AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

F1 - Trka za VN Italije, istorijski detalji

F1 - Trka za VN Italije, istorijski detalji

Italijani stazu "Monza Autodromo Nazionale" zovu i "La Pista Magica", odnosno magična staza. Ovaj hram brzine nalazi se u kraljevskom parku, odakle baca pogled pravo na vrhove Alpa. Monza je treća izgređena trkačka staza na svetu, i ona je svedok velikih trijumfa, ali i šokantnih i tragičnih momenata. Krenimo redom...

F1 - Trka za VN Italije, istorijski detalji

Istorija Monze pocela je da se piše posle Prvog Svetskog rata. Izgradnja staze u Monzi započeta je 1922. godine. Kamen temeljac položili su Vincenzo Lancia i Felice Nazzaro, a samo dva dana kasnije, počela je akcija koja se razvijala galopirajucim koracima. Na gradilište se sjatilo 3.500 radnika, jer su zahtevi za izgradnju staze bili sve veći i veći. U tom trenutku na svetu su postojale samo dve staze - Brooklands i Indianapolis. Dakle, 6,25 kilometara duga Monza bila je treća izgrađena staza na svetu.

F1 - Trka za VN Italije, istorijski detalji

Prva trka na stazu u Monzi održana je u septembru 1922. godine. Istorijsku prvu pobedu na magičnoj stazi osvojio je Pietro Bordino u bolidu Fiat. Nedugo zatim održana je i prva trka za VN Italije, na kojoj je ponovo trijumfovao Bordini. Upravo od tog doba, drugi vikend septembra rezervisan je za trku u Monzi. Problemi staze u Monzi počeli su da se javljaju odmah posle tri održane trke za VN Italije, iz bezbednosnih razloga u brzom sektoru na stazi. 1955. godine vozači su počeli i bojkotovati trke iz bezbednosnih razloga. Monza je oduvek bila visokobrza staza. Organizator je šikanama pokušavao da je uspori, ali u tome nije uspeo. Upravo visoka brzina i jeste jedan od razloga zašto su se u Monzi događale velike nesreće. Pre tragedije u Le Mansu 1955. godine, Monza je bila svedok najveće tragedije u autosportu. 1928. godine u Monzi je u oblasti pitline-a izleteo Emilio Materassi sa svojim bolidom Talbot, kojom prilikom je život izgubilo 27 gledalaca. 1961. godine, posle kolizije sa Jimom Clarkom, udes je doživeo Wolfgang von Trips, i tada je poginulo 13 fanova. 1933. godine za samo jedan vikend u Monzi su život izgubila trojica vozača: miljenik opere Giuseppe Campari, Baconin Borzacchini i česki aristokrata Stanislav Czaykowski. Opšte je poznato svim ljubiteljima Formule 1 da je baš u Monzi poginuo i jedan od najvećih vozača u istoriji auto sporta, Alberto Ascari, 1955. godine. Danas jedna krivina u Monzi nosi njegovo ime.

F1 - Trka za VN Italije, istorijski detalji

Trka za Veliku nagradu Italije vozi se samo u Monzi od 1950. godine. Izuzetak je 1980. godina, kada je trka održana u Imoli. Staza se veoma malo izmenila u odnosu na prvobitan izgled, i i dalje važi za najbržu stazu u šampionatu Formule 1. Na uvodnoj trci za VN Italije, 1950. godine pobedio je slavni Giuseppe Farina u Alfa Romeu. Deset godina posle, Monza je bila svedok prve američke pobede u Formuli 1. Na najviši stepenik pobedničkog postolja popeo se Phil Hill. Stazu u Monzi nikada neće zaboraviti ni Jackie Stewart. Upravo na ovoj stazi on je 1965. godine došao do prve pobede u karijeri. Dešavanja na stazi u Monzi 1971. godine uslovila su da se staza malo izmeni, tj. uspori. Sezona 1971. pamtiće se kao jedna od najdramatičnijih u istoriji Formule 1. Na Monzi se za pobedu aktivno borilo 5 vozaća, ali najbrži, sa 0,01 s prednosti uspeo je da bude Peter Gethin, dok je na drugoj poziciji završio Ronnie Peterson. Ovaj Grand Prix bio je zabeležen kao najbrži u istoriji, jer je prosečna brzina Gethina izmerena 242,615 km/h. Posle ove trke u Monzi su postavljene šikane, i staza je malo izmenjena. 1976. godine upravo na Monzi na stazu se vratio i Nicky Lauda, prvi put posle udesa na Nurburgringu, kada je goreo u bolidu..

