AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Prva vožnja u Srbiji : Dacia Duster - naši prvi utisci (CENOVNIK)

Prva vožnja u Srbiji : Dacia Duster - naši prvi utisci (CENOVNIK)

Novi Dacia Duster je stigao na srpske puteve. Sa njim smo se upoznali i prve kilometre napravili u Beogradu, a imamo i prvo Off-road iskustvo do kojeg smo došli na atraktivnim terenima Deliblatske peščare...

Prva vožnja u Srbiji : Dacia Duster - naši prvi utisci (CENOVNIK)

Novi Duster osmišljen je na konceptu Bigster. Od koncepta je preuzeo oštre linije, masivne branike i usku masku sa novim logom u sredini. Dnevne svetlosne grupe imaju formu slova "Y".

 

Cenovnik nove generacije modela Dacia Duster u Srbiji pogledajte klikom na LINK.

 

Dacia je modelom Duster ispisala istoriju. Za 14 godina egzistencije na tržištu, ovaj pristupačni SUV modela pronašao je put do 2,4 miliona zadovoljnih kupaca. Njegovim vlasnicima se sviđa dizajn, tehnika poreklom iz Renaulta, a osmeh na lice sledi posle pogleda u cenovnik. Posle uspešne dve generacije, došli je vreme za promene. U Srbiju je stigla treća generacija ovog popularnog automobila.

Prva vožnja u Srbiji : Dacia Duster - naši prvi utisci (CENOVNIK)

I zadnje svetlosne grupe imaju formu slova "Y". Automobil izgleda moderno i sveže iz svih uglova.

 

Stroge ekološke norme i novi standardi, usmerili su Daciju da automobil razvije praktično od nule. Zato je treća generacija Dustera potpuno nov automobil, rauvijen praktično od početka na belom listu papira. Rumuni, pardon Francuzi, su ga razvili na modernoj platformi CMF-B, koju poznajemo iz modela Renault Clio ili Captur, a već je koriste Sandero i Jogger.

Prva vožnja u Srbiji : Dacia Duster - naši prvi utisci (CENOVNIK)

Mpvo Duster bogato je obložen plastičnim oblogana, na blatobranima, branicima i pragovima. Plastika je otporna na ogrebotine, čime ističe svoj terenski karakter.

 

Vladan Petrović podelio je sa nama prve utiske o novom Dusteru: "Novi Duster izgleda super moderno i već na prvi pogled se vidi da nije ostao kamen na kamenu. Sviđa mi se novi logo, koji izgleda sveže, stilizovani i moderno. Sve u svemu, Dacia je napravila odličan posao. Na putu automobil izgleda prepoznatljivo i atraktivno. U isto vreme, novi Duster nije izgubio onu grubost koja je neophodna za jedan narodni SUV. Zadržao je veliki klirens od 209 mm (verzija 4x4 ima klirens od 217 mm)."

Prva vožnja u Srbiji : Dacia Duster - naši prvi utisci (CENOVNIK)

Novi Duster je dobio nove boje i nove felne, koje mogu biti prečnika čak 18 inča. To su najveće felne koje su se ikada pojavile na Dusteru. 

 

Karoserija je zaštićena robusnim plastičnim delovima, posebno u oblasti branika, blatobrana i pragova. Crno materijal Starkle je otporan na oštećenja i sadrži fensi bele čestice, koje stvaraju zanimljiv efekat. Na svakom automobilu su ove tačke različite, pa je to neka vrsta "otiska prsta" za Duster.

 

Zanimljivo je da su verzije 4x2 i 4x4 dobile različite branike. To je zbog toga, da bi verzije sa pogonom na sve točkove mogli lakše da se nose sa teškim terenima. Prilazni uglovi su 31 i 36 stepeni.

Prva vožnja u Srbiji : Dacia Duster - naši prvi utisci (CENOVNIK)

"Ni u kabini nije ostao kamen na kamenu. Svojim inovativnim dizajnom, automobil je sustigao, a ja bih rekao i prestigao neke skuplje konkurente. I ventilacioni otvori, kao i zadnje svetlosne grupe imaju formu slova "Y", komandna tabla je dvobojna. Primćeujem da je Duster dobio potpuno nova sedišta, koja su zaista značajno udobnija nego kod prethodnika. Posebno su zanimljivi "kvadratni" volan i digitalni kokpit. Grafika je odlična, kao i reakcije displeja. Tu je i indukcioni punjač, koji se nalazi na centralnoj konzoli." - istakao je Petrović.

Prva vožnja u Srbiji : Dacia Duster - naši prvi utisci (CENOVNIK)

Novi pogoni


NOVI HIBRIDNI POGONI

• Duster HIBRID 140. Ovo je motor koji je predstavljen u Joggeru početkom 2023. godine, a koji se sada našao i u Dusteru. Na osnovu dokazano efikasne tehnologije Grupe Renault, ovaj pogon se sastoji od 1,6-litarskog četvorocilindričnog benzinskog motora snage 94 ks, dva elektromotora (glavni elektromotor snage 49 ks i visokonaponski električni starter-generator) i automatskog menjača sa četiri zupčanika povezana sa benzinskim motorom i dva zupčanika povezana sa elektromotorom. Ova kombinacija različitih tehnologija je moguća zahvaljujući dizajnu motora bez kvačila.


