AutoMAGAZIN - Vesti

www.automagazin.rs

Najnovije vesti iz auto industrije

Nova Mercedes-Benz S-Klasa - deset najvažnijih inovacija (FOTO)

Nova Mercedes-Benz S-Klasa - deset najvažnijih inovacija (FOTO)

S-Klasa predstavlja fascinaciju brenda Mercedes-Benz: legendarna i tradicionalna inženjerska stručnost definiše luksuzni segment u automobilskoj industriji...

Nova Mercedes-Benz S-Klasa - deset najvažnijih inovacija (FOTO)

Bettina Fetzer, šef marketinga u Mercedes-Benz AG

 

Nova S-Klasa može se doživeti svim čulima – vidom, osećajem, sluhom i mirisom – nudeći brojne inovacije u oblastima pomoći pri vožnji, bezbednosti i interakcije. Mercedes-Benz oblikuje sledeću generaciju individualne mobilnosti za naše doba inovacijama koje fokus stavljaju na ljude. Nova S-Klasa koristi digitalizaciju kako bi automobil empatično odgovorio na potrebe i želje vozača i putnika.


Deset najvažnijih novih karakterstika:


Druga generacija MBUX sistema (Mercedes-Benz User Experience) debituje u novoj S-Klasi. Još jedna prekretnica je interfejs između vozača, putnika i vozila: sa do pet ekrana u vozilu, neki sa OLED tehnologijom. Pritiskom na dugme, novi 3D ekran upravljačkog programa po prvi put omogućava prostornu percepciju scene sa stvarnim 3D efektom. Slično impresivna karakteristika je veliki head-up displej sa sadržajem proširene stvarnosti (augmented reality). Na primer, prilikom kretanja, animirane strelice za isključenje (“riblje kosti”) se virtuelno i precizno projektuju na kolovoznu traku.

Nova Mercedes-Benz S-Klasa - deset najvažnijih inovacija (FOTO)

Koristeći kamere na gornjoj kontrolnoj tabli i algoritme za učenje, MBUX Interior Assist prepoznaje i predviđa namere putnika. To čini tumačenjem pravaca glave, pokreta ruku i govora tela, a odgovara odgovarajućim funkcijama vozila. Na primer, ako vozač pogleda preko ramena prema zadnjem staklu, Interior Assist automatski otvara zavesu zadnjeg prozora (sinblind).
Aktivno ambijentalno osvetljenje (opciono dostupno) dopunjuje ambijentalno osvetljenje (standardna oprema) dodatnim slojem svetlosti. Sa oko 250 LED svetala, aktivno ambijentalno osvetljenje je intergisano u sistem pomoći pri vožnji, i može vizuelno da pojača njegova upozorenja. Dodatno, moguće su povrtane informacije kada se, na primer, koristi sistem za kontrolu klime ili 'Hey Mercedes' glasovni asistent.


Najnovija generacija paketa pomoći pri vožnji (Driving Assistance Package) ima nove i brojne unapređene funkcije. Jedan primer je pametno poštovanje ograničenja brzine. Novi prikaz pomoći na ekranu vozača jasno prikazuje preko celog ekrana princip rada sistema pomoći u vožnji.

Nova Mercedes-Benz S-Klasa - deset najvažnijih inovacija (FOTO)

Tokom jakih frontalnih sudara, zadnji vazdušni jastuk (opciono dosupan za S-Klasu sa dužim među-osovinskim rastojanjem) može znatno smanjiti opterećenje koje deluje na područje glave i vrata putnika na zadnjim sedištima. Prednji vazdušni jastuk sa zadnje strane sedišta postavlja se posebeno nežno zahvaljujući svojoj inovativnoj konstrukciji koja koristi cevastu strukturu.
Zahvaljujući upravljanju zadnjom osovinom (opciono), S-Klasa je upravljiva kao i kompaktni automobil u gradu. Ugao upravljanja na zadnjoj osovini je do deset stepeni. Krug zaokreta smanjen je do 2 metara.


