Najnovije vesti iz auto industrije
Audi A8 - Facelift i novi motor
Objavljeno: 10.08.2007.
Kompanija Audi za dalji boj sa luksuznom konkurencijom pripremila je mali facelift modela A8. Extremne promene još uvek nisu potrebne i Audi se odlučio za decentnu modernizaciju svoje najluksuznije limuzine. Najveća promena na karoseriji je nova maska motora, pozadi najveća novost su LED svetla, a prestižnom dizajnu doprinosi i novi oblik felni...
Ipak, Audi se nikada nije zadovoljavao samo blagim zatezanjem bora, kao ni njegovi najveći konkurenti, Mercedes i BMW. Puno modifikacija urađeno je na području sigurnosti, i facelift model ima ugrađen "Lane Assist" sistem, koji vibracijama na volanu upozoravavozača o nepoželjnoj promeni saobraćajne trake. Zatim, treba istaći "Side Assist" sistem koji upozorava vozača o automobilima koji se nalaze u "mrtvom uglu". Ono što se ne vidi od prelepog "odela", a izmenjeno je na bolje, jeste nova dinamičnija vazdušna amortizacija. Stručnjaci Audija ističu i da su smanjili nivo buke u kabini, bez povećanja mase automobila.
Poslednja i dugo najavljivana novina osveženog Audija A8 jeste novi agregat 2.8 FSI (Fuel Stratifed Injection) snage 210 konjskih snaga. Nova "osmica" opremljena pomenutim agregatom meri 1690 kilograma i beleži potrošnju u kombinovanom režimu vožnje od neverovatnih 8,3 litra benzina na 100 pređenih kiloometara. Ipak, da li će ovaj šestocilindraš zabeležiti datu potrošnju u realnim uslovima, videćemo posle prvih testova. Agregat će biti dostupan u kombinaciji sa šestostepenim Multitronic menjačem. Iz mesta do stotke A8 2.8 FSI stiže za 8 sekundi, a maksimalna brzina iznosi 230 km/h. Osveženi A8 opremljen 2.8 FSI motorom biće dostupan i sa pogonom na prednje točkove.
Facelift Audijeve "osmice" biće predstavljen na predstojećem sajmu automobila u Frankfurtu.
Goran Sarić - Automagazin
Na ovogodišnjem sajmu automobila u Detroitu, kompanija Lamborghini predstavila je nove mogućnosti svog individualizacionog programa Ad Personam. U okviru programa Ad Personam, Lamborghini je u Detroitu predstavio modele Gallardo LP 560-4 i Murcielago LP 640...
Korejska kompanija Hyundai zabeležila je istorijski uspeh. Pre nekoliko dana u Detoritu, porota od 50 američkih automobilskih novinara izabrala je model Genesis za "Severnoamerički automobil godine 2009"...
U Katalononiji je predstavljen prototip elektromobila SEAT, na bazi modela Leon. Španska kompanija ovim se pridružuje kompanijama, koje sve više ulažu u razvoj i serijsku proizvodnju takvog automobila. Prvi serijski SEAT elektromobil na tržište stiže već 2014. godine...
Naslednik Alfe 147, model Alfa Romeo 149, zvanično će biti predstavljen na martovskom sajmu automobila u Ženevi, a na tržištu će se pojaviti tokom leta. Očekuje se da će starosna struktura novih vlasnika Alfa Romea 149 biti između 27 i 40 godina...
Krajem prošle nedelje kompanija Honda objavila je da planira obustavljanje proizvodnje u britankom proizvodnom pogonu. Honda je potvrdila da, umesto do kraja marta, proizvodnja u britanskom proizvodnom pogonu neće funkcionisati do kraja maja 2009. godine...
Dodge Circuit EV je prototip koji u sebi kombinuje sportski automobil i čist električni pogon. Ubrzanje automobila može se uporediti sa najkvalitetnijim sportskim automobilima današnjice, a sa jednim punjenjem baterije može preći i do 300 kilometara...
Ovih dana na italijanskom tržištu startuje prodaja modela Alfa Romeo MiTo sa novim pogonskim agregatima. Slabija verzija motora 1.4 T-JET i manji turbodizel agregat proširiće ponudu dostupnih verzija...
Kompanija sa sedištem u Štutgartu je prvi svetski proizvođač koji je uspešno primenio litijum-jonsku tehnologiju (trenutno ima vodeću upotrebu u elektronici) i tako odgovorio velikim zahtevima tržišta proizvodnje automobila.
Špijuunske fotografije koje gledamo dokaz su da Fiat ne spava. Italijanska kompanija trenutno radi na faceliftu svog modela Sedici, koji je "brat" japanskom, i veoma prodavanom modelu Suzuki SX4...