AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Toyota Yaris 2015 stigao u Srbiju - naši prvi utisci i cene

Toyota Yaris 2015 stigao u Srbiju - naši prvi utisci i cene

Treća generacija modela Toyota Yaris imala je "plastičnu operaciju", ali su rezovi ovoga puta bili dublji nego što je to uobičajeno. Operacija je uspela, a "pacijent" sada ima više samopouzdanja, a možemo reći da svoje konkurente gleda pravo u oči. Iako spolja možda i ne deluje da su promene velike, u tehničkom smislu možemo slobodno reći, da nije ostao kamen na kamenu...

Toyota Yaris 2015 stigao u Srbiju - naši prvi utisci i cene

Pogledajte fotografije: Toyota Aygo 2015 i Toyota Yaris 2015 stigli u Srbiju.

 

Automobilske kompanije ponekada na svojim prezentacijama tvrde, da se radi o "novom" automobilu. Toyota sa svojim Yarisom nije izuzetak. Petnaest godina na tržištu, tri generacije i prvo uvođenje hibridnog modela u segment malih hatchback modela - to je kratka istorija Toyote Yaris, čija treća generacija ulazi u drugu polovinu "životnog" ciklusa. To je idealna prilika za "zatezanje bora".

Toyota Yaris 2015 stigao u Srbiju - naši prvi utisci i cene

Dizajn

Kao što smo očekivali, najveće promene je pretrpeo prednji deo automobila. Novi Yaris dobio je karakterističan X-faktor i prednjem delu, odnosno stilizovano slovo "X" koju čine donji i gornji deo maske hladnjaka.

"Jedno je sigurno - Yaris će svojim novim izgledom privlačiti veću pažnju prolaznika. Kada pogledamo u retrovizor, videćemo atraktivan prednji deo automobila sa velikom maskom hladnjaka, koja izgleda kao da "reži", a posebno su atraktivna dnevna LED svetla koja su integrisana u glavne svetlosne grupe. I zadnja svetla su u LED tehnologiji i grafika je potpuno nova. Možda će neko reći, da su promene u izgledu male, ali ne zaboravimo da su dizajneri mislili i da to, da vlasnici dosadašnjeg Yarisa ne dobiju osećaj da je njihov ljubimac naglo ostario." - istakao je Vladan Petrović.

Toyota Yaris 2015 stigao u Srbiju - naši prvi utisci i cene

Enterijer

U enterijer je facelift doneo novi kvalitet. Materijali su vidno kvalitetniji nego kod prethodnika, a naravno, tu je i nova kombinacija boja instrument table, koja se može kombinovati sa bojom karoserije. "Ni u enterijeru se Toyota nije zadovoljila samo kozmetičkim promenama, već se oseća da je i ergonomija bolja. Oko središnje konzole sada ima više mesta, jer je sužena za nešto više od 2 centimetra, a vidno je kraća ručica automatskog menjača (za 30 mm). Zato se u automobilu sedi komfornije i nema neprijatnog kontakta kolena sa središnjom konzolom." - kaže Petrović.

Toyota Yaris 2015 stigao u Srbiju - naši prvi utisci i cene

Kao što smo očekivali, Toyota je uradila puno toga i u oblasti multimedija. Novi Yaris ima veći displej sistema Touch 2 (dijagonala 7"). Za svaku pohvalu je i zadnja parking kamera, koja predstavlja deo ovog sistema. Prostora na zadnjim sedištima ima sasvim dovoljno, čak i za nešto više osobe. Zapremina prtljažnika iznosi 286 litara, bez obzira da li je u pitanju hibridna verzija ili model sa konvencionalnim pogonom. To znači da je zapremina prtljažnika za 6 litara veća nego kod konkurentskog Volkswagen Pola.

Toyota Yaris 2015 stigao u Srbiju - naši prvi utisci i cene

U vožnji

U tehničkom smislu, promenjeno je puno toga, što ne iznaneđuje, ako znamo da je u novi Yaris uloženo 85 miliona evra, 576.000 radnih sati i promenjeno više od 1.000 delova. To je teorija, a kako sve to izgleda u praksi, otkriva nam Petrović: "Već od prvog metra oseća se da modernizovani Yaris ima mekše oslanjanje. Auto je dobio mekše opruge, ali i nove amortizere, koji vožnju čine mnogo udobnijom. Osećaj u vožnji je, kao da se vozimo u autu koji pripada jednom segmentu iznad. To se primećuje i u krivinama, jer ima masivniju torzionu osovinu, što je kombinaciji sa novim amortizerima dodatno redukovalo naginjanje karoserije." - otvoren je Petrović.

Toyota Yaris 2015 stigao u Srbiju - naši prvi utisci i cene

Motor

Na zvaničnoj nacionalnoj prezentaciji, imali smo priliku da vozimo hibridnu verziju modela Yaris. Pokreće ga dobro poznati pogonski sistem, koji kombinuje benzinski motor zapremine 1,5 litra, koji razvija maksimalnu snagu od 55 kW pri 4.800 o/min i maksimalni obrtni moment od 111 Nm u rasponu obrtaja od 3.600 do 4.400 o/min. Benzinski motor je ukombinovan sa elektromotorom sa permanentnim magnetom snage 45 kW i 169 Nm. Rezultat je maksimalna snaga pogonskog sistema od 100 ks (74 kW), što je sasvim dovoljno za automobil mase 1.180 kg.

Toyota Yaris 2015 stigao u Srbiju - naši prvi utisci i cene

"Pogonski sklop hibridnog Yarisa je viš nego zanimljiv. U gradskoj gužvi primarnu ulogu ima elektromotor, koji ima visok obrtni moment i lagano pokreće Yarisa iz mesta. Da kompletan pogon ima sasvim dovoljno snage uverili smo se i na autoputu, gde su ubrzanja i preko 120 km/h bila sasvim korektna. Ono što moram da pohvalim kod novog Yarisa, to je puno bolja zvučna izlolacija, kao i izolacija motora. To se posebno oseća kod hibridne verzije, jer je automobil opremljen CVT kontinualnim menjačem, pa su obrtaji veoma često viši nego što smo navikli kod "običnih" automobila. Potoršnja na relaciji Beograd-Sremska Kamenica iznosila je 4,1 l/100 km. Iako u rezervoar staje 36 litara (kod Yarisa sa konvencionalnim motorom 42 litra), kada smo izašli na autoput, bord kompjuter je pokazivao da možemo da pređeno 650 kilometara, što je za svaku pohvalu." - zaključuje Petrović.

Toyota Yaris 2015 stigao u Srbiju - naši prvi utisci i cene

Više informacija i cenovnik uskoro na www.toyota.rs.

 

Više o novom Yarisu, pisaćemo posle višednevnog testa.

Tekst: Goran Sarić
Foto: Milomir Bošković i Goran Sarić

Testirali smo: Kia Sorento 2.2 TCi 4WD 8DCT (FOTO)

Testirali smo: Kia Sorento 2.2 TCi 4WD 8DCT (FOTO)

Kia Sorento četvrte generacije dobio je detaljan facelift. S obzirom da je automobil već bio atraktivan i privlačan, facelift je bio veliki izazov za inženjere. Isprobali smo kako najnovija tehnologija od Kia funkcioniše na srpskim putevima...

123456. . .37
Kalle Rovanpera - Toyota GR Yaris Hybrid Rally1
Slika nedelje