AutoMAGAZIN - Intervju

Najnovije vesti iz auto industrije

Šta nam to sprema Ferrari? Stiže Elettrica, prvi električni model u istoriji ovog proizvođača

Šta nam to sprema Ferrari? Stiže Elettrica, prvi električni model u istoriji ovog proizvođača

Prvi električni Ferrari u bogatoj istoriji ovog proizvođača, proizvodiće se u Maranellu, pored modela sa konvencionalnim pogonom...

Pogledajte: Italijanski karabinijeri su dobili nove službene automobile.

 

Već sledeće godine na tržište stiže prvi električni Ferrari u istoriji. Italijanski proizvođač je već započeo da otkriva tehniku ovog električnog snagatora. Ono što Ferrari ističe, jeste činjenica da je automobil razvijen sopstvenim snagama i ono što je još važnije, proizvodnja će se oslanjati na sopstvene kapacitete. Time je ovaj slavni proizvođač super-sportskih automobila žaleo da smanji zavisnost od eksternih snabdevača. Kompletna arhitektura automobila se već nalazi u produkcijskoj formi.

Šta nam to sprema Ferrari? Stiže Elettrica, prvi električni model u istoriji ovog proizvođača

Automobil je razvijen od "nule", na praznom listu papira. 

 

Italijani još nisu objavili kako će izledati prvi električni model, ali ako je suditi prema aktuelnim nezvaničnim informacijama, u pitanju je SUV. Iz Ferrarija ističu da je ova odluka doneta na osnovu jednog opsežnog istraživanja, koje je pokazalo da bi njegovi vlasnici želeli da podele brzinu i iskustva vožnje sa prijateljima i porodicom, zbog čega će novi model imati četvoro vrata.


Ferrari sada već zvanično svoj novi model naziva Elettrica, bar u aktuelnoj fazi. Zanimljivo je da njegov dizajn nije razvijen u sopstvenom studiju, već su kontaktirali nepoznate dizajnere iz Sjedinjenih Američkih Država. U Ferrariju kažu, da se pretpostavlja da je novitet toliko inovativan, da je bio potreban i nazavisan pogled na dizajn.

Šta nam to sprema Ferrari? Stiže Elettrica, prvi električni model u istoriji ovog proizvođača

Zadnji pomoćni ram je najveći aluminijumski odlivak koji je Ferrari ikada napravio. Na fotografiji možemo videti i delove aktivnog oslanjanja.

 

"in house"

 

Ono što je posebno istaknuto, jeste činjenica da Ferrari nije tražio partnere prilikom razvoja svog prvog električnog automobila, već je odlučio da se osloni isključivo na sopstvene snage. Da bi ovaj projekat bio moguć, Ferrari je najpre izgradio svoju E-zgradu, gde se proizvode baterije, baterijski moduli, elektromotori i druge električne komponente ovog automobila. Naravno, glavni razlog za ovu strategiju je težnja ka dugoročnoj održivosti, koja danas očigledno nije moguća sa spoljnim dobavljačima.


Nakon zvaničnog predstavljanja automobila, koje bi trebalo da se održi sredinom 2026. godine, fabrika će početi serijsku proizvodnju, paralelno sa svoim modelima koje pokreću motori sa unutrašnjim sagorevanjem. Novi model će biti običan serijski automobil, bez ograničenja u broju proizvedenih jedinica i svi će moći da ga kupe. Naravno, ne svi, već samo oni sa dubljim džepom :-)

Šta nam to sprema Ferrari? Stiže Elettrica, prvi električni model u istoriji ovog proizvođača

Poseban izazov bio je razvoj elektromotora. Ferrari je želeo sve da razvijem sopstvenim znanjem i potpuno nezavisno.

 

Ferrari Elettrica će biti baziran na sopstvenoj arhitekturi od 800 V i imaće četiri nezavisna elektromotora, u svakom točku po jedan. Izlazna snaga pogonskog sistema iznosiće oko 735 kW (1.000 KS) za ubrzanje iz mesta do 100 km/h potrebno mu je samo 2,5 sekundi i možemo očekivati maksimalnu brzinu od 310 km/h. U Ferrariju ističu, da će zahvaljujući baterijama kapaciteta 122 kWh automobil biti sposoban da pređe 530 kilometara sa jednim kapacitetom baterije.


Jedna zanimljivost dolazi direktno iz fabrike. Bilo je pitanje, kako će inženjeri uspeti da pričvrste permanente magnete na rotore elektromotora - prednji može da podnese 30.000 o/min dok zadnji 25.500 o/min. Na tržištu ne postoji lepak koji bi tržao magnete na mestu, pa su inženjeri u saradnji sa F1 timom razvili specijalne karbonske čaure, koje potiskuju rotore i koriste se za konstantno povlačenje magneta na mesto koje je predviđeno.

Šta nam to sprema Ferrari? Stiže Elettrica, prvi električni model u istoriji ovog proizvođača

I razvoj zvuka imao je sopstveni put razvoja.

 

 Automobil će imati simulirani zvuk, ali neće to biti simulacija zvuka motora sa unutrašnjim sagorevanjem, već će biti inspirisan električnim gitarama. Sistem koristi senzor za monitoring ubrzanja u motorima i detektuje rezonancije i vibracije, koje se prenose na spoljašnje i unutrašnje zvučnike, a zvuk se može pojačati ili smanjiti.


Ovaj sistem se zove Live Vehicle Language i emitovaće "prirodni" zvuk koji se širi unutar elektromotora, ali koji obično ne izlazi iz kućišta. Biće interesantno doživeti ovo iskustvo zvuka najnovijeg električnog Ferrarija.

Šta nam to sprema Ferrari? Stiže Elettrica, prvi električni model u istoriji ovog proizvođača

Inženjeri tvrde da su prvi put u istoriji dinamiku automobila mogli da kontrolišu u svim pravcima: vertikalnu osu upravljanja aktivne šasije, poprečnu osu upravljanja na svim točkovima, uzdužnu osu, dinamiku preko 4 elektromotora...

 

Još 12-cilindarskim modelom Purosangue, Ferrari nam je pokazao da ume da napravi SUV, koji krase vrhunske vozne osobine. Elektro pogon je inženjerima ostavio više prostora za razvoj i sada se ova oblasti diže na viši nivo. Za Ferrari Elettrica razvijen je potpuno novo aktivno oslanjanje, koj funkcioniše pod naponom od 48 V. Sistem aktivno podešava oslanjanje, aktivno upravljanje zadnjim točkovima i kočioni sistem sa karbon-keramičkim diskovima. Najnovije oslanjanje je za 20 procenata brže od onog koje se nalazi u hibridnom Ferrari F80.

Šta nam to sprema Ferrari? Stiže Elettrica, prvi električni model u istoriji ovog proizvođača

Ferrari je napravio potpuno novu E-zgradu, u kojoj će se proizvoditi samo komponente elektro-sistema. 

 

Ferrari je za model Elettrica razvio i potpuno novi software za izbor režima vožnje: Range, Tour i Performance. Neće nedostajati ni "plugice" iza volana, ali ne da bi služile kao virtuelni menjač, već će se koristiti za regulaciju obrtnog momenta u pet stepeni.


Ferrari ističe, da će prvi elektro automobil u istoriji ponuditi iskustvo vožnje kao i drugi sportski automobili iz game.

Šta nam to sprema Ferrari? Stiže Elettrica, prvi električni model u istoriji ovog proizvođača

Ferrari nije zvanično potvrdio, da će se prvi elektromobil u istoriji zvati Elettrica. Moguće je, da će serijski automobil nositi neko drugo ime.


Pripremio: Automagazin.rs
Foto: Ferrari

Miloš Komnenović: Kriza može biti šansa za uspeh

Miloš Komnenović: Kriza može biti šansa za uspeh

Da se uspešno može poslovati i u uslovima krize, pokazuje nam kompanija Komnenović Auto, koja je prošle godine zabeležila najveće učešće u prodaji na domaćem automobilskom tržištu. Međutim, tu se ne zaustavlja. "U skladu sa teorijom da kriza može biti i šansa za uspeh, odlučili smo da otvorimo novi prodajni salon na Novom Beogradu." - otkrio nam je generalni direktor kompanije Komnenović Auto, gospodin Miloš Komnenović.

Intervju: Percy Lemaire - vođa za razvoj pneumatika Goodyear

Intervju: Percy Lemaire - vođa za razvoj pneumatika Goodyear

Prodaja vozila visokih performansi u Evropi i dalje vrtoglavo raste. Zato i segment pneumatika vrhunskih performansi (UHP) u gumarskoj industriji najbrže raste. Pošto su čak i u kategoriji 'porodičnih limuzina' vozila sve veća, teža i brža, raste potražnja pneumatika koji mogu da zadovolje zahteve tako teških i snažnih automobila...

Ekskluzivno: Gabor Saghmeister o reliju Dakar

Ekskluzivno: Gabor Saghmeister o reliju Dakar

Ovih dana u Beogradu je bio naš motokros šampion i učesnik Dakar relija, Gabor Saghmeister. Sa asistentom mehaničara i fotoreporterom, Markom Kopunovićem, učestvovao je u jubilarnoj, 400-toj TV emisiji "Start", koju uređuje Đorđe Đenić, a potom je ekskluzivno za Automagazin portal odgovorio na nekoliko pitanja...
Đorđe Đenić - Moj svet brzine

Đorđe Đenić - Moj svet brzine

Nedavno je obeležena 70-godišnjica od jedine trke Formule 1 u Beogradu, a nedavno je iz štampe izašlo i dopunjeno izdanje knjige "Moj svet brzine", novinara Đorđa Đenića, koji već više od četiri decenije prati zbivanja u automobilskom sportu. Ekskluzivno za Automagazin portal, objavljujemo priču čoveka koji je prvi opširno otvorio temu Grand Prix trke oko Kalemegdana, 1939. godine...
Autosport: Vojislav Lekić:  ’’Probaću i reli!’’

Autosport: Vojislav Lekić: ’’Probaću i reli!’’

Iskustvom vožnje na svetski poznatim trkačkim stazama ne može se pohvaliti puno sportskih vozača iz naše zemlje. Jedan od retkih naših automobilista, koji je prvo iskustvo i takmičarske kilometre započeo na stazama kao što su Valelunga i Monza, jeste Vojislav Lekić, aktivan učesnik u prvenstvu Srbije u trkama na kružnim stazama...
Rally - Dražen Ćurić: ”FIA uništava reli sport!“

Rally - Dražen Ćurić: ”FIA uništava reli sport!“

Idejni tvorac reli takmičenja zanimljivog koncepta, gospodin Dražen Ćurić, ekskluzivno za Automagazin portal, otkriva svoje stavove o trenutnom stanju reli sporta u našem regionu. Popularni Ćura, razloge o padu atraktivnosti reli sporta vidi u potezima Svetske Auto Federacije, ali nije poštedeo ni čelnike lokalnih automobilskih saveza, kao ni srpske organizatore i vozače...
Intervju - Vladan Petrović - reli šampion Srbije

Intervju - Vladan Petrović - reli šampion Srbije

Eklskluzivno za Automagazin, aktuelni šampoin Srbije u reliju, vozač tima "OMV Rally Team Serbia", Vladan Petrović, otkriva svoje utiske sa prve trke u novom automobilu, komentariše stanje u domaćem reli sportu, predlaže nova rešenja i otkriva svog favorita u Svetskom Reli Šampionatu...
Intervju - Miloš Pavlović, World Series Renault

Intervju - Miloš Pavlović, World Series Renault

Eksluzivno za Automagazin, Miloš Pavlović, jedini Srbin koji poseduje Formula 1 licencu, govori o prošloj sezoni i planovima za predstojeću godinu. Planove nam otkriva as koji u Renault World Series na najbolji način prezentuje našu zemlju i čiji uspesi znače mnogo za popularizaciju auto sporta u Srbiji.
12
Toyota Hilux BEV (2026)
Slika nedelje