Evropsko tržište u januaru 2019 - Volkswagen dominira, Toyota prestigla Škodu!

U prvom mesecu tekuće godine, na Starom kontinentu je registrovano 1.226.446 novih automobila, što je za 4,6 % manje nego u istom mesecu prošle godine...
Otkada su prošle godine na snagu stupile nove emisione norme u Evropi, tržište novih automobila beleži pad. Ni januar 2019. godine nije izuzetak. To su najnoviji podaci iz analize Evropskog udruženja proizvođača automobila (ACEA), koja je evidentirala prodajne rezultate iz 27 zemalja Evropske unije (EU) bez Malte i Evropske asocijacije za slobodnu trgovinu (EFTA) bez Lihtenštajna.
Kako su nove norme o emisiji štetnih materija uticale na prodajne rezultate? Jedan deo proizvođača jednostavno nije uspeo pravovremeno da homologira svoje nove automobile prema novim pravilima. Postoji još nekoliko važnih faktora - to je neizvesnost u vezi odlaska Velike Britanije iz Evropske unije, pad interesovanja za automobile sa dizel motorima, ali i značajan razvoj uslužnih službi za deljenje automobila (car sharing), koje su sve popularnije u najrazvijenim evropskim zemljama.
Evropsko tržište novih automobila - prodaja po markama, januar 2019:
Marka | Broj prodatih - jan 2019 | Međugodišnja razlika (%) | Tržišni udeo (%) |
1. Volkswagen | 141.503 | -3.5 | 11,5 |
2. Peugeot | 81.739 | -2,2 | 6,7 |
3. Ford | 78.485 | -6,6 | 6,4 |
4. Renault | 72.050 | -8,3 | 5,9 |
5. Opel/Vauxhall | 69.687 | -6,4 | 5,7 |
6. Mercedes-Benz | 65.973 | -2,3 | 5,4 |
7. Toyota | 61.542 | -6,4 | 5,0 |
8. Škoda | 60.754 | -4,7 | 4,9 |
9. BMW | 59.108 | -4,6 | 4,8 |
10. Audi | 53.899 | -16,9 | 4,4 |
11. Citroën | 51.738 | +2,8 | 4,2 |
12. Fiat | 48.238 | -19,6 | 3,9 |
13. Hyundai | 44.627 | -0.9 | 3,6 |
14. Dacia | 44.538 | +12,5 | 3,6 |
15. Kia | 38.040 | +2,2 | 3,1 |
16. Seat | 36.640 | +6,5 | 3,0 |
17. Nissan | 32.349 | -24,7 | 2,6 |
18. Volvo | 27.517 | +21.4 | 2,2 |
19. Mazda | 18.945 | -5,5 | 1,5 |
20. Mini | 14.907 | +3.7 | 1,2 |
UKUPNO | 1.226.446 | -4,6 |
Sve to nije narušilo dominaciju Volkswagena, koji ostaje najpopularniji brend u Evropi. U januaru mesecu tekuće godine, u Evropi je registrovano 141.503 vozila ove marke, što predstavlja tržišni udeo od 11,5 %. Međugodišnji pad prodaje Volkswagena iznosio je 3,5 procenata. I pored pada prodaje od 2,2 %, na drugo mesto stigao je Peugeot, koji je u januaru ove godine u Evropi prodao 8.739 automobila, što je 6,7 % tržišnog "kolača". Treće mesto u prodajnim tabelama zauzeo je Ford, koji je imao značajan pad prodaje od 6,6 procenata. Dosadašnji broj 2 na tržištu Evrope, Renault, ovoga puta se morao zadovoljiti četvrtim mestom, sa 72.050 prodatih automobila, što je 8,3 posto manje nego u istom periodu prošle godine.
Najveći pad u TOP 10 proizvođača zabeležio je Audi, koji je prodao 53.899 automobila, što je 16,9 % manje nego u januaru prošle godine. Peto i šesto mesto su zauzeli Opel/Vauxhall i Mercedes-Benz, a zanimljivo je da se na sedmom mestu nalazi Toyota, koja je u navedenom periodu na Starom kontinentu prodala 61.542 automobila, tako prestigavši Škodu po kriterijumu broja registrovanih novih putničkih automobila.
Evropsko tržište novih automobila - prodaja po koncernima, januar 2019:
Koncern | Broj prodatih jan 2019 | Međugodišnja razlika (%) | Tržišni udeo (%) |
1. VW Group | 296.693 | -6.4 | 24,2 |
2. Grupacija PSA | 206.521 | -2,3 | 16,8 |
3. Alijansa Renault-Nissan | 149.742 | -7,2 | 12,2 |
4. Hyundai-Kia | 82.667 | +0,5 | 6,7 |
5. Ford | 78.485 | -6,6 | 6,4 |
6. BMW Group | 74.015 | -3,1 | 6,0 |
7. Daimler | 73.327 | -1,5 | 6,0 |
Kompletnu analizu možete pogledati klikom na LINK.
Automagazin.rs
Izvor: ACEA