AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Audi A8 (2018) - stiže tehnološki biser iz Ingolstadta

Audi A8 (2018) - stiže tehnološki biser iz Ingolstadta

Audi je u Barseloni konačno otkrio novu generaciju svoje limuzine A8. Automobil pršti od luskuza i novih tehnologija, koji će u narednom periodu pronaći svoje mesto i u drugim modelima ovog nemačkog brenda...

Audi A8 (2018) - stiže tehnološki biser iz Ingolstadta

Audi je novi A8 označio kao budućnost luksuznog segmenta. Dizajn je evolucija prethodnika, ali u tehničkom smislu, nije ostao ni kamen na kamenu, što možemo reći i za enterijer i luksuz koji pruža. 

Audi A8 (2018) - stiže tehnološki biser iz Ingolstadta

Jedna od unikatnih funkcija svakako je masaža nogu za putnike na zadnjim sedištima. Novi Audi A8 nudi najviši nivo luksuza, a masaža nogu samo je jedan od sistema koji doprinosi tome. Aktivacija ove funkcije realizuje se preko specijalnog displeja osetljivog na dodir između zadnjih sedišta.

Audi A8 (2018) - stiže tehnološki biser iz Ingolstadta

Novi A8 pojavio se pre zvanične premijere u filmu Spider-Man: Homecoming. Istina, nova A-osmica ovde je prekrivena specijalnom kamuflažom sa izgledom paukove mreže. Važan deo opreme biće razni sisteme asistencije za polu-automatsku vožnju. Auto će biti opremljen i sistemom za automatsko parkiranje na daljinsku komandu, a automobil će biti sposoban da samostalno vozi u saobraćajnim gužvama. Istina, ne znamo pod kojim uslovima, jer u pravnim dokumentima Bečke konvencije iz 1968. godine, stoji da svaki automobil mora imati svog vozača, koji direktno mora kontrolisati vozilo. 

Audi A8 (2018) - stiže tehnološki biser iz Ingolstadta

Baza novog Audija A8 jeste nova platforma, koja se razlikuje od prethodne po manjem udelu korišćenja aluminijuma. Umesto toga, u izradi konstrukcije više su zastupljeni čelik, karbon i magnezijum. Pod haubom će disati šestocilindarski, osmocilindarski i dvanaestocilindarski motori, a zanimljivo je da će standard biti mild-hybrid sistem sa naponom od 48V. Posebna pažnja posvećena je aktivnom oslanjanju, koje koristi elektro-mehanički sistem upravljanja amortizacijom svakog točka posebno. Podešavanje oslanjanja realizuje se na osnovu podataka iz kamera koje snimaju put. U trenutku kada sistem detektuje opasnost od sudara, oslanjanje podiže nivo automobila za 80 mm, kako bi se energija sudara usmerila na donji deo automobila, na pragove i pod automobila, kako bi se smanjio rizik od povrede posade. Novi Audi A8 imaće i sistem upravljanja zadnjih točkova, pa će krug zaokreta biti manji od modela A4.

Audi A8 (2018) - stiže tehnološki biser iz Ingolstadta

Audi je unapredio i virtuelni kokpit, a digitalna instrument tabla emituje sve potrebne informacije u HD rezoluciji 1920 x 720. Broj klasičnih dugmića je minimalizovan, a većina funkcija nalazi se na displejima osetljivim na dodir. MMI može biti podešen u šest korisničkih profila sa čak 400 funkcija! 

Audi A8 (2018) - stiže tehnološki biser iz Ingolstadta

Svaki Audi A8 biće u ponudi sa hibridnom tenologijom. Elektro-komponente su uparene sa šestocilindarskim turbo motorima. Reč je o 3.0 TDI (210 kW), a benzinski motor iste zapremine razvija maksimalnih 320 kW. Kasnije će stići 4-litarski osmocilindaraki motori - dizelski razvija 320 kW, a benzinski 338 kW. 

Audi A8 (2018) - stiže tehnološki biser iz Ingolstadta
Audi A8 (2018) - stiže tehnološki biser iz Ingolstadta
Audi A8 (2018) - stiže tehnološki biser iz Ingolstadta

Automagazin.rs

Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje