AutoMAGAZIN - Testovi

www.automagazin.rs

Najnovije vesti iz auto industrije

Volkswagen ID.3 stigao na srpske puteve - prvi naši utisci (FOTO)

Volkswagen ID.3 stigao na srpske puteve - prvi naši utisci (FOTO)

Trend nulte emisije iz Volsburga širi se planetom brže od korona virusa! Stiže novo vreme, nova platforma, nova tehnologija - Volkswagen ID.3 stgao je u Srbiju, a mi smo ga isprobali na našim putevima...

Volkswagen ID.3 stigao na srpske puteve - prvi naši utisci (FOTO)

Pogledajte fotogaleriju: Volkswagen ID.3 stigao u Srbiju.

 

Na samu pomisao električnog Volkswagena, većina naših vozača prethodnih godina je odmahivala glavom, a posebno oni koji su bili ponosni vlasnici Golfa TDI. Činjenica je, da elektromobilnost u našim krajevima nije popularna kao u zapadnoj Evropi. Mreža punjača još uvek nije masovno razgranata, a cene elektromobila su još uvek visoke. Ali nije bitno trenutno stanje, važan je trend. A trend rasta prodaje elektromobila u Evropi je galopirajući, mreža punjača se širi velikom brzinom, pa možemo očekivati da ovaj talas zapljusne i Srbiju, pre ili kasnije. Najveći evropski i jedan od najvećih svetskih "igrača", kompanija Volkswagen, već je zadala snažan tempo elektrifikacije. Prema JATO statistici, Volkswagen ID.3 je bio druoplasirani automobil u tabeli prodaje novih automobila u Evropi u decembru 2020. godine. Električni ID.3 je pronašao put do 27.997 vlasnika, odmah iza Volkswagen Golfa osme generacije, koji je prodat u 30.073 jedinice. Jasno je da je Volkswagen napravio dobar posao. 

Volkswagen ID.3 stigao na srpske puteve - prvi naši utisci (FOTO)

Kompanija Porsche SCG, koja zastupa brend Volkswagen u Srbiji, omogućila nam je da na srpskim putevima isprobamo jedan od najpopularnijih elektro-automobila današnjice - Volkswagen ID.3.


ID.3 je prvi automobil koji stoji na Volkswagenovoj elektro-platformi MEB. Na prvi pogled, automobil ima siluetu Golfa, ali značajno unapređenu i aerodinamički optimizovanu. Na prednjem delu automobila očekivano je nestala mreža hladnjaka, a na njeno mesto u bolje opremljenim verzijama instalirane su LED lajsne, pozicionirane levo i desno od centralno smeštenog VW logoa. Glavne svetlosne grupe su izvedene u Matrix-LED tehnologiji. Poklopac konektora za punjenje baterija nalazi se tamo gde se kod konvencionalno pogonjenih Volkswagena nalazi poklopac rezervoara za gorivo. Na zadnjem delu automobila, u oči upadaju staklena vrata prtljažnika izvedena u crnoj boji.

Volkswagen ID.3 stigao na srpske puteve - prvi naši utisci (FOTO)

Vladan Petrović, test vozač Automagazin portala, imao je pozitivan vizuelni utisak: "Konačno elektromobili ne izgledaju više kao u naučno-fantastičnim filmovima. ID.3 izgleda dinamično i skladno.  Dužina automobila je poput Golfa (4,26 metara). Njegovu dinamičnost ističu i mali prevesi, jer je korišćena formula "točak na po svaki ćošak". Zanimljivo je da je međuosovinsko rastojanje na nivou Passata (2,77 metara)! Automobil vas prosto zove da ga provozate. Dizajneri zaslužuju palac nagore."

Volkswagen ID.3 stigao na srpske puteve - prvi naši utisci (FOTO)

Kada se smestimo u automobil, unutra ćemo se osećati kao kod kuće. Mnogo toga deluje poznato. Instrument tabla je komplet digitalizovana, a na desnoj strani, praktično pored displeja ispred suvozača, nalazi se birač režima vožnje - D/B, N ili R, a sa strane je pozicionirano dugme kojim se aktivira parking kočnica. Komanda "B" služi za pojačan intenzitet rekuperacije i prevdiđeno je da se koristi na nizbrdicama, gde je moguće još efikasnije puniti baterije. Ostatak enterijera je manje više dobro poznat - tu je centralni displej osetljiv na dodir, ispod kojeg se nalaze kontrole audio sistema i komande klima uređaja. 

Volkswagen ID.3 stigao na srpske puteve - prvi naši utisci (FOTO)

"Lako je pronaći optimalan položaj za volanom, jer je opseg podešavanja sedišta veliki i odgovaraće manjim ili većim vozačima. U automobilu zaista ima puno prostora, sedišta su prijatno široka, ali nešto tvrđa. To je pozitivna osobina, posebno na dužim putovanjima, jer telo ima pravilnu podršku. Sve pohvale zaslužuje i rešenje centralnog tunela, koji se može efikasno koristiti kao držač za piće, ali i kao ostava za različite sitnice. Zadnja sedišta su pogodna za dve dve odrasle osobe." - ističe Petrović.


Iako je motor smešten pozadi, prtljažnik zapremine 385 litara je dovoljno dubok, a kablove za punjenje baterija moguće je smestiti ispod korisnog dvostrukog poda.

Volkswagen ID.3 stigao na srpske puteve - prvi naši utisci (FOTO)

Na zadnjoj osovini se nalazi sinhroni motor sa trajnim magnetom, koji pokreće ID.3. Kupac može izabrati jedan od nekoliko ponuđenih motorizacija: 107 kW (145 KS) i 275 Nm, 110 kW (150 KS) i 310 Nm ili 150 kW (204 KS) i 310 Nm. Snaga se na podlogu šalje preko zadnjih točkova. Volkswagen nudi tri mogućnosti izbora baterija sa različitim dometima. Bazna verzija ima baterije kapaciteta 45 kWh, koje obezbeđuje autonomiju od 352 kilometra. Srednji nivo paketa baterija obezbeđuje 58 kWh i autonomiju od 426 kilometara i najbolji paket baterija ima 77 kWh, što omogućava autonomiju od 549 kilometara (po WLTP metodologiji). Karakteristično za većinu električnih automobila, maksimalna brzina je ograničena na 160 km/h. Zahvaljujući tehnologiji brzog punjenja (snaga punjača od 100 kW), baterije se mogu napuniti za autonomiju od 290 km za samo 30 minuta. Važno je istaći, da Volkswagen daje garanciju na baterije od 8 godina ili 160.000 pređenih kilometara.

Volkswagen ID.3 stigao na srpske puteve - prvi naši utisci (FOTO)

U vožnji Volkswagen ID.3 deluje dinamično i fluidno, što nam je potvrdio Vladan Petrović: "ID.3 na gas reaguje fluidno. Nema prenagljenog trzaja, iako smo vozili najsnažniju verziju sa motorom od 204 konjske snage. Međutim ako pedalu gasa pritisnete do kraja, ubrzanje je veoma snažno. Ovaj utisak povećava odsustvo pauza za prebacivanje brzina. Automobil jednostavno vuče snažno kao tramvaj i bez prekida. Dok za ubrzanje vozač ne mora da posebno navikava, to nije slučaj sa usporavanjem. Pedala kočnice ima nešto duži hod i potrebno je određeno vreme privikavanja. Tačnije, potrebno je osetiti kada kočnica ima potpunu angažovanost, a za to je potrebno snažnije pritisnuti pedalu kočnice. Moram da pohvalim i odličnu zvučnu izolaciju. Automobil je tih kao da ide na struju :-)"

Volkswagen ID.3 stigao na srpske puteve - prvi naši utisci (FOTO)

"Automobil u vožnji odaje odličan utisak i uliva vozaču samouverenost. To sam i očekivao, jer ako auto ima dužinu Golfa, a međuosovinsko rastojanje jednog Passata, jasno je da automobil odlično "leži" na putu. U tome mu pomaže i nisko težište, jer su baterije smeštene u pod automobila. Naginjanje karoserije u krivinama je minimalno i zaista sam uživao u vožnji. Prečnik okretanja je samo 10,2 metra i prija u situacijama kada je potrebno brzo se okrenuti na ograničenom prostoru. Iako su pneumatici dimenzija 215/45 R20, udobnost je na visokom nivou. Samo prilikom prelaska preko poprečnih neravnina možemo čuti nešto veću buku u putničkom prostoru. Možda bi pneumatici od 18 inča bili bolja opcija za one koji preferiraju udobnost. Sve u svemu, automobil je odlično složen, pruža vrhunski užitak u vožnji." - zaključuje Petrović.

 

Što se tiče potrošnje, u gradskoj vožnji, sa laganom nogom na gasu, u Eco režimu, ID.3 troši oko 20 kWh na 100 pređenih kilometara. Na autoputu, potrošnja energije raste na preko 30 kWh / 100 km.

Volkswagen ID.3 stigao na srpske puteve - prvi naši utisci (FOTO)

Cena modela Volkswagen ID.3 u Srbiji počinje od 29.990 evra. Iz Porsche SCG podsećaju da subvencija za kupivinu elektromobila u Srbiji iznosi 5.000 evra. Elektromobilnost je definitivno stigla i samo je pitanje kada će elektromobili cenovno biti na nivou konvencionalnih automobila iste klase. Razmišljajte na vreme. 

 

Više o modelu Volkswagen ID.3 možete pogledati na www.volkswagen.rs.

 

Pogledajte fotogaleriju: Volkswagen ID.3 stigao u Srbiju.

 

 

Foto: Milomir Bošković

Automagazin.rs

Testirali smo: Dacia Duster 1.0 TCe 100 ECO-G (FOTO)

Testirali smo: Dacia Duster 1.0 TCe 100 ECO-G (FOTO)

Po kriterijumu cenovne politike, teško je pronaći konkurenciju automobilima marke Dacia. Model Duster nudi vrhunski odnos uloženo-dobijeno, a kada tome dodamo i mogućnost da ga možete kupiti sa fabričkom modifikacijom za plin (TNG), sve postaje puno zanimlljivije...

Testirali smo: Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (FOTO)

Testirali smo: Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe (FOTO)

Dok je svet već duboko bio zagazio u krizu izazvanu korona virusom, Dacia nije sedela skrštenih ruku. U septembru prošle godine je predstavila treću generaciju modela Sandero, koji je početkom godine stigao i na srpske puteve...

Testirali smo: Toyota Yaris 1.0 VVT-i (FOTO)

Testirali smo: Toyota Yaris 1.0 VVT-i (FOTO)

Na višednevnom testu smo imali Evropski automobil godine 2021. Toyota je novim Yarisom uspela da pogodi potrebe Evropljana, a pritom da zadovolji i želje zahtevnih vozača, koji će uživati u radostima vožnje i bogatstvu opreme...

Testirali smo: Mercedes-Benz GLA 200d (FOTO)

Testirali smo: Mercedes-Benz GLA 200d (FOTO)

Druga generacija najmanjeg crossovera (pardon, SUV-a) sa trokrakom zvezdom na maski je u svakom pogledu mnogo bolji automobil. Na testu smo imali dizelsku verziju ovog kvalitetnog automobila, kojeg krasi dinamičan stil...

Testirali smo: Range Rover Evoque D180 AWD (FOTO)

Testirali smo: Range Rover Evoque D180 AWD (FOTO)

Iako je praktično potpuno nova, druga generacija najmanjeg Range Rovera je ostala verna tradicionalnim vrednostima koje neguje ovaj britanski brend. Na testu smo imali Evoque D180, opremljen automatskim menjačem i sistemom pogona na sve točkove...

123456. . .34
Bugatti Chiron Super Sport 300 (2021)
Slika nedelje