AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: Citroen C4 X Shine 1.2 PureTech 130 EAT8

Testirali smo: Citroen C4 X Shine 1.2 PureTech 130 EAT8

Na višednevnom testu smo isprobali atraktivnu i neobičnu karoserijsku verziju modela Citroën C4, koja nosi oznaku C4 X...

Citroën C4 je bio jasan predstavnik hatchback modela srednje niže klase. Iz ponude u Evropi je izbačen 2018. godine. Francuska kompanija je pokušala prazninu u ponudi da popuni sa modelom C4 Cactus, ali bezuspešno. C4 Cactus se sa svakom novom modernizacijom udaljavao od cenovno orjentisanog crossovera i približavao klasičnim Hatchback modelima. Zato je jedini logičan potez bio, posle nekoliko godina apstinencije, na scenu opet vratiti model C4.

 

Pogledajte fotogaleriju: Citroen C4 X Shine 1.2 PureTech 130 EAT8.


Istina lakše je promenjena filozofija. C-četvorka je preživela radikalnu transformaciju. Novi Citroën C4 nije tipičan predstavnik niže srednje klase, jer je modularna platforma rastegnuta do maksimuma.

Testirali smo: Citroen C4 X Shine 1.2 PureTech 130 EAT8

Prednji deo obeležavaju velike i karakteristične svetlosne grupe i praktično je isti kao kod modela C4.

 

Početkom godine, Citroën je odlučio da ponudi novu karoserijsku verziju modela C4. Nosi oznaku X i na prvi pogled je originalan. Već klasični C4 više nije klasičan kompaktni Hatchback, već možemo reći da se radi o crossover modelu sa višim klirensom, izdašnim zaštitnim oblogama na karoseriji, i zahvaljujući neobičnoj liniji krova, može se pohvaliti SUV stilom. Njegova nova karoserijska verzija je identična do zadnjeg para vrata. Zadnji deo automobila je potpuno drugačiji, ima duže zadnje prepuste, nove stubove, liniju krova i novi prtljažnik. Iako se krov postepeno spušta ka zadnjem delu, C4 X nije Liftback, već limuzina.


Citroën C4 X je za 240 milimetara duži od klasičnog C4, a najveću korist su dobili putnici na zadnjim sedištima, posebno u oblasti kolena. Naravno, porastao je i prtljžnik, koji meri zapreminu od 510 litara, što je za čak 130 litara više nego kod klasičnog C4. Međutim, kao što smo istakli, vrata prtljažnika se otvaraju kao na sedanu, jer C4 X ima troprostornu karoseriju. Time je prtljažnik izgubio na praktičnosti, utovarni prostor je manji, a utovarna ivica nešto viša nego kod klasičnog C4.

Testirali smo: Citroen C4 X Shine 1.2 PureTech 130 EAT8

Automobil ima međuosovinsko rastojanje od 2.670, što obezbeđuje rekordan prostor za kolena u klasi. 

 

Kao i spoljašnjost, enterijer automobila odiše avangardom. Unutrašnji prostor definitivno je jača strana ovog automobila. Koncept odgovara baznom modelu C4. Instrumentalna tabla je predstavljena na displeju skromne dijagonale 5,5 inča, dok se Infotainment displej osetljiv na dodir može pohvaliti dijagonalom 10 inča. Najveći broj funkcija se podešava putem displeja, ali za svaku pohvalu su fizičke komande klima uređaja na centralnoj konzoli. Novi multimedijalni sistem MyCitroën Drive Plus, prilično je jasan, i vreme privikavanja na njega je minimalno.

 

Enterijer je minimalistički dizajniran, što znači da su praktično sve funkcije, osim one za klima uređaj, smeštene u multimedijalnom sistemu. To izgleda moderno i lepo, međutim funkcije kao što su Start-Stop i asistent vožnje u kolovoznoj traci trebali bi imati prečice negde na centralnom tunelu. Nažalost, moguće ih je isključiti samo preko displeja. Testirani automobil je imao odličnu opremu, koja uključuje i grejanje sedišta, sistem za bežično punjenje telefona, automatski dvozonski klima uređaj, LED svetla, adaptivni tempomat sa funkcijom Stop&Go, Active Safety Break, sistem za otkrivanje vozačeve nepažnje, automatsko prebacivanje sa dugih na kratka svetla, sistem za nadzor „mrtvog ugla“, Highway Driver Assist)...

Testirali smo: Citroen C4 X Shine 1.2 PureTech 130 EAT8

Dimenzije pneumatika su 195/60 R18.

 

Kao što smo od jednog automobila marke Citroen i očekivali, sedišta su dizajnirana tako da pruže vrhunsku udobnost i komfor tokom vožnje i tu ne možemo ništa zameriti. Prostora u svim smerovima je i više nego dovoljno. Osobe visine 185 centimetara imaće dovoljno prostora, kako na prednjim, tako i na zadnjim sedištima. Naš test vozač visine 196 centimetara takođe je imao dovoljno mesta na poziciji vozača, međutim nešto manje prostora je bilo tokom ulaska i izlaska iz automobila, upravo zbog niže linije krova ali i visoko postavljenog praga automobila. 

Testirali smo: Citroen C4 X Shine 1.2 PureTech 130 EAT8

Enterijer automobila je minimalistički dizajniran, što znači da je većina funkcija dostupna preko displeja osetljivog na dodir. 

