AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Vozili smo: Volkswagen Passat 2.0 TDI (B7)

Vozili smo: Volkswagen Passat 2.0 TDI (B7)

Volkswagen se drži stare dobre istine, da sve što je dobro ne treba menjati. To se u slučaju novog Passata najviše odnosi na tehnička rešenja, dok je dizajn značajno unapređen. Novi Passat svako će prepoznati već izdaleka. Nova generacija modela Passat (B7) ima originalniji izraz od svog prethodnika i krasi ga snažniji imidž koncerna, koji je vidljiv na svakom detalju...

Vozili smo: Volkswagen Passat 2.0 TDI (B7)

Na testu smo imali dizelsku verziju novog Passata 2.0 TDI, opremljenu tehnologijom BlueMotion, koja značajno štedi gorivo, jer poseduje sisteme kao što su Stop&Start i sitem regeneracije sile kočenja. Najmarkantnije izmene pretrpeli su prednji i zadnji do automobila. Maska hladnjaka izraženija, prostire se široko sve do svetlosnih grupa i svojim izgledom podseća na osveženi Phaeton, a isto se odnosi i na otvore za dovod vazduha u prednjem braniku. Na zadnjem delu najviše izmena uočavamo na svetlosnim grupama i dizajnu vrata prtljažnika. Za dizajnerske promene su zaduženi Walter de Silva i Klaus Bischoff.

Vozili smo: Volkswagen Passat 2.0 TDI (B7)

Novi Passat  je 4.769 mm dugačak, 1.820 mm širok i 1.472 mm visok, dok je karavan verzija za 2 mm duža, ali i 45 mm viša. Dizajn instrument table nije radikalno promenjen. Najviše promena pretrpela je središnja konzola, a sedišta su razvijena "od nule". Nasloni za glavu prednjih sedišta mogu se postaviti i u vodoravan položaj ukoliko je to potrebno, a sedišta mogu biti opremljena i sistemom masaže. Materijali za izradu enterijera kvalitetniji nego kod prethodnika, kao i završna obrada. Enterijer može biti u tradicionalnoj crnoj, bež ili braon boji, a moguća je i kombinacija boja u zavisnosti od opreme.

Vozili smo: Volkswagen Passat 2.0 TDI (B7)

Vrednim svake preporuke pokazao se i dokazani dvolitarski 2.0 TDI motor (1.968 cm3) sa 140 konjskih snaga, dostupnih pri 4.200 o/min i maksimalnim obrtnim momentom od 320 Nm pri samo 1.750 o/min. Iako u ponudi postoji i verzija od 170 KS, za njom objektivno i nema prevelike potrebe. I 140 dizelskih konjskih snaga sasvim je dovoljno da Vas "uvali" u nevolje sa zakonom. Passat sjajno ubrzava i ne troši puno, što je kombinacija koja tera na (prebrzu) vožnju. Potrošnja goriva, na našem višednevnom testu iznosila je 5,8 litara na 100 pređenih kilometara. Potrošnja u gradskoj vožnji, iznosila je oko 7,6 litara na 100 pređenih kilometara. S obzirom na zapreminu rezervoara od oko 70 litara, sa jednim punjenjem se može preći preko 1.000 kilometara.

Vozili smo: Volkswagen Passat 2.0 TDI (B7)

Komentar Vladana Petrovića na motor, bio je pozitivan: "Već po zvuku motora u leru možemo zaključiti da ispod haube nije poznati "pumpa-brizgaljka" motor, koji se ponekad oglašava previše grubim zvukom. Ovaj motor ima Common-Rail sistem ubrizgavanja i radi neuporedivo tiše i prijatnije. U vožnji, "turbo rupa" se gotovo ne primećuje i automobil fascinantno povlači iz niskih obrtaja. Mislim da je Volkswagen uradio odličan posao ugradivši ovaj motor u novi Passat, jer je prvoklasno izbalansiran. Spremno reaguje na gas u svim područjima obrtaja i prvi utisak je da automobil raspolaže sa većom snagom od 140 KS, koliko navodi fabrika. Menjač sa šest brzina odlično se uklopio uz ovaj motor, i jako je prijatan za rukovanje. Odlično raspoređeni prenosni odnosi omogućavaju vožnju bez previše rada na menjaču, a ukoliko želite žustriju vožnju, uvek ćete imati dovoljno snage, bez obzira na situaciju i konfiguraciju puta."

Vozili smo: Volkswagen Passat 2.0 TDI (B7)

Posle smeštanja u udobno, ali i nemački tvrdo sedište, i pronalaženja idealne pozicije za sedenje, osećamo se kao kod kuće. Instrumenti su pregledni i lako čitljivi, što smo od Passata mogli i očekivati. Za svaku pohvali je i pozicija dugmeta za komandu parkirne kočnice, neposredno pored ručice menjača. Osećaj luksuza povećava i analogni sat, postavljen iznad displeja za navigacioni sistem. Što se dimenzija enterijera tiče, tu nema većih promena, ali treba istaći da se visina iznad zadnjih sedišta smanjila. Za putnike visoke 180 centimetara, visina krova neće predstavljati problem, ali svaki centimetar više, biće važan faktor ukupnog komfora. "Pozicija vozača je veoma dobro osmišljena. Sedišta pružaju odlično držanje tela u krivinama, i imaju tvrdoću na kakvu smo navikli kod automobila ove marke. Posebno bih pohvalio i podešavanje naslona za glavu, ne samo po visini, već i horizontalno. Ako moramo istaći manu ovog odlično osmišljenog enterijera, onda je to preširok centralni tunel između vozača i suvozača, pa kolena često imaju kontakt sa tvrdom plastikom. Sve pohvale za izolaciju kabine. Čak i pri brzinama od oko 140 - 150 km/h, u automobilu je bilo veoma tiho." - utisci su Vladana Petrovića.

Vozili smo: Volkswagen Passat 2.0 TDI (B7)

Porodični tipovi  će pohvaliti veličinu i upotrebljivost prtljažnog prostora. Zapremina prtljažnika iznosi 565 litara i sasvim je dovoljna za potrebe porodice.

Možemo slobodno reći da je oslanjanje novog Passata za korak bliže savršenom. Iako je oslanjanje niže, a točkovi veći nego kod prethodnika, automobil izuzetno uspešno filtrira poprečne neravnine na našim putevima. "Pored putnika, koji u Passatu imaju odgovarajuću udobnost, vozač će, takođe, biti zadovoljan. Odlično rešeno prednje oslanjanje i savremeni zadnji multilink ovom automobilu osiguravaju odlične vozne osobine. Passat se naginje minimalno i veoma verno sledi željenu putanju. Tek kod preterivanja, oseća se blago proklizavanje preko prednjih točkova. Ali, sve se lako kontroliše izuzetno preciznim volanom, uz svesrdnu pomoć ESP (elektronski program stabilnosti) sistema koji radi veoma efikasno. Tokom vožnje se oseća velika čvrstoća karoserije, čije uvijanje je minimalno čak i kada smo ispitivali granice automobila. Imam utisak da su opruge i amortizeri podešeni kako bi ostvarili dobar komfor i sigurno ponašanje pri visokim brzinama. Na autoputu, pri visokim brzinama, automobil je izuzetno stabilan i uliva fantastičn sigurnost." - zaključuje Petrović.

Vozili smo: Volkswagen Passat 2.0 TDI (B7)

Facelift ili nova generacija? To zaista nije važno. Najvažnije je, da je novi Passat čvrsto gazi stopama svojih prethodnika, unapredivši neke ključne osobine.

Za odlično opremljen Passat 2.0 TDI Comfortline, potrebno je izdvojiti 25.625 EUR, sa svim dažbinama. Bazni model VW Passat 1.4 TSI Trendline košta 21.265 EUR. Složićete se da je cena apsolutno ekvivalentna kvalitetu koji poseduje ovaj automobil.

Vozili smo: Volkswagen Passat 2.0 TDI (B7)

VW Passat 2,0 TDI BlueMotion - Specifikacija  
Tip motora: Turbodizel redni motor
Broj cilindara / ventila:   4 / 4
Zapremina motora (cm³): 1968
Maksimalna snaga (kW / o/min): 103 kW pri 4200 o/min
Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min): 320 Nm pri 1750-2500 o/min
Performanse  
Maksimalna brzina (km/h): 213
Ubrzanje 0-100 km/h (s): 9,8
Potrošnja (prosečna na testu): 5,8
Dimenzije  
Zapremina prtljažnika (L): 565
Zapremina rezervoara (L): 70
Masa automobila / nosivost (kg): 1.535
Dimenzije pneumatika: 205/55 R16
Dužina automobila (mm): 4769
Širina automobila (mm): 1820
Visina automobila (mm): 1470
Međuosovinsko rastojanje (mm): 2713
Cena (EUR): 25.625

 

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

 

Uvoznik: Porsche SCG
Adresa: Zrenjaninski put 11, 11210 Beograd, Srbija
tel. +381/11/3042 400
fax. +381/11/3042 409

Web: www.volkswagen.rs



Tekst i foto: Goran Sarić - Automagazin portal

Testirali smo: Kia Sorento 2.2 TCi 4WD 8DCT (FOTO)

Testirali smo: Kia Sorento 2.2 TCi 4WD 8DCT (FOTO)

Kia Sorento četvrte generacije dobio je detaljan facelift. S obzirom da je automobil već bio atraktivan i privlačan, facelift je bio veliki izazov za inženjere. Isprobali smo kako najnovija tehnologija od Kia funkcioniše na srpskim putevima...

123456. . .37
Kalle Rovanpera - Toyota GR Yaris Hybrid Rally1
Slika nedelje