Predstavljamo: Renault Scenic (2012)
Osvežen izgled i novi motori - to su glavne odlike modernizacije modela Renault Scenic i Grand Scenic. Kompaktni francuski MPV tim dobio je moderniji dizajn, a došlo je do promena kod ključnih motorizacija, što će sigurno podržati uspeh modela, koji su za dve godine postojanja u aktuelnoj generaciji, dostigli brojku od 400.000 prodatih primeraka...
Prve fotografije modernizovanog Scenica, objavljene su krajem novembra meseca prošle godine, a zvanična svetska premijera je održana na autosalonu u Briselu, koji je trajao od 12. do 22. januara. Upravo na ovom salonu su otkrivene nove informacije o enterijeru i motorizacijama.
Dizajn
Na prednjem delu automobila uočavamo nove svetlosne grupe sa manje izraženim dizajnom, koje najavljuju novi dizajnerski smer automobila marke Renault, sa ozbiljnijim i elegantnjim linijama. U skladu sa ovim konceptom, promenjeni su i branici, koji su dobili nove lakirane površine i diode za dnevno osvetljenje, koje se nalaze na unutrašnjim stranama svetala za maglu. Naglasak na bočne linije, pomogao je da se smanji efekat visoke karoserije.
Bokove posebno oživljavaju hromirane lajsne, a pozadi je redizajnirana grafika svetlosnih grupa. I dalje ostaje razlika u dizajnu zadnjih svetala - kratki Scenic ima bumerang svetla usmerena ka sredini automobila, a kod modela Grand Scenic bumerang je usmeren ka bokovima automobila. Osveženje serije Scenic predstavljaju i nove booje karoserije: Grenat Red i Majorelle Blue.
Enterijer
U enterijeru osveženog Scenica, najveću novinu predstavljaju kvalitetniji materijali i proširana ponuda obloga i "tapacirunga", a u nekim paketima opreme je dostupan i kožni paket sa Alcantarom. Na nekim tržištima će biti dostupna specijalna oprema Bose, sa vrhunskim audio sistemom. Naravno, tu je i Bluetooth sistem, kao i navigacioni sistem marke TomTom. Armada elektronskih sistema je proširena sistemom Visio. Njegova osnova je kamera na vetrobranskom staklu, instalirana na retrovizor. Ovaj sistem poboljšava noćnu vidljivost, na udaljenosti od 100 metara, i automatski podešava visinu svetala, do brzine od 45 km/h. Takođe, tu je i sistem koji detektuje nepropisno napuštanje saobraćajne trake. Za lakše kretanje na strmim uzbrdicama, tu je i "hill-holder" sistem.
Štedljiviji turbodizel motori Energy
Još u leto, Renault je pod haubu novog Scenica smestio prvi motor nove generacije - 1.6 Energy dCi 130, snage 96 kW. Motor potpuno nove konstrukcija, u ponudi će zameniti motor iste snage, ali zapremine 1,9 litara. Zanimljivo je da novi motor manje zapremine ima za 20 Nm veći obrtni moment (320).
Od januara će mu se pridružiti motor 1.5 Energy dCi 110. Agregat snage 81 kW predstavlja evoluciju dosadašnjeg motora 1.5 dCi. Novi motor ima potpuno novu konstrukciju turbopunjača, novi sistem ubrizgavanja i nove tehnologije za štednju goriva: Stop & Start, novi EGR sa niskim pritiskom rada i varijabilnu pumpu za ulje. Rezultat je smanjenje prosečne potrošnje za 12 %, na 4,1 l/100 km i povećanje maksimalnog obrtnog momenta za 20 Nm, na 260 Nm.
Ponudu turbodizel motora činiće verzije: 1.5 dCi 95, 1.5 dCi 110, 1.5 Energy dCi 110, 1.6 Energy dCi 130, 2.0 dCi 150 i 2.0 dCi 160
Novi benzinski 1.2 Turbo
A, šta znači skraćenica TCe 115? Renault u Scenic premijerno ugrađuje turbo benzinski motor zapremine 1,2 litra, što će se dogoditi u proleće 2012. godine. Novi motor bi trebao za četiri godine da dostigne tržišni udeo od 85 % svih prodatih benzinskih Renault automobila, a motor će postepeno u ponudi naslediti model 1.6 16V. Agregat razvija 85 kW (+4 kW) i maksimalni obrtni moment od 190 Nm (+40 Nm) u rasponu obrtaja od 2.000 do 4.000 o/min. Ovaj motor koristi iskustvo iz Formule 1 (verovali ili ne), što se posebno odnosi na konstrukciju "kvadratnog tipa", kod koje je prečnik i hod klipa iste dužine. Unutrašnja trenja su svedena na minimum. Novi motor je opremljen sistemom direktnom ubrizgavanja goriva u cilindar, sistem varijabilnog vremena otvaranja ventila i sistem Stop & Start.
Ponudu benzinskih motora čine verzije: 1.6 16V 110, 1.6 16V 110 E85, 1.2 Energy TCE 115, 1.4 TCE 130, 2.0 16V 140.
Promena u pondu motora će biti izvršan postepeni, pa će i stari i novi motori u određenom periodu biti u pondui. Za izabrana tržišta, Renault će u modelu Scenic ponuditi turbodizel 2.0 dCi, uparen sa automatskim menjačem.
Renault Scenic - pregled novih motora:
Novi motor | Odlazeći motor | Uvođenje na tržište |
1.6 Energy dCi (96 kW/320 Nm) | 1.9 dCi (96 kW/300 Nm) | Jun 2011 |
1.5 Energy dCi (81 kW/260 Nm) | 1.5 dCi (81 kW/240 Nm) | Januar 2012 |
1.2 Energy TCe (85 kW/190 Nm) | 1.6 16V (81 kW/150 Nm) | Proleće 2012 |
Test modela Renault Grand Scenic 1.9 dCi, možete pogledati klikom na LINK.
Automagazin.rs