Testirali smo: Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D (FOTO)

Želite da se vozite po ekstremno teškom terenu u komfornoj limuzini najviše klase? Mislite da to nije moguće? Toyota misli drugačije...

Funkcionalna lepota - periferni delovi automobila su sačinjeni od lako zamenljivih delova, da bi se lakše zamenili ukoliuko se oštete u teškim terenskim uslovima. Sve je kvadratno, jednostavnoi tvrdo na dodir.
Status ikone
Odmah na početku, imamo jedno pitanje za vas: koji model marke Toyota se najduže proizvodi? Većina vas je verovatno pomislila da je to Corolla. Netačno! Iako niste daleko od istine. Corolla je na drugom mestu, jer je počela da se prodaje 1966. godine. Međutim, najduže prodavani automobil marke Toyota je Land Cruiser, koji je istovremeno i peti najduže prodavani automobil na svetu. Premijeru je imao 1951. godine pod imenom Toyota BJ, a pod današnjim imenom na tržište je stigao 1954. godine.
Pogledajte fotogaleriju: Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D - TEST.
Pred nama je automobil koji je sa nama 72 godine. I za sve ove decenije, prošla je težak put i puno naučila. Land Cruiser je ikona.

Zadnji deo automobila je savršeno jednostavan, ali u isto vreme prepoznatljiv. Ne možete Land Cruiser pomešati sa nekim drugim modelom.
Toyota Land Cruiser najnovije generacije, pod kodnom oznakom J250, dolazi nam sa retro robusnim dizajnom, u koji je "ugrađena" bogata prošlost ovog slavnog modela. Dizajneri su uradili odličan posao. Dobri poznavaoci ovog modela odmah će primetiti, da je novi model inspirisan Land Cruiserom generacije FJ62, koji se proizvodio od 1984. do 1986. godine. Na prednjem delu pažnju privlači maska s natpisom TOYOTA, što je upravo detalj koji budi emocije podsećajući nas na neka davna prošla vremena. Masivna maska je vešto uklopljena između Matrix svetlosnih grupa. Prilikom lansiranja na tržište, najnoviji Land Cruiser bio je dostupan u ograničenom izdanju sa okruglim svetlima, koja su još više asocirala na starije modele, međutim okrugla svetla ne nude tako sofisticiranu Matrix LED tehnologiju, kakvom je bio opremljen "naš" test automobil.
Pogledajte: TEST - Kia Sorento 2.2 TCi 4WD 8DCT (FOTO).
Automobil ima dugačku i visoku haubu, mišićavo oblikovane blatobrane sa plastičnim oblogama i relativno kratke prepuste. Dugačak je 4.925 milimetara, klirens od tla iznosi od 205 do 215 mm, u zavisnosti od točkova. Zadnji deo automobila je neverovatno običan, da smo imali osećaj kao da smo zaista ponovo u osamdesetim godinama. Ovo možemo nazvati osvežavajućom jednostavnošću. To znači da pozadi nema raskošne LED trake preko celih vrata prtljažnika, već samo dva obična svetla. I to sve čini lepu i skladnu celinu. Automobil čvrsto stoji na cevastom ramu, na platformi TNGA F1, koja se koristi i za veći Land Cruiser 300. Za testiranu verziju pod kodnom oznakom J250, to znači duže međuosovinsko rastojanje, kraće prepuste i više prostora u automobilu.

U enterijeru nas je sačekao luskuz. Osećaj je kao da sedište u automobilu visoke klase.
"Teški luksuz"
Prilikom ulaska u automobil, pomogle su nam bočne stepenice i prepoznatljive ručke na A-stubovima. A kada se smestimo u udobno sedište, pozdraviće nas moderan enterijer, koji je značajno promenjen i unapređen u odnosu na prethodnika. Možemo slobodno reći da, u odnosu na prethodnu generaciju u enterijeru nije ostao kamen na kamenu. Unutrašnjost Land Cruisera konačno ide u korak sa vremenom, ali je zadržao dobru ergonomiju i osećaj robusnosti koji je specifičan za ovaj automobil.
Pogledajte: TEST - Rover Defender 110 D240.
Digitalna instrument tabla, čija dijagonala iznosi 12,3 inča, nudi jednostavan i jasan prikaz i mnoštvo informacija, uključujući i nagib karoserije i prijanjanje točkova za tlo, što su podaci koji pomažu pri vožnji u teškim off-road blatnjavim uslovima. Displej dijagonale 10,5 inča je osetljiv na dodir, Infotainment ima jednostavnu grafiku, jasan meni i brz odaziv. Moramo da pohvalimo i činjenicu, da su sve najvažnije funkcije na instrument tabli dostupne preko fizičkih komandi, a ne preko displeja osetljivog na dodir. Ipak je ovo super-teški Off-road.

