Najnovije vesti iz auto industrije
FIA IRC-ERC, Barum Rally - Ojeda novi lider oba šampionata!
Objavljeno: 27.08.2007.
Fantastičnim performansom Peugeot Spain tima završeno je ovogodišnje izdanje relija Barum u Češkoj. Francuz Vouilloz na prvom, Španac Ojeda na drugom mestu, pored 1-2 u generalnom plasmanu relija doneli su promene i u ukupnom poredku Intercontinental Rally Challengea i Šampionata Evrope.
Pobedu Nicolasu Vouilozu ipak je na tacni poklonio Freddy Loix koji je posle pucanja pneumatika na najdužem brzincu drugog dana (27.13km Trojak) odlučio da isti ne zameni već nastavi do kraja, da bi na njegovu nesreću malo kasnije odustao kada je kompletna felna spala sa Abarth Grande Punta S2000. Garcia Ojeda je u poslednja tri brzinca izvršio maksimalni pritisak na Vouilloza ali mu je na kraju ipak nedostajalo 16.3sec. Drugo mesto zlata vredno, ako se uzme u obzir da je prvi vozač Abartha, Navarra, reli završio kao tek sedmi, a Bugarin Iliev ponovo odustao nakon tehničkih problema.
Slavu domaćina je odbranio Vaclav Pech trećim mestom dok je do odličnog četvrtog stigao Roman Kresta i pored pucanja pneumatika i gubljenja dosta vremena tokom prvog dana relija u subotu. Oba su, da Vas podsetimo, nastupila sa Mitsubishi Lancerima devete evolucije. Renato Travaglija je u svom debiju sa klasom S2000 stigao do osme pozicije.
Na žalost, reli je u crno zavila tragedija posade broj 81. Opel Astra Pavela Karlika i Ludeka Kocmana je izletevši, udarila u drvo suvozačkom stranom. I pored brze intervencije lekara i hitne operacije u bolnici, suvozač je preminuo od zadobijenih povreda.
Generalni plasman relija Barum:
1. N. Vouilloz/N. Klinger - Peugeot 207 S2000 2:28:10.8
2. E. García Ojeda/J. Barrabes - Peugeot 207 S2000 + 16,3
3. V. Pech/P. Uhel - Mitsubishi Lancer Evo IX + 1:56.3
4. R. Kresta/P. Largely - Mitsubishi Lancer Evo IX + 2:28.8
5. B. Casier/F. Miclotte - Peugeot 207 S2000 + 4:10.8
6. V. Arazim/J. Gál - Mitsubishi Lancer Evo IX + 4:16.9
7. A. Navarra/D. D'Esposito - Fiat Grande Punto S2000 + 4:47.7
8 R. Travaglia/L. Granai - Fiat Grande Punto S2000 + 5:44.0
Generalni plasman IRC-a
1. Enrique Garcia Ojeda/Jordi Barrabes Costa - 36
2. Andrea Navarra/Guido D'Amore - 31
3. Nicolas Vouilloz/Nicolas Klinger - 26
Generalni plasman ERC-a
1. Enrique Garcia Ojeda/Jordi Barrabes Costa - 51
2. Dimitar Iliev/Yanaki Yanakiev - 43
3. Nicolas Vouilloz/Nicolas Klinger - 40
= Simon Jean Joseph/Jack Boyère - 40
Petar Janković - Automagazin
Lider u Šampionatu Evrope, Dimitar Iliev, odustao je od nastupa na jučerašnjem shakedown-u pred Barum reli. Kako je izjavio menadžer tima, Vlado Iliev, razlog je velika razlika između staze shake-a i samih brzinaca relija i da nastup nema nikakvog smisla.
Peugeot, konkretnije njihov Spain Team bio je ubedljiv na juče održanom zagrejavanju pred start Češke runde ERC-a i IRC-a. Španac Ojeda, drugoplasirani u oba šampionata, pokazao je najviše, pobedivši svog timskog kolegu Vouilloza za tačno jednu sekundu.
Irski asfalt i vremenske prilike očito veoma intrigiraju top reli timove. Posle gostovanja Marcusa Gronholma i Sebastiena Loeba, BP Ford je odlučio da i svog drugog vozača pošalje u izvidnicu.
Sećate se koliko se puta je Manfred Stohl ove sezone požalio da sa Citroen Xsarom ne može da parira najmodernijim WRC bolidima. Sve je to palo u vodu nakon fantastičnog Duvalovog rezultata u Nemačkoj. Prvi vozač OMV Kronos Teama ovoga puta želi da uzvrati udarac ali na makadamskoj podlozi.
Ako ste mislili da će se ulazak Abu Dhabija u WRC završiti ulaganjem u M-Sport i plaćanje nastupa Al Quassimija u bojama Ford WRC Teama, grdno ste se prevarili. Šeici su bacili oko na ulazak u Šampionat Sveta i već pripremili plan za organizaciju jednog relija. Da li ima nekoga ko misli da to ne mogu ostvariti (čitaj kupiti)?
Marcus Gronholm, vozač Forda i lider ovogodišnjeg Šampionata Sveta, nalazio se na drugoj poziciji kada ga je nekarakteristična greška katapultirala na četvrtu poziciju čime je omogućio da se Sebastien Loeb približi na osam bodova razlike. Nije kriv Duval i njegov pritisak na Finca, problem je u jednoj "ludoj" domaćoj životinji!
Ima ljudi koji tvrde da je reli sport u krizi, da je izgubio popularnost, da više nema draži koju je ovaj sport nekada nosio. U ovim tvrdnjama sigurno ima istine. Sport je postao preskup, ali moderne tehnologije su u mnogo čemu i olakšale praćenje samih takmičenja. Mišljenja su različita ali u Finskoj, kolevci ovog sporta, hemija je još u vazduhu.
Šef belgijskog Kronos Racinga, Marc van Dalen, već više puta je izjavljivao da njegov tim završava učešće u Šampionatu Sveta. Po svoj prilici ni odličan rezultat Francoisa Duvala nije doneo tu odluku u pitanje, a ovih dana reli krugovima cirkulišu informacije da će Kronosovo mesto Citroenovog "backup" tima zauzeti italijanski Astra Racing.
Danas iz Slovenije na dug put ka Novom Zelandu kreće posada OMV BIXXOL rally Teama Andrej Jereb/ Miran Kacin. Biće to njihov treći ovogodišnji nastup u Production World Rally Championship-u, a Andrej je sa nama podelio nekoliko utisaka pred sam polazak.