AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: Nova Toyota Auris 1.6 Valvematic

Testirali smo: Nova Toyota Auris 1.6 Valvematic

Iako je aktuelni Auris aktivan u službi evropskih vozača nešto duže od dve godine, prema Toyoti, vreme je za promene. Pored toga, što je za modernizaciju tipa "pronađi pet razlika" drugima potrebno više od dvostruko dužeg vremenskog perioda, Auris bi sa tehničkog i dizajnerskog aspekta, neki proizvođači proglasili za novu generaciju...

Testirali smo: Nova Toyota Auris 1.6 Valvematic

U glavne svetlosne grupe su integrisana LED dnevna svetla, a LED glavna svetla Auris nudi u vrhunskim verzijama. Bi-LED svetla su opcionalna u isprobanoj verziji Sport.


Pogledajte fotografije: Toyota Auris - Test 2015.


Dizajn

Modernizovani Auris prepoznajemo već na prvi pogled, pre svega po izmenjenom prednjem delu, čiji dizajn kombinuje agresivnost i eleganciju. Promenjena je grafika svetala, nova je maska hladnjaka, a potpuno novi dizajn imaju i branici. Gledajući automobil spreda, primećujemo da sve počinje izraženim velikim logom, koji se nastavlja hromiranim lamelama koje se protežu sve do svetlosnih grupa. Donji deo branika, uključujući i centralni deo i bočni deo koji se proteže sve do svetala za maglu, izveden je u crnoj boji, što je optički proširilo automobil (samo optički, jer je trag prednjih točkova od 1.525 mm ostao isti).

 

Pogledajte: Novi Toyota Aygo stigao u Srbiju - naši prvi utisci + FOTO.

Testirali smo: Nova Toyota Auris 1.6 Valvematic

I zadnja svetla su dobila LED tehnologiju, a na krovu se nalazi antena "ajkulin rep", što je još jedan od detalja koji će nam razotkriti novog Aurisa na ulici.


Enterijer

Promene je pretrpela i kabina, koja je generalno boljeg kvaliteta. Najveća novina je središnji panel, koji je izveden u touch-screen tehnologiji i čije osvetljenje je prilagođeno osvetljenju grafike i displeja na instrument tabli. Njegov najveći deo je sedmoinčni TFT displej multimedijalnog sistema Toyota Touch 2, preko kojeg se kontroliše audio sistem, navigacioni sistem i druge funkcije vozila. Uz doplatu se može dobiti i navigaconi sistem Go i Go Plus, a prvo što smo primetili je da su mape veoma detaljno urađene i da su veoma precizne čak i za našu zemlju. Takođe, moramo da pohvalimo grafiku navigaconog sistema.

 

Pogledajte: Testirali smo: Toyota Corolla 1.6 Valvematic.

Testirali smo: Nova Toyota Auris 1.6 Valvematic

Enterijer krase veoma kvalitetni materijali, a integracijom centralnog TFT displeja broj komandi je sveden na minimum. Organizaciju enterijera možemo oceniti najvišom ocenom.

 

Kao što smo istakli, kontrola Toyota Touch 2 sistema je potpuno osetljiva na dodir, što je prema nama veoma dobro rešenje. Komande su jasno definisane, logično raspoređene, a na svaki dodir reaguju veoma brzo, iako smo komandu za snagu audio ozvučenja koristili na levom kraku volana, jer nam se to činilo kao logičnije rešenje.

 

Pogledajte: Test: Toyota GT86 - Koga je briga za konjske snage!

Sedišta su odlično profilisana, primetili smo da su zadnja sedišta značajno mekša od prednjih, koja imaju izraženi bočni profil. Kada se prisetimo nekih ranijih testiranih automobila, možemo slobodno reći da je Auris dobio kvalitet enterijera koji se može uporediti sa onim u Lexusu CT200h.

Testirali smo: Nova Toyota Auris 1.6 Valvematic

Čak je i font slova i boja osvetljenja središnjeg panela usklađen sa displejom ispred vozača, na instrument tabli.


Oslanjanje

Ovoga puta, segment tehnike krećemo od oslanjanja, jer je na ovom polju urađeno puno više od očekivanja za jedan facelift. Automobil savršeno filtrira neravnine na našim putevima, a volan je izuzetno precizan. Modernizovani Auris je na nas ostavio snažan utisak, čak i kada smo ga vozili po lošim seoskim putevima. Oslanjanje odlično filtrira udarne rupe, a zadnju osovinu smo čuli samo na oštrim poprečnim neravninama. Automobil odaje utisak savršene kompaktnosti i prilikom prelaska preko izraženih tramvajskih šina. Inženjeri Toyote u Auris 2016 su instalirali nešto mekše "silent-blokove", kako bi se smanjila buka oslanjanja, što se takođe oseti u vožnji na nešto bržim putevima. Kvalitet prednjeg oslanjanja pokazuje se i u situaciji kada pri punom gasu naglo promenimo smer volanom - efekat torquesteeringa je minimalan. Automobil jednostavno ide tamo gde poželite i čvrsto se drži zadate putanje. Ovo je jedno od najkvalitetnijih oslanjanja u C-segmentu.

 

Pogledajte: Novi Toyota Auris u prodaji!

Testirali smo: Nova Toyota Auris 1.6 Valvematic

Zadnja sedišta su udobna, a vrata se otvaraju pod širokim uglom, što olakšava ulazak i izlazak iz automobila, ali i ugradnju dečijih sedišta.


Motor

Toyota je među poslednjim japanskim proizvođačima odlučila da pređe na program downsizinga, odnosno zemene većih atmosferskih motora turbo motorima manje zapremine. Auris je dobio 1.2T motor, ali nažalost naš test auto pokreće dobro poznati, provereni atmosferski motor 1.6 Dual VVT-i sa 16 ventila. Agregat razvija maksimalnu snagu od 132 konjske snage pri 6.400 o/min i maksimalni obrtni moment od 160 Nm pri 4.400 o/min. Agregat je uparen sa šestostepenim manuelnim menjačem. Za "sprint" iz mesta do 100 km/h potrebno mu je 10,0 sekundi i postiže maksimalnih 200 km/h.

 

Pogledajte: Test: Toyota Verso 1.6 D-4D - Hvala BMW!

Testirali smo: Nova Toyota Auris 1.6 Valvematic

Prednja sedišta su odlično oblikovana sa ciljem da što bolje drže telo u krivinama.

 

Motoru najviše nedostaje obrtnog momenta u srednjem režimu rada, što se manifestuje potrebom za promenom stepena prenosa na niže, ukoliko želite bolja ubrzanja prilikom preticanja. U gradskim uslovima, motor odlično "sarađuje" sa menjačem. Promena "brzina" je glatka, a dobra elastičnost u niskim obrtajima pruža odličan osećaj u vožnji. Prosečna potrošnja na našem testu iznosila je 6,8 litara na 100 pređenih kilometara. Na otvorenom putu, bez problema smo postigli potrošnju od 5,6 l/100 km, a u gradskim uslovima potrošnja je iznosila 7,9 l/100 km, što je odličan rezultat za jedan atmoferski agregat. Na autoputu, pri 130 km/h, u šestom stepenu prenosa, broj obrtaja je iznosio 3.200 o/min. Posebno moramo da pohvalimo kultivisanost motora, koji je izuzetno tih i radi savršeno mirno. Ponekad je potrebno pogledati u pokazivač broja obrtaja, da bismo se uverili da li motor radi. Zanimljivo je da agregat nema sistem Stop/Start, što svedoči o kompleksnom pristupu japanskih inženjera da zadovolje visoke zahteve čistoće izduvnih gasova.

 

Pogledajte: Test - Toyota Prius+.

Testirali smo: Nova Toyota Auris 1.6 Valvematic

Motor 1.6 Valvematic je dokazanog kvaliteta. Prošao je nekoliko faza usavršavanja i predstavlja jedan od najkvalitetnijih atmosferskih motora na tržištu.

 

Toyota je još jednom potvrdila, da se ne zadovoljava kozmetičkim promenama. Auris je međugeneracijski sazreo, kako u dizajnerskom, tako i u tehničkom smislu. Automobil je udobniji, tiši, ima bolje vozne osobine i dinamiku, a na ulici izgleda svežije od svog prethodnika.

Cena? Početna cena za modernizovani Auris sa benzinskim motorom 1.33 Dual VVT-i u osnovnom Terra paketu opreme, u koji su uključeni svi najvažniji elementi opreme za odličnu bezbednost i udobnost, potrebno je izdvojiti 13.490 evra (akcijska cena sa carinom i PDV-om). Za testirani Auris 1.6 Valvematic Sport potrebno je izdvojiti 17.800 evra. Auris pokretan dizel motorom 1.4 D-4D moguće je kupiti po ceni od 20.700 evra, koliko je potrebno izdvojiti za model u Luna paketu opreme.

 

Pogledajte Toyota Auris - Cenovnik.

Testirali smo: Nova Toyota Auris 1.6 Valvematic

 

 Toyota Auris 1.6 Valvematic
 
 Tip motora:  Benzinski atmosferski motor
 Broj cilindara / ventila:  4 / 4
 Zapremina motora (cm³):  1.598
 Maksimalna snaga (kW / o/min):  97 / 6.400
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  160 / 4.400
 Performanse  
 Maksimalna brzina (km/h):  200
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):  10,0
 Potrošnja na testu - prosek/grad/otvoreno (l/100km):  6,8 / 7,9 / 5,6
 Dimenzije  
 Zapremina prtljažnika (L):  360 / 1.199
 Zapremina rezervoara (L):  50
 Masa automobila / nosivost (kg):  1.205 / 630
 Dimenzije pneumatika:  225/45 R17
 Dužina automobila (mm):  4.330
 Širina automobila (mm):  1.760
 Visina automobila (mm):  1.475
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2.600
 Cena osnovnog modela:  13.490 €

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

 

Generalni zastupnik Toyota vozila: Toyota Srbija
Web: www.toyota.rs

 

Tekst i foto: Goran Sarić - Automagazin portal

Testirali smo: Mercedes-Benz GLE 350d Coupe

Testirali smo: Mercedes-Benz GLE 350d Coupe

Zlatna vremena za BMW X6 su prošla. Svi danas vrlo dobro znaju, da kombinacija SUV-Coupe nije besmislica, već je veoma zanimljiv proizvod koji kupci itekako traže. Mercedes-Benz nije gubio vreme i napravio je veoma ozbiljan odgovor na uspešni X6. Neko reče kopija. Možda, ali kopija koja je nadmašila "original"...

Novi Renault Scenic i Grand Scenic - prvi naši utisci (FOTO)

Novi Renault Scenic i Grand Scenic - prvi naši utisci (FOTO)

Na regionalnoj prezentaciji, održanoj u Hrvatskoj, upoznali smo se oči u oči sa novom generacijom modela Scenic. Posle prve vožnje, možemo reći da četvrta generacija Scenica poštuje svoje poreklo, ali se ne zadovoljava malim promenama. Naprotiv, već na prvi pogled privlači svojim dizajnom, kojim svog prethodnika gura u pozadinu...

Testirali smo: Mazda MX-5 2.0 Skyactiv-G160

Testirali smo: Mazda MX-5 2.0 Skyactiv-G160

Dvosed Mazda MX-5, sa svojim sportskim duhom, otvorenim krovom i dostupnom cenom, postala je kult. Ona je božanstvo. Ali, kako opstati kada današnje mlade najviše zanima da li u automobilu imaju USB, Wi-fi i odličan multimedijalni sistem? Da li je u svojoj četvrtoj generaciji, popularna Miata uspela da spoji emocije u vožnji sa novotarijama modernoga doba? 

Testirali smo: Nissan Navara 2.3 dCi (140 kW)

Testirali smo: Nissan Navara 2.3 dCi (140 kW)

Pick-up modeli više neće biti samo grubi radni automobili, jer sve više kupaca ovakvih vozila traži da ima komfor i udobnost bude kao kod SUV modela. U Nissanu su ovo shvatili veoma ozbiljno, radili su naporno i stvorili jedan izuzetno kvalitetan pick-up, koji se može pohvaliti vrhunskim izgledom, elastičnim motorom sa umerenom potrošnjom i, za ovaj segment neuobičajeno visokog komfora i luksuza...

Leteli smo novim Mercedes-Benz modelima - Star Experience 2016

Leteli smo novim Mercedes-Benz modelima - Star Experience 2016

Mercedes-Benz je za svoje klijente u Srbiji obezbedio atraktivne aktivnosti. Za vlasnike, potencijalne kupce u medije, na stazi NAVAK je organizovan jedinstven događaj Mercedes-Benz Star Experience, u kojem smo mogli da uživamo vozeći prava remek dela moderne auto-industrije...

Novi Toyota Hilux (2016) stigao u Srbiju - prvi naši utisci (FOTO)

Novi Toyota Hilux (2016) stigao u Srbiju - prvi naši utisci (FOTO)

Osma generacija popularnog pick-up modela iz Toyote, stigla je u Srbiju. Već na prvi pogled je jasno, da je ovo potpuno nova generacija Hiluxa - automobil izgleda moderno i u isto vreme luksuzno iz svih uglova, iako je zadržao najbolje karakteristike "radnog" automobila. Bili smo u centru NAVAK, a ovo su naši prvi utisci...

Vozili smo Volkswagen Golf GTE - prvi utisci Vladana Petrovića

Vozili smo Volkswagen Golf GTE - prvi utisci Vladana Petrovića

Hot-hatch sa hibridnih pogonom i sistemom punjenja na elektro-mreži? Kako vam to zvuči? Možda nije pravi sportista u srcu, ali ovaj Golf može nešto što GTI ili GTD nikada neće moći - zahvaljujući baterijama, sposoban je da pređe 50 kilometara na čistu električnu energiju. Ovo su naši utisci posle prve vožnje plug-in hibridnog Golfa na stazi NAVAK...

Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje