AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254

Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254

Mazda nam još jednom pokazuje da ne želi da prati trendove drugih automobilskih kompanija. U vreme kada veća zapremina motora, veći broj cilindara ili ne daj Bože dizel, već prokleti pojmovi, ova japanska kompanija nam šalje moderan dizel motor i to sa šest cilindara!

Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254

Pogledajte fotogaleriju: Test - Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254.

 

Naše prvo upoznavanje sa modelom Mazda CX-60 bilo je sa hibridnim modelom CX-60 2.5 e-Skyactiv PHEV, kojeg pokreće četvorocilindarski motor u kombinaciji sa elektromotorom. Međutim, ono što smo najviše iščekivali, bila je dizelska verzija, pod čijom haubom diše 6-cilindarski redni dizel motor smešten uzdužno ispod haube, koji može pokretati samo zadnje ili sve točkove - verzija 3.3 e-Skyactiv D. Pred ovaj test smo bili uzbuđeni, jer ovaj motor danas je pravi raritet. 3.3-litarski turbodizel predstavlja pravi biser među perlama u odnosu na današnje konvencionalne motore na tržištu.

Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254

Redni šestocilindarski dizel ima zapreminu od 3.283 kubna centimetra i opremljen je jednim turbopunjačem. Motor je projektovan kao i dobro poznati 4-cilindarski motor zapremine 2,2 litra, ali su inženjeri dodali dva cilindra, čiji prečnik i hod su praktični isti. Motor je dobio i nove sisteme, koji obezbeđuju bolje sagorevanje smeše u većem opsegu obrtaja. Motor je opremljen tehnologijom sagorevanja DCPCI (Distribution-Controlled Partially Premixed Compression Ignition), koji omogućava agilniji odgovor tokom ubrzanja i ima za cilj da poboljša termičku efikasnost pogonske jedinice do 40 %. 

Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254

Sagorevanje smeše je značajno poboljšano novom glavom klipa, koja je stepenastog ovalnog oblika. Ovaj koncept deli mešavinu vazduha i goriva u dve oblasti, što dovodi do efikasnijeg sagorevanja u širem radnom opsegu motora. Ubrizgavanje pod visokim pritiskom je efikasnije i može da realizuje pet ubrizgavanja u jednom taktu (četvorocilindarski dizel može da ima četiri ubizgavanja u jednom ciklusu i potrebno mu je više vremena).

 

Pogledajte: Testirali smo: Mazda CX-60 2.5 e-Skyactiv PHEV (FOTO).


Agregat je standardno uparen sa osmostepenim automatizovanim menjačem. Takođe, tu je i elektro-motor snage 12,4 kW, sa maksimalnim obrtnim momentom od 153 Nm, kao deo mild-hybrid sistema od 48V. Energija dobijena rekuperacijom tokom kočenja šalje se u litijum-jonske baterije kapaciteta 0,33 kWh, smeštene ispod vozačevog sedišta.

Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254

Na našem testu smo imali snažniju dizelsku verziju, koja je uparena sa sistemom pogona na sve točkove. Agregat razvija maksimalnu snagu od 187 kW i maksimalni obrtni moment od 550 Nm. Na papiru vidimo da mu za sprint iz mesta do "stotke" treba 7,4 sekunde i postiže maksimalnu brzinu 219 km/h. Zanimljivo je, da Mazda obećava prosečnu potrošnju od nešto više od pet litara dizela. 

Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254

U praksi, sklop dizel-motor i automatski menjač odlično sarađuju. Platforma je konstruisana prvenstveno sa pogonom na zadnje točkove, a prednji točkovi se po potrebi "aktiviraju" preko elektronski kontrolisanog višelamelastog kvačila.


U praksi, motor se "u leru" oglašava interesantnim baršunastim zvukom, koji je karakterističan za 6-cilindarske dizel motore. Ovo je zaista praznik za uši za sve ljubitelje vrhunske dizelske tehnike. Motor ima prefinjen hod i izuzetno je tih, posebno u gradskim uslovima. Kada na otvorenom putu pritisnete papučicu gasa, do kabine dolazi vrlo prijatna akustika praćena baršunastim povlačenjem šestocilindarskog motora.

Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254

Isto se odnosi i na održavanje konstantne brzine na autoputu, kada se motor utiša i praktično ga uopšte ne čujete. Na nizbrdicama, šestocilindrični pogonski agregat je sposoban da se praktično potpuno ugasi. Mazda tvrdi da je u WLTP ciklusu motor i do 37 % vremena praktično isključen, što štedi gorivo i smanjuje emisiju štetnih gasova. Emisija CO2 iznosi samo 131 gram po pređenom kilometru, što je sjajan rezultat za SUV ove veličine.


U toku vožnje, primetili smo i druge promene u odnosu na hibridnu benzinsku verziju, koju smo testirali. Podešavanje oslanjanja je značajno drugačije, kod dizela izgleda sve harmoničnije. Oslanjanje efikasno ublažava neravnine, a nešto bučnije udarce čujemo samo od točkova, čiji prečnik je 20 inča. U krivinama, automobil uliva sigurnost na svakom pređenom metru.


Što se potrošnje tiče, ona je na našem testu, u kombinovanom režimu vožnje, iznosila oko 6.0 litara na 100 pređenih kilometara, što je za 2 tone težak SUV sjajan rezultat.

Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254

O enterijeru smo rekli već puno toga i on zaslužuje samo reči hvale. Automobil krase kvalitetni materijali i filigranski precizna završna obrada. Multimedijalna podrška je takođe na visini zadatka, što smo od Mazde i očekivali. Prostora ima i više nego dovoljno u svim oblastima, a prtljažnik zapremine 570 litara dovoljan je za potrebe porodice.


Savremen i štedljiv turbodizel u kombinaciji sa automatizovanim menjačem sa 8 brzina i pogonom na sve točkove je kvalitetna preporuka za vrhunski porodični SUV, sa kojim ćete s radošću ičekivati sneg i odlazak na planinu.

Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254

Cena bazne dizelske verzije modela CX-60 (3.3 L E-Skyactiv D 200 KS) sa pogonom na zadnje točkove iznosi 49.290 evra, dok za verziju sa pogonom na sve točkove (3.3 L E-SKYACTIV D 254) treba izdvojiti 52.890 evra. S obzirom na tehnologiju koju nudi, cena je više nego fer.

Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254

 

 

Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254  
 Tip motora:  Turbo dizel
 Broj cilindara / ventila:  R6 / 4
 Zapremina motora (cm³):  3.283
 Maksimalna snaga (kW / o/min):  187 / 3.750
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  550 / 1500-2400
Performanse  
 Maksimalna brzina (km/h):  219
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):  9,4
 Potrošnja L/100 km (test prosek):  7,4
Dimenzije  
 Zapremina prtljažnika (L):  570 / 1.726
 Zapremina rezervoara (L):  58
 Masa automobila / nosivost (kg):  1930 
 Dimenzije pneumatika:  235 / 45 R20
 Dužina automobila (mm):  4.745
 Širina automobila (mm):  1.890
 Visina automobila (mm):  1.675
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2.870
 Cena vozila sa osnovnom opremom i baznom tehnikom (€):  49.290

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

Web: www.mazda.rs 

 

Foto: Milomir Bošković
Automagazin.rs

Testirali smo: Geely Atlas PRO 1.5 TD 48V EMS Flagship 4WD

Testirali smo: Geely Atlas PRO 1.5 TD 48V EMS Flagship 4WD

Navikli smo da oznaku PRO u nazivu proizvoda vidimo u industriji mobilnih telefona. Od nedavno, ova oznaka svoje mesto pronašla je i u automobilskoj industriji. Posle višednevnog testa novog SUV modela na srpskom tržištu, možemo reći da je oznaka PRO u potpunosti opravdana. U ovom slučaju, PRO znači "napredan"...

123456. . .36
BMW M5 (2025)
Slika nedelje