 

Citroën C4 X u ponudi je sa četiri motora. Osnovni je 1.2 Turbo benzinski trocilindarski motor 1.2 PureTech 100 maksimalne snage 75 kW u kombinaciji sa manuelnim menjačem. Sledi snažniji 1.2 PureTech 130 maksimalne snage 96 kW uparen sa osmostepenim automatizovanim menjačem. Za ljibitelje dizela, tu je 1.5 BlueHDi 130, koji razvija maksimalnu snagu od 96 kW i koji je uparen sa osmostepenim automatizovanim menjačem, a za one koji imaju visoko razvijenu ekološku svest, tu je električna verzija Ë-C4 X, koju pokreće elektromotor maksimalne snage 100 kW.

Testirali smo: Citroen C4 X Shine 1.2 PureTech 130 EAT8

Displej ispred vozača je skromnih dimenzija i nudi samo osnovne informacije. 

 

Naš test automobil pokretao je snažniji benzinski motor. Trocilindarski 1.2-litarski turbo motor razvija maksimalnu snagu od 96 kW pri 5.500 o/min i maksimalni obrtni moment od 230 Nm pri 1.750 o/min. Na papiru vidimo da mu za ubrzanje iz mesta do "stotke" treba 9,4 sekunde i da postiže maksimalnih 200 km/h.


U praksi motor odaje utisak rafiniranosti. Njegov trocilindarski karakter otkriva samo u praznom hodu, dok se u vožnji to ne primećuje. Agregat je vešto uparen sa automatskim menjačem sa osam brzina, koji radi savršeno. Promene stepena prenosa su nežne i menjač u svakoj prilici pronalazi optimalan stepen prenosa. Na pitanje da li ovaj motor ima dovoljno snage za automobil mase 1350 kilograma, odgovor zavisi od afiniteta vozača. Za one kojima prija mirnija vožnja, sigurno je dovoljan, jer obezbeđuje prijatnu vožnju, kako u gradskom saobraćaju, tako i na autoputu.

Testirali smo: Citroen C4 X Shine 1.2 PureTech 130 EAT8

Sedišta su ergonomski oblikovana i nudi vrhunsku udobnost u vožnji.

 

Potrošnja se kreće u okvirima očekivanog. U gradskim uslovima saobraćaja u Beogradu, automobil je trošio 8,4 l/100 km, na autoputu oko 7 l/100 km, dok je potrošnja u međugradskom saobraćaju iznosila oko 5 l/100 km. Posle višednevnog testa, potrošnja je iznosila 7,1 l/100 km.

 

Kao što je motorizacija namenjena onim sa nešto lakšom nogom na gasu, to se odnosi i na oslanjanje. Prednje oslanjanje je tipa McPherson, dok je pozadi torziona osovina. Ono što je za svaku pohvalu, jeste činjenica da su sve verzije opremljene sa amortizerima sa hidrailičnim graničnicima, koji obezbeđuju vrhunsku udobnost u vožnji. Automobil preko rupa ili poprečnih neravnina na putu prelazi mekano i do putnika ne dolaze bilo kakve vibracije ili udari. To smo od automobila ove marke i očekivali i francuski inženjeri zaslužuju palac nagore.

Testirali smo: Citroen C4 X Shine 1.2 PureTech 130 EAT8

Oslanjanje je takođe osmišljeno da pruži vrhunsku udobnost u vožnji. Citroën C4 X nije za vozače koji žele više sporta i emocija u vožnji. 

 

I na kraju cena. Koliko je potrebno izdvojiti za jedan porodičan automobil, sa puno prostora, odličnom udobnošću i francuskim karakterom? Trenutno je aktuelna akcija, koja obezbeđuje atraktivne cene - C4 i novi C4 X su na popustu samo do 15. novembra - C4 X je dostupan po ceni od 20.990 evra, a model C4 19.990 evra. Možemo zaključiti da se radi o dobrom komadu auta za ovaj novac. 

Testirali smo: Citroen C4 X Shine 1.2 PureTech 130 EAT8

Citroën C4 X nije Liftback, već troprostorni sedan - vrata prtljažnika ne otvaraju se zajedno sa staklom.  

 

Citroen C4 X Shine 1.2 PureTech 130 EAT8  
 Tip motora:  Benzinski turbo
 Broj cilindara / ventila:  3 / 4
 Zapremina motora (cm³):  1.199
 Maksimalna snaga (kW / o/min):  96 / 5.500
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  230 / 1.750
Performanse  
 Maksimalna brzina (km/h):  200
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):  9,4
 Potrošnja L/100 km (test prosek):  7,1
Dimenzije  
 Zapremina prtljažnika (L):  510
 Zapremina rezervoara (L):  50
 Masa automobila / nosivost (kg):  1360 / 411
 Dimenzije pneumatika:  195 / 60 R18
 Dužina automobila (mm):  4.600
 Širina automobila (mm):  1.800
 Visina automobila (mm):  1.525
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2.670
 Cena vozila sa osnovnom opremom i baznom tehnikom (€):  20.990

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

Web: www.citroen.rs

 

 

Foto: Milomir Bošković
Automagazin.rs

Testirali smo: Geely Atlas PRO 1.5 TD 48V EMS Flagship 4WD

Testirali smo: Geely Atlas PRO 1.5 TD 48V EMS Flagship 4WD

Navikli smo da oznaku PRO u nazivu proizvoda vidimo u industriji mobilnih telefona. Od nedavno, ova oznaka svoje mesto pronašla je i u automobilskoj industriji. Posle višednevnog testa novog SUV modela na srpskom tržištu, možemo reći da je oznaka PRO u potpunosti opravdana. U ovom slučaju, PRO znači "napredan"...

Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254

Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254

Mazda nam još jednom pokazuje da ne želi da prati trendove drugih automobilskih kompanija. U vreme kada veća zapremina motora, veći broj cilindara ili ne daj Bože dizel, već prokleti pojmovi, ova japanska kompanija nam šalje moderan dizel motor i to sa šest cilindara!

123456. . .36
BMW M5 (2025)
Slika nedelje