Kombinacija regenerativnog kočenja, velikog kapaciteta baterije od 1,2 kWh (230 V) i efikasnog menjača garantuje do 80% gradske vožnje na 100% električni pogon, a time i uštedu goriva od 20% (mešoviti ciklus vožnje) do 40% (gradski ciklus vožnje). Štaviše, svaki put kada se motor pokrene, električni režim se automatski aktivira.


• Duster TCe 130. Ovo je prvi put da Dacia koristi TCe 130 u jednom od svojih vozila – motor koji omogućava početnu fazu elektrifikacije. U pitanju je kombinacija 1,2-litarskog trocilindričnog benzinskog turbo motora nove generacije koji koristi Millerov ciklus sagorevanja (manji gubici pumpe povećavaju efikasnost) i blagog hibridnog motora od 48 V. Pošto električni motor pomaže benzinskom motoru prilikom startovanja, prosečna potrošnja goriva i emisija CO2 je niža za oko 10%*. U poređenju sa aktuelnim TCe 130, novi motor omogućava dinamičnije ubrzanje i brzu i ugladjeniju vožnju, dok sistem regenerativnog kočenja skoro neprimetno puni bateriju od 0,8 kVh.
Motor TCe 130 je dostupan u kombinaciji sa 6-stepenim menjačem u verzijama 4x2 i 4x4.


• I Duster ECO-G 100. Dacia, vodeći brend u oblasti pogona na tečni naftni gas u Evropi, jedini je proizvođač koji nudi mogućnost ugradnje motora na dva goriva (benzin i TNG) sa oznakom ECO-G u sva svoja vozila na benzinski pogon. Novi Duster je takođe opremljen ovom isprobanom i testiranom tehnologijom koja garantuje sigurnost i pouzdanost.
Kada radi na TNG, novi Duster ECO-G 100 emituje u proseku 10% manje emisije CO2 od ekvivalentnog benzinskog motora. Zahvaljujući postojanju dva rezervoara ukupne zapremine od 100 l (rezervoar za benzin od 50 litara i rezervoar za tečni naftni gas od 50 litara, koji su ugrađeni ispod poda prtljažnika da bi se sačuvao kapacitet tereta), Duster sa ECO-G 100 motorom može da predje do 1.400 km**. Pored toga, prebacivanje između pogona se odvija u trenutku i gotovo neprimetno – jednostavnim pritiskom dugmeta na instrument tabli.

* u poređenju sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem sa ekvivalentnom snagom
** 1388 km**u skladu sa ispitnim postupkom WLTP

Prva vožnja u Srbiji : Dacia Duster - naši prvi utisci (CENOVNIK)

JEDNOSTAVAN ASORTIMAN SA SVE ŠTO POŽELITE


Oko 70% kupaca Dustera se danas odlučuje za paket vrhunske opreme. Shodno tome, potpuno nova Duster linija sada ima tri nivoa: Essential, Expression i novi izbor između dve različite, ali komplementarne superiorne opreme: Duster Extreme za ljubitelje prirode i intenzivne vožnje, i Duster Journey, za one koji više vole skromnu eleganciju, udobnost i blagostanje. Poslednja dva biće dostpuna po sličnim cenama.

Prva vožnja u Srbiji : Dacia Duster - naši prvi utisci (CENOVNIK)

Glavna osnovna oprema

• Duster Essential: Kontrola medija, fiksni krovni nosači, 6 vazdušnih jastuka, zadnji parking senzor i još mnogo toga.

• Duster Expression: isto kao Essential + 17-inčni aluminijumski naplaci, 7-inčna digitalna kontrolna tabla, 10,1-inčni centralni ekran osetljiv na dodir sa medijskim ekranom za informacije i zabavu i Apple CarPlay™/Android Auto™ bežičnom replikacijom, kamerom za vožnju unazad i još mnogo toga.

• Duster Extreme: isto kao Expression + modularni krovni nosači, TEP MicroCloud presvlake koje se mogu prati, gumene patosnice i prostirke za prtljažnik, automatski klima uređaj, YouClip 3-u-1 sistem, bakarno braon dekorativni elementi iznutra i spolja i još mnogo toga

• Duster Journey: isto kao Expression + aluminijumski naplaci od 18 inča, svetla za maglu, automatska klima, hands-free ključ kartica, električna parking kočnica, bežični punjač za pametne telefone, Media Nav Live infotainment sistem sa povezanom navigacijom (nije dostupno u Srbiji), Arkamys 3D zvučni sistem sa 6 zvučnika, i još puno toga.

 

Cenovnik nove generacije modela Dacia Duster u Srbiji pogledajte klikom na LINK.

Automagazin.rs

Foto: Dacia

Testirali smo: Kia Sorento 2.2 TCi 4WD 8DCT (FOTO)

Testirali smo: Kia Sorento 2.2 TCi 4WD 8DCT (FOTO)

Kia Sorento četvrte generacije dobio je detaljan facelift. S obzirom da je automobil već bio atraktivan i privlačan, facelift je bio veliki izazov za inženjere. Isprobali smo kako najnovija tehnologija od Kia funkcioniše na srpskim putevima...

123456. . .37
Kalle Rovanpera - Toyota GR Yaris Hybrid Rally1
Slika nedelje