Rallye de France 2014 - Latvala prvi put pobedio na asfaltu

Fabrički vozači Volkswagena dominirali su na Rallye de France 2014. Posle tehničkih problema šampiona Ogiera i vremenske kazne zbog greške njegovog suvozača, zasluženu pobedu je osvojio Jari-Matti Latvala, takođe u Volkswagenu. Ovo je prva asfaltna pobeda u karijeri brzog Finca...
Dr. Heinz-Jakob Neußer (levo), član predsedništva Volkswagena i Jost Capito, šef Volkswagen Motorsporta, srdačno su čestitali Latvali na njegovoj prvoj pobedi na asfaltu.
Pogledajte fotogaleriju: Rallye de France 2014.
Uoči finalnog dana relija Francuska, najveća pažnja je bila usmerena na borbu za četvrtu poziciju, između Danija Sorda i Roberta Kubice, dok je u plasmanu suvereno vodio Latvala, ispred svog timskog kolege Mikkelsena i Meeka u Citroënu. Kubica je bio najbrži već na prvom nedeljnom brzinskom ispitu, i tako preuzeo četvrtu poziciju. Ali, Poljak nije izdržao pritisak. Na poslednjem "brzincu" (Power Stage) izleteo je sa staze i završio reli pre kraja.

Francuzi ne treba da budu nezadovoljni. Ogier nije ispunio očekivanja, ali je Kris Meeke u Citroënu DS3 WRC stigao do trećeg mesta i popeo se na podijum.
Najbrži na Power Stageu bio je Ogier, koji je tako "inkasirao" tri bonus boda, dva boda za drugo mesto na ovom specijalu dobio je Elfyn Avans, a jedan bod pobednik relija Latvala. Finac osvaja prvu pobedu u karijeri na asfaltnom reliju, ispred Mikkelsena, Meeka, Sorda, Hirvonena, Evansa...
Dani Sordo (Hyundai i20 WRC) je uspeo da ostane koncentrisan i u borbi za četvrtu poziciju iznudi grešku Roberta Kubice.
Latvala je prvi Finac koji je pobedio na asfaltu posle 1999. godine, kada je Tommi Makkinen slavio u Italiji.
Zanimljivo je, da je Latvala izjavio da mu je u osvajanju prve asfaltne pobede puno pomoglo gledanje i analiza vožnje Sebastiena Loeba. "Proučavao sam njegovu vožnju na video snimcima i učio sam se kako se vozi na asfaltu. Od njega sam naučio, da kada nisi siguran da li da prođeš na maksimumu, bolje je da popustiš gas, nego da kočiš. Kočenje uzima previše brzine, tako da je bolje popustiti gas. Takođe, nezgoda u Nemačkoj me je naučila kako da kontrolišem vođstvo. Bilo je to teško iskustvo, ali mi je pomoglo da zadržim vođstvo u Francuskoj. Ako želite da osvojite titulu, morate se boriti za svaki reli. Ne možete biti specijalista samo za jedan tip podloge. To je moj cilj i na tome sam radio." - iskren je Latvala.

Mikko Hirvonen (Ford Fiesta RS WRC) u Francuskoj je stigao do četvrtog uzastopnog petog mesta ove godine :-)
Rallye de France 2014 - Cilj:
1. Latvala - Anttila (Volkswagen Polo R WRC) 2:38:19,1
2. Mikkelsen - Floane (Volkswagen Polo R WRC) +44,8
3. Meeke - Nagle (Citroën DS3 WRC) +1:05,3
4. Sordo - Martí (Hyundai i20 WRC) +1:48,7
5. Hirvonen - Lehtinen (Ford Fiesta RS WRC) +2:00,7
6. Evans - Barritt (Ford Fiesta RS WRC) +3:00,8
7. Ostberg - Andersson (Citroën DS3 WRC) +3:02,5
8. Neuville - Gilsoul (Hyundai i20 WRC) +4:08,4
9. Bouffier - Panseri (Hyundai i20 WRC) +4:12,9
10. Prokop - Tománek (Ford Fiesta RS WRC) +6:07,5
11. Kuipers - Buysmans (Ford Fiesta RS WRC) +7:41,2
12. Maurin - Klinger (Ford Fiesta RS WRC) +8:18,8
13. Ogier - Ingrassia (Volkswagen Polo R WRC) +8:36,1
Automagazin.rs