Više od 50 elektronskih komponenata u novoj S-Klasi može se ažurirati novim softverom bezičnim putem (“over-the-air” OTA). Tu spada čitav infotejment sistem MBUX, displej vozača i MULTILED i DIGITAL LIGHT sistemi osvetljenja. Ova tehnologija štedi vreme kupaca, jer on/ona ne mora da poseti servis u tu svrhu. Pored toga, vozilo ostaje ažurirano i opremljeno najnovijim funkcijama tokom svog životonog veka. Eksplicitan pristanak kupaca je uvek preduslov za OTA ažuriranja.


Kada preti bočni udarac drugim vozilom, karoserija vozila se može podići zahvaljujući E-ACTIVE BODY CONTROL sistemu oslanjanja (opciono) u roku od nekoliko desetinki sekunde. Ovo je nova funkcija PRE-SAFE® Impulse Side: može da smanji opterećenja koja deluju na putnike jer umerava sile udara ka posebno otpornim konstrukcijama u donjem delu vozila.

Nova Mercedes-Benz S-Klasa - deset najvažnijih inovacija (FOTO)

Očekuje se da će od druge polovine 2021.godine, S-Klasa moće da se vozi u uslovno automatizovanom režimu sa novom funkcijom DRIVE PILOT (opciono dostupna), u situacijama kada je gustina saobraćaja velika ili na odgovarajućim deonicama puta u Nemačkoj. Na taj način smanjuje se pritisak na vozača, a omogućava im se da se bave sekundarnim aktivnostima kao što su pretraživanje interneta ili proveranjanje emejlova, dobijajući tako dodatno vreme.


Revolucionalna tehnologija farova DIGITAL LIGHT (dostupno opciono) omogućava potpuno nove funkcije, kao što su projekcija simbola upozorenja na put ispred. U svakom faru, DIGITAL LIGHT ima svetlosni modul sa tri ekstremno moćne LED diode, sa svetlošću koja se prelama i usmerava do 1,3 miliona mikro ogledala. Rezolucija je, prema tome, veća od 2,6 miliona piksela po vozilu.

Nova Mercedes-Benz S-Klasa - deset najvažnijih inovacija (FOTO)

Nova Mercedes-Benz S-Klasa - Zanimljive činjenice i brojke


Brojevi nekad govore više od hiljadu reči.


Krug skretanja je smanjen za do 2 metara zahvaljujući upravljaču zadnje osovine, u poređenju sa modelom bez njega.


Maksimalni ugao upravljanja je 10°.


27 jezika podržava "Hey Mercedes" sa razumevanjem prirodnog jezika (NLU).


31 zvučnik uključeni su u vrhunski 4D surround Burmester® sistem.

Nova Mercedes-Benz S-Klasa - deset najvažnijih inovacija (FOTO)

Udobnost na prednjim sedištima pomaže do 19 motora (8 za podešavanje, 4 za masažu and 5 za ventilaciju, jedan za lumablni oslonac i jedan za pomeranje monitora unazad).


10 različitih programa masaže je dostupno u novoj S-Klasi.


Plug-in hibrid varijanta S-Klase imaće električni domet do 100 kilometara.


Područje prikaza head-up ekrana proširene stvarnosti odgovara monitoru dijagonale od 77 inča.


Kapacitet prtljažnika povećan je za 20 litara u poređenju sa prethodnim modelom.


Sa Cd vrednošću od 0.22, S-Klasa je jedan od najaerodinamičnijih automobila na svetu. Njegov koeficijent otpora je niži nego ranije, usprkos većoj površini frontalnog dela 200 sq. cm.
U poređenju sa prethonim modelom, prostor za lakat za vozača povećan je za 38 millimetara i za 23 milimetara za putnike na zadnjem sedištu. Prostor za glavu pozadi se povećao za do 16 milimetara.
Rezolucija DIGITAL LIGHT po vozilu je preko 2.6 miliona piksela.

Nova Mercedes-Benz S-Klasa - deset najvažnijih inovacija (FOTO)

Računarska snaga MBUX-a (Mercedes-Benz User Experience) povećana je 50 procenata, u poređenju sa sistemom u prethodnom modelu. Propusni opseg memorije je 41,790 MB/s.


Kada zapreti bočni udar, karoserija vozila se može podići za do 8 centimetara zahvaljujući E-ACTIVE BODY CONTROL sistemu ogibljenja (opciono) u roku od nekoliko desetina sekunde. Ovo je nova funkicija PRE-SAFE® Impulse Side, 17 step motora kontroliše temperature i raspodelu vazduha u THERMOTRONIC sistemu. Četvorozonska kontrola klime THERMOTRONIC Rear ima čak 20 ovakvih motora. Ovi električni motori upravljaju vazdušnim zaklopkama.


U aktivnom ambijentalnom sistemu osvetljenja, na svakih 1.6 centimetara nalaze se LED svetla u optičkom vlaknu. Ima ih ukupno oko 250.


Veličina novog OLED centralnog ekrana je 239.06 mm x 218.8 mm, i ima aktivnu dijagonalu ekrana od 12.8 inča. Površina ekrana je za 64 procenata veća nego u prethodnom molelu. Veličina vozačevog ekrana je 291.6 mm x 109.4 mm i ima dijagonalu od 12.3 inča.

Nova Mercedes-Benz S-Klasa - deset najvažnijih inovacija (FOTO)

Cevasta struktura inovativnog zadnjeg vazdušnog jastuka je oko 16 litara, dok ukupna zapremina raspoređene vreće inosi do 70 litara.


Kontrolne jedinice sistema E-ACTIVE BODY CONTROL analiziraju situaciju u vožnji i podešavaju ogibljenje 1000 puta u sekundi.


Oznaka "S-Klasa" zvanično je predstavljena sa modelom serije 116 u 1972. godini.


Više od 98 kg komponenti napravljenih od materijala koji štede resurse, korišćeno je u S-Klasi. Broj komponenata koje sadrže reciklate je sada 120 – više nego duplo u odnosu na prethodni model.

Dodatnih 40 kg je napravljeno od obnovljivnih sirovina.


223 je interna oznaka nove serije modela.

Nova Mercedes-Benz S-Klasa - deset najvažnijih inovacija (FOTO)

Novi alat koji se koristi za mirko perforiranje sedišta radi sa 16,000 igla.


Stopa lojalonosti za S-Klasu je posebeno visoka. Otprilike 80 procenata kupaca S-Klase u Zapadnoj Evropi za drugo vozilo obabere isto Mercedes-Benz. U SAD, to čini više od 70 procenata.
Više od jedne trećine poslednje generacije S-Klase (model serije 222, debi 2013.godine) otišlo je u Kinu. Kupci S-Klase u Kini su najmlađi sa prosečnom starošču od 40 godina. Širom sveta, S-Klasa limuzina se uglavnom prodaje u verziji sa dužim međuosovinskim rastojanjem: oko 9 od 10 kupaca odlučuje se za dugu verziju S-Klase limuzine. Sve u svemu, od lansiranja generacije koja je sada u fazi isticanja, prodato je više od 500,000 S-Klasa limuzina.

 

PR

Unapređeni Kia Stinger u Evropi do kraja godine

Unapređeni Kia Stinger u Evropi do kraja godine

Kia je nedavno predstavila podatke o unapređenom Stingeru, koji će se prodavati u Evropi. Kijina prestižna fastback sportska limuzina sada donosi osvežen dizajn sa kojim će učvrstiti svoj gran turismo karakter, dok je ujedno dobila mnoštvo novih tehnologija i bezbednosnih unapređenja...

Novi Dacia Sandero Stepway i Logan

Novi Dacia Sandero Stepway i Logan

Trećom generacijom Sandera Stepway i Logana Dacia jednim mahom obnavlja svoja  dva legendarna modela i redefiniše esencijalni, savremeni automobil, uvek usmeren na stvarne potrebe svojih kupaca po najboljim cenama...

Bettina Fetzer ispred Mercedes-Benz S-Klasa 2021
Slika nedelje