Testirali smo: Renault Clio E-Tech 145 Hybrid (FOTO)
Francuski bestseller se u najnovijoj petoj generaciji prodaje od 2019. godine i zato nije iznenađenje što nam stiže u osveženoj formi i sa unapređenom tehnikom...
Pogledajte galeriju: Renault Clio E-Tech 145.
Renalt Clio je dobro poznat širom Evrope, jer spada među najprodavanije modele na Starom kontinentu. Rođen je pre 33 godine, otkada niže uspehe jedan za drugim. Do sada je stigao do preko 16 miliona zadovoljnih kupaca i dva puta je osvojio nagradu za Automobil godine. Osveženi Clio pete generacije dolazi nam sa modernijim stilom, koji prati najnoviji dizajnerski jezik ovog francuskog proizvođača.
Osveženi Clio nam dozali sa puno vidljivih vizuelnih promena, zbog kojih se prolaznici i dalje okreću na ulici za ovim automobilom. Sa novim dizajnerskim detaljima Clio je dobio novu dizajnersku čistoću i dozu prefinjenost. Francuski dizajneri su povećali rešetku hladnjaka, koja sada ima karirani stil. U sredini dominira veliki Renault logo, koji predstavlja simbiozu dva dijamanta a optički efekat njihovog zatvaranja ima za cilj da stvori utisak međusobnog dopunjavanja i stalnog kretanja.
Modernizovani Renault Clio prepoznaćemo po kompletno osveženom prednjem delu.
Prednjim delom posebnu pažnju privlače dnevna LED svetla, koja se spuštaju od glavnih svetlosnih grupa sve do donjeg dela branika. Elementi dnevnih svetala imaju oblik poluromba i sastoje se od uskih traka. Ova svetla pružaju zaista atraktivan utisak. Izgledaju nekako drugačije od svega što smo do sada videli od ovog proizvođača. Pažnju sa bokova privlači velika hromirana traka na donjoj ivici vrata, koja dodatno pojačava dozu prefinjenosti osveženog Clio modela. Ko je planirao ovaj automobil za novinarsku flotu, imao je dobar ukus za felne. Test automobil krasile su aluminijumske felne Boavista prečnika 16 inča, sa pneumaticima dimenzija 195/55.
Zadnji deo automobila blago je retuširan. U branik je vešto integrisan difuzor, a sportski karakter ističu i otvori na bokovima branika. Na vratima prtljažnika domonira veliki logo iznad natpisa Clio. Novina su i svetlosne grupe sa kristalno providnim poklopcima.
Zadnji deo automobila je blago osvežen. Najvidljivije promene pretrpele su svetlosne grupe.
Što se tiče enterijera, tu se nije puno toga promenilo u odnosu na prethodnika. Renault se držao ideje da dobitnu formulu ne treba menjati. Napred dominira veliki Infotainment, ispod kojeg se nalazi nekoliko fizičkih tastera. Ono što moramo posebno pohvaliti, jesu novi materijali. Tkanine na sedištima i na instrument tabli su nešto potpuno novo, prijatno na pogled i na dodir. Sve pohvale zaslužuju i sedišta. Prijatna su, obložena tkaninom odličnog kvaliteta i optimalnih dimenzija. Brzina i oštrina multimedijalnog sistema su na vrhunskom nivou i nemamo nijednu zamerku.
Test vozač Automagazin portala, Vladan Petrović, pohvalio je enterijer osveženog Clia: "Zaista sam zadovoljan onim što nam novi Clio nudi. U automobilu se sedi u vrhunski dizajniranim sedištima, ergonomija je na visini zadatka. Primećuje se da je Renault dobar posao uradio u oblasti Software-a. Sistem radi brzo i čisto."
Enterijer krase novi materijali na instrument tabli i sedištima.
U okviru nižeg nivoa opreme Evolution, naš test automobil je bio opremljen manjim digitalnim Cockpit-om od 7 inča i centralni displej osetljiv na dodir dijagonale takođe 7 inča. Sve komande u automobilu se nalaze upravo tamo gde ih i očekujemo. Potpuno nov dizajn ima i volan, sa velikim Renault logom u sredini. Prostora ima dovoljno u svim smerovima, što je već dobro poznato i u ovoj oblasti nema promena. Isto se odnosi i na prtljažnik, čija zapremina iznosi 301 litar.
Renault Clio se na srpskom tržištu prodaje sa dva konvencionalna motora sa unutrašnjim sagorevanjem i jednim hibridnim, koji se prodaje pod imenom E-Tech Hybrid. Upravo je hibridni sistem pokretao naš testirani automobil. Radi se o najmoćnijem E-Tech full hibridnom sistemu, iza kojeg se krije inovativna tehnologija zaštićena sa više od 150 novih patenata i koja koristi tehnologiju čak i iz Formule 1.
Renault Clio zadržao je vrhunsku ergonomiju.
Hibridni Clio E-Tech kombinuje glavni benzinski atmosferski motor sa robotizovanim sekvencijalnim menjačem i dodatnim električnim motorom. Četvorocilindarski 1.6-litarski motor sa unutrašnjim sagorevanjem je direktno spojen sa menjačem, bez kvačila ili hidrodinamičkog pretvarača. Sam menjač ima četiri stepena za agregat sa unutrašnjim sagorevanjem i dva stepena za elektromotor. Dakle, nema mehaničku sinhronizaciju zupčanika, koju je zamenio starter-generator.
Kombinovana sistemska snaga hibridnog pogona iznosi 105 kW (143 KS), od čega 69 kW (94 KS) generiše motor sa unutrašnjim sagorevanjem, 36 KW (49 KS) elektromotor i 15 kW (20 KS) starter-generator. 140 Nm obrtnog momenta proizvodi 4-cilindarski benzinski motor, 205 Nm elektormotor i 50 Nm starter-generator.
Clio je dobio novi volan, sa velikim logom u centralnom delu.
Vladan Petrović je podelio utiske o pogonskom sistemu: "Tehnika pogona zaslužuje palac nagore. Inženjeri su uspeli da naprave odličnu kombinaciju benzinskog motora i elektro motora. Auto prelepo vuče, ima visok obrtni moment u niskim obrtajima, što najviše možemo zahvaliti električnom pogonu. Potrošnja je zaista mala. Tokom višednevnog testa sam vozio najviše po beogradskim ulicama, gde potrošnja nije prelazila 6 L/100 km. Na otvorenom putu smo zabeležili potrošnju od čak 3,8 litra na 100 pređenih kilometara. Na kraju testa, naš prosek bio je 4,4 l/100 km." - objašnjava Petrović.
Hibridna tehnologija obezbeđuje odlične performanse i štedljivu vožnju.
Dinamika automobila je takođe za poštovanje. Za ubrzanje iz mesta do "stotke" potrebno mu je svefa 9,3 sekunde i postože maksimalnih 174 km/h. "Brojke na papiru su dobre, ali još bolji je osećaj za volanom. Hibridni sistem funkcioniše tako dobro, da ga prosečan vozač tokom vožnje neće ni primetiti. Zbod nepostojanja kvačila ili hidrodinamičkog pretvarača, automobil startuje na struju, a motor sa unutrašnjim sagorevanjem se aktivira kada je potrebna veća snaga ili kada je potrebno napuniti skromnu bateriju kapaciteta 1,2 kWh. U gradskim uslovima automobil uglavnom radi na struju, dok se na otvorenom putu i autoputu više oslanja na benzinski motor. Clio možete voziti i samo na struju, ali to je moguće praktično sa potpuno napunjenom baterijom." - istakao je Petrović.
Što se vozne dinamike tiče, Clio tradicionalno važi za agilan automobil, koji pruža užitak u vožnji. "To potvrđuje i osveženi Clio. Pitao sam se, koliko je hibridni sistem uticao na dinamiku u vožnji, ali moram da priznam da je Clio ostao na visini zadatka. Zahvaljujući konceptu točkova koji se nalaze praktično u samim uglovima automobila i kratkim prevesima, Clio je okretan i razigran." - zaključuje Petrović.
Iako se radi o hibridnom modelu, Clio se odlično ponaša u vožnji. Hibridna tehnika nije narušila voznu dinamiku.
Već posle prvih kilometara u novom Cliu, bilo je jasno da se radi o automobilu koji će se svideti širokoj grupi vozača. Clio nudi prijatnu vožnju, sa odličnom kombinacijom benzinskog motora, elektromotora i oslanjanja.
Cena je, takođe, očekivana. Cena modernizovanog modela Renault Clio u Srbiji počinje od 15.590 €, koliko je potrebno izdvojiti za verziju Authentic SCe 65. Cena testirane hibridne verzije evolution E-Tech 145 hibrid iznosi 24.490 evra.
Cenovnik modela Renault Clio u Srbiji možete pogledati klikom na LINK.
Renault Clio E-Tech 145 | |
Tip motora: | Benzinski + elektromotor |
Broj cilindara / ventila: | 4 / 4 |
Zapremina motora (cm³): | 1.598 |
Maksimalna snaga (kW / o/min): | 105 / 5.600 |
Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min): | 148 + 205 +50 / 3.200 |
Performanse | |
Maksimalna brzina (km/h): | 174 |
Ubrzanje 0-100 km/h (s): | 9,3 |
Potrošnja L/100 km (test prosek): | 4,4 |
Dimenzije | |
Zapremina prtljažnika (L): | 301 |
Zapremina rezervoara (L): | 39 |
Masa automobila / nosivost (kg): | 1.238 / 520 |
Dimenzije pneumatika: | 195 / 55 R16 |
Dužina automobila (mm): | 4.053 |
Širina automobila (mm): | 1.798 |
Visina automobila (mm): | 1.440 |
Međuosovinsko rastojanje (mm): | 2.583 |
Cena vozila evolution E-Tech 145 hibrid (€): | 24.490 |
Fotografije možete pogledati klikom na LINK.
Web: www.renault.rs
Foto: Milomir Bošković
Automagazin.rs