Test: Mini Aceman SE

Kako izgleda MINI rođen u eri TikToka, električne mobilnosti i ugljenične neutralnosti? Odgovor je pred nama...
Krajem 2024. godine MINI je koncept modela Aceman, koji je privukao veliku pažnju svetske automobilske javnosti, pretvorio u serijski model. Pred nama je električni crossover, koji jasno pokazuje da budućnost brenda MINI nije orjentisana samo na nostalgiju i legendarne dizajnerske linije, već i na vrhunsku tehnologiju.
Pogledajte fotogaleriju: Mini Aceman SE - Test 2025.
Mini Aceman je još jedan novi model ovog brenda sa petora vrata, posle modela Mini Cooper i Mini Countryman. On je u ponudi zamenio ne tako uspešni Clubman, ali umesto produženog hatchback-a, to je sada električni Crossover sa vlastitim imenom i autonomnom pozicijom u hijerarhiji ovog proizvođača.

Njegova pripadnost porodici crossover-a pojačana je nešto višim klirensom i masivnim zaštitama na blatobranima, dok je njegov avanturistički duh podržan izraženim krovnim šinama.
Pogledajte: Toyota C-HR 2.0 Plug-in Hybrid (PHEV) - FOTO.
Mini ni kod modela Aceman nije želeo da se odrekne svog identiteta i već na prvi pogled je jasno da je ispred nas Mini. Međutim, za razliku od modela Cooper, koji je zadržao tradicionalne okrugle oblike farova, Aceman je krenuo u pravcu oštrih linija i trapezoidnih svetlosnih linija. Po svojim dimenzijama, Mini Aceman je veći od modela Cooper, a manji od Countrymana. Meri dužinu od 4.079 milimetara, međuosovinsko rastojanje iznosi 2.606 milimetara.

Zahvaljujući LED tehnologiji, prednje svetlosne grupe su konfigurabilne. U režimu dnevnih svetala moguće je izabrati jedan od tri stila svetlosnog potpisa, što vam omogućava da se izdvojite od ostalih.
Enterijer modela MINI Aceman je digitalizovan, razigran, pa možemo reći i odvažan. Možemo to nazvati harizmatičnom jednostavnošću. Ispred vozača nema praktično ništa, a centralni element instrument table je kružni OLED displej prečnika 240 mm. Mini operativni sistem 9 omogućava intuitivnu kontrolu brojnih funkcija vožnje dodirom ili glasom preko asistenta "Hey Mini!". Na primer, dodirom na prikaz brzine, otvara se veliki pokazivač brzine preko celog displeja. Mini Interaction Unit nudi iskustvo upravljanja funkcijama, koje možemo uporediti sa onim što imamo na pametnim telefonima. Sistem radi savršeno stabilno, agilno, grafika je odlična.
Pogledajte: Test - Lexus LBX 1.5 Hybrid.

Automobil iz svih uglova izgleda mišićavo i prepoznatljivo. I već na prvi pogled je jasno da je ovo Mini.
Posebnu pohvalu zaslužuje ambijentalno osvetljenje. Prostor je povećan ekonomično dizajniranim unutrašnjim panelima vrata i ravnim bočnim stranama karoserije. Kada smo kod vrata, recimo i to da se njihovim zatvaranjem oseća kvalitet i robusnost. Kada zatvorite vrata na automobilu, subjektivni utisak je kao da sedite u automobilu više klase, čuje se tup udarac i oseća se njihova težina. To smo od Mini-ja i očekivali, robusno i moćno. Automobil nudi dosta prostora, kako na prednjim, tako i na zadnjim sedištima. Prtljažnik meri zapreminu od 300 litara, dok se preklapanjem naslona zadnjih sedišta njihova zapremina povećava na maksimalnih 1.005 litara.
Pogledajte: Novi BMW serije 5 (2024) stigao u Srbiju - prvi naši utisci.

Sedišta su vrhunski oblikovana, odlično drže telo u krivinama, a kvalitet materijala opravdava epitet premium.
Materijali u enterijeru su vrhunskog kvaliteta i filigranski precizne izrade, što smo od premium brenda, kakav je Mini, i očekivali. Na prednjim sedištima nudi puno mesta u svim smerovima, dok na zadnjim sedištima nema puno rezerve za odrasle putnike. S obzirom da je Mini Aceman namenjen mlađim porodicama, onda možemo reći da su inženjeri napravili odličan posao.
Pogledajte: Testirali smo: BMW iX xDrive40 (FOTO).
Za razliku od ostalih modela u ponudi, Aceman je dostupan isključivo kao čist elektromobil. U Srbiji je dostupan u verzijama Aceman E (135 kW, 290 Nm), zatim Aceman SE (160 kW, 330 Nm) i u top verziji John Cooper Works E, koji razvija snagu od čak 190 kW i maksimalni obrtni moment od 350 Nm.

U enterijeru vlada mir i savršena jednostavnost.
"Naš" test automobil bio je verzija srednje snage - Aceman SE. Dinamika Aceman SE je veoma dobra - za ubrzanje iz stanja mirovanja do 100 km/h potrebno mu je samo 7,1 sekunda, a trakcija je za svaku pohvalu, iako je Aceman dostupan isključuvo sa pogonom na prednje točkove. Maksimalna snaga od 160 kW dostupna je pri 7.000 o/min, dok je maksimalni obrtni moment od 330 Nm dostupan u širokom rasponu od 50 do 4.500 o/min. Autonomija je za svakodnevnu urbanu upotrebu više nego dobra, a moramo da priznamo da nas je auto prijatno iznenadio i na dužim međugradskim putovanjima. Baterija je kapaciteta 49,2 kWh (bruto kapacitet 54,2 kWh) i moguće je puniti jednosmernom strujom (DC) snagom od 95 kW, dok je na AC sistemu moguće punjenje snagom 11 kW. Za punjenje od 10 % do 80 % kapaciteta baterije potrebno je oko pola sata.

Grafika displeja je odlična, kao i brzina odaziva.
To je na papiru, a kako "stvar" funkcioniše u praksi, uverili smo se tako što smo se s Mini Aceman SE uputili iz Beograda ka planini Tari. Putni kompjuter je u Beogradu pokazao, da sa skoro punim baterijama možemo preći nešto više od 300 kilometara (proizvođač obećava autonomiju od 394 km). To je podatak koji smo isprobali u praksi i koji možemo potvrditi. Nakon oko 190 pređenih kilometara, preko dva planinska prevoja (Povlen i Tara), na kojima su temperature bile ispod nultog podeoka Celzijusove skale, na displeju je stajalo da možemo preći još oko 100 kilometara. Mini je i u oblasti baterija uradio odličan posao. Potrošnja na našem testu kretala se od 15 do 20 kWh na 100 pređenih kilometara, u zavisnosti od stila i uslova vožnje.

Podaci se prikazuju minimalističkim stilom, a hardverska kontrola pruža pristup najčešće korišćenim funkcijama. Displej ima toliko mogućnosti, da ga možemo uporediti sa najmodernijim pametnim telefonima.
Mini je, i pored toga što je Aceman dostupan samo kao elektromobil, zadržao osnovne karakteristike u vožnji. To znači vrhunska preciznost, agilnost i "ležanje na putu". Koncepcija "točak na svaki ćošak" je zadržana i auto se u krivinama oseća kao riba u vodi. Ono na šta je potrebno obratiti posebnu pažnju, jeste velika masa automobila (preko 1.700 kilograma), što se u određenim krivudavim sekcijama itekako oseća za volanom. Mini se u vožnji odlično ponaša, ali u nešto oštrijoj vožnji treba biti pažljiviji zbog velike mase. Fiziku je nemoguće pobediti. Oslanjanje nije preterano mekano, ali uspešno filtrira neravnine i rupe na putu. Za tehniku, Mini inženjeri od nas dobijaju još jedan palac nagore.
I na kraju cena. Mini nije jeftin automobil. Model Aceman je u Srbiji dostupan u tri verzije: verzija E dostupna je po ceni od 39.310 evra, dok je za verziju SE, koju smo imali na testu, potrebno izdvojiti 41.970 evra. Iako je za mnoge opcije potrebno dodatno doplatiti, Mini u ponudi ima različite pakete, koji se kupcima mogu itekako isplatiti.
Više o modelu Mini Aceman možete pogledati klikom na LINK.

| MINI Aceman SE | |
| Tip motora: | Elektro motor |
| Broj cilindara / ventila: | - |
| Zapremina motora (cm³): | - |
| Maksimalna snaga (kW / o/min): | 160 / 5.000 |
| Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min): | 795 / 50 - 4.500 o/min |
| Performanse | |
| Maksimalna brzina (km/h): | 171 |
| Ubrzanje 0-100 km/h (s): | 7,1 |
| Potrošnja kWh/100 km (test prosek): | 17,4 |
| Dimenzije | |
| Zapremina prtljažnika (L): | 300 / 1.005 |
| Zapremina rezervoara (L): | - |
| Masa automobila / nosivost (kg): | 1.710 / 525 |
| Dimenzije pneumatika: |
225 / 45 R18 |
| Dužina automobila (mm): | 4.079 |
| Širina automobila (mm): | 1.754 |
| Visina automobila (mm): | 1.514 |
| Međuosovinsko rastojanje (mm): | 2.606 |
| Cena modela MINI Aceman SE | 41.970 |
Fotografije možete pogledati klikom na LINK.
Web: www.mini.rs
Foto: Milomir Bošković
Aleksandar S.
Automagazin.rs