Teško je pronaći nešto što ovaj automobil u sebi nema, svi najnapredniji sistemi aktivne i pasivne bezbednosti, sistemi asistencije...
Zadnji deo automobila profitirao je od kvadratnog oblika karoserije. Pruža obilje prostora, što je optički pojačano silaznom linijom bočnih prozora. Postoji i opcija grejanja i hlađenja zadnjih sedišta, dok se ove funkcije na prednjim sedištima podrazumevaju. Vrata prtljažnika se ne otvaraju bočno, već klasično nagore. U uslovima sa manjkom prostora na parkingu ili u garaži, dobro će doći mogućnost nezavisnog otvaranja zadnjeg stakla, pa je moguće manje predmete ili kese ubaciti u prtljažnik praktično kroz prozor vrata prtljažnika. Zanimljivo je i da se, na verzijama sa digitalnim retrovizorom, kamera koja snima saobraćaj iza vozila nalazi iza zadnjeg stakla, tako da se aktivacijom zadnjeg brisača briše i staklo ispred kamere, pa ne morate da ulažete dodatni napor kako biste redovno čistili kamere. Japanski inženjeri zaslužuju palac nagore za ovo rešenje. Rezervni točak više se ne nalazi na vratima ili unutra, već je skladišten spolja, ispod "šasije".

Paket opreme Executive može se pohvaliti sedištima od prave kože.
Automobil može biti konfigurisan sa pet ili sedam sedišta. Naš test automobil bio je opremljen sa pet sedišta. Verzija sa pet sedišta ima zapreminu prtljažnika od velikih 742 litra. Veliki dugmići na instrument tabli su jasno vidljivi, tu je i rotirajući točak za podešavanje režima vožnje, kao i odlično pozicionirane fizičke kontrole za ventilaciju, grejanje i ventilaciju sedišta i drugih elemenata.
Pogledajte: TEST - Toyota Highlander 2.5 Hybrid i-AWD (FOTO).
Kvalitetom materijala smo impresionirani. Dok su neki konkurentski modeli prilično spartanski opremljeni, Land Cruiser je jedan luksuzni automobil visoke klase. Ni oni najzahtevniji korisnici neće biti razočarani. Praktično sve kontaktne površine su mekane na dodir, imaju vrhunsku završnu obradu i prijatne materijale. Osećaj je zaista kao da sedimo u automobilu visoke klase. "Naš" test automobil mogao se pohvaliti najvišim Executive paketom opreme, koji je imao praktično sve što je potrebno za vrhunski doživljaj vožnje.

Prostora ima u izobilju i napred i pozadi i u svim smerovima.
Toyota Safety Sense 3 uključuje mnogobrojne asistente, među kojima je veliki broj razvijen za terensku vožnju. Tu su i dve blokade diferencijala, isključivi prednji stabilizator, funkcije za pokretanje ili spuštanje nizbrdo... Enterijer je obložen kožom (u Executive paketu opreme je prava koža), koja je prijatna i mirisna.
Motor - Toyota ostaje verna motoru sa 4 cilindra
Ispod haube novog Land Cruiser diše unapređeni 4-cilindarski 2.8 turbodizel motor, koji razvija maksimalnu snagu od 150 kW i medveđi maksimalni obrtni moment od 500 Nm. Iako brojke na papiru ne oduševljavaju, praksa nam pokazuje da je pogonski sistem više nego dovoljan za ovog titana teškog 2,4 tone. U tome mu pomaže novi 8-stepeni automatski menjač sa konvertorom, koji je odlično usaglašen sa motorom. Menjač rado menja stepene prenosa, vredan je i uvek pronalazi optimalan prenosni odnos u odnosu na sutuaciju.

Toyota Land Cruiser se u ovom okruženju oseća kao riba u vodi. I još nešto, što je prljaviji, to je lepši :-)
Zaista je pravo uživanje voziti ovaj automobil, nezavisno od okruženja u kome se nalazite. Čak i u gradskim uslovima ne opretećuje, već je agilan i manevrisanje je daleko bolje neko kod nekih limuzina visoke klase. Japanski inženjeri su filigranski pogodili količinu informacija koje dolaze do volana, iako je opremljen elektromehaničkim servo sistemom. Njegovo uvođenje zahtevala je serija bezbednosnih sistema asistencije, kao što je sistem održavanja u kolovoznoj traci. Udobnosti doprinose ogromni točkovi sa masivnim pneumaticima, tako da i ako slučajno udarite u ivičnjak tokom manevrisanja, u automobilu se praktično ništa neće osetiti.
Pogledajte: TEST - Mercedes-Benz GLC Coupe 220d 4Matic.
Toyota Land Cruiser i dalje može da podnese puno više nego što se većina njegovih vlasnika usuđuje da proba. Prednji prilazni ugao iznosi 31 stepen, zadnji 17 stepeni, ugao prelaza je 25 stepeni, a može da gazi vodu dubine 700 milimetara, što je za svako poštovanje. Tokom sedmodnevnog testa zabeležili smo prosečnu potrošnju od 9,3 litra "crnog zlata" na 100 pređenih kilometara. U međugradskom saobraćaju Land Cruiser je trošio oko 8,8 l/100 km, u gradskim uslovima 10,3 L/100 km.

Budi emocije iz detinjstva
Nismo želeli da vratimo test automobil, a da ga ne isprobamo u njegovom "prirodnom okruženju". To su svakako polja, šume, blato i nepristupačni tereni. Iako Toyota Land Cruiser izgleda kao luskuzni SUV, ne zaboravite da je ovo automobil koji ide tamo gde drugi ne smeju. Zapravo smo tražili teren gde bi se ovaj automobil bar malo pomučio, ali u tome nismo uspeli. Automobil jednostavno ide tamo gde zamislite i zaista je moćan osećaj biti za njegovim volanom na šumskim blatnjavim putevima. I tamo gde nema asfalta, u automobilu ćete se osećati ušuškano i udobno. Multi-Terrain Select sistem takođe je unapređen. Pored pet režima rada, tu je mod Auto, koji već nakon nekoliko metara samostalno detektuje podlogu po kojoj vozite i prilagođava različite sisteme vozila prema podlozi.
Kada smo već kod blata, recimo i to da ovaj auto snažno budi emocije iz detinjstva - što je auto bio prljaviji, mi smo nekako bili srećniji. Gore pomenuti sistem odvajanja prednjeg stabilizatora obezbeđuje dodatnu pokretljivost prednje osovine u teškim Off-road uslovima i dostupan je samo u višim paketima opreme. Naravno, tu je i blokada zadnjeg diferencijala, što značajno poboljšava prohodnost automobila u teškim terenskim uslovima.
Peta generacija terenskog modela Toyota Land Cruiser donosi prepoznatljivi izgled i brojne inovacije, ali u svojoj suštini ostaje avanturista sa robusnom tehnikom i šarmantnim karakterom.
I na kraju cena. Toyota ne proizvodi jeftine automobile, a Land Cruiser nikada nije bio jeftin. I ne sme da bude. Cena od 75.100 Eura, koliko treba izdvojiti za baznu verziju Land Cruiser Active, odražava realnu sliku kvaliteta ovog automobila. Uostalom, Toyota Land Cruiser je automobil namenjen probranoj klijenteli, koja ne trčkara po salonima automobila noseći pod miškom materijale za upoređivanje cena. Ovaj auto se kupuje bez "cenkanja", jer ovo nije samo auto.
Više o novoj generaciji Toyota Land Cruiser, pogledajte klikom na LINK.

Ovo je automobilska ikona, koja izaziva poštovanje gde god se pojavi, bilo u šumi, bilo ispred pozorišta.
| Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D | |
| Tip motora: | Turbo dizel |
| Broj cilindara / ventila: | R4 / 4 |
| Zapremina motora (cm³): | 2.755 |
| Maksimalna snaga (kW (KS) / o/min): | 151 (205) / 3.400 |
| Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min): | 500 / 1.600 - 2.800 |
| Performanse | |
| Maksimalna brzina (km/h): | 170 |
| Ubrzanje 0-100 km/h (s): | 12,0 |
| Potrošnja L/100 km (test prosek): | 9,3 |
| Dimenzije | |
| Zapremina prtljažnika (L): | 742 / 2000 |
| Zapremina rezervoara (L): | 80 |
| Masa automobila / nosivost (kg): | 2.415 / 765 |
| Dimenzije pneumatika: | 265 / 65 R18 |
| Dužina automobila (mm): | 4.925 |
| Širina automobila (mm): | 1.940 |
| Visina automobila (mm): | 1.925 |
| Međuosovinsko rastojanje (mm): | 2.850 |
| Cena bazne verzije sa osnovnom opremom (€): | 75.100 |
Fotografije možete pogledati klikom na LINK.
Web: www.toyota.rs
Foto: Milomir Bošković i Aleksandar Sarić
Automagazin.rs