AutoMAGAZIN

WRC Rally Japan 2025

Najnovije vesti iz auto industrije

Kia slavi dve decenije fabrike u Slovačkoj

Kia slavi dve decenije fabrike u Slovačkoj

Dvadeset godina od postavljanja kamena temeljca fabrike u Žilini Kia ponosno deli sećanja na izuzetan put koji predstavlja uspešnu priču ne samo o kompaniji nego i o celom regionu...

Kia slavi dve decenije fabrike u Slovačkoj

Svečanost povodom začetka izgradnje fabrike održana je u aprilu 2004. u Teplički nad Váhom, a tom događaju prisustvovali su najviši predstavnici grupacije Hyundai Motor Group (Kijine matične kompanije koju čine sestrinski brendovi Kia, Hyundai i Genesis), korporacije Kia, tadašnji ministar privrede Republike Slovačke i vodeći predstavnici grada Žilina.


Žilina: ubrzano širenje Kije u Evropi


Izgradnja fabrike započeta je u jesen 2004. i trajala je oko 25 meseci, uključujući šest meseci probne proizvodnje. Prvi automobil, tadašnji model "cee'd" serijski je proizveden u decembru 2006. godine. To je bio potpuno novi model ekskluzivno osmišljen za evropsko tržište. Uporedo s proizvodnjom automobila pokrenuta je i proizvodnja motora, što je ovu fabriku postavilo kao odskočnu dasku za širenje Kije po Evropi kao ključnu stvar za rast kompanije.

Kia slavi dve decenije fabrike u Slovačkoj

Više modela, više tehnologije: investicije koje su utabale put


Tokom svoje dvadesetogodišnje istorije u fabrici su se proizvodila ukupno četiri različita modela: Kia Ceed, Sportage, Venga, a u godinama 2009 - 2011. i Hyundai ix35. Osim toga, u Žilini se od njegove druge generacije proizvodi model Sportage, a što se tiče modela Ceed, to je čak jedina fabrika u kojoj se ovaj model uopšte proizvodi. Klasična verzija sa pet vrata nadopunjena je 2007. varijantama SW (Sportswagon) i varijantama sa troje vrata – potonja se proizvodila do 2018. godine. Od 2018. i 2019. Ceed se takođe proizvodi u verziji ProCeed (shooting brake) odnosno krosover XCeed.


U 2020. Kia Europe dovršila je niz nadogradnji u proizvodnom pogonu u Žilini. Kao rezultat ulaganja od 70 miliona evra, fabrika je bila prilagođena za proizvodnju novog motora 'Smartstream' s unutrašnjim sagorevanjem i hibridnih pogonskih sklopova. Timovi za razvoj pogonskog sklopa uspešno su poboljšali odazive motora, efikasnost sagorevanja i širok raspon obrtnog momenta. Uključivanje Kijine tehnologije hibridnog pogona takođe je bilo ključno za razvoj oba motora. Ovi su motori deo Kijine šire strategije za razvoj širokog spektra pogonskih tehnologija – uključujući hibridne, električne i pogonske sklopove s unutrašnjim sagorevanjem – koje zadovoljavaju potrebe različitih vozača.

Kia slavi dve decenije fabrike u Slovačkoj

Rast proizvodnje: od jedne smene do ukupno 7 miliona proizvedenih motora


U početku je fabrika radila u jednoj smeni. Dvosmenski rad započeo je 2007. godine, a od 2012. Kia proizvodi u tri smene. Zahvaljujući ovom povećanju, visokotehnološka fabrika premašila je ukupno 4 miliona proizvedenih vozila nakon samo 15 godina, proslavivši ovu prekretnicu 2021. Danas se fabrika može pohvaliti godišnjim proizvodnim kapacitetom od 350.000 automobila i 540.000 motora. Od 2006. ovde je proizvedeno 7 miliona motora.


Više od poslodavca: Kijina posvećenost opštinama i zajednicama


Proizvođač automobila dugoročno direktno zapošljava 3.800 ljudi, dok je prosečni radni staž u fabrici 11 godina. Zbog toga je Kia postala deo regiona i doprinosi njenom kontinuiranom razvoju. Kompanija je već 20 godina stabilan poslodavac u regionu i strateški partner grada Žiline, okolnih opština i zajednica. Kroz svoju fondaciju, osnovanu 2013. godine, ova automobilska kompanija je do sada podržala projekte u području obrazovanja, zdravlja, životne sredine i inkluzije u vrednosti većoj od 11 miliona evra.


PR

Da li evropskoj automobilskoj industriji preti kolaps?

Da li evropskoj automobilskoj industriji preti kolaps?

Evropska automobilska industrija se suočava sa najvećim izazovima posle krize čipova iz 2021. godine. Najnoviji problem pojavio se posle nasilnog preuzimanja proizvođača poluprovodnika Nexperia od strane holandske vlade, koji pripada kineskoj grupi Wingtech…

TEST: Lexus LBX 1.5 Hybrid

TEST: Lexus LBX 1.5 Hybrid

Lexus u Evropi nikada nije uspeo da izgradi poziciju u segmentu u kojem suvereno vlada nemačka trojka. Sa novim LBX Lexus izvlači novog keca iz rukava, kojeg njegovi rivali nemaju…

123456. . .2667
YANGWANG U9 Xtreme
Slika nedelje
Vladan Petrović
Testira za vas

Galerije

Najnovije vesti iz auto industrije po sekcijama

Testovi

Kamioni

WRC

Formula 1