AutoMAGAZIN - Sport

Rallye Monte Carlo 2022

Najnovije vesti iz auto industrije

Rally Dakar 2021 - Komentar 4. etape

Rally Dakar 2021 - Komentar 4. etape

Polako ali sigurno nižu se dani na Dakru i evo već pet takmičarskih dana je iza nas. Moram priznati da je 43. izdanje najzahtevnije rally raid utrke na svetu neverevatno zanimljivo, posebno u konkurenciji motociklista...

Rally Dakar 2021 - Komentar 4. etape

Nakon četiri etape i prologa pitam se da li je ovo što se dešava kod jahača na dva točka realno. Po završetku svakog dana imamo potpuno novu situaciju u generalnom poretku. Da malo rezimiram, pet odvezenih dana pet različitih lidera u poretku motociklista. Utrku je poveo prošlo godišnji pobednik, Riki Brabec, tvornički vozač Honde.


Sledeći dan zajedno sa svojim timskim kolegom Joan Barredom pada duboko u poretku i nakon prve etape nalaze se na 24. i 18. poziciji. Vodstvo preuzima Toby Price tvornički vozač KTM-a. Drugu etapu pobeđuje Joan Barreda i on preuzima vodstvo dok Toby Price pada na petnaesto mesto. Dolazimo do treće etape nakon koje kao "posledica novog potresa" u poretku na čelo izbija Skyler Howes privatnik na privatnom KTM-u !!! Ne sećam se kad je zadnji puta i da li je ikada neki privatnik u konkurenciji motocilkista vodio nakon četiri dana na Dakru. Međutim, već sledeći dan nakon 4. etape imamo novog lidera na novoj marki motocikla a to je Xavier Soultrail tvornički vozač Husqvarne. Upravo je ta neizvesnost i nepredvidljivost kod motociklista na ovogodišnjem Dakru, ono što bi hteli da se događa na svakoj utrci bilo da se radi o rally-u ili prvenstvu u nekom oktanskom sportu. Jednom reći ovo je FANTASTIČNO!!! 5 dana, pet novih lidera, na tri različite marke motocikala. Zamislite da se nešto ovakvo desi u formuli 1 u prvih pet utrka sezone. Verovatno ćete se složiti sa mnom, NEMA ŠANSE. I tu se vraćamo na konstataciju koju sam izneo u jučerašnjem komentaru nakon 4. dana utrke, konstanta promene poretka u sportu je najbolja stvar koja mu se može desiti. Dominacija nekog sportaša, tima ili ekipe je za publiku nepoželjna. I za kraj još jedan kuriozitet nimalo nevažan, Skyler Howes niti jednu etapu nije ostvario plasman među prvom trojicom, isto tako ni aktualni lider Xavier Soultrait a osetili su slast vodeće pozicije. Što nam to govori, koliko god to zvučalo suludo, na ovogodišnjem Dakru nije dobro u etapi biti među prvom trojićom jer otvaranje brzinca sledeći dan predstavlja problem iz kojeg se izlazi u proseku sa preko 15 minuta zaostatka. Da ne svedoćimo takvim raspletima rekao bih sam sebi "što to govorim" pa trezan sam:) Dobro, ja sam uvek trezan, u životu sam samo jednom kao petnaesto godišnjak okusio alkohol i loše je završilo. Ne hvalim se trezvenošću nego samo konstatiram. Uostalom možda jednom od sledećih komentara opišem tu pripitu avanturu od pre 40 godina. Dok se dešavaju ovi "tektonski poremećaji" među vodećim motociklistima, naš Gabor Saghmeister je peti dan završio ka 76. i trenutno zauzima 78. mesto u generalnom poretku motociklista.

Rally Dakar 2021 - Komentar 4. etape

U konkurenciji automobilista 4. etapa po dinamici promena u plasmanu po vremenskim kontrolama, bila je veoma interesantna i neizvesna sve do samoga kraja 337km dugačkog BI.
Kako sam pretpostavio Sainz je krenuo odmah u napad i bio vodeći na prvoj VK sledili su ga Al Attiyah, Henk Lategan i Peterhansel kao četvrti u tom trenutku. Najveće iznenađenje ovogodišnjeg Dakra u konkurenciji automobila, dvadesetšestogodišnji Južno Afrikanac Henk Lategan već je na prologu pokazao da je momak kojeg trebamo pratiti. Prolog je završio kao 7. prvu etapu bio je 15. drugu etapu 14., treću etapu završava kao 2. što ga svrstava na 7. mesto u generalci odmah iza velikog Loeba. Izvanrednom Lateganu ću se vratiti kasnije a sada se vraćam dešavanjima na 4. etapi.


Nakon početnoga vodstva El Matadora ulogu lidera preuzima Al Attiyah i sledeće dve VK prolazi kao vodeći. Tada na scenu stupa Henk Lategan i na četvrtoj VK preuzima vodstvo. Vodeću ulogu čuva sledećih stotinjak kilometara kada se na scenu vrača Katarska zvezda koja svoje vodstvo ne ispušta do cilja. Iza Al Attiyaha se vodi velika borba između Sainza, Lategana i Peterhansela. Na zadnjoj VK 39km prije cilja vodeći četverac "bez kormilara" (šalim se), nalazi se unutar svega 44 sekunde. Nakon 298km brzinca i bespoštedne jurnjave samo 44 kratke sekunde razdvaja četvoricu mušketira. I tada se dešava ono čuveno ubrzanje kojim Al Attiyah u zadnjih 10% brzinca stvara prednost. Na njegov konačni napad uspeva odgovoriti jedino Peterhansel i njih dvojica stvaraju malo osetljiviju prednost u odnosu na Lategana koji završava sa 1'30" a Sainz dodaje novih 2'56" zaostatka. Vodeći dvojac nakon 337km BI razdvaja tanašnih 11 sekundi i to samo potvrđuje koliko su izjednačeni i kako će borba između njih dvojice i u nastavku utrke biti krajnje neizvesna.


Još jedan bitan detalj potpiruje interesantnost njihovog dvoboja, a to je da voze potpuno različite koncepcije bolida, kataraninova Toyota Gazoo pickup je pogonjena benzinskim motorom i poseduje pogon 4x4 dok Peterhanselov Mini X Raid Buggy ima dizelski motor i pogon na zadnje točkove. Rekao bih; rezultatski podjednaki a u biti potpuno različiti. Ta raznolikost a istovremeno rezultatska izjednačenost su ono što ovaj Dakar stvarno uljupšava i čini ga veoma interesantnim za praćenje.


Nadam se da će nam i peta etapa koja se vozi od Riyadha do Al Qaisumaha dugačka 456km od čega je BI 205km doneti jednaka uzbuđenja kao i prethodnih pet dana.


PR

Rally Monza 2021 - vodi Evans, tesno ispred Ogiera

Rally Monza 2021 - vodi Evans, tesno ispred Ogiera

Elfyn Evans (Toyota Yaris WRC) vodeći je takmičar na poslednjem takmičenju u WRC kalendaru 2021 - FORUM8 ACI Rally Monza 2021. Evans i dalje ima šanse da postane šampion, ali s obzirom da je vodeći u šampionatu, njegov timski kolega Sebastien Ogier, samo 1,4 sekundu iza njega...

Rally Sweden 2024 - Thierry Neuville
Slika nedelje
Poredak - WRC Vozači
1.K. Rovanpera170
2.E. Evans145
3.T. Neuville134
4.O. Tanak104
5.S. Ogier98
6.E. Lappi87
7.T. Katsuta58
8.D. Sordo46