AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Mitsubishi 1,8 MIVEC (102 kW): Novi motor sa stop-start sistemom

Mitsubishi 1,8 MIVEC (102 kW): Novi motor sa stop-start sistemom

Mitsubishi Motors Corporation (MMC) danas je najavio razvoj dve nove tehnologije za uštedu goriva: lagani "4J10" i kompaktni 1.8-litarski benzinski motor koji sadrži novu verziju MIVEC* sistem sa varijabilnim vremenskim podešavanjem ventila i najnoviju verziju Auto Stop & Go (AS&G) sistema...

Razvoj ovih novih tehnologija  igraće važnu ulogu u postizanju ciljeva  MMC u pogledu ekonomičnosti i zaštite životne sredine.
 
Novi 4J10 motor u /AS&G kombinaciji biće pokretač RVR, vozila za japansko tržište,(ASX ili Outlander Sport na nekim tržištima) kompaktnog SUV-a, Galant Fortis sportskog sedana (Lancer ili Lancer EX na nekim tržištima), i Galant Fortis Sportback (Lancer Sportback na nekim tržištima) sportsko vozilo sa 5 vrata. Sa ovim motorom, tri modela su pokazala povećanu uštedu goriva od 12% (mereno po japanskom sistemu). RVR će na tržište izaći 20. oktobra, a Galant Fortis 27. oktobra.
 
Razvoj ovih tehnologija potiče od programa Inicijativa Mitsubishi Motorsa za zaštitu životne sredine 2015 koj aje ključni deo kompanijinog srednjeročnog biznis plana Skok 2013. Ciljevi postavljeni za 2015 u Programu uključuju 25 % smanjenja emisije CO2 na putu kod novih vozila u poređenju s aglobalnim prosekom za  2005. fiskalnu godinu. Program predstavlja srednjeročnu odrednicu Vizije o zaštiti životne sredine Mitsubishi Motors Groupe 2020 koja za cilj ima smanjenje od 50% emisije CO2 u poređenju sa globalnim prosekom u 2005. godini.
 
Imajući u vidu ove ciljeve, MMC odlučno napreduje sa razvojem tehnologija  kao što je novi MIVEC i novi AS&G sistem kako bi se povećala ekonomičnost potrošnje goriva kod motora sa unutrašnjim sagorevanjem,  povećavajući broj modela sa motorom na pogon na "čisti dizel" koji su u skladu sa najnovim regulativama o emisiji štetnih gasova u Japanu i Evropi, i dalje napredujući u razvoju tehnologija za benzinski pogon . Istovremeno, MMC napreduje  is a razvojem i promocijom električnih vozila, prvenstveno sa promocijom  i-MiEV električnog vozila nove generacije (EV), prezentovanjem MINICAB-MiEV lakog komercijalnog vozila EV i plug-in hibrida.
 
Novi 4J10 MIVEC motor

Novi 4J10 MIVEC motor (1.8-litarski, 4- cilindarski, 16-ventila, sa jednom bregastom osovinom) koristi novu generaciju MIVEC sistema sa kontinualnom regulacijom podizanja ventila i vremena otvaranja ventila. Novi  MIVEC sistem zajedno sa stabilnijim sagorevanjem i sa smanjenim trenjem klipova  povećava uštedu u potrošnji goriva  bez smanjenja performansi motora (izlazne snage i momenta) počevši od 4B10 MIVECmotora (1.8-litarski, 4- cilindarski, 16-ventila sa dve bregaste osovine).
 
MMC je prvi put  primenio  MIVEC sistem promenljivog vremena otvaranja ventila,  sa ciljem da se postigne veća efikasnost motora pri bilo kojoj brzini. Kompanija je od tada uvela  MIVEC tehnologiju na mnogim motorima i ovo je veoma doprinelo postizanju visokih performansi u pogledu zaštite životne sredine (smanjenje potrošnje goriva i emisije izduvnih gasova) kao i performansi samog motora. Do danas, kompanija je koristila dva tipa MIVEC sistema. Kod prvog, sistem menja veličinu i trajanje podizanja ventila  u skladu sa brojem obrtaja motora, dok kod drugog  (počev od 4B10 motora) sistem menja vremenski početak otvaranja ventila.  
 
Novi MIVEC sistem koristi novi 4J10 motor koji vrši obe prethodne funkcije, ali neprekidno i istovremeno. To postiže zahvaljujući mehanizmu koji mehanički spaja podizanje usisnih ventila, trajanje i vreme podizanja, dozvoljavajuči da ova tri parametra variraju istovremeno i u kontinuitetu. Kao rezultat novi sistem obezbeđuje idealnu kontrolu rada ventila što takođe smanjuje  "gubitke" koristeći kontrolu vremena podizanja usisnih ventila  u cilju kontrole usisne zapremine; time dalje povećavajući uštedu goriva. Dodatno, novi  MIVEC sistem cmože se primeniti na pogon ventila preko jedne bregaste osovine; istovrmeno imajući u vidu smanjenje mase i dimenzija motora kao i smanjenja broja potrebnih delova.

Novi 4J10 MIVEC motor je proizveden u  fabrici Shiga Powertrain , a kompanija planira dag a u primenu kod ostalih modela uvodi postepeno.

Novi Auto Stop & Go sistem

Auto Stop & Go (AS&G) je mehanizam koji smanjuje potrošnju goriva tako što automatski isključuje rad motora kada se vozilo zaustavi na semaforu itd.  MMC trenutno koristi ovu tehnologiju  na nekim modelima sa manuelnom transimisijom za evropsko , uključujući ASX (RVR iOutlander Sport na nekim tržištima) i Lancer (Galant Fortis u Japanu).
 
Poslednja verzija  AS&G sistema je razvijena   na vozilima opremljenim menjačim asa kontinualnom promenom stepena prenosa (CVT). Dodatak na novoj kontrolnoj jedinici (AS&G ECU) u sistemu upravljanja vozila znači  da je novi  AS&G kontrolisan zajedno sa motorom, CVT, kontrolom aktivne stabilnosti (ASC) i kontrolom klimatizacije. Ostale promene uključuju  korišćenje dugotrajnijih akumulatora od 12V  i  DC/DC konvertera (da bi se sprečili prekidi u audio signal i preduhitrilo resetovanje sistema za navigaciju pri ponovnom startovanju motora).
 
Kombinovanje AS&G sistema sa novim MIVEC motorima omogućava brzo startovanje motora performanse ubrzanja koje se ne razlikuju od vozila bez AS&G sistema. Dodatno, poboljšana je ekonomičnost u potrošnji goriva zbog toga što novi MIVEC motor dozvoljava ponovno startovanje motora koristeći manju količinu vazduha i goriva, uz pomoć minimalnog podizanja ventila prilikom ponovnog startovanja motora. Novi  AS&G takođe kontroliše silu kočenja od zaustavljanja motora do ponovnog startovanja preko integrisanog sistema kontrole.  To znači da će vozilo ostati u mestu do pritska na papučicu gasa.

Inoto

BOMBA!!! Otkriven je novi Renault Clio - Prve fotografije i info

BOMBA!!! Otkriven je novi Renault Clio - Prve fotografije i info

Posle 12 godina proizvodnje i 11.5 miliona prodatih primeraka modela Clio, francuska kompanija je danas i zvanično otkrila izgled četvrte generacije ovog sjajnog automobila. Novi Renault Clio nam dolazi sa novim dizajnom, razvijenim u stilu novog dizajnerskog smera ove marke. Pod "haubom" se krije novi benzinski 3-cilindarski motor...

VW Polo Blue GT - Četvorocilindarski dvocilindraš

VW Polo Blue GT - Četvorocilindarski dvocilindraš

Volkswagen Polo Blue GT debitobao je na martovskom sajmu automobila u Ženevi, a s obzirom da se bliži početak njegove prodaje, nemačka kompanija nas je "počastila" novim informacijama. Glavna novina kod ovog modela je 4-cilindarski motor 1.4 TSI, sa sistemom deaktivacije dva cilindra, koji se prvi put pojavio u modelu Audi A1...

Preminuo Sergio Pininfarina, slavni automobilski dizajner

Preminuo Sergio Pininfarina, slavni automobilski dizajner

U 85. godini, noćas je preminuo italijanski dizajner Sergio Pininfarina, počasni direktor istoimene slavne automobilske dizajnerske kompanije. Pininfarina se najviše proslavio dizajniranjem automobila za kompanije Ferrari, Maserati, Rolls-Royce, Ford, Cadillac...

Citroën C5: Sa faceliftom u 2013. godinu

Citroën C5: Sa faceliftom u 2013. godinu

Citroën C5 druge generacije, proizvodi se od 2008. godine, a poslednja unapređenja je imao u jesen 2010. godine. U novu modelsku godinu, luksuzni sedan ulazi sa minimalnim "kozmetičkim" promenama i unapređenom opremom...

Aston Martin V12 Vantage Roadster: Za sto srećnika

Aston Martin V12 Vantage Roadster: Za sto srećnika

Aston Martin ovih dana aktivno radi na promociji nove generacije modela Vanquish, ali na internetu su u senci ovog modela predstavljene prve fotografije novog automobila - V12 Vantage Roadster. O ovom atraktivnom super-automobilu, govori se još od 2009. godine, kada je debitovala njegova kupe verzija V12 Vantage...

Range Rover Evoque R: Uskoro sa V6 motorom

Range Rover Evoque R: Uskoro sa V6 motorom

Trenutno, Range Rover Evoque pod "haubom" ima isključivo motore sa četiri cilindra. Uskoro bi najmanji Range Rover mogao svoju ponudu proširiti sa novim benzinskim motorom 3.0 V6 Supercharged, iz "radionice" Jaguara. Ovaj agregat bi trebao pokretati vrhunski verziju, koja će nositi oznaku Evoque R...

Evropska Škoda Rapid se razlikuje od indijske

Evropska Škoda Rapid se razlikuje od indijske

Nova Škoda Rapid u Evropi postaje automobilska tema broj jedan, i to ne samo za automobilske časopise, već i za dnevne medije. Rapid i na srpskim TV stanicama dobija veliki "prostor", ali nisu svi mediji svojim gledaocima uspeli da pokažu pravi automobil...

Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje