Testirali smo: Kia Sorento 2.2 TCi 4WD 8DCT (FOTO)
Kia Sorento četvrte generacije dobio je detaljan facelift. S obzirom da je automobil već bio atraktivan i privlačan, facelift je bio veliki izazov za inženjere. Isprobali smo kako najnovija tehnologija od Kia funkcioniše na srpskim putevima...
Pogledajte fotogaleriju: Test - Kia Sorento 2.2 TCi 4WD 8DCT.
Spolja automobil dolazi sa više dizajnerskih promena i već na prvi pogled je jasno da su dizajneri inspiraciju pronašli u najvećem električnom modelu sa znakom Kia - EV9. Najveće promene uočavamo u svetlosnim grupama, koje su izvedene u potpunoj LED tehnologiji i koje su dobile potpuno novi dizajn i grafiku, naravno po ugledu na gore pomenuti EV9. Farovi su vizuelno potpuno odvojeni od 3D rešetke hladnjaka i to velikim komadom u boji karoserije. Bočni dekorativni elementi u branicima sada imaju novi, istaknutiji 3D dizajn.
Novi, osveženi Sorento nam dolazi sa tri nova dizajna točkova, koji mogu biti prečnika 19 ili 20 inča. Na zadnjem delu automobila primećujemo modernizovana LED svetla sa novom grafikom u kombinaciji sa uskim LED diodama trećeg "stop-svetla". Zahvaljujući obnovljenom zadnjem braniku i dekorativnoj izduvnoj cevi, zadnji deo izgleda značajno robusnije. U ponudi su i nove boje karoserije: braon Volcanic Sand, siva Interstellar Grey i zelena Cityscape Green.
Pogledajte: Testirali smo - novi Kia Sportage 1.6 T-GDI (FOTO).
Pogled sa boka otkriva nam minimalne promene. Kao što smo istakli, najveća novost su nove felne, na našem test automobilu prečnika 20 inča sa pneumaticima 255/45 R20.
U enterijeru nas je sačekala potpuno nova instrument tabla, koja je jednostavnija i elegantnija, kojom dominira veliki zakrivljeni Infotainment displej, koji se sastoji od dva displeja dijagonale 12,3 inča. Već na prvi pogled je jasno da su dizajneri inspiraciju pronašli u električnom EV9. Ventilacioni otvori u centralnom delu su uski, a po uzoru na električne modele, Sorento je na centralnoj konzoli dobio dvofunkcionalnu traku osetljivu na dodir, kojom se kontrolišu komande klima uređaja.
Novi element, koji smo primetili kada smo ušli u automobil, jeste skener otiska prsta, takođe nešto što je "pozajmljeno" od EV9. Na ovaj način automobil prepoznaje svog vlasnika i omogućava da se ovom funkcijom startuje automobil. Već na startu možemo dati palac nagore Kia inženjerima.
Sedišta i prostranost od nas dobijaju najvišu ocenu. Mogu se podešavati u svim pravcima, bočna podrška takođe nudi naduvavanje, kao i podešavanje potpore za noge. Sam dizajn sedišta je u potpunosti podređen udobnosti i vrhunskom komforu tokom vožnje.
Zadnja sedišta su takođe vrhunskog dizajna i izuzetno prostrana. Prostora ima svuda i u svim smerovima. Automobil je prava krstarica za duga putovanja, koja pruža vrhunsko iskustvo vožnje, koje se može uporediti sa onim koje nude premium modeli. Postoji i opcija pozicioniranja naslona za ruke, zadnjih sedišta, držači čaša u vratima, roletne na zadnjim prozorima, grejanje zadnjih sedišta... Na visokim temperaturama posebno nam se svidela funkcija hlađenja i ventilacije prednjih sedišta. Čak i kada je Sunce bilo najjače, za volanom ovog automobila se nismo znojili, i posle dužeg putovanja iz automobila smo izašli odmorni i sveži. Sve pohvale za Kia inženjere.
Kia Sorento se nudi u verzijama sa pet i sedam sedišta. Ono što je zanimljivo, verzija sa sedam sedišta obezbeđuje veći prtljažnik od verzije sa pet sedišta. Verzija sa sedam sedišta nudi prtljažnik zapremine 902 litra, dok u prtljažnik verzije sa pet sedišta može da stane 821 litar prtljaga. Ukoliko nazad nema putnika, a nasloni zadnjih sedišta preklopljeni, zapremina se penje na neverovatnih 2 085 litara. Prava soba na točkovima.
Prvi utisak za volanom - ogroman je. Sa dužinom od 4,8 metara spada u veće SUV modele, ali ono što daje utisak posebnosti za volanom jeste visoka pozicija sedenja. Pogled je odličan i potrebno je samo nekoliko sekundi da procenite dimenzije ovog automobila.
Ono što je nakon facelifta ostalo isto, jeste motor. Zapremina turbodizela je ostala 2,2 litra, četiri cilindra, dizel, osmostepeni automatski menjač, pogon na sve točkove... Performanse su pale u korist emisije izduvnih gasova sa 202 na 193 konjske snage. Maksimalni obrtni moment je ostao na istom niovu i iznosi 440 Nm, dok su se podaci o dinamici minimalno promenili. Za ubrzanje iz mesta do 100 km/h potrebno mu je 9,5 sekundi (prethodnik je istu disciplinu postizao za 9,2 sekunde), dok je maksimalna brzina 201 km/h, umesto dosadašnjih 202 km/h. Sorento se sada vozi ekonomičnije. To nije samo na papiru. Tokom vožnje od Beograda do planine Tare, na deonici od 161 kilometar, postigli smo potrošnju od samo 6,6 litara dizela na 100 pređenih kilometara.
Treba istaći da ovaj automobil nije hibrid. U gradskoj vožnji potrošnja je iznosila oko 7,5 l/100 km, što je sasvim ok za automobil ove veličine. Automobil jeste potpuno nov, ali u tehničkom smislu, radi se o proverenoj tehnologiji - dizel sa razumnom potrošnjom idealan za duga putovanja. Kia je zadržala i režime vožnje: Comfort, Eco i Sport, ali nas je najviše zanimao Smart režim, jer sistem automatski procenjuje vaše motive i stil vožnje. Kada primeti da želite mirnu vožnju, agregat reaguje blago i "umiljato", a kada sistem proceni da želite oštriju vožnju, broj obrtaja raste brže i više nego u sportskom režimu. Tu su i off-road režimi vožnje - blato, sneg i pesak.
Vožnja kroz krivine je zaista odlična, neravnine se gotovo ne osećaju, uprkos velikim točkovima. Ukoliko preferirate dinamičnu vožnju, ovo je automobil koji će vas i zabaviti. Dizel motor je prilično tih, a kabina je vrhunski izolovana. Ono što posebno moramo da pohvalimo, jeste torziona krutost automobila. U to smo se uverili prilikom penjanja i silaska preko visokih ivičnjaka. Automobil je čvrsto stajao i u kabini se nisu čuli bilo kakvi nepoželjni zvuci. Menjač je vešto uklopljen sa dizel motorom i sistemom pogona na sve točkove. 8-stepeni menjač 8DCT je menjač sa dvostrukim kvačilom, a pogon na sve točkove je rešen mehanički, odnosno kardanom i elektronski kontrolisanim međuosovinskim kvačilom.
Ovom automobilu je zaista teško pronaći manu. Po ovoj ceni nema mnogo automobila koji bi mogli da pruže bolju kombinaciju prostranosti, udobnosti, voznih karakteristika i pristojne potrošnje. Koliko košta? Testirani automobil - Kia Sorento EX Limited Panorama 4WD 8DCT u Kia košta 70.399 evra. Kia u Srbiji svim kupcima koji kupe novo Kia vozilo i odluče se za gotovinsko (virmansko) plaćanje, odobrava dodatni popust na redovne cene u visini od 4.000 evra, tako da je testirani automobil dostupan po ceni od 66.399 evra. Najjeftinija dizelska verzija u cenovniku je EX Style 4WD 8DCT, koja sa popustom košta 56.599 evra.
Cenovnik najnovije generacije Kia Sorento 2024 pogledajte klikom na LINK.
Kia Sorento 2.2 TCi 4WD 8DCT | |
Tip motora: | Turbo dizel |
Broj cilindara / ventila: | R4 / 4 |
Zapremina motora (cm³): | 2.151 |
Maksimalna snaga (kW (KS) / o/min): | 142 (193) / 3800 |
Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min): | 440 / 1750-2750 |
Performanse | |
Maksimalna brzina (km/h): | 201 |
Ubrzanje 0-100 km/h (s): | 9,5 |
Potrošnja L/100 km (test prosek): | 6,9 |
Dimenzije | |
Zapremina prtljažnika (L): | 902 / 2.085 |
Zapremina rezervoara (L): | 67 |
Masa automobila / nosivost (kg): | 1.854 |
Dimenzije pneumatika: | 255 / 45 R20 |
Dužina automobila (mm): | 4.815 |
Širina automobila (mm): | 1.900 |
Visina automobila (mm): | 1.700 |
Međuosovinsko rastojanje (mm): | 2.815 |
Cena dizel verzije sa osnovnom opremom (€): | 56.599 |
Fotografije možete pogledati klikom na LINK.
Web: www.kia.rs
Foto: Milomir Bošković
Automagazin.rs