TEST: Lexus LBX 1.5 Hybrid

Lexus u Evropi nikada nije uspeo da izgradi poziciju u segmentu u kojem suvereno vlada nemačka trojka. Sa novim LBX Lexus izvlači novog keca iz rukava, kojeg njegovi rivali nemaju…

Lexus LBX je postavljen na platformi GA-B, kao tehnički blizanac Toyota Yaris Cross.
To je gradski crossover LBX, koji je razvijen specijalno za evropske klijente. Ovoga puta, Lexus je ciljao tri profila kupaca: postojeće kupce, koje žele drugi i manji automobil, kupce koji se dive brendu Lexus zbog svega što on predstavlja, ali još uvek nisu pronašli model koji zadovoljava njihove potrebe i kupce koji još uvek nisu razmatrali brend Lexus, ali bi mogli biti zainteresovani za novi crossover ovog brenda.
Pogledajte fotogaleriju: TEST: Lexus LBX 1.5 Hybrid.
Neobično ime sa tri slova ima svoje značenje. Samo je model LFA imao ime sačinjeno od tri slova u prošlosti. I baš kao što je sada već kultni super-automobil pokazao drugačije lice brenda u pogledu pristupa i voznih osobina, LBX takođe ima ambiciju da redefiniše potencijal malog automobila. LBX dolazi od skraćenice "Lexus Breakthrough Crossover", što znači da nam Lexus crossover dolazi kao značajno napredan, inovativan, neki će reći i revolucionaran.

Vizuelno, Lexus LBX ćete prepoznati već na prvi pogled. Prednjim delom dominira moćna maska hladnjaka, koja praktično nema ram.
Grubo rečeno, u tehničkom smislu, gledamo u premium verziju uspešnog modela Toyota Yaris Cross. Međutim, već stilski Lexus LBX uvodi novi dizajnerski identitet. Prednjim delom dominira motiv "odlučnog pogleda" i već na prvi pogled je jasno da se radi o premium automobilu. Bokovi su izraženi i mišićavi, dok je zadnjica zategnuta i izdignuta. Pravi gradski mišićavi maneken, koji svojim oblicima u potpunosti odgovara evropskom ukusu. Automobil vizelno deluje nekako "zrelije" od sestrinske Toyote, što i ne čudi, jer je od nje duži za 10 mm, širi za 60 mm, a krov je niži za 50 mm.
Pogledajte test: Toyota C-HR 2.0 Plug-in Hybrid (PHEV).
Točkovi su takođe veći. Automobil stoji čvrsto na felnama prečnika 18 inča, obuvenim u pneumatike dimenzija 225/55 R18. Za automobil ukupne dužine 4.190 milimetara, ovo je dimenzija za poštovanje. Kao što smo istakli, blatobrani su izraženi i odaju utisak mišićavosti. Zadnjim delom dominira krovni spojler, koji mu daje sportsku notu i utisak stabilnosti na putu. Sveukupni vizuelni utisak o automobilu je pozitivan, jer je na svakom mestu gde smo se pojavili privlačio poglede prolaznika. Zanimljivo, za nama su se jednako okretale predstavnice lepšeg pola i muškarci.

Svetlosne grupe su izvedene u LED tehnologiji, a naš test automobil mogao se pohvaliti i dvobojnom karoserijom.
Kao što smo očekivali, nakon otvaranja vrata, dočekala nas je uglađena premium unutrašnjost. Automobil svakim svojim detaljem opravdava epitet premium. Materijali su visokog kvaliteta, završna obrada je filigranski precizna. Ovo je zaista pravo remek delo u klasi malih automobila. Lexus je zadao domaći zadatak konkurenciji.
Pogledajte test: Toyota Hilux 2.8 D-4D (FOTO).
Vrata se otvaraju pomoću E-Latch magnetnih brava. One imaju i bezbednosnu funkciju, jer ne dozvoljavaju otvaranje vrata u situacijama kada se, na primer, približava biciklista otpozadi. Automobil nudi izdašan prostor za svoju klasu, čemu doprinose i rešenja kao što su horizontalna instrument tabla, udubljenje u panelima vrata u predelu laktova i uzak centralni tunel. Lexus je LBX opremio udobnim sedištima, kojih se ne bi postideli ni SUV modeli više kategorije.

Zadnji deo automobila izgleda moćno i daje utisak stabilnosti. Kratki prevesi i širok trag točkova daju automobilu sportsku notu.
Pogledajte test: Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid e-CVT AWD.
Instrument tabla je pregledna i ima lepu grafiku. Zanimljivo, iako se radi o hibridnom automobilu najnovije generacije, tahometar je "analogni". To nije uobičajeno za hibridne automobile, osim ukoliko se automobil ne nalazi u sportskom režimu. Infotainment dijagonale 9,8 inča izgleda zaista impresivno. Pozicioniran je nešto niže, kako ne bi prelazio gornju ivicu instrument table. Displej može da projektuje Apple Carplay i Android Auto. Telefon se može bežično puniti u pregdradi za rukavice. Rezolucija i grafika su odlični, što smo i očekivali od ovog brenda. Sedišta su opremljena sistemom grejanja, ali njihovo podešavanje je manuelno. Klima je dvozonska a sama temperatura se kontroliše preko hardverskih kontrola, što je uvek intuituvno i praktično. Japanski inženjeri zaslužuju još jedan palac nagore - za dugme za jačinu zvuka audio uređaja.

Enterijer u potpunosti opravdava epitet premium.
Što se prostora tiče, na prednjim sedištima ga ima u izobilju. Napred se udobno smestio i naš test vozač visine 196 centimetara. Napred ima iznenađujuće puno mesta u svim smerovima, što pojačava premium osećaj u automobilu. Na zadnjim sedištima ima onoliko mesta, koliko smo mogli očekivati za jedan gradski automobil. A to znači, ograničen prostor za kolena. Lexus nije želeo da zalazi u segment porodičnih SUV modela, kojih itekako ima u svojoj ponudi, pa će oni kojima je potrebno više mesta na zadnjim sedištima, verovatno biti usmereni na modele kao što su NX ili RX.
Pogledajte test: Toyota Yaris 1.0 VVT-i (FOTO).
Pogled na prtljažnik otkriva više nego što smo očekivali. Utovarna ivica prtljažnika je nešto viša, ali iz japanske kompanije ističu da je to zbog potrebe da se obezbedi viša krutost karoserije. Zapremina prtljažnika iznosi baznih 322 litra, što se odnosi na verziju sa pogonom na prednje točkove. Verzije opremljene elektromotorom na zadnjoj osovini, moraju se zadovoljiti prtljažnikom skromne zapremine - samo 247 litara, a verzija sa Subwoofer-om još manji. U donjem delu prtljažnika smešten je set za krpljenje i komplet prve pomoći.

Odavno u klasi malih automobila nismo videli ovako kvalitetne materijale i kvalitet izrade.
Ispod haube našeg test automobila krije se trocilindarski atmosferski agregat 1.5 Dynamic Force, koji radi po principu Atkinsonovog ciklusa. Motor se može pohvaliti sa visokim stepenom kompresije do 14:1. Agregat je povezan sa elektromotorom preko kontinualnog e-CVT menjača, a sve je upotpunjeno malom NiMH baterijom kapaciteta 1.0 kWh sa niskim električnim otporom, koja obezbeđuje veliku snagu za trenutni odziv elektromotora. Lexus je podesio pogonski sistem prema sopstvenim preferencijama. Dok u modelu Yaris Cross motor sa unutrašnjim sagorevanjem razvija maksimalnih 68 kW i elektromotor 62 kW, Lexus LBX ima 67 i 69 kW. Sistemska snaga povećana je na 100 kW, što je za 3 kW više nego u modelu Yaris Cross. To je ono što možemo videti na papiru. Zahvaljujući masi od oko 1.200 kilograma, za ubrzanje iz mesta do "stotke" potrebno mu je manje od 10 sekundi, dok je sposoban da razvije maksimalnih 170 km/h. Više nego dovoljno za automobil ove namene.

Putnici na zadnjoj klupi imaju ograničen prostor za kolena, što smo od automobila ove klase i očekivali. LBX i ne želi da bude porodični SUV.
A ono što primećujemo u praksi, na ulici, jeste činjenica da je Lexus uradio fantastičan posao u oblasti suzbijanja buke. LBX je neuporedivo tiši od modela Yaris Cross. To je obezbeđeno zahvaljujući novom balansnom vratilu za prigušivanje zvukova. Ono što je unapređeno je i menjač, koji je bolje podešen, pa automobil manje troši i ima manje gubitke. U poređenju sa Toyotom, pogonski sklop je znatno bolje prigušen, a tome doprinose i specijalno razvijeni akustični prednji prozori. U gradskim uslovima pravo je uživanje voziti automobil samo na struju, jer obezbeđuje trenutnu reakciju na papučicu gasa, a buka je praktično nulta. Prosečna potrošnja goriva u gradskim uslovima iznosila je oko 5.6 litara na 100 pređenih kilometara. Što se tiče vožnje na autoputu, LBX se ni tamo nije mučio i lako je podnosio visoke brzine. Na dužim putovanjima može iritirati mali rezervoar, koji prima samo 36 litara. U gradskim uslovima autonomija iznosi oko 600 kilometara, dok na autoputu sa punim rezervoarom može da pređe oko 400 kilometara.

Zapremina prtljažnika je 332 litra, što zadovoljava svakodnevne potrebe.
Oslanjanje je takođe na visini zadatka. Zbog nešto tvrđe podešenog oslanjanja, u vožnji se oseća viša krutost karoserije, što takođe pojačava premium utisak o ovom automobilu. Sveukupni utisak je da se vozač oseća kao da sedi u automobilu za broj više klase. Naravno, za to je potrebno i platiti. Lexus nikada nije bio i neće biti jeftin. U Srbiji za baznu verziju treba izdvojiti nešto više od 31.000 evra, dok testirani primerak košta skoro 38.000 evra. Ovo je cena koja i nije tako daleko od mainstream konkurencije, što je zaista OK za jedan premium automobil, koji će vas osvojiti već posle nekoliko kilometara.

Lexus LBX 1.5 Hybrid | |
Tip motora: | Benzinski + elektromotor |
Broj cilindara / ventila: | 3 / 4 |
Zapremina motora (cm³): | 1.490 |
Maksimalna snaga benzinskog motora (kW / o/min): | 67 / 5.500 |
Maksimalni obrtni moment benzin/elektro (Nm / o/min): | 120/185 / 3.600 |
Maksimalna snaga pogonskog sistema (kW) | 100 |
Performanse | |
Maksimalna brzina (km/h): | 170 |
Ubrzanje 0-100 km/h (s): | 9,2 |
Potrošnja L/100 km (test prosek): | 5,4 |
Dimenzije | |
Zapremina prtljažnika (L): | 322 / |
Zapremina rezervoara (L): | 36 |
Masa automobila / nosivost (kg): | 1.205 |
Dimenzije pneumatika: | 225/55 R18 |
Dužina automobila (mm): | 4.190 |
Širina automobila (mm): | 1.825 |
Visina automobila (mm): | 1.550 |
Međuosovinsko rastojanje (mm): | 2.580 |
Cena osnovne verzije (€): | 31.500 |
Fotografije možete pogledati klikom na LINK.
Web: www.lexus.rs
Automagazin.rs