SUV prvi put u istoriji najprodavaniji segment novih auta u Evropi

U Evropi su uvek "glavni igrači" na automobilskom tržištu bili hatchback modeli B i C segmenta, kao što su Ford Fiesta i Volkswagen Golf. SUV modeli nikada nisu bili toliko u trendu, ali čini se da je ovoga puta ukus evropskog kupca pogođen pravo u centar...
Prvi put u istoriji, automobili kategorije SUV predstavljaju najprodavaniji segment u Evropi. Prošle godine, novi SUV kupilo je 22,49 % kupaca, što je značajna promena u odnosu na 2014. godinu (SUV segment predstavljao je 19,81 % tržišta). Na Starom kontinentu prošle godine je prodato ukupno 3,2 miliona SUV modela, što je za četvrtinu više nego 2014. godine u apsolutnim prodajnim brojkama.
Najprodavaniji je Nissan, koji je u Evropi prodao 376 000 vozila iz kategorije SUV. Procentualno je najviše rastla prodaja srednje velikih SUV modela, u koje spadaju modeli kao što su Toyota RAV4, Audi Q5, BMW X3, Mercedes-Benz GLC... čija prodaja je povećana za 42 procenta.
Podsetimo, ukupno u Evropi prošle godine je prodato 14,2 miliona novih automobila, što predstavlja rast od 9 % u odnosu na 2014. godinu. Najuspešnija marka je Volkswagen, koji je na Starom kontinentu prodao 1,73 miliona automobila, drugi je Ford, sa 1,02 miliona prodatih primeraka. Ovo su i jedine dve marke koje su u Evropi uspele da prodaju preko 1 milion automobila. Renault je prodao 975 hiljada, Opel 942 hiljade primeraka.
Tržišni udeo po segmentima u Evropi:
Kategorija automobila |
Najprodavaniji model kategorije |
Tržišni udeo kategorije u 2015. godini | Tržišni udeo kategorije u 2014. godini |
SUV | Nissan Qashqai | 22,49 % | 19,81 % |
Mali | Ford Fiesta | 21,99 % | 22,73 % |
Kompaktni | VW Golf | 20,61 % | 21,30 % |
MPV | VW Golf Sportsvan | 10,48 % | 11,66 % |
Srednji | VW Passat | 9,05 % | 8,77 % |
Gradski | Fiat 500 | 8,79 % | 8,87 % |
Veliki | Audi A6 | 2,75 % | 3,04 % |
Sportski | Audi TT | 0,72 % | 0,67 % |
Luksuzni | Mercedes S-Klasa | 0,27 % | 0,32 % |
Ostali | 2,84 % | 2,84 % |
Izvor: JATO dynamics