Reli: Škoda Fabia S2000 dobija naslednika - Fabia R5

Škoda Motorsport je objavio, da za 2015. godinu priprema takmičarski automobil nove specifikacije R5, koji će u ponudi naslediti model Škoda Fabia S2000. Novi automobil Škoda Fabia R5 pokretaće 4-cilindarski motor 1.6 Turbo, a aktuelnu specifikaciju S2000 pokreće atmosferski motor zapremine 2.0 litra...

Škoda Fabia S2000 ima nove boje. U 2013. godini najvrednije rezultate su napravili fabrički vozač, Čeh, Jan Kopecky (levo), koji je postao šampion Evrope, ali je odličan rezultat napravio i Indijac Gaurav Gill, koji je postao šampion Azijsko-pacifičkog šampionata
Na nedavno održanoj konferenciji za medije, Škoda Motorsport je objavila da je iza nas najsupešnija sezona u 112 godina dugoj istoriji ove marke. Ove godine, Škoda Motorsport je osvojila šampionske titule u tri kontinentalna šampionata i šest nacionalnih. U takmičarskom programu za 2014. godinu, Škoda će nastaviti aktivnosti s automobilom Škoda Fabia S2000. "Aktuelna Fabia Super 2000 je potvrda naših tehničkih sposobnosti, što dokazuje serija međunarodnih uspeha. Zato sa velikim naporom, krenućemo u razvoj novog automobila na bazi Škoda Fabia, za kategoriju R5." - izjavio je Dr. Frank Welsch, član predsedništva Škoda Auto odgovoran za tehnički razvoj.
Michal Hrabanek, šef Škoda Motorsporta, dodao je: "Novi reli automobil kategorije R5 biće razvijen prema regulativi FIA i opremljen motorom 1.6 Turbo, što je velika promena u odnosu na aktuelni atmosferski "dvolitraš". Prelazak na specifikaciju R5 za Škodu je logičan korak. Sledeće godine, planiramo nastup u azijsko-pacifičkom šampionatu (APRC) i želimo da se predstavimo na izabranim takmičenjima evropskom reli šampionata (ERC). Naši fabrički vozači će sledeće godine zameniti uloge - Jan Kopecky i Pavel Dresler startovaće u APRC, a Esapekka Lappi i Janne Ferm u ERC-u. Na evropskoj sceni nastupaće i posada Sepp Wiegand/Frank Christian za tim Škoda Auto Deutschland, koji će na raspolaganju imati naš fabrički automobil."

Esapekka Lappi (prvi s desna) je osvojio drugo mesto u Azija-Pacifik reli šampionatu, ali je odigrao važnu ulogu u osvajanju šampionske titule Škode u konkurenciji proizvođača. Sepp Wiegand (drugi s desna) u sezoni 2014 braniće boje Škoda Auto Deutschland, ali u fabričkom automobilu. Jan Kopecky i Gaurav Gill nastupaće u šampionatu APRC
Škoda Fabia R5 imaće motor 1.6 Turbo, opremljen restriktorom prečnika 32 mm i turbopunjačem pritiska 0,25 Mpa. Kategorija R5 na tržištu takmičarskih automobila menja automobile specifikacije S2000, a najvažniji detalj je cena: takmičarski automobil Škoda Fabia R5, prema pravilima ne bi trebalo da košta više od 165.000 evra, dok su automobili specifikacije S2000 za trećinu skuplji.

Tim za 2014. godinu - Samo pobedama se mogu zadovoljiti
U razvoju R5 "bolida", Škoda će iskoristiti iskustvo Volkswagena u Svetskom reli šampionatu, što se posebno odnosi na motor 1.6 Turbo. Zanimljivo je, da se na testiranjima u Češkoj već nekoliko puta pojavio koji spolja izgleda kao Škoda Fabia S2000, ali koji pokreće turbo motor. Hrabanek na ovu informaciju odgovara: "To je tačno, u Fabiju S2000 smo nekoliko puta integrisali turbo motor, ali koji ne ispunjava propise. Hteli smo da isprobamo, kako to funkcioniše. Finalni motor nemamo i moraćemo da ga razvijemo sami."
Homologacija automobila Škoda Fabia R5 najavljena je za prvu polovinu 2015. godine. U 2014. godini, Škoda Motorsport će nastupati u automobili Škoda Fabia S2000. Na konferenciji za medije, otkriven je novi dizajn takmičarskog automobila, koji možete videti na fotografijama iznad.
Automagazin.rs