razvija maksimalnu snagu od 185 kW (252 KS). Osim trolitatskog dizela, kupac za ostale agregate može birati između šestostepenu manuelnog ili sedmostepenog S-Tronic menjača. U planu je plug-in hibridna verzija. Za dizelski V6 u ponudi je i zadnji sportski diferencijal.
Audi Q5 - ponuda dostupnih verzija:
Motor | 2.0 TDI | 2.0 TDI | 2.0 TFSI | 3.0 TDI |
Zapremina (cm³) | 1.968 | 1.968 | 1.984 | 2.967 |
Broj cilindara / ventila | 4 / 4 | 4 / 4 | 4 / 4 | 6 / 4 |
Menjač | 7A | 7A | 7A | 8A |
Pogon | 4x4 | 4x4 | 4x4 | 4x4 |
Max. snaga (kW / o/min) | 120 / 3.800 | 140/3.800 | 185/5.000 | 210/3.750 |
Max. obrtni moment (Nm pri o/min) | 400/1750 | 400/1750 | 370/1600 | 620/1500 |
Maksimalna brzina (km/h) | 211 | 218 | 237 | - |
Ubrzanje 0-100 km/h (s) | 8,9 | 7,9 | 6,3 | - |
Masa automobila (kg) | 1.770 | 1.770 | 1.720 | - |
Prosečna potrošnja | 4,9 | 4,9 | 6,8 |
Novi sistem pogona quattro ultra isprobali smo na snegom prekrivenim terenima u Deliblatskoj peščari.
Mi smo imali priliku da isprobamo verziju Audi Q5 2.0 TDI Quattro S-Tronic opremljen atraktivnim S-Line paketom. Pokreće ga 2-litarski turbodizel motor maksimalne snage 190 KS i maskimalnog obrtnog momenta 400 Nm, koji je dostupan u rasponu obrtaja od 1.750 do 3.000 o/min. Motor je uparen sa sedmostepenim automatizovanim menjačem sa dvostrukim kvačilom. "Kompletan sklop motor-menjač funkcioniše nemački precizno. Menjač munjevito reaguje na svaku komandu, bilo da želite promeniti u viši ili niži stepen prenosa. Upravo dobro podešenom menjaču možemo zahvaliti za odlična međuubrzanja koja Q5 postiže. Takođe, mišnjenja sam da je ovaj motor prava mera za novi Q5. Uostalom ubzranje iz mesta do "stotke" od samo 7,9 sekundi i maksimalna brzina 218 km/h dovoljno govore koliko je ovaj 1.770 kilograma težak SUV zapravo brz, a u Deliblatskoj peščari smo se uverili koliko je dobar u terenskim uslovima. Prosečna potrošnja tokom današnje probne vožnje iznosila je 7,3 l/100 km. Ne mogu da ne pohvalim i izolaciju novog Q5. Odlično je izolovan i motorski prostor, ali i kabina." - otkriva nam četvorostruki reli šampion Srbije, Vladan Petrović.
Vladan Petrović je posebno pohvalio sedište i vozačevu poziciju. Podešavanja su mnogobrojna i veoma lako je pronaći idealan položaj za volanom.
Oslanjanje
Što se tiče oslanjanja, kupac novog Q5 ima dve mogućnosti. U ponudi su adaptivni amortizeri sa mogućnošću podešavanja nekoliko režima vožnje, koje vozač bira preko sistema Audi drive select. Uz doplatu se, prvi put u modelu Q5, može dobiti i vazdušno oslanjanje, koje pored pomenutih podešavanja nudi i podešavanje visine automobila, i to čak za 45 mm (maksimum je 186 mm).
"Naš test automobil nije bio opremljen vazdušnom amortizacijom. Ono što mogu da pohvalim jesu mogućnosti podešavanja klasičnih uljnih amortizera kakvima je test autombil bio opreljen. Audi drive select je jednostavan za korišćenje, iako ja preporučujem režim vožnje Comfort - nije ni previše tvrd, ni mekan, a u krivinama pruža odlično "ležanje" na putu. Sve pohvale za Audijeve inženjere." - završava Petrović.
Pored upotrebe aluminijuma i lakih legura, inženjeri Audija su do redukcije mase došli razvojem novog pogona na sve točkove - quattro, koji se razlikuje u zavisnosti od verzije.
Za šestocilindarski 3.0 TDI pripremljen je klasičan sistem permanentnog pogona na sve točkove sa diferencijalom Torsen, koji raspodeljuje obrtni moment po osovinama u razmeri 40:60 u korist zadnje osovine. 2.0 TDI motori, pa tako i isprobani Q5 opremljen je quattro ultra sistemom pogona, koji je sposoban da potpuno odvoji zadnji diferencijal. Novi quattro ultra se pojavio prvi put u sedanu A4, radi sa dve spojnice i u odnosu na diferencijal Torsen štedi tri decilitra goriva na sto pređenih kilometara.
Foto: Nebojša Lindić
Timski spoj mladosti i iskustva - test vozač Automagazin portala, Vladan Petrović (levo) i fotograf Milomir Bošković.
Cena za bazno opremljenu verziju Audi Q5 2.0 TDI quattro S-Tronic iznosi 44.571 evro. Više o novom Audiju Q5 možete pogledati na stranici: www.audi.rs.
Foto: Milomir Bošković
Tekst: Goran Sarić