AutoMAGAZIN - Sport

Rallye Monte Carlo 2026
Poredak - F1 Vozači
1.Lando Norris390
2.Oscar Piastri366
3.M. Verstappen341
4.George Russell276
5.C. Leclerc214
6.L. Hamilton148
7.Kimi Antonelli122
8.Alexander Albon73

Najnovije vesti iz auto industrije

F1 VN Nemačke 2013 - Po čemu je zanimljiva staza Nürburgring?

F1 VN Nemačke 2013 - Po čemu je zanimljiva staza Nürburgring?

Kakav izazov za timove predstavlja staza Nürburgring, gde će tokom vikenda održati Velika Nagrada Nemačke? Predstavljamo vam najvažnije parametre ove prestižne staze, kao i zanimljivosti o podešavanju bolida, potrošnji pneumatika i tehnici...

F1 VN Nemačke 2013 - Po čemu je zanimljiva staza Nürburgring?

Skica staze: Formula1.com

 

Dužina staze iznosi 5.148 metara, a sutra takmčare čeka trka od 60 krugova, što znači da će dužina trke biti 308,863 kilometra. Vozi se krug u smeru kazaljke časovnika, i zato ne čudi što više ima desnih od levih krivina, i to u odnosu 9:6. Zanimljivo je, da prosečna brzina u krivinama iznosi 123 km/h, samo četiri krivine se prolaze brzinom manjom od 100 km/h, a tri krivine vozači prolaze brzinom većom od 250 km/h. Najveća bočna od 3,5 G zabeležena je u krivinama broj 8 i 9. Najsporija je prva krivina, koja se prolazi brzinom od 70 km/h.

Na ovoj srednje brzoj stazi, timovi preferiraju viši nivo aerodinamičkog pritiska (slično kao u Silverstoneu), a prilikom podešavanja bolida se koncentrišu na sport i srednje brze krivine, kao i na brze promene smera, što je karakteristično za Nürburgring.

Punim gasom se prolazi 61 % dužine staze (49 % vremena vožnje kruga), a najduža sekcija koja se vozi punim gasom, nalazi se između krivina 11 i 13, trahe 10,7 sekundi i meri 928 metara. Startno-ciljni pravac meri dužinu od 700 metara.

F1 VN Nemačke 2013 - Po čemu je zanimljiva staza Nürburgring?

Na Nürburgringu ove godine prvi put imamo dve DRS zone. Prva se nalazi na poslednjem pravcu, pred krivinu broj 13. Zadnje krilo piloti mogu aktivirati 55 metara iza krivine 11 (7 metara ranije nego 2011. godine). Drugu DRS zonu FIA je odobrila na startno-ciljnom pravcu.

Maksimalna brzina postizana na poslednjem pravcu pred poslednju krivinu iznosi 313 km/h (303 km/h bez sistema DRS), a prosečna brzina kruga iznosi oko 191 km/h. Najbolje mesto za prestizanje nalazi se u krivini broj 13. Gubitak vremena prilikom prolaska kroz boks dužine 377 metara iznosi 18 sekundi.

F1 VN Nemačke 2013 - Po čemu je zanimljiva staza Nürburgring?

Pirelli u Nemačko stiže kao i pre dve godine - sa mekom i srednje tvrdom smesom. Posle incidenata sa pneumaticima u Silverstoneu, Pirelli je pripremio specijalnu konstrukciju pneumatika, koja umesto čelilka kombinuje i kevlarsku mrežu, a koji su isprobani tokom treninga u Kanadi. Potrošnja pneumatika na stazi Nürburgring je na srednjem nivou, kao i upotreba kočnica (sa gledišta energije kočenja, slično kao u Barceloni).

F1 VN Nemačke 2013 - Po čemu je zanimljiva staza Nürburgring?

Na Nürburgringu se koči na osam mesta, od toga su tri veoma snažna kočenja, a vozači će kočiti 11 % vremena po krugu. Najsnažnije se koči pred prvu krivinu, gde piloti za manje od 3 sekunde na 108 metara, smanjuju brzinu sa 305 km/h na 95 km/h, trpeći silu od 5,57 G. Snaga kočenja dostiže neverovatnih 2.360 kW!

Menjač tokom jednog kruga 60 puta promeni stepen prenosa, a u toku takmičenja oko 3.600 puta, što je prosečna vrednost u šampionatu. Potrošnja goriva iznosi niskih 2,45 kilograma po krugu, što znači da je za trku potrebno oko 150 kilograma benzina. 10 kilograma goriva usporava bolid do 0,3 sekunde po krugu. Za ovu stazu je veoma važno da obrtni moment bude dostupan u što nižem broju obrtaja. Staza se nalazi na nadmorskoj visini od 610 metara, što smanjuje snagu motora za 9 %.

F1 VN Nemačke 2013 - Po čemu je zanimljiva staza Nürburgring?

Očekuje se, da će timovi koristiti strategije sa dva i tri zaustavljanja u boksu. Najbrži krug na stazi Nürburgring drži Michael Schumacher (2004. godina), koji je stazu prešao za 1:29,468 min. Pre dve godine, najbrži u kvalifikacijama je bio Mark Webber (1:30,079), a najbrži krug u trci je postigao Lewis Hamilton u McLarenu - 1:34,302 min.

Automagazin.rs

F1 Silverstone - Rosberg osvojio trku defekata, Vettel odustao

F1 Silverstone - Rosberg osvojio trku defekata, Vettel odustao

Pobednik trke za VN Velike Britanije 2013 na stazi Silverstone, postao je Nico Rosberg u bolidu Mercedes, koji je startovao sa druge pozicije. U tome su mu dosta pomogli defekti i tehnički problemi, koje su imali njegov timski kolega Lewis Hamilton i Sebastian Vettel iz Red Bulla...

Formula 1 - U Silverstoneu Mercedes startuje iz prvog reda

Formula 1 - U Silverstoneu Mercedes startuje iz prvog reda

Pobednik današnjih kvalifikacija pred nedelju trku za VN Velike Britanije 2013, jeste domaći pilot Lewis Hamilton iz tima Mercedes. Na stazi Silverstone, sa druge pozicije će startovati njegov timski kolega, Nico Rosberg, a sa trećeg mesta sutra će krenuti trostruki svetski šampion Sebastian Vettel (Red Bull)...

Formula 1 na ulicama Jerusalima + VIDEO

Formula 1 na ulicama Jerusalima + VIDEO

Fanovi Formule 1 u Jerusalimu, nedavno su imali priliku da posmatraju veoma zanimljiv show. Na lokalnoj stazi dužine 2,8 km, predstavili su se vozači Formule 1, Giancarlo Fisichella iz Ferrarija i Rodolfo Gonzales iz Marussije. Događaj je posmatralo oko 60.000 ljudi...

Formulu 1 potresla smrt redara u Kanadi

Formulu 1 potresla smrt redara u Kanadi

Formula 1 već dugi niz godina forsira najstrože bezbednosne mere, ali trka za VN Kanade, koja je održana proteklog vikenda, pokazala nam je da se i pored toga, može dogoditi nesreća. Bio je dovoljan samo mali trenutak nepažnje, i život je izgubio redar Mark Robinson, koji bi danas imao 39 godina...

Formula 1 - VN Kanade: istorijski detalji

Formula 1 - VN Kanade: istorijski detalji

Trka za Veliku Nagradu Kanade premijerno je održana 1978. godine. Međutim, staza "Mosport Park" bila je prilično zastarela i nebezbedna. Staza u Montrealu uzgrađena je 1967. godine, nedaleko od samog centra grada, pa je zato, pored Monte Carla, ovo jedina staza čije se sekcije koriste u redovnom saobraćaju.

F1 - Maria de Villota - Ova kaciga mi je spasila život

F1 - Maria de Villota - Ova kaciga mi je spasila život

Prošlo je jedanaest meseci od trenutka kada je Maria de Villota, tada test vozač tima Marussia, prilikom testiranja aerodinamičkih komponenti na bolidu, doživela težak udes. Danas je Španjolka svetu pokazala svoju kacigu, koju je u kritičnom momentu imala na glavi...

Rally Saudi Arabia 2025 - Sebastien Ogier
Slika nedelje
Poredak - WRC Vozači
1.S. Ogier293
2.E. Evans289
3.K. Rovanpera256
4.O. Tanak216
5.T. Neuville194
6.T. Katsuta122
7.A. Fourmaux115
8.S. Pajari107