AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: VW Golf 2.0 TDI DSG Highline - Kralj

Testirali smo: VW Golf 2.0 TDI DSG Highline - Kralj

Navikli smo da Volkswagen Golf postavlja standarde u nižoj srednjoj klasi, i zato je na novu, sedmu generaciju najprodavanijeg automobila u Evropi, usmerena velika pažnja javnosti. Tokom višednevnog testa, pokušali smo da dobijemo odgovor na pitanje, da li je kralj segmenta ostao veran tradicionalnim kvalitetima. Krenimo redom...

Testirali smo: VW Golf 2.0 TDI DSG Highline - Kralj

Pogledajte fotogaleriju: VW Golf 2.0 TDI DSG Highline - Test.

 

Posle "šestice", koja je predstavljala evoluciju prethodnika, Golf sedme generacije koristi potpuno novu konstrukciju i motore.

Volkswagen Golf sedme generacije ima dužinu od 4.255 mm, što je za 56 mm više od dužine šeste generacije ovog modela. Poznato je da novi Golf prati aktuelne trendove, pa je lakši, širi i niži od svog prethodnika. Širina automobila iznosi 1.799 mm (+13 mm), a visina 1.452 mm (-27 mm) Prtljažni prostor je povećan za 30 litara, što znači da njegova zapremina iznosi 380 litara. Zahvaljujući korišćenju nove modularne platforme MQB, međuosovinsko rastojanje je povećano za 59 mm, na 2.637 milimetara.

Dizajn

Kada su nekadašnjeg šefa Volkswagena kritikovali da se Golf nove generacije minimalno razlikuje od "starog", njegov odgovor je bio sledeći: "Golf može napraviti samo jednu grešku, a to je prestati biti Golf!" Slična je situacija i sa Golfom sedme generacije, koji je zadržao sve tipične linije prethodnika - snažan zadnji C-stub, uglaste linije i komapaktne proporcije, ali je jasno vidljiv pomak u smeru ka dinamičnijim linijama. Izgled prednjeg dela krasi nešto niža maska hladnjaka i oštrije linije svetala i bokova.

 

Pogledajte vest: U NAVAK-u prezentovan novi Golf - najbolji Golf ikada!


Test vozač Automagazin portala, četvorostruki reli šampion Srbije, Vladan Petrović, ovako je opisao susret sa novim Golfom: "Iako je u pitanju generacijska smena, svako će već na prvi pogled prepoznati ovaj automobil. Nemačkim stručnjacima za dizajn treba čestitati. Iako je na automobilu praktično sve novo, Golf je ostao Golf. Prvo što zapažam jeste da je niži od "šestice", ali i širi, što ga čini veoma atraktivnim i dinamičnim. Pogled na bokove nam otkriva mišićavo "telo", što možemo zahvaliti prvenstveno izraženim C-stubovima i blatobranima."

Testirali smo: VW Golf 2.0 TDI DSG Highline - Kralj

Enterijer

Unutra se promenilo mnogo više, ali je opet jedna stvar jasna: sedimo u Golfu. Nemačku savršenu simetriju donekle narušava kokpit orjentisan na vozača. Jednostavne površine postale su moda u današnjim automobilima, a isti princip je korišćen u novom Golfu.

 

Više o MQB platformi, na kojoj stoji novi Golf, možete pročitati klikom na LINK.


Nova platforma je omogućila i bolje iskorišćenje prostora. Enterijer je u visini laktova širi za 2, a u visini ramena za 3 centimetra. Širina prtljažnog prostora, između lukova točkova, iznosi 1.272 mm, što je povećanje od čitavih 228 mm! Ivica utovarnog dela nalazi se na visini od 685 mm, što je za skoro dva centimetra bliže podlozi nego kod prethodne generacije. Dosta se radilo i na ergonomiji. Sedište vozača je pomereno 20 mm ka nazad, ručica menjača je za 20 mm viša, a udaljenost pedala za kočnicu i gas je povećana za 16 mm. Volkswagen je time obezbedio veće mogućnosti podešavanja, pa će i izrazito visoke osobe lako pronaći odgovarajući položaj za volanom. Klasičnu ručnu kočnicu je zamenila elektronska, a između sedišta ima više prostora za odlaganje sitnica. Deo standardne opreme je displej osetljiv na dodir, dijagonale 5 inča, a skuplja verzija će biti opremljena displejom dijagonale 8 inča, sa 3D grafikom.

Testirali smo: VW Golf 2.0 TDI DSG Highline - Kralj

Centralni deo "kokpita" prvi put je ovako zaokrenut ka vozaču, što je veoma zanimljivo rešenje u Golfu. Na vrhunski preglednoj instrument tabli nije bilo potrebno menjati puno toga, ali nova je 3D grafika displeja putnog kompjutera, koji ima nekoliko funkcija više.

"Moram da pohvalim vrhunsko uređenje prostora. Posebnu pažnju, konstruktori su posvetili detaljima. Materijali su veoma kvalitetni, a završna obrada filigranski precizna. Pozicija za volanom je prirodna, sve je u "dometu" vozača, a podešavanje sedišta i volana su zaista velika. "Čist dizajn" i pregledna grafika instrumenata su bili karakteristčni i u šestoj generaciji, a najveća je razlika nova bela boja instrumenata. Standard je i elektronska ručna kočnica, koja je svoje mesto pronašla na središnjem tunelu, iza ručice menjača. Za one koji "vole da voze" možda i nije najbolje rešenje. Ali, parkirna kočnica i ne treba da služi tokom vožnje, već tokom stajanja." - uz osmeh objašnjava Petrović.

Testirali smo: VW Golf 2.0 TDI DSG Highline - Kralj

U odnosu na šestu generaciju ovog slavnog modela, unapređena je i komanda klimatizacije: brzina ventilatora, kao i željena temperatura, kontrolišu se preko kružnog dugmeta, a potpuna novina je dugme setup (slično kao u Mercedes automobilima), kojim se određuje jedan od tri načina protoka vazduha iz klima uređaja. Iako je naš test automobil bio opremljen najbogatijim Highline paketom opreme, treba istači da je dvozonska klimatizacija sa digitalnim displejom u Golfu standard - nalazi se u najjeftinijoj verziji Golf 1.2 TSI Trendline.

Više prostora imaće i putnici na zadnjim sedištima. Krov je u svom zadnjem delu skoro ravan, što obezbeđuje puno prostora za glave putnika. Iznad sedišta, za gornji deo tela putnika ostaje prostor visine 98 centimetara, što je za svaku pohvalu. Širina enterijera u visini laktova od 147 centimetara, ozbiljno se bliži segmentu srednje klase. Prostor za prtljag je povećan sa 305 na 380 litara. Prtljažnik ima dvostruku podlogu, a maksimalna zapremina se dobija kada je pod u nižoj poziciji. Kada preklopimo naslone sedišta, ravan pod se dobija u višoj poziciji. Plastika je kvalitetna, ali ne na svim mestima. Na unutrašnjim oblogama prednjih vrata je mekana plastika, prijatna na dodir, ali središnji tunel, pored nogu vozača, kao i materijali u prtljažniku, nisu na tako visokom nivou.

Testirali smo: VW Golf 2.0 TDI DSG Highline - Kralj

Motor 2.0 TDI

Novi Golf ima dva dizelska agregata u svojoj ponudi: 1.6 TDI i 2.0 TDI. U oba slučaja se radi o potpuno novim agregatima lagane konstrukcije i Common-Rail sistemom ubrizgavanja. Mi smo na testu imali veći turbodizel, koji je snažniji u odnosu na svog prethodnika iste zapremine za 7 kW. Novi motor u odnosu na prethodnika ima unapređen sistem ubrizgavanja, EGR ventil niskog pritiska, pumpu za ulje sa varijabilnim protokom i novo rešenje balansa "radilice". Razvija maksimalnu snagu od 110 kW, koja je sada dostupna već pri 3.000 o/min, za razliku od prethodnika, koji je maksimalnu snagu razvijao pri 4.000 o/min. I maksimalni obrtni moment je dostupan 500 o/min niže. Maksimalnih 320 Nm, agregat razvija u rasponu obrtaja od 1.750 do 3.000 o/min.  VW Golf VII sa novim 2.0 TDI motorom razvija bolje performanse i manju potrošnju.

Testirali smo: VW Golf 2.0 TDI DSG Highline - Kralj

To je teorija, a kako ova tehnika funkcioniše u praksi, objasnio nam je Vladan Petrović: "Odmah po pokretanju motora, prijanto nas iznenađuje zvučna izolacija, koja je svedena na minimum, što se odnosi i na vibracije, koje skoro da ne postoje. Šestostepeni menjač sa dvostrukom lamelom DSG, odlično je uparen sa turbodizel motorom i pomaže nam da iz elastičnog agregata izvučemo maksimum. Promena stepena prenosa je skoro trenutna i neprimetna. Motor je efikasan već od 1.500 o/min i snažno povlači sve do 5.000 o/min. Slabiji potencijal menjača smo uočili u gradskim kolonama i prilikom snažnih usporavanja pri visokim brzinama, kada DSG teže procenjuje optimalan trenutak za promenu stepena prenosa, ali i to zavisi od moda u koji je postavljen. Uostalom, vozač koji smatra da to može bolje uraditi od robotizovanog sistema, može izabrati mod za manuelnu promenu stepeni prenosa i menjati brzine preko polugica iza volana, ili pomoću ručice menjača."

Od turbodizela se očekuje niska potrošnja, i Golf nas tu nije razočarao. Kada smo preko tempomata zadali brzinu od 100 km/h, putni kompjuter je pokazivao potrošnju od 4,9 l/100 km, a na 130 km/h, troši 5,9 litara "crnog zlata" na sto pređenih kilometara. Pri vožnji u gradskim uslovima, Golf 2.0 TDI je prosečno trošio oko 7,5 l/100 km, a prosečna potrošnja na našem testu je iznosila 5,9 l/100 km.

Testirali smo: VW Golf 2.0 TDI DSG Highline - Kralj

Oslanjanje

Novi VW Golf stoji na MQB platformi, koja ima modifikovano prednje oslanjanje tipa MacPherson i potpuno novu zadnju osovinu sa više tačaka vezivanja. Volkswagen je odlučio da skup i težak sistem Multilink nezavisnog oslanjanja točkova ugrađuje samo u Golf sa motorima snage iznad 103 kW, a na slabijim verzijama je polukruta zadnja osovina, koja se, odlično pokazala. "Naš" test automobil imao je zadnju Multilink osovinu, ali i sportsko oslanjanje, koje je nešto niže od standardnog.

Vladan Petrović kaže je od Golfa i očekivao odličnu upravljivost: "Golf se odlično ponaša i u agresivnoj vožnji. Veoma ga je teško isprovocirati, da izgubi zadatu putanju. Volan je izuzetno precizan, a dobro osmišljeno oslanjanje Golfu obezbeđuje odlično "ležanje" u krivinama. Automobil se snažno drži zadate putanje, a kada preteramo sa gasom u krivini, ESP sistem munjevito reaguje. U vožnji se oseća i širi trag ročkova, kao i veće međuosovinsko rastojanje, što povećava osećaj kompaktnosti i sigurnosti. Kočnice su optimalno dozirane, što zaokružuje pozitivan utisak o ovom sjajnom automobilu, koji sigurno postavlja nove standarde u nižoj srednjoj klasi. Moram da kažem, da sam iznenađen činjenicom da elektronski program stabilnosti (ESP) nije moguće isključiti preko menija, što će sigurno razočarati mnoge sportski orjentisane vozače. Sistem kontrole trakcije pogonskih točkova (ASR) je moguće deaktivirati, ali ne i ESP. Mislim, da mi je novi Golf prvi automobil koji sam vozio, a koji ne daje mogućnost isključivanja ESP sistema. Čini se da je sigurnost ovoga puta bila na prvom mestu."

Cena

Prema najnovijem cenovniku Volkswagena u Srbiji, Golf sedme generacije moguće je kupiti po ceni od 17.041 evro, koliko je potrebno izdvojiti za baznu verziju VW Golf 1.2 TSI Trendline. Za model VW Golf 2.0 TDI DSG Highline, potrebno je izdvojiti 25.176 evra, a testirani primerak košta preko 30.000 evra, najviše zbog dodatne opreme, kao što je specijalna bela boja, "Park Assist" pomoć pri parkiranju - Sistem pomoci pri paralelnom parkiranju i parkiranju hodom
unazad - Parking senzori, napred i pozadi, kamera za vožnju unazad, niže oslanjanje, automatska svetl Xenon i LED svetla, komande DSG menjača na volanu, i paket spojlera.

 

Pogledajte cene novog Golfa.

Testirali smo: VW Golf 2.0 TDI DSG Highline - Kralj

 VW Golf 2.0 TDI DSG Highline - Tehnička specifikacija  
 Tip motora:  Turbodizel Common-rail
 Broj cilindara / ventila:  4 / 4
 Zapremina motora (cm³):

 1968

 Maksimalna snaga (kW / o/min):  110 / 3.000-4.000
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  320 / 1.750 - 3000
 Performanse  
 Maksimalna brzina (km/h):  212
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):  8,6
 Potrošnja (prosečna na testu):  5,9 l/100 km
 Dimenzije  
 Zapremina prtljažnika (L):  380 / 1.270
 Zapremina rezervoara (L):  50
 Masa automobila / nosivost (kg):  1375 / 580
 Dimenzije pneumatika:  225 /45 R 17
 Dužina automobila (mm):  4255
 Širina automobila (mm):  1799
 Visina automobila (mm):  1452
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2637
 Cena  (€):  25.176

 

Pogledajte fotogaleriju: VW Golf 2.0 TDI DSG Highline - Test.

 

Uvoznik: Porsche SCG
Adresa: Zrenjaninski put 11, 11210 Beograd, Srbija
tel. +381/11/3042 400
fax. +381/11/3042 409

Web: www.volkswagen.rs


Testirali smo: Geely Atlas PRO 1.5 TD 48V EMS Flagship 4WD

Testirali smo: Geely Atlas PRO 1.5 TD 48V EMS Flagship 4WD

Navikli smo da oznaku PRO u nazivu proizvoda vidimo u industriji mobilnih telefona. Od nedavno, ova oznaka svoje mesto pronašla je i u automobilskoj industriji. Posle višednevnog testa novog SUV modela na srpskom tržištu, možemo reći da je oznaka PRO u potpunosti opravdana. U ovom slučaju, PRO znači "napredan"...

Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254

Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254

Mazda nam još jednom pokazuje da ne želi da prati trendove drugih automobilskih kompanija. U vreme kada veća zapremina motora, veći broj cilindara ili ne daj Bože dizel, već prokleti pojmovi, ova japanska kompanija nam šalje moderan dizel motor i to sa šest cilindara!

123456. . .36
BMW M5 (2025)
Slika nedelje