AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Novi Ford Focus (2018) predstavljen zvanično - prve informacije i FOTO

Novi Ford Focus (2018) predstavljen zvanično - prve informacije i FOTO

Ford Focus, jedan od simbola evropske niže srednje klase, stiže nam u svojoj četvrtoj generaciji. U Fordu ističu, da se radi o potpuno novom automobilu, prvom postavljenoj na novoj platformi C2...

Novi Ford Focus (2018) predstavljen zvanično - prve informacije i FOTO

Za one koji uživaju u sportu, Ford Focus ST-Line biće najbolji izbor. 

 

Četvrta generacija Ford Focusa je jedan od najočekivanijih noviteta u 2018. godini. Amerikanci ali i nemačka centrala ove kompanije uspešno su držali kompletan projekat pod velom tajne. Ono što je "procurelo" bila je špijunska fotografija koju smo objavili pre nekoliko dana. Spekilacijama je došao kraj - novi Ford Focus je pred nama, a simbolički je otkriven dvadeset godina nakon predstavljanja prve generacije. 

Novi Ford Focus (2018) predstavljen zvanično - prve informacije i FOTO

Focus Active ima za 30 mm povećanu visinu od tla i plastične detalje koji podsećaju na crossover. 

 

Novi Ford Focus biće dostupan u nekoliko karoserijskih verzija. Najpopilarniji će biti petovratni hatchback, zatim sledi praktičan karavan, a na nekim tržištima biće dostupan i sedan. Kupci će moći da izaberu verzije Trend, Titanium, ali i sportski ST-Line, luksuzni Vignale, a prvi put će biti dostupan i Focus Active. Poslednji imenovan je odgovor na rastuću tražnju hatchback modela sa crossover izgledom, koji su nešto viši od standardnih i imaju plastične obloge sa strane. 

Novi Ford Focus (2018) predstavljen zvanično - prve informacije i FOTO

Focus Vignale odiše luksuzom i kvalitetnim materijalima. 

 

Na prvi pogled, novi Ford Focus izgleda dinamično i atraktivno, sa zadnjim svetlosnim grupama koje neodoljivo podsećaju na one koje smo videli na novoj Ford Fiesti. Međuosovinsko rastojanje međugeneracijski je povećano za 53 milimetra, što se odrazilo na pomeranje A-stuba ka nazad i dizajniranje nešto duže "haube". 

Novi Ford Focus (2018) predstavljen zvanično - prve informacije i FOTO

I enterijer je potpuno nov, za značajno više prostora za putnike i boljim materijalima.

 

Dizajn enterijera krase čiste linije i različiti materijali, u zavisnosti od stepena opreme. Gornji deo instrument table je izrađen od mekših materijala, a u najbolje opremljenoj Vignale verziji možemo očekivati premium kožu i drvene elemente. U ST-Line nalaze se karbonski detalji. Svim multimedijalnim funkcijama upravlja se preko 8-inčnog displeja osetljivog na dodir. Za one najzahtevnije, tu je i audio sistem B&O Play snage 675 W sa deset zvučnika, uključujući i subwoofer u prtljažniku. Naravno, tu je i kompatibilnost sa Apple CarPlay i Andriod Auto sistemima. 

Novi Ford Focus (2018) predstavljen zvanično - prve informacije i FOTO

Najluksuznije verzije razlikovaće se i po atraktivno dizajniranim felnama.

 

Na zadnjim sedištima je za 50 mm više mesta za kolena, a za 60 mm više prostora u oblasti ramena. Unutrašnja visina prtljažnog prostora porasla je za 43 milimetra. Zapremina prtljažnika iznosi 1.354 litra kod hatchback modela i 1.653 litra kod karavana. 

Novi Ford Focus (2018) predstavljen zvanično - prve informacije i FOTO

Za one kojima treba praktičnost, tu je i karavan. 

 

Svi motori zadovoljavaju Euro 6 ekološku normu. U Fordu tvrde da agregat 1.5 EcoBoost nema ništa zadjeničko sa prethodnikom i spada u porodicu trocilindarskih motora. EcoBoost zapremine 1.0 litar dostupan će biti u dve verzije snage - 74 i 92 kW. Agregat 1.5 EcoBoost takođe će biti dostupan u dve verzije snage: 110 i 134 kW. Potpuno nov je i dizelski 1.5 EcoBlue snage 70 ili 88 kW, oba sa maksimalnim obrtnim momentom od 300 Nm. Vrh dizelske ponude biće 2.0-litarski agregat maksimalne snage 110 kW. U ponudi će biti i novi osmostepeni menjač, kojim se upravlja pomoću kružne komande na centralnoj konzoli. Alternativa je šestostepeni manuelni menjač. 

Novi Ford Focus (2018) predstavljen zvanično - prve informacije i FOTO

Sve najvažnije funkcije kontrolišu se preko naprednog multimedijalnog sistema i displeja osetljivog na dodir. 

 

Do inovacije je došlo i kod sistema asistencije. Ford je na nivo 2 podigao sistem autonomnog upravljanja (ADAS 2). Adaptivni tempomat sada ima i funkciju stop&go za vožnju u kolonama. Novi Focus sposoban je i da aktivno održava automobil u saobraćajnoj traci... Kao prvi evropski Ford, novi Focus opremljen je i head-up displejom. Ford ističe i bolje vozne osobine, zahvaljujući većoj torzionoj krutosti za 20 procenata. Zadnja osovina je nezavisna, sa dva poprečna ramena. Karavan ima snažniju zadnju osovinu, koja koristi i nešto drugačiju geometriju. Osnovne motorizacije biće opremljene sa zadnjom torzionom osovinom. 

Novi Ford Focus (2018) predstavljen zvanično - prve informacije i FOTO

Na nekim tržištima biće dotupan i sedan.

 

Novitet su i doplatni adaptivni amortizeri CCD, koji svake dve milisekunde proaktivno prilagođava tvrdoću oslanjanja. Vozač, takođe, može izabrati jedan od nekoliko režima vožnje: Eco-Comfort, Comfort, Normal i Sport. Novi Ford Focus proizvodi se u nemačkom Saarlouisu. 

Automagazin.rs

Četiri nagrade What Car? za Kiju

Četiri nagrade What Car? za Kiju

Kia je na dodeli nagrada za automobil godine revije What Car? za 2024. godinu osvojila četiri nagrade, uključujući pobedu u dve glavne kategorije za Kia Sportage i Kia EV6...

Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje