Testirali smo: Dacia Duster Extreme 1.2 Tce 130 4x4
Dacia beleži najbolje rezultate u svojoj istoriji. Sandero je najprodavaniji automobil u Evropi, a novi Duster se poput virusa širi Starim kontinentom. Isprobali smo ga na srpskim putevima...
Prednji deo automobila izgleda prepoznatljivo i robusno.
Od 2010. godine prodato je 2,4 miliona Dustera širom sveta, a interesovanje za najnoviju generacije je ogromno. Trenutno rumunska fabrika proizvodi otprilike jedan automobil u minuti.
Pogledajte fotogaleriju: Dacia Duster Extreme 1.2 Tce 130 4x4.
U svojoj trećoj generaciji, Duster nam dolazi sa potpuno novim dizajnom. U odnosu na prethodnika, možemo reći da nije ostao kamen na kamenu. Ostali su samo fragmenti starog Dustera. Novi Duster je robustan, ali u isto vreme izgleda elegantno. Zahvaljujući masivnom prednjem delu sa horizontalnim dnevnim LED svetlima, automobil u sebi ima i dozu luksuza. Hauba je viša nego kod prethodnika, plastične obloge su naglašene, a Duster je dobio i najveće točkove koje je ikada imao. Kada pogledamo njegove bočne lajsne i zaista lepo skrivene kvake zadnjih vrata, visoku prednju haubu, složićete se da automobil izgleda stilizovanije i definitivno privlači pažnju.
Novi Duster izgleda moderno iz svih uglova.
Već spolja se može primetiti i nešto viši klirens automobila, koji nam omogućava da se nosimo i sa nešto zahtevnijim off-road terenom. Naravno, zavisi od pogona, a za off-road je svakako važno da automobil bude opremljen sistemom pogona na sve točkove.
Pogledajte: Prva vožnja u Srbiji : Dacia Duster - naši prvi utisci (CENOVNIK)
Nova Dacia Duster čvrsto stoji na platformi CMF-B, koju koriste i modeli Renault Clio i Captur. To znači, da je novi Duster sigurniji, moderniji i pametnije izrađen. Uz zadržavanje spoljašnjih gabarita prethodnika, na zadnjim sedištima ima 30 milimetara više prostora za kolena, a prtljažni prostor ima zapreminu od respektabilnih 472 litra. Verzija sa 4x4 pogonom ima klirens od 217 mm (4x2 verzija ima klirens od 209 mm), a automobil je celom dužinom obložen specijalnom plastikom koja sadrži 20 % recikliranog materijala. Velika prednost plastičnih detalja jeste što oni nisu farbani, pa kada se ogrebu, to neće biti vidljivo.
Sistem pogona na sve točkove 4x4 pokazuje da je Duster ostao u dobroj formi i da se ne plaši i teških terena.
Unutra se Duster drastično promenio. Sada je to moderan, robustan ali i maštovit i interesantan automobil. Iako se pojavljuju različite boje u enterijeru, nema kiča i neukusa. Sve je dizajnirano skladno, robusno, ali i moderno, tako da je novi Duster dobio i mesto za bežično punjenje pametnog telefona. Takođe, moramo da pohvalimo i mogućnost bežičnog povezivanja pametnog telefona preko Android Auto ili Apple CarPlay. Tu su i zanimljivi YouClip nosači, koji se praktično nalaze svuda u kabini, a na koje možete pričvrstiti širok spektar brendiranih dodataka.
Pogledajte: Dacia Jogger (2022) stigao u Srbiju - cene poznate - FOTO.
Dominantnu poziciju na centralnom delu zauzima veliki displej osetljiv na dodir, dijagonale 10 inča, blago zakrenut ka vozaču. U digitalizovanom obliku, displej kombinuje kontrolu više funkcija u vozilu. Ovde moramo odmah nešto da pohvalimo. Kao i svaki moderan automobil, novi Duster ima sve najvažnije sisteme asistencije u vožnji, kao što su sistem monitoringa vožnje u kolovoznoj traci, inteligentni pomoćnici za ograničenje brzine, sistem pomoći održavanja u kolovoznoj traci... Ono za šta su inženjeri Dacia od nas dobili čistu desetku, jeste mogućnost da sve ove sisteme lako prebacite u željeni režim. Naime, u opciji "My Safety Perso" možete podeseiti navedene sisteme prema sopstvenim potrebama ili ih isključiti. Nakon toga, potrebno je samo dva puta da pritisnete dugme (fizičko!), koje se nalazi levo od volana na armaturnoj tabli i to je to. Nakon što motor ponovo startujete, dovoljno je samo dva puta da pritisnete navedeno dugme i sistemi će biti upravo u željenom režimu. Ovo je za svaku pohvalu.
Dacia Duster TCe 130 4x4 u najvišem nivou opreme Extreme.
U entrijeru sve izgleda skladno i prijatno. Mladalački dizajn, bakarna boja na detaljima na vratima, ventilacionim otvorima i drugim elementima. Mnogo skuplji automobili se ne bi postideli ovakvog enterijera. Ono što je Duster zadržao, jeste određena količina nešto tvrđe plastike u enterijeru, ali s obzirom na "radnu prirodu" ovog automobila, to njegovim vlasnicima sigurno neće smetati. Standardno, Extreme linija je dobila i specijalne presvlake sa tkaninom Microcloud, koja se može prati. Sedišta su značajno bolja nego kod prethodnika (opremljena su tvrđom penom), što su primetili i putnici koji su se vozili na zadnjim sedištima, koji imaju za 30 mm više prostora za noge nego kod prethodnika. Posebno nam se svideo pogled na bogato modelovanu haubu, koja izaziva na off-road avanturu.
Prtljažnik ima spuštenu i proširenu utovarnu ivicu, pa više ne moramo visoko podizati predmete da bismo ih smestili u prtljažnik. Nasloni zadnjih sedišta deljivi su u razmeri 40:60, a kada ih preklopimo dobijamo zapreminu prtljažnika od velikih 1623 litra. Verzije koje nemaju gas kao dodatno gorivo, mogu imati i pravi rezervni točak u prtljažniku.
Otvori za vazduh su dobili i nove detalje u bakarnoj boji.
Novi Dacia Duster u osnovi nudi samo tri motora. Dizel motor više ne postoji u ponudi. Dva benzinska motora su trocilindrična, 1.0 Eco-G 100 i mild-hybrid 1.2 TCe 130, a jedini četvorocilindarski motor zapremine 1.6 litra pokreće hibridnu verziju 1.6 SCe Hybrid 140.
Na našem testu smo imali mild-hybrid verziju 1.2 TCe 130 4x4, koju pokreće 1.2-litarski 3-cilindarski Turbo motor maksimalne snage 130 KS. Ovaj pogonski sklop kupcima pruža prvi nivo elektrifikacije, koji nudi brend Dacia. Sistem kombinuje 1.2-litarski trocilindarski Turbo motor nove generacije, koji radi u Millerovom ciklusu (optimizovana efikasnost i smanjeni gubici usisnog sistema) i lagani hibridni sistem od 48 V. TCe 130 je dostupan sa šestostepenim manuelnim menjačem u verzijama 4x2 i 4x4.
Prostora na zadnjoj klupi ima sasvim dovoljno u svim smerovima.
Pogonski sklop nudi značajno više užitka u vožnji od onog TCe 130 u prethodnoj generaciji. Vožnja je uglađena, sistem je značajno agilniji, a regenerativno kočenje puni bateriju od 0,8 kWh na način koji je potpuno transparentan za vozača. Manuelni menjač je specijalno podešen za verziju 4x4 i nije isti sa onim koji se ugrađuje u verziju sa pogonom na prednje točkove. Kod 4x2 pogona menjač ima kraći prvi stepen prenosa, ali su ostale "brzine" duže. Kod naše, 4x4 verzije, prvi stepen prenosa je nešto duži, ali zato je agilnost drugog, trćeg i četvrtog stepena prenosa za svaku pohvalu. Prosečna potrošnja na našem testu iznosila je 6,3 litra na 100 pređenih kilometara, što je za automobil mase 1465 kilograma sa 4x4 pogonom, rezultat za poštovanje. 48-voltna mild-hybrid tehnika nije samo marketing, već itekako utiče na smanjenje potrošnje goriva.
Novo oslanjanje Dustera radi odličan posao. Naravno, ne treba očekivati čuda od automobila sa torzionom osovinom pozadi. Ipak, napredak je evidentan. Duster se manje naginje u krivinama od svog prethodnika, ali u isto vreme nudi pristojnu udobnost u vožnji, iako nije više tako mekan kao prethodnik. Naš test automobil stajao je na felnama prečnika 17 inča (215/65 R17), koje vrhunski apsorbuju udarce sa puta. Upravljač ima nešto snažniji pojačivač, koji filtirira puno informacija sa podloge, ali u isto vreme vožnju čini udobnijom. Sve u svemu, u vožnji automobil izgleda čvršće i jače od svog prethodnika.
Novi Dacia Duster nas je impresionirao svojim inventivnim dizajnom, praktičnošću, agilnim motorom i prihvatljivom potrošnjom. U isto vreme, zadržao je onaj neophodni nivo robusnosti i grubosti, koji se očekuje od jednog radnog automobila sa 4x4 pogonom. Inženjeri Dacia od nas su dobili palac nagore.
Moramo da pohvalimo i cenovnu politiku brenda Dacia. Novi Duster ostaje pristupačan SUV, čija cena u Srbiji startuje od 17.990€ uz letnju ponudu: 5 godina garancije / 100.000 km, 0,99% kamate do 7.000 € do 36 meseci ili fiksna kamatna stopa 3,99% u € do 60 meseci.
Cenovnik nove generacije modela Dacia Duster u Srbiji pogledajte klikom na LINK.
Dacia Duster Extreme 1.2 Tce 130 4x4 |
|
Tip motora: | Turbo-benzinski |
Broj cilindara / ventila: | 3 / 4 |
Zapremina motora (cm³): | 1.199 |
Maksimalna snaga (kW / o/min): | 96 / 4.500 - 5.500 |
Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min): | 230 / 2.100 - 3.500 |
Performanse | |
Maksimalna brzina (km/h): | 174 |
Ubrzanje 0-100 km/h (s): | 11,0 |
Potrošnja L/100 km (otvoreno - grad): | 6,3 |
Dimenzije | |
Zapremina prtljažnika (L): | 456 / 1.635 |
Zapremina rezervoara (L): | 55 |
Masa automobila (kg): | 1.465 / - |
Dimenzije pneumatika: | 215/65 R17 |
Dužina automobila (mm): | 4.343 |
Širina automobila (mm): | 1.813 |
Visina automobila (mm): | 1.656 |
Međuosovinsko rastojanje (mm): | 2.657 |
Cena vozila sa osnovnom opremom i baznom tehnikom (€): | 17.990 |
Fotografije možete pogledati klikom na LINK.
Web: www.dacia.rs
Foto: Automagazin.rs / Dacia