AutoMAGAZIN - Intervju

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: Toyota C-HR 2.0 Hybrid (HEV) GR SPORT (FOTO)

Testirali smo: Toyota C-HR 2.0 Hybrid (HEV) GR SPORT (FOTO)

Još jednom smo se susreli oči u oči sa novom Toyota C-HR, za čijim volanom se osećate više kao u kupeu nego u nekom crossoveru...

Pogledajte fotogaleriju:  Toyota C-HR 2.0 Hybrid (HEV) GR SPORT.

 

O dizajnu druge generacije modela C-HR već smo puno toga rekli. Najvažnije je to, da nastavlja originalnu siluetu, koja je sada još izraženija i originalnija. Ovaj automobil je nemoguće na ulici pomešati sa nekim drugim automobilom i ne morate biti dobar poznavalac automobila marke Toyota, da biste znali o kojem modelu je reč. Već sa par stotina metara udaljenosti, možete sa sigurnošću reći: "To je to, ovo je C-HR!" Nova generacija modela Toyota C-HR izgleda kao koncept, koji je direkt sa izložbenog štanda sišao na put. Naš test automobil imao je karoseriju sa crnim krovom, na kojoj se crna boja produžava na zadnji deo automobila. Na zadnjem delu automobila, između zadnjih svetala, nalazi se svetleći natpis Toyota C-HR. Ovaj detalj ne nalazi se samo na višim nivoima opreme, već ga ima svaki model u standardnoj opremi. Palac nagore za Toyotu.

Testirali smo: Toyota C-HR 2.0 Hybrid (HEV) GR SPORT (FOTO)

Toyota C-HR više izgleda kao atraktivni kupe nego kao crossover. Dizajnerski posmatrano, izgleda kao Prius na štiklama :-)

 

Toyota C-HR je razvijen posebno za evropske kupce, što se vidi na svakom delu automobila. U enterijeru pažnju privlači instrument tabla od 12,3 inča sa sadržajem koji je moguće personalizovati. U sredini se nalazi displej multimedijalnog sistema osetljiv na dodir dijatonale 8 ili 12,3 inča, u zavisnosti od nivoa opreme. "Naš" test automobil mogao se pohvaliti paketom opreme GR Sport, u kojem je Toyota Touch displej od 12,3 inča deo standardne opreme. Sistem bežičnog preslikavanja mobilnog telefona je standardan kod obe verzije displeja. Navigacioni sistem koisti Cloud podatke u realnom vremenu, tu je i "on-the-air" ažuriranje software-a, ambijentalno osvetljenje sa 64 boje...

 

Pogledajte: Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D (FOTO).

Testirali smo: Toyota C-HR 2.0 Hybrid (HEV) GR SPORT (FOTO)

Nakon što otključate automobil, iz vrata će se diskretno pojaviti "kvake" za otvaranje vrata. Nakon zatvaranja i ubacivanja menjača u mod D, ručke se vraćaju ponovo u vrata. 

 

Sedišta su sportska, izgledaju sjajno i izvedena su u kombinaciji kože i Alcantare. Kao kod nove generacije Priusa, volan je značajno smanjen. Razlog je infracrveni senzor u volanu, koji u određenim verzijama detektuje pažnju vozača. Moramo da pohvalimo ovaj sistem, koji će vam sigurno pomoći da prečesto gledate u telefon ili druge eksterne uređaje. Istovremeno, sistem "tera" vozača da volan drži pravilno i sa obe ruke. Osvetljenje u automobilu je sinhronizovano sa klima uređajem, kao i sistemom upozorenja na automobil koji se prilbližava otpozadi prilikom otvaranja vrata... Tokom dana, boja osvetljenja se menja od svetlih jutarnjih nijansi do opuštenih večernjih tonova, a vozač može izabrati jednu od 14 programiranih tema. Međutim, i pored visoke digitalizacije, C-HR je ostao automobil orjentisan na vozača.

 

Pogledajte:  TEST - Toyota Highlander 2.5 Hybrid i-AWD (FOTO).

Testirali smo: Toyota C-HR 2.0 Hybrid (HEV) GR SPORT (FOTO)

Iako je naš test vozač visok 196 centimetara, on nije imao zamerke na prostoranost u kabini.

 

Vozač se oseća ušuškano i imate osećaj kao da se nalazite u automobilu iz premium segmenta. Pomeranjem prozora unazad, inženjeri su uspeli da smanje osećaj skučenosti u zadnjem delu automobila, koji je bio prisutan kod prethodnika. Takođe, otvor za ulazak u automobil je povećan, posebno u oblasti glave, što značajno olakšava ulazak i izlazak iz automobila.

 

Pogledajte:  Toyota C-HR 2.0 Plug-in Hybrid (PHEV) - FOTO.

Testirali smo: Toyota C-HR 2.0 Hybrid (HEV) GR SPORT (FOTO)

Pokazivači ispred vozača su potpuno digitalizovani i sve se prijazuje na velikim displejima. 

 

Za razliku od prethodnog C-HR, koji je bio Plug-in hybrid, novi automobil koji smo imali na testu bio je samopunjivi full hybrid 2.0 HEV u paketu opreme GR Sport. Maksimalna snaga benzinskog motora iznosi 112 kW (152 KS), a uspešno mu asistira elektromotor maksimalne snage 83 kW, tako da maksimalna snaga hibridnog sistema iznosi 145 kW (197 KS). Kao što smo već pisali, tehnika je u odnosu na prethodnika unapređena, snaga je veća a masa manja. Kompresioni odnos motora iznosi 14:1 Nove su o baterije - Li-Ion, koje su smeštene ispod zadnjeg sedišta i koje zahvaljujući kompaktnijim dimenzijama, teže samo 1,5 kg manje nego kod prethodnika a imaju za 14 % veći potencijal.

Testirali smo: Toyota C-HR 2.0 Hybrid (HEV) GR SPORT (FOTO)

Paket opreme GR Sport krase i atraktivna sedišta, koja izgledaju sjajni i odlično drže telo u krivinama. 

 

Za jedan hibridni automobil, dinamika je na zavidnom nivou. O tome svedoči i podatak, da mu je za disciplinu iz stanja mirovanja do "stotke" potrebno samo 8,1 sekunda. Ponašanje pogonskog sklopa tokom ubrzanja je tipično za hibridne automobile marke Toyota. Automobil je opremljen kontinualnim e-CVT menjačem, koji ima jedan planetarni stepen prenosa i menja odnos obrtaja između ulaznog i izlaznog pomoću drugog, pomoćnog elektromotora.


U praksi, to znači da nemate virtuelne stepene prenosa, tako da se morate naviknuti na takozvani "efekat blendera" tokom ubrzanja. Kada pritisnete papučicu gasa do poda, obrtaji motora skoče do maksimuma i tamo ostaju dok ne skinete nogu sa pedale gasa. U gradskoj vožnji je pravo uživanje voziti automobil, jer elektromotor obrtnog momenta 206 Nm obezbeđuje brze startove sa raskrsnica. Potrošnja u gradskom saobraćaju se kretala oko 5 l/100 km, dok se u otvorenom saobraćaju potrošnja popela na oko 6,5 l/100 km. To znači da Toyota odlično upravlja električnom energijom i rekuperacijom. Ukupno smo na našem sedmodnevnom testu zabeležili prosečnu potrošnju od 5,8 litara.

Testirali smo: Toyota C-HR 2.0 Hybrid (HEV) GR SPORT (FOTO)

Prostor na zadnjim sedištima je skroman, ali i dalje dovoljan za potrebe jedne mlade porodice.

 

Oslanjanje Toyota C-HR je nezavisno na svim točkovima, što mu značajno pomaže u povećanju stabilnosti. U krivinama, automobil se čvrsto drži zadate putanje kretanja, upravljački sistem je precizan i odlično podešen. Potrebno je samo dva i po okreta volana, da bi se točkovi skrenuli iz jednog krajnjeg položaja u drugi. Putnici se osećaju ušuškano, oslanjanje uspešno filtrira poprečne neravnine na putu, a ono što smo primetili je nešto bučniji prelazak preko rupa na putu, jer su na automobilu bili točkovi prečnika 19 inča.

Testirali smo: Toyota C-HR 2.0 Hybrid (HEV) GR SPORT (FOTO)

Dinamika u vožnji je na zavidnom nivou. 

 

Toyota C-HR nije automobil koji se nameće niskom cenom. Ovo je gradski crossover, koji bez problema možemo svrstati u premium kategoriju. Kada bi na automobilu bio logo Lexus, niko se ne bi mogao bilo šta zameriti. Toyota C-HR u Srbiji je trenutno na akcijskoj ponudi, jer umesto 33.990 za baznu verziju sa motorom 1.8 Hybrid (HEV) i C-Enter paketom opreme, potrebno je platiti 29.990 evra. Za atraktivni i vrhunski opremljeni Toyota C-HR 2.0 Hybrid GR Sport, kakav smo imali na testu, potrebno je platiti 43.900 evra.

 

Više o modelu Toyota C-HR, pogledajte klikom na LINK.

Testirali smo: Toyota C-HR 2.0 Hybrid (HEV) GR SPORT (FOTO)

 

Toyota C-HR 2.0 Hybrid (HEV)  
 Tip motora:  Benzinski + elektromotor
 Broj cilindara / ventila:  4 / 16
 Zapremina motora (cm³):  1.987
 Maksimalna snaga (kW / o/min):  112 / 6.000
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  190 / 1.750
Maksimalna snaga pogonskog sistema KS (kW)   197 (145)
Performanse  
 Maksimalna brzina (km/h):  180
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):  8,1
 Potrošnja L/100 km (test prosek):  5,8
Dimenzije  
 Zapremina prtljažnika (L):  348 / 
 Zapremina rezervoara (L):  43
 Masa automobila / nosivost (kg):  1.575
 Dimenzije pneumatika:  225 / 50 R19
 Dužina automobila (mm):  4.362
 Širina automobila (mm):  1.832
 Visina automobila (mm):  1.564
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2.640
 Cena osnovne verzije (€):  29.990

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

Web: www.toyota.rs

 

 

Foto: Milomir Bošković / Aleksandar Sarić
Pripremio: Automagazin.rs

Miloš Komnenović: Kriza može biti šansa za uspeh

Miloš Komnenović: Kriza može biti šansa za uspeh

Da se uspešno može poslovati i u uslovima krize, pokazuje nam kompanija Komnenović Auto, koja je prošle godine zabeležila najveće učešće u prodaji na domaćem automobilskom tržištu. Međutim, tu se ne zaustavlja. "U skladu sa teorijom da kriza može biti i šansa za uspeh, odlučili smo da otvorimo novi prodajni salon na Novom Beogradu." - otkrio nam je generalni direktor kompanije Komnenović Auto, gospodin Miloš Komnenović.

Intervju: Percy Lemaire - vođa za razvoj pneumatika Goodyear

Intervju: Percy Lemaire - vođa za razvoj pneumatika Goodyear

Prodaja vozila visokih performansi u Evropi i dalje vrtoglavo raste. Zato i segment pneumatika vrhunskih performansi (UHP) u gumarskoj industriji najbrže raste. Pošto su čak i u kategoriji 'porodičnih limuzina' vozila sve veća, teža i brža, raste potražnja pneumatika koji mogu da zadovolje zahteve tako teških i snažnih automobila...

Ekskluzivno: Gabor Saghmeister o reliju Dakar

Ekskluzivno: Gabor Saghmeister o reliju Dakar

Ovih dana u Beogradu je bio naš motokros šampion i učesnik Dakar relija, Gabor Saghmeister. Sa asistentom mehaničara i fotoreporterom, Markom Kopunovićem, učestvovao je u jubilarnoj, 400-toj TV emisiji "Start", koju uređuje Đorđe Đenić, a potom je ekskluzivno za Automagazin portal odgovorio na nekoliko pitanja...
Đorđe Đenić - Moj svet brzine

Đorđe Đenić - Moj svet brzine

Nedavno je obeležena 70-godišnjica od jedine trke Formule 1 u Beogradu, a nedavno je iz štampe izašlo i dopunjeno izdanje knjige "Moj svet brzine", novinara Đorđa Đenića, koji već više od četiri decenije prati zbivanja u automobilskom sportu. Ekskluzivno za Automagazin portal, objavljujemo priču čoveka koji je prvi opširno otvorio temu Grand Prix trke oko Kalemegdana, 1939. godine...
Autosport: Vojislav Lekić:  ’’Probaću i reli!’’

Autosport: Vojislav Lekić: ’’Probaću i reli!’’

Iskustvom vožnje na svetski poznatim trkačkim stazama ne može se pohvaliti puno sportskih vozača iz naše zemlje. Jedan od retkih naših automobilista, koji je prvo iskustvo i takmičarske kilometre započeo na stazama kao što su Valelunga i Monza, jeste Vojislav Lekić, aktivan učesnik u prvenstvu Srbije u trkama na kružnim stazama...
Rally - Dražen Ćurić: ”FIA uništava reli sport!“

Rally - Dražen Ćurić: ”FIA uništava reli sport!“

Idejni tvorac reli takmičenja zanimljivog koncepta, gospodin Dražen Ćurić, ekskluzivno za Automagazin portal, otkriva svoje stavove o trenutnom stanju reli sporta u našem regionu. Popularni Ćura, razloge o padu atraktivnosti reli sporta vidi u potezima Svetske Auto Federacije, ali nije poštedeo ni čelnike lokalnih automobilskih saveza, kao ni srpske organizatore i vozače...
Intervju - Vladan Petrović - reli šampion Srbije

Intervju - Vladan Petrović - reli šampion Srbije

Eklskluzivno za Automagazin, aktuelni šampoin Srbije u reliju, vozač tima "OMV Rally Team Serbia", Vladan Petrović, otkriva svoje utiske sa prve trke u novom automobilu, komentariše stanje u domaćem reli sportu, predlaže nova rešenja i otkriva svog favorita u Svetskom Reli Šampionatu...
Intervju - Miloš Pavlović, World Series Renault

Intervju - Miloš Pavlović, World Series Renault

Eksluzivno za Automagazin, Miloš Pavlović, jedini Srbin koji poseduje Formula 1 licencu, govori o prošloj sezoni i planovima za predstojeću godinu. Planove nam otkriva as koji u Renault World Series na najbolji način prezentuje našu zemlju i čiji uspesi znače mnogo za popularizaciju auto sporta u Srbiji.
12
Porsche Cayenne Turbo Electric (2026)
Slika nedelje