F1 - Trka za VN Italije, istorijski detalji

O favoritima na trci za VN Monze suvišno je trošiti reči. Tifozi u Monzi su sasvim jasni, oni žele trijumf crvenih bolida, i ništa drugo! Ponekad situacija postane čak i dramatična, jer navijači ispred staze u transu bacaju kamenje na protivničke tabore. Sve oči uprte su u Felipe Massu i Kimi Raikkonena, ali ne treba zaboraviti ni sjajne vozače McLarena, Fernanda Alonsa i Lewisa Hamiltona, koji bi pobedom u Monzi sigurno anulirali sve negativne poene kod svojih šefova. Pobednici trke za VN Italije: 2006 Monza Formula 1 M.Schumacher (Ferrari) 2005 Monza Formula 1 J. P. Montoya (McLaren MP4-20) 2004 Monza Formula 1 R.Barrichello (Ferrari F2004) 2003 Monza Formula 1 M.Schumacher (Ferrari F2003-GA) 2002 Monza Formula 1 R.Barrichello (Ferrari F2002) 2001 Monza Formula 1 JP.Montoya (Williams FW23 - BMW) 2000 Monza Formula 1 M.Schumacher (Ferrari F1-2000) 1999 Monza Formula 1 HH.Frentzen (Jordan 199 - Mugen Honda) 1998 Monza Formula 1 M.Schumacher (Ferrari F300) 1997 Monza Formula 1 D.Coulthard (McLaren MP4/12 - Mercedes) 1996 Monza Formula 1 M.Schumacher (Ferrari F310) 1995 Monza Formula 1 J.Herbert (Benetton B195 - Renault) 1994 Monza Formula 1 D.Hill (Williams FW16B - Renault) 1993 Monza Formula 1 D.Hill (Williams FW15C - Renault) 1992 Monza Formula 1 A.Senna (McLaren MP4/7A - Honda) 1991 Monza Formula 1 N.Mansell (Williams FW14 - Renault) 1990 Monza Formula 1 A.Senna (McLaren MP4/5B - Honda) 1989 Monza Formula 1 A.Prost (McLaren MP4/5 - Honda) 1988 Monza Formula 1 G.Berger (Ferrari F1/87-88C) 1987 Monza Formula 1 N.Piquet (Williams FW11B - Honda) 1986 Monza Formula 1 N.Piquet (Williams FW11 - Honda) 1985 Monza Formula 1 A.Prost (McLaren MP4/2B - TAG Porsche) 1984 Monza Formula 1 N.Lauda (McLaren MP4/2 - TAG Porsche) 1983 Monza Formula 1 N.Piquet (Brabham BT52B - BMW) 1982 Monza Formula 1 R.Arnoux (Renault RE30B) 1981 Monza Formula 1 A.Prost (Renault RE30) 1980 Imola Formula 1 N.Piquet (Brabham BT49 - Ford) 1979 Monza Formula 1 J.Scheckter (Ferrari 312T4) 1978 Monza Formula 1 N.Lauda (Brabham BT46 - Alfa Romeo) 1977 Monza Formula 1 M.Andretti (Lotus 78 - Ford) 1976 Monza Formula 1 R.Peterson (March 761 - Ford) 1975 Monza Formula 1 C.Regazzoni (Ferrari 312T) 1974 Monza Formula 1 R.Peterson (Lotus 72E - Ford) 1973 Monza Formula 1 R.Peterson (Lotus 72D - Ford) 1972 Monza Formula 1 E.Fittipaldi (Lotus 72D - Ford) 1971 Monza Formula 1 P.Gethin (BRM P160) 1970 Monza Formula 1 C.Regazzoni (Ferrari 312B) 1969 Monza Formula 1 J.Stewart (Matra MS80 - Ford) 1968 Monza Formula 1 D.Hulme (McLaren M7A - Ford) 1967 Monza Formula 1 J.Surtees (Honda RA300) 1966 Monza Formula 1 L.Scarfiotti (Ferrari 312) 1965 Monza Formula 1 J.Stewart (BRM P261) 1964 Monza Formula 1 J.Surtees (Ferrari 158) 1963 Monza Formula 1 J.Clark (Lotus 25 - Climax) 1962 Monza Formula 1 G.Hill (BRM P57) 1961 Monza Formula 1 P.Hill (Ferrari Dino 156) 1960 Monza Formula 1 P.Hill (Ferrari Dino 246-60) 1959 Monza Formula 1 S.Moss (Cooper T51 - Climax) 1958 Monza Formula 1 T.Brooks (Vanwall 57) 1957 Monza Formula 1 S.Moss (Vanwall 57) 1956 Monza Formula 1 S.Moss (Maserati 250F) 1955 Monza Formula 1 JM.Fangio (Mercedes W196) 1954 Monza Formula 1 JM.Fangio (Mercedes W196) 1953 Monza Formula 2 JM.Fangio (Maserati A6GCM) 1952 Monza Formula 2 A.Ascari (Ferrari 500) 1951 Monza Formula 1 A.Ascari (Ferrari 375) 1950 Monza Formula 1 G.Farina (Alfa Romeo 158) 1949 Monza Grand Prix A.Ascari (Ferrari 125) 1948 Valentino Park Grand Prix JP.Wimille (Alfa Romeo 158) 1947 Milan Fairgrounds Grand Prix CF.Trossi (Alfa Romeo 158) 1939-1946 - nije odrzana- 1938 Monza Grand Prix T.Nuvolari (Auto Union 3.0L Typ.1938 Rennwagen) 1937 Livorno Grand Prix R.Caracciola (Mercedes-Benz W125) 1936 Monza Grand Prix B.Rosemeyer (Auto Union 6.0L Typ.1936 Rennwagen) 1935 Monza Grand Prix H.Stuck (Auto Union 5.6L Typ.1935 Rennwagen) 1934 Monza Grand Prix L.Fagioli / R.Caracciola (Mercedes-Benz W25/34) 1933 Monza Grand Prix L.Fagioli (Alfa Romeo Tipo-B 'P3') 1932 Monza Grand Prix T.Nuvolari (Alfa Romeo Tipo-B 'P3') 1931 Monza Grand Prix G.Campari / T.Nuvolari (Alfa Romeo Monza) 1929-1930 - nije odrzana- 1928 Monza Formula Libre L.Chiron (Bugatti T35C) 1927 Monza Formula Libre R.Benoist (Delage 15-S8) 1926 Monza Formula Libre L.Charavel (Bugatti T39A) 1925 Monza Formula Libre G.Brilli-Peri (Alfa Romeo P2) 1924 Monza Formula Libre A.Ascari (Alfa Romeo P2) 1923 Monza Formula Libre C.Salamano (FIAT 805) 1922 Monza Formula Libre P.Bordino (FIAT 804) 1921 Brescia Formula Libre J.Goux (Ballot 3L) Goran Sarić - Automagazin

Air Max Drift iskustvo - Spoj mode i adrenalina

Air Max Drift iskustvo - Spoj mode i adrenalina

Pod okriljem Tike šopa, specijalizovane prodavnice za prodaju limitiranih serija patika i garderobe, a povodom promocije najnovijih modela Nike Air Max Plus Drift patika, u Beogradu je organizovano jedinstveno adrenalinsko iskustvo...

123456. . .1596
Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje