AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Honda HR-V - naši prvi utisci

Honda HR-V - naši prvi utisci

Opel Mokka, Mazda CX-3, Suzuki Vitara... dobili su ljutog konkurenta - Hondu HR-V. Posle nedavne statičke promocije, proteklog vikenda smo na stazi Nacionalne vozačke akademije - NAVAK u Subotištu, imali smo priliku da isprobamo najnoviji model japanskog proizvođača. Ovo su naši prvi utisci...

Honda HR-V - naši prvi utisci

Pogledajte fotogaleriju: Honda HR-V - NAVAK 2015.

 

U Srbiju je stigao novi Honda HR-V, koji sa svojim prethodnikom, osim imena, nema ništa zajedničko. Novi HR-V će sigurno biti uspešniji od prethodnika, koji je u Evropi uspeo da pronađe put do 110.000 kupaca (u periodu od 1998. do 2006. godine). Pored kompaktnog dizajna, to obećava i sve veća prodaja u segmentu gradskih crossover modela, koja beleži rastući trend od 10 % godišnje.

Honda HR-V - naši prvi utisci

Dizajn

Praktično, ovo je Honda Vezel, koja se na japanskom i američkom tržištu prodaje već više od godinu dana. Evropska verzija nam stiže sa malim izmenama, ali dizajnerski koncept je ostao isti.

Ocena dizajna je subjektivna stvar, ali ono što možemo da kažemo, jeste da nam se novi HR-V dopao na prvi pogled. Dominacija crne boje u centralnom delu maske hladnjaka, novoj Hondi daje markantan i pomalo ljutit izgled, što u kombinaciji sa atraktivnim svetlima čini veoma zanimljivu celinu. Prednja svetla mogu biti opremljena i Full-LED tehnologijom. Profil sa kvakama zadnjih vrata smeštenim u ram C-stuba otkrivaju dinamičan karakter ovog modela. Zadnji deo automobila je nešto umereniji, ali i dalje kompaktan i dovoljno prepoznatljiv.

Honda HR-V - naši prvi utisci

Enterijer

Unutrašnjost odaje utisak odličnog kvaliteta, sa platikom prijatnom na dodir. Instrument tabla ima minimum klasičnih dugmića, a zanimljivo je da se na centralnoj konzoli kontrola ventilacije vrši preko površine osetljive na dodir. Veliki centralni displej, kao centralna konzola blago su zakrenuti ka vozaču. Odnos pozicije volana, ručice menjača i pozicije sedenja je odličan, što možemo zahvaliti blago uzdignutom "mostu" koji spaja centralnu konzolu sa centralnim tunelom. Neuobičajeno rešenje predstavljaju izvodi ventilacije na tabli ispred suvozača, ali o uticaju ovog rešenja na sveukupan utisak u vožnji i uticaj na suvozača, možemo oceniti tek nakon dužeg testiranja. Prostora ima sasvim dovoljno, a posebno smo iznenađeni prostranošću na zadnjim sedištima.

Honda HR-V - naši prvi utisci

Pogon

U odlično osmišljenom programu vožnje u centru NAVAK, imali smo priliku da isprobamo HR-V sa benzinskim atmosferskim motorom 1.5 i-VTEC sa sistemom promenljivog vremena rada ventila, koji razvija maksimalnu snagu od 96 kW. Motor u isprobanom automobilu uparen je sa varijabilnim CVT menjačem, koji je opremljen i sistemom virtuelne promene brzina, preko komandi na volanu ili preko manuelnog moda ručice menjača (koji funkcioniše i u sport modu). S obzirom da se radi o bestepenom menjaču, možemo konstatovati da je zvuk u kabini odlično prigušen. U Sport modu, motor se rado vrti i preko 5.000 o/min i tada do kabine dolazi značajno veća buka, odnosno u slučaju Hondinog "atmosferca" prijatna muzika za uši. Da bi se iskoristio značajniji potencijal motora, broj obrtaja mora biti visok, o čemu svedoči i maksimalni obrtni moment od 155 Nm dostupan pri visokih 4.600 o/min.

Honda HR-V - naši prvi utisci

U vožnji

HR-V na nas je ostavio odličan utisak u vožnji. Osećaj je kao da vozite hatchback niže-srednje klase, a ne crossover. Naginjanje karoserije je minimalno, a preciznost upravljanja na visokom nivou. Zabavu u vožnji od Honde smo i očekivali, bar na osnovu onog što smo imali priliku da isprobamo na idealno ravnom asfaltu staze NAVAK. Kako se u realnom saobraćaju i na našim putevima "ponaša" jednostavna zadnja torziona osovina, to ćemo tek da vidimo.

Honda HR-V - naši prvi utisci


Motor 1.5 i-VTEC 1.6 i-DTEC
Zapremina (cm³) 1.498 1.597
Prečnik x hod klipa (mm) 73,0 x 83,5 76,0 x 88,0
Max. snaga (kW/o/min) 96 / 6.600 88 / 4.000
Max. obrtni moment (Nm) 155 / 4.600 300 / 2.000
Menjač 6 MT/CVT 6 MT
Pogon Prednji Prednji
Max. brzina (km/h) 192 (192) 187
Ubrzanje (s) 10,1 (10,7) 11,2
Prosečna potrošnja (L/100 km) 5,6 (5,2) 4,0
Masa (kg) 1.241 (1.249) 1.324

 

• Podaci u zagradi odnose se na verziju sa CVT menjačem

Tekst: Goran Sarić

Foto: Milomir Bošković, Goran Sarić, Honda

Testirali smo - Ford Focus RS (FOTO+VIDEO)

Testirali smo - Ford Focus RS (FOTO+VIDEO)

U odnosu na prethodne dve generacije automobila istog imena, ali i u odnosu na druge hot-hatch modele na tržištu, najnovija generacija modela Focus RS donela nam je mnogo promena. Najvažnije su one tehničke...

Imamo na testu Ford Focus RS - šta vas zanima? (VIDEO)

Imamo na testu Ford Focus RS - šta vas zanima? (VIDEO)

Na našem višednevnom testu imamo Ford Focus RS, koji je kombinacijom odličnog motora, menjača i vrhunskim pogonom na sve točkove, uneo revoluciju u popularnu kategoriju hot hatch. Ovo je najsnažniji i najbrži serijski Ford Focus ikada, u koji je instalirano ogormno iskustvo Forda iz Svetskog relišampiona...

Test: Mercedes-Benz E 220d

Test: Mercedes-Benz E 220d

Nova generacija modela Mercedes-Benz E-Klasa (W213), ima vizuelni DNK od C-Klase, a moderna tehnika premašuje čak i onu koja se nalazi u top-limuzini S-Klasa. Na višednevnom testu smo imali Mercedes-Benz E 220d...

Test - Toyota C-HR 1.2 D-4T

Test - Toyota C-HR 1.2 D-4T

Izgleda kao Lexus, zove se kao Honda, a vozi se kao najkvalitetniji kompaktni automobil. Na višednevnom testu imali smo Toyotu C-HR, koja predstavlja veliko pozitivno iznenađenje za sve nas...

Test - Citroën C3 1.6 BlueHDI 75

Test - Citroën C3 1.6 BlueHDI 75

Nova generacija modela Citroën C3 izaziva na crtu najprodavanije male automobile na tržištu. Ta borba neće biti laka, jer u B-segmentu vlada velika gužva, ali s obzirom da mlade ljude danas više zanimaju nove funkcije u automobilu i rezolucija centralnog displeja, novi C3 nema čega da se boji...

Novi Audi Q5 (2017) stigao u Srbiju - naši prvi utisci iz vožnje

Novi Audi Q5 (2017) stigao u Srbiju - naši prvi utisci iz vožnje

Na atraktivnim terenima Deliblatske peščare, juče smo imali priliku da se upoznamo "oči u oči" sa novom generacijom modela Audi Q5, čija prodaja upravo startuje na tržištu Srbije. Druga generacija "Q-petice" ima težak zadatak - da nadmaši veliki uspeh svog prethodnika. Ako je suditi po prvim kilometrima, uspeće u tome...

1. . .56789101112131415. . .36
2024 Toyota Land Cruiser
Slika nedelje