Audi je modernizovao Q7 - zvanične informacije i fotografije
Audi je modernizovao svoj luksuzni SUV Q7, kako bi u njega instalirao najmoderniju tehnologiju iz Ingolstadta. U opremi će se naći laserska svetla, ali i hibridni pogon sa elektro-mrežom napona 48 V...
Dizajnerske promene su uzvedene u skladu sa najnovijim trendovima ovog brenda. Prednji deo automobila dobio je detalje koji podsećaju na Audi Q3, a posebno su zanimljive svetlosne grupe. One su standardno opremljeni LED tehnologijom, a vrhunske verzije opremljene su Matrix svetlima sa 24 diode. Za duga svetla asistira laserska tehnologija. Prednja i zadnja svetla su opremljena funkcijom dinamičkih migavaca sa zanimljivom animacijom.
Oslanjanje je standardno opremljeno oprugama, a uz doplatu (ili standardno u verziji sa sedam sedišta) oslanjanje ima vazdušne "jastuke" koji omogućavaju promenu visine u rasponu do 90 milimetara. Na autoputu, visina automobila se automatski smanjuje za 60 milimetara. Osveženi Audi Q7 opremljen je 18-inčnim felnama sa pneumaticima dimenzija 285/35, ali uz doplatu se mogu dobiti i veće felne, čak do 22 inča prečnika. Kočioni diskovi imaju prečnik od 375 mm napred, a pozadi 350 mm.
Za bolju agilnost, uz doplatu se može dobiti sistem upravljanja na svim točkovima, koji u zavisnosti od brzine zaokreće zadnje točkove pod uglom do 5 stepeni, u istom ili smeru suprotnom od prednjih. Novina je reftgwewtgsistem za aktivnu stabilizaciju bočnog naginjanja, koji je do sada bio "rezervisan" samo za top verziju SQ7. Između dve polovine stabilizatora, smešten je kompaktni elektromotor, koji kontriliše naginjanje karoserije uticajem na stabilizatore, koji su odvojeni.
Po uzoru na ostale modele, modernizovani Audi Q7 dobio je unapređeni infotainment MMI touch response sa dva displeja osetljiva na dodir. Praktično sve funkcije se kontrolišu preko displeja, uključujući i klimatizaciju. Serijski je opremljen gornjim centralnim displejom dijagonale 8,8 inča, a pokazivači brzine i broja obrtaja su analogni. Vrhunska verzija ima gornji displej dijagonale 10,1 inča i virtuelnu instrument tablu. Naravno, moguće je dobiti i head-up displej, koji informacije reprodukuje na vetrobranskom staklu.
Sistemi asistencije su podeljeni u dva paketa - Tour i City. Tu su adaptivni tempomat, asistem za vožnju u koloni i održavanje vožnje u kolovoznoj traci. Očekivani, tu je i sistem za prepoznavanje saobraćajnih znakova i asistencije za prestrojavanje i izbegavajuće manevre. U paketu asistencionih sistema City nalazi se asistent za prolazak kroz raskrsnicu, kamera za monitoring oko vozila... Unapređeni Audi Q7 opremljen je mnoštvom senzora, kojima upravlja specijalna jedinica zFAS, koja prikuplja podatke iz pet radarskih senzora, pet kamera i dvanaest ultrazvučnih senzora.
Audi Q7 za modelsku godinu 2020 produžen je za 11 milimetara, na konačnih 5.063 mm, širok je 1.970 mm i visok 1.741 mm. Međuosovinsko rastojanje ostalo je nepromenjeno i iznosi 2.994 mm. Nije promenjena ni zapremina prtljažnika, koja iznosi 865 litara u verziji sa pet sedišta. U serijskoj verziji, vrata prtljažnika se otvaraju električno, a uz doplatu se može dobiti sistem otvaranja vrata prtljažnika pokretom noge ispod zadnjeg branika.
Ponuda motora počinje 6-cilindarskim agregatima. Ispod haube verzije Q7 45 TDI radi 3.0-litarski turbodizel snage 170 kW (231 KS) i maksimalnog obrtnog momenta 500 Nm. Za ubrzanje iz mesta do 100 km/h potrebno mu je 7,1 sekunda i postiže maksimalnih 229 km/h. Snažnija dizelska verzija nosi oznaku Q7 50 TDI i pokreće je motor iste zapremine, koji razvija 210 kW (286 KS) i 600 Nm. Za ubrzanje iz mesta do 100 km/h treba mu samo 6,3 sekunde, a sposoban je da postigne maksimalnih 241 km/h. Benzinske verzije reprezentuje model Q7 55 TFSI. Pokreće ga šestocilindarski 3.0-litarski agregat maksimalne snage 250 kW (340 KS) i maksimalnog obrtnog momenta 500 Nm. Do "stotke" mu treba manje od 6 sekundi, a maksimalna brzina elektronski je ograničena na 250 km/h. Sve verzije su opremljene osmostepenim automatizovanim menjačem i sistemom pogona na sve točkove quattro.
Sve pogonske jedinice opremljene su elektro-mrežom napona 48 V, kojim se potrošnja smanjuje za 0,7 litara na 100 pređenih kilometara. Glavna komponenta ovog sistema je remenom pokretan starter-generator RSG. Kada automobil usporava, on prikuplja kinetičku energiju, koju transformiše u električnu, a zatim je pohranjuje u akumulatore. Kada vozač, pri brzini od 55 do 160 km/h, skloni nogu sa papučice gasa, pogonski sistem automatski prelazi u režim rekuperacije energije, a automobil nastavlja kretanje po inerviji. Konvencionalni motor može biti deaktiviran u trajanju do 40 sekundi.
Automagazin.rs