AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Novi Renault Megane (2016) - prvi naši utisci

Novi Renault Megane (2016) - prvi naši utisci

Imali smo priliku da prvi put isprobamo dugo očekivanu novu generaciju hatchback modela Megane. Novi Megane je lakši, štedjiviji, ima bogatiju opremu i nudi više prostora za putnike. Očekuje se i zanimljiva cena, a zanimljivo je da četvrta generacija ovog popularnog automobila dolazi samo u formi hatchbacka sa pet vrata. 

Novi Renault Megane (2016) - prvi naši utisci

Četvrta generacija modela Renault Megane svetskoj javnosti oficijalno je predstavljen na prošlogodišnjem autosalonu u Frankfurtu. I pored toga, novi kompakt je do sada skrivao mnogo tajni. Konačno smo imali priliku lično da se uverimo u tehniku i kvalitet novog modela srednje niže klase iz Francuske. 

Novi Renault Megane (2016) - prvi naši utisci

LED "podočnjaci"

 

Sa aspekta dizajna, novi Megane je potpuno nov. Identitet prednjeg dela automobila u dobroj meri "pečatiraju" LED dnevna svetla u obliku bumeranga, koji nas neodoljivo podsećaju na podočnjake. Ali, ne podočnjake na koje ste pomislili, već na podočnjake markantnog Džordža Klunija posle uzbudljive noći. Isto rešenje smo videli i na Talismanu, s tim što zli jezici kažu da je kod Talismana to bio iznuđen potez, jer bi u protivnom "ličio" na Passata. Megane bi zaista bio originalan i prepoznatljiv, čak i kada bismo mu prekrili "LED podočnjake". Naravno, ovako deluje još atraktivnije i prepoznatljivije.

Novi Renault Megane (2016) - prvi naši utisci

Ako nas prednja LED svetla podsećaju na privlačnog zavodnika, zadnjica je definitivno tipa Dženifer Lopez - zategnuta i podignuta. Najveći utisak ostavljaju LED svetlosne grupe, koje zadiru duboko u bokove automobila i protežu se preko vrata prtljažnika sve do velikog amblema, u koji je vešto integrisana kamera za vožnju unazad. Primetili smo, da se kamera nije uprljala posle vožnje u kišnim uslovima. Zahvaljujući masivnim zadnjim bokovima i zakošenoj donjoj ivici malog zadnjeg prozora u zadnjim vratima, automobil izgleda mišićavo i atraktivno. 

Novi Renault Megane (2016) - prvi naši utisci

Značajno bolji komfor u vožnji i kvalitetniji materijali


Kada smo se smestili na pozicije vozača i suvozača, shvatili smo da se u Megane-u sedi prilično nisko. Zato je tu podešavanje sedišta po visini i svako može, prema sopstvenim potrebama, izabrati željenu poziciju. Prostora za kolena ima u svim smerovima, kao i ponuda prostora za glavu, koja je vrhunska. Prednji deo enterijera podseća na onaj koji smo videli u modelima Espace i Talisman. Sve izgleda moderno i prijatno na dodir. U vožnji smo primetili, da je Renault mnogo toga uradio po pitanju izolacije. Vozeći autoputem, čak i pri visokim brzinama, u automobilu smo se osećali prijatno i "ušuškano". Kao što smo očekivali, multimedijalna podrška je odlična.

Novi Renault Megane (2016) - prvi naši utisci

Pored unapređenih materijal i bolje izolacije, najveću promena u vožnji oseti se na oslanjanju i celokupnoj konstrukciji. Automobil je značajno čvršći od prethodnika i odaje utisak vrhunske kompaktnosti, koju možemo uporediti sa onom koju ima Golf. Oslanjanje je mekano, odlično "filtrira" sve neravnine, ali u isto vreme obezbeđuje užitak u vožnji kroz krivine. Ćini se, da su francuski inženjeri kombinovali nešto mekše amortizere i tvđe opruge. 

Novi Renault Megane (2016) - prvi naši utisci

Novi Megane dostupan je sa tri benzinska i četiri dizel motora. Svi motori opremljeni su turbo sistemom, a nešto kasnije će na tržište stići atmosferski benzinski motor zapremine 1,6 litara. Najsnažniji benzinski agregati i vrhunski turbodizel namenjeni su za Megane GT, koji će predstavljati nekakvu sredinu između običnih verzija ovog modela i hot-hatch modela iz divizije Renaultsport.

Novi Renault Megane (2016) - prvi naši utisci

Za konvencionalnije verzije su rezervisana tri bazna motora: 1.2 TCe i turbodizeli 1.5 dCi i 1.6 dCi. Benzinski motor može biti dostupan i nivou snage od 74 i 97 kW, a dizelski 1,5-litarski može imati 81 kW i 96 kW. Motor 1.6 dCi razvija maksimalnu snagu od 96 kW. Svi navedeni motori mogu biti upareni sa šestostepenim manuelnim menjačem ili uz doplatu sa EDC menjačem.  Pored klasičnog modela, prikazana je i sportska verzija GT, koju pokreće turbo-benzinski motor 1.6 TCe maksimalne snage 200 KS.

Novi Renault Megane (2016) - prvi naši utisci

Početna cena nove generacije modela Renault Megane u Srbiji iznosi 13.990 evra.

Novi Renault Megane (2016) - prvi naši utisci

Tekst i foto: Goran Sarić

Testirali smo: Mercedes-Benz GLE 350d Coupe

Testirali smo: Mercedes-Benz GLE 350d Coupe

Zlatna vremena za BMW X6 su prošla. Svi danas vrlo dobro znaju, da kombinacija SUV-Coupe nije besmislica, već je veoma zanimljiv proizvod koji kupci itekako traže. Mercedes-Benz nije gubio vreme i napravio je veoma ozbiljan odgovor na uspešni X6. Neko reče kopija. Možda, ali kopija koja je nadmašila "original"...

Novi Renault Scenic i Grand Scenic - prvi naši utisci (FOTO)

Novi Renault Scenic i Grand Scenic - prvi naši utisci (FOTO)

Na regionalnoj prezentaciji, održanoj u Hrvatskoj, upoznali smo se oči u oči sa novom generacijom modela Scenic. Posle prve vožnje, možemo reći da četvrta generacija Scenica poštuje svoje poreklo, ali se ne zadovoljava malim promenama. Naprotiv, već na prvi pogled privlači svojim dizajnom, kojim svog prethodnika gura u pozadinu...

Testirali smo: Mazda MX-5 2.0 Skyactiv-G160

Testirali smo: Mazda MX-5 2.0 Skyactiv-G160

Dvosed Mazda MX-5, sa svojim sportskim duhom, otvorenim krovom i dostupnom cenom, postala je kult. Ona je božanstvo. Ali, kako opstati kada današnje mlade najviše zanima da li u automobilu imaju USB, Wi-fi i odličan multimedijalni sistem? Da li je u svojoj četvrtoj generaciji, popularna Miata uspela da spoji emocije u vožnji sa novotarijama modernoga doba? 

Testirali smo: Nissan Navara 2.3 dCi (140 kW)

Testirali smo: Nissan Navara 2.3 dCi (140 kW)

Pick-up modeli više neće biti samo grubi radni automobili, jer sve više kupaca ovakvih vozila traži da ima komfor i udobnost bude kao kod SUV modela. U Nissanu su ovo shvatili veoma ozbiljno, radili su naporno i stvorili jedan izuzetno kvalitetan pick-up, koji se može pohvaliti vrhunskim izgledom, elastičnim motorom sa umerenom potrošnjom i, za ovaj segment neuobičajeno visokog komfora i luksuza...

Leteli smo novim Mercedes-Benz modelima - Star Experience 2016

Leteli smo novim Mercedes-Benz modelima - Star Experience 2016

Mercedes-Benz je za svoje klijente u Srbiji obezbedio atraktivne aktivnosti. Za vlasnike, potencijalne kupce u medije, na stazi NAVAK je organizovan jedinstven događaj Mercedes-Benz Star Experience, u kojem smo mogli da uživamo vozeći prava remek dela moderne auto-industrije...

Novi Toyota Hilux (2016) stigao u Srbiju - prvi naši utisci (FOTO)

Novi Toyota Hilux (2016) stigao u Srbiju - prvi naši utisci (FOTO)

Osma generacija popularnog pick-up modela iz Toyote, stigla je u Srbiju. Već na prvi pogled je jasno, da je ovo potpuno nova generacija Hiluxa - automobil izgleda moderno i u isto vreme luksuzno iz svih uglova, iako je zadržao najbolje karakteristike "radnog" automobila. Bili smo u centru NAVAK, a ovo su naši prvi utisci...

Vozili smo Volkswagen Golf GTE - prvi utisci Vladana Petrovića

Vozili smo Volkswagen Golf GTE - prvi utisci Vladana Petrovića

Hot-hatch sa hibridnih pogonom i sistemom punjenja na elektro-mreži? Kako vam to zvuči? Možda nije pravi sportista u srcu, ali ovaj Golf može nešto što GTI ili GTD nikada neće moći - zahvaljujući baterijama, sposoban je da pređe 50 kilometara na čistu električnu energiju. Ovo su naši utisci posle prve vožnje plug-in hibridnog Golfa na stazi NAVAK...

Rally Sweden 2024 - Thierry Neuville
Slika nedelje