AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Renault Alpine A110-50: Plava legenda se vraća!

Renault Alpine A110-50: Plava legenda se vraća!

Model Alpine A110 ove godine slavi pedeseti rođendan, a Renault je odlučio da podari najbolji mogući mpoklon za godišnjicu - novi koncept. Po platformu i tehniku, u Renault Sport Technologies nisu išli dalako. Bez problema je poslužio takmičarski Megane Trophy...

Renault Alpine A110-50: Plava legenda se vraća!

Sportski pogon

Motor je smešten više ka središnjem delu automobila, ispred zadnje osovine, a originalni A110 je ima motor smešten iza zadnje osovine. Vreme malih 4-cilindarskih motora je davno prošlo, pa je u koncept model smešten šestocilindarski V4Y motor sa 4-ventilskom tehnikom. Zapremina motora iznosi 3498 cm3, a razvija maksimalnu snagu od 400 KS, odnosno 294 kW pri 7.200 o/min. Za paljenje i ubrizgavanje se brine elektronska jedinica Magnetti Marelli Marvell 6R.

Maksimalni obrtni moment od 422 Nm pri 6.200 o/min se prenosi na zadnje točkoce preko šestostepenog sekvencijalnog. Dvolamelasta spojnica ima prečnik 184 mm i izrađena je od keramike i metala, a pri promeni stepena prenosa u smeru ka dole, aktivira se automatski. Naravno, samoblokirajući diferencijal se podrazumeva. Osnovu konstrukcije automobila čini cevasti ram, trag točkova napred iznosi 1.680, odnosno 1.690 mm, a međuosovinsko rastojanje je 2.625 mm. Za amortizaciju su zaduženi podešavajući Sachs amortizeri, a kočnice je razvio AP Racing sa diskovima debljine 32 mm. Napred su diskovi prečnika 356 mm, a pozadi 330 mm.

Renault Alpine A110-50: Plava legenda se vraća!

Bez pomoći elektronike

Ako ste u novom Renault Alpine A110-50 očekivali elektronske asistente, kao što su ABS, sistem za kontrolu trakcije - TCS ili slično, prevarili ste se. Ovaj automobil nema ništa za vozače početnike. Alpine A110-50 stoji na točkovima prečnika 21 inč, sa centralnom maticom i pneumaticima Michelin dimenzija 245/35, odnosno 265/35. Pneumatici su homologirani za legalan saobraćaj.

Karoserija je izrađena od karbona. Koncept meri dužinu od 4.330 m, širinu od 1.961 mm i visinu od 1.230 mm. Kao kod prethodnika, posada se nalazi više u ležećem, nego u sedećem položaju. U aerodinamičke detalje spadaju prednji spojler, difuzor i zadnje krilo, čiji položaj se menja u zavisnosti od brzine. Masa automobila iznosi 880 kilograma, a konstruktori su uspeli da naprave i odličan raspored mase: 47,8 % mase stoji na prednjoj, a ostatak na zadnjoj osovini.

Renault Alpine A110-50: Plava legenda se vraća!

Dizajneri Axel Breun i Yann Jarsalle, preuzeli su linije od koncepta Renault Dezir, koji je osmislio Laurens van der Acker, a krov je dizajniran, tako da podseća na onaj koji je karakterisao model A110. Plava boja karoserije Alpine Blue je bliska "originalu", a oranž pruge na bokovima i krilu su atipične.

Automobil iza sebe ima zvaničnu premijeru. U petak, 25. maja, Renault Alpine A110-50 se pojavio na ulicama Monte Carla, u okviru programa F1 vikenda. Staza je bila slobodna, samo za ovaj sjajan automobil.

Renault Alpine A110-50: Plava legenda se vraća!

Dobro je znati

Izvorni Alpine A110 Berlinette se pojavio na sajmu automobila u Parizu, 1962. godine. Fabrika u Dieppeu tada je bila još uvek u rukama osnivača Jeana Redelea, i sa Renaultom nije imala puno toga zajedničkog. Velika francuska automobilska kompanija, preuzela je firmu, zajedno sa timom, 1967. godine. Agregat 1.1 iz Renaulta 8, kasnije je dopunjen sa motorom 1.8, a za reli je bila spremna turbo verzija zapremine 1.6 litra.

Među najveće uspehe na reli stazama, svrstava se titula evropskog šampiona (Jean-Claude Andruet 1970. godine) i trostruki trijumf na Rally Monte Carlo 1971. godine (Ove Andersson, Jean-Luc Thérier i Andruet). Plavi automobil dominirao je i u sezoni 1973, u Svetskom reli šampionatu.

Renault Alpine A110-50: Plava legenda se vraća!

Automagazin.rs

Priča o novom Aurisu se nastavlja!

Priča o novom Aurisu se nastavlja!

Na obe lokacije, u ulici Kralja Milana, juče od 12 do 15 časova, i u ulici Milentija Popovića od 16 do 19 časova, Auris će se transformisati, i pokazati da je jednako lep i u drugoj boji, i jednako zabavan u novom, originalnom izdanju!

Poslušajte zvuk modernizovanog Porsche 911

Poslušajte zvuk modernizovanog Porsche 911

Modernizovani Porsche 911 izgibio je svoj atmosferski motor, čije mesto je zauzeo manji turbo motor. Agregat ima šest cilindara, zapreminu od 3 litra i opremljen je sa dva turbopunjača. Da li je izgubio karakter?

IAA Frankfurt 2015 - Jaguar i Land Rover

IAA Frankfurt 2015 - Jaguar i Land Rover

Jaguar Land Rover grupa će u Frankfurtu prikazati nove i uzbudljive modele, a osim toga, javnost će premijerno upoznati i sa najnovijim tehnologijama. Na najvećem štandu do sada, Jaguar Land Rover izlaže čak 19 vozila iz svog portfolija...

IAA Frankfurt 2015 - Infiniti Q30

IAA Frankfurt 2015 - Infiniti Q30

Svetska premijera Infiniti-ja Q30, prvog premijum aktiv kompkatnog modela japanskog proizvođača biće održana na predstojećem Salonu automobila u Frankfurtu...